De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:28

germie schreef:
Er stond vanmorgen op nu.nl, ja, je weet wel, een volgens sommige zo betrouwbare nieuwssite dat:
Twitter adviseert mensen om thuis te werken.

Dat wordt door nu.nl overgenomen en men noemt dat de waarheid. Het rivm adviseert wat anders, wat dan de leken, die zich kenners noemen op bokt in twijfel getrokken wordt.

Ik heb de rtvnoord discussie gevolgd over Vindicat die met 900 studenten in Italie is. Het is daar veilig, maar mensen vinden van niet. Hele discussies.

En ja, gelukkig heb ik een mening, dat mag he, vrij land enzo. He mag het er niet mee eens zijn, maar mijn mening mag gewoon. Lief he.

Maar je verkondigt je mening als feit en doet heel vaag over panikerende bokkers. Gewoon jammer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:29

germie schreef:
Er stond vanmorgen op nu.nl, ja, je weet wel, een volgens sommige zo betrouwbare nieuwssite dat:

Dat wordt door nu.nl overgenomen en men noemt dat de waarheid. Het rivm adviseert wat anders, wat dan de leken, die zich kenners noemen op bokt in twijfel getrokken wordt.

Ik heb de rtvnoord discussie gevolgd over Vindicat die met 900 studenten in Italie is. Het is daar veilig, maar mensen vinden van niet. Hele discussies.

En ja, gelukkig heb ik een mening, dat mag he, vrij land enzo. Je mag het er niet mee eens zijn, maar mijn mening mag gewoon. Lief he.

Sorry, ik snap echt niet wat je zegt. Twitter mag haar medewerkers naar huis sturen, wat het RIVM ook zegt. Als ze thuis kunnen werken en ze willen het risico verkleinen, waarom niet? Omdat jij het stom vindt?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:29

bigone schreef:
Inmiddels raad het rivm mondkapjes aan bij thuisquarantaine en geven ze aan dat een nog niet zieke coronadrager zeer waarschijnlijk het virus niet over kan dragen ipv de eerdere stelligheid dat dat niet kon. Dus daar worden ze voorzichtiger.

Maar dat is toch ook niet zo gek? Het is een nieuw virus en gaandeweg wordt er steeds meer bekend over hoe het virus zich gedraagt en hoe het voorkomen kan worden.

germie schreef:

En ja, gelukkig heb ik een mening, dat mag he, vrij land enzo. He mag het er niet mee eens zijn, maar mijn mening mag gewoon. Lief he.

Heb je een linkje dat Twitter mensen adviseert om thuis te werken? En zijn deze mensen de normale bevolking of gaat het om hun eigen medewerkers?

En wat voegt de RTVNoord discussie hier nu toe? Wat moet ik met deze informatie?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:30

En die arbeidslozen die wel willen werken mogen dan niet wegens geen opleiding.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:30

Magrathea, die keten is bijna oneindig en wereldwijd verspreid. Mensen in productiebedrijven in de voedingsindustrie, vrachtwagenchauffeurs, inderdaad medicijnproducenten, douanepersoneel, toeleveranciers, er wordt hier en daar al flink schade geleden en niet alleen bij Aliexpress.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:31

germie schreef:

Ehm...

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:32

germie schreef:

Dat is niet waar.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:32

germie schreef:

En waarom zou dat zijn, denk je?

janouk schreef:
@germie Internationaal wordt ook gemeld dat Google Dublin en Twitter staff adviseert om van uit huis te werken.
https://www.businessinsider.nl/google-d ... =true&r=US

En wat is daar precies mis mee? Er zijn ook Nederlandse bedrijven waar thuiswerken nu wordt gepromoot.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:33

MarcoBorsato schreef:
germie schreef:

Ehm...

Als in geen ervaring in de functie en geen arbeidskrachten voldoende aanwezig om arbeidslozen in te werken.

Winged

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:34

Zo, deze discussie gaat ineens over een hele andere boeg.

Kunnen we wat terug ontopic? Dit gaat niet echt ergens meer over en gaat aardig op de man.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:51

RIVM etc zijn ook niet altijd even eerlijk.

Vorige week werd er bekend dat er iemand in Brabant positief getest had. Woensdag werd dit tegen gesproken door het RIVM maar maken bekend dat er donderdag een live uitzending komt op tv. Toevallig wordt er dan bekend dat er iemand positief getest was.

Daarnaast blijkbaar is iedereen de leugen omtrent de Mexicaanse griep vergeten is. Toen waren ze ook niet eerlijk met de vaccinatie en bijwerkingen. Was zogenaamd veilig, maar bleek later helemaal niet echt getest. Oke was ook paniek voetbal toen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:53

Familie werkt bij zo’n bedrijf, toch allemaal thuiswerken hoor, ondanks dat het niet nodig lijkt, grote internationale bedrijven zijn liever safe dan sorry.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:56

germie schreef:

En ja, gelukkig heb ik een mening, dat mag he, vrij land enzo. Je mag het er niet mee eens zijn, maar mijn mening mag gewoon. Lief he.

Het is niet je mening Germie, die is prima, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, en we wonen in een land waar we die mening ook nog mogen uiten (gelukkig).
Het is wel de manier waarop je communiceert. Ik weet niet of je je beseft maar je komt onvriendelijk en star over.
Je berichten voelen alsof je non stop in de aanval bent, dat is wat tegen staat. Niet jouw mening dat het allemaal wel meevalt en de overheid overdrijft.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:57

bigone schreef:
Familie werkt bij zo’n bedrijf, toch allemaal thuiswerken hoor, ondanks dat het niet nodig lijkt, grote internationale bedrijven zijn liever safe dan sorry.

Same hier , niet meer reizen, als je in een risico lan bent geweest,: thuiswerken als je tot een risico groep behoort: thuiswerken.

Beetje overdreven maar : better safe than sorry zeggen ze hier

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:00

kiki1976 schreef:

Vorige week werd er bekend dat er iemand in Brabant positief getest had. Woensdag werd dit tegen gesproken door het RIVM maar maken bekend dat er donderdag een live uitzending komt op tv. Toevallig wordt er dan bekend dat er iemand positief getest was.

Daarnaast blijkbaar is iedereen de leugen omtrent de Mexicaanse griep vergeten is. Toen waren ze ook niet eerlijk met de vaccinatie en bijwerkingen. Was zogenaamd veilig, maar bleek later helemaal niet echt getest. Oke was ook paniek voetbal toen.

Wanneer had diegene positief getest? Ik kan me trouwens ook voorstellen dat ze 100% wouden zijn dan het een positieve test was en dat ze voorbereidingstijd nodig hadden voor de uitzending.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:03

Als ik een link post is er commentaar, ik ben gewoon niet van ja en amen. Problemen mee? Dan negeer me maar. Maar ik post wel af en toe een nieuwe link of reageer. Ik scheld niet en beledig niemand.
Dus kom ik weer iets nieuwswaardigs tegen dan komt het hier te staan.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:09

germie schreef:
Als ik een link post is er commentaar, ik ben gewoon niet van ja en amen. Problemen mee? Dan negeer me maar. Maar ik post wel af en toe een nieuwe link of reageer. Ik scheld niet en beledig niemand.

Bij heel veel linkjes is er commentaar? Het is tenslotte een discussieforum. Als je geen commentaar wil, plaats dan niks.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:11

Destination schreef:
germie schreef:

Bij heel veel linkjes is er commentaar? Het is tenslotte een discussieforum. Als je geen commentaar wil, plaats dan niks.

Germie, je discussieert heel onprettig. Met die linkjes die je plaatst is niks mis, wel met de manier waarop je die informatie interpreteert.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:12

kiki1976 schreef:

Die mening mag je hebben, maar ik vind niet dat je die onderbouwt.

Ik zie persoonlijk geen enkele reden om het RIVM van oneerlijkheid te betichten.
Citaat:

Het schijnt dat men om de dingen echt zeker te weten inmiddels met twee testen werkt. (Doorgaans is dat eerst een snelle test, die ook 'te snel kan aanslaan' - daarna een duurdere maar preciezere test.)
Verder zijn er relatief veel gevallen van besmetting in Brabant.
Citaat:

Paniekvoetbal, of in elk geval: het was een haastklus.
Volgens mij is er wel degelijk getest en het was veilig in de zin dat er geen doden als gevolg van de inenting zijn gevallen.
Voor ieder vaccin geldt, dat je een soort homeopathie toepast: je krijgt een verzwakte, verminkte etc ziektemaker, maar die nog wel zoveel lijkt op 'de echte ziekte', dat je immuunsysteem precies de goede afweer aanmaakt.
En soms kan hetzij de homeopathische beginverergering hetzij de reactie op de verzwakte ziekmaker fikse symptomen oproepen.
Dus vind ik leugen wel een heel erg groot woord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:13

Cer schreef:
Pipodipo schreef:
Een hoog sterfterisico zou nog beangstigender zijn in combinatie met het vooruitzicht dat meer dan de helft van de beroepsbevolking op een zeker moment met z'n allen ziek op bed ligt. Dat laatste is namelijk een reele dreiging van deze virusuitbraak en we weten pas over een paar weekjes of dat echt gebeurt.

Maar de beroepsbevolking is toch minder vatbaar? Omdat het met name risicovol is voor mensen met minder weerstand.. zoiets?

Ik ben echt door de bomen het bos een beetje kwijt ondertussen..

En het is toch niet te zeggen dát mensen ziek worden? Er zijn toch ook mensen die niet ziek worden? Of wordt je sowieso ziek? En hoe ziek word je dan? Daarover lees ik ook verschillende berichtgevingen..

In China was veruit het merendeel (87%) van de patienten tussen de 30 en 79 jaar. Bron: http://weekly.chinacdc.cn/en/article/id ... a8db1a8f51
Hier in Nederland zou dat dus een aanzienlijk deel van onze beroepsbevolking zijn.

80,7% was de classificeren als mild verloop. Mild betekent geen longontsteking of lichte longontsteking. De rest, 19,3% was ernstig verloop. Ernstig betekent ernstige longontsteking met ademhalingsproblemen, minder dan 30 x per minuut ademhalen, zuurstofsaturatie <93% etc.

In Nederland weten we dat uitaard nog niet. 24 cases is een beetje weinig om daar iets over te zeggen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-20 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:14

In Australie is het nu zomer en verspreid het zich blijkbaar wel, waarom word er gedacht dat Covid seizoens gebonden is?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:16

Ik vraag me af waarom het nog niet in Afrika is? Daar zou je toch wel problemen verwachten eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:18

Libera schreef:
In Australie is het nu zomer en verspreid het zich blijkbaar wel, waarom word er gedacht dat Covid seizoens gebonden is?

Omdat snotdruppels met virus dan sneller opdrogen, mensen minder samen in een ruimte zitten etc.

Laten we hopen dat het zo werkt.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:20

Suzanne F. schreef:
Ik vraag me af waarom het nog niet in Afrika is? Daar zou je toch wel problemen verwachten eigenlijk.

Het is wel in afrika, in Nigeria en Saoedi-Arabië namelijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:20

Suzanne F. schreef:

Vind ik ook bijzonder. Eerder werd geschreven dat dat mogelijk is omdat het virus in de zomer niet goed gedijt. Maar blijkbaar is het ook in Australië en daar verspreid het zich nu wel...
Of is dat toch een ander klimaat?