Pocca_Locca schreef:Heb je haar lezing al gezien over o.a. tetanus? Zeer interessant. VIND IK. Mag dat?
@tmr0,00; je weet waar de term “ conspiracy theory voor in het leven is geroepen, hoop ik? Bedacht om mensen op één hoop te gooien en zo te ontkomen aan een echte open discussie en kritische vragen. Maar bovenal om mensen het zwijgen op te leggen.
Bewijs voor deze stelling?
Nee, de lezing niet gezien, ja je mag zeker het interessant vinden. Wil niet zeggen dat dat alles wat ze zegt waar is. Een open discussie wil zeggen dat je zegt: hey, humphries zegt dit in deze lezing, wat denken jullie? Nu breng je het als zijnde de Waarheid en iedereen die een kritische noot aanbrengt als zijnde sheeple. Met deze stelligheid help je, zoals al eerder aangeven niet alleen de discussie maar alle nuance volledig om zeep. Je lijkt totaal niet geinteresseerd te zijn in ook maar enige vorm van nuance op alles wat van vaxxed / humphries / schneider komt.
Edit*
Over die mazelen:
Pocca_Locca schreef:Ik vind een vaccinatiegraad van 80% best hoog eerlijk gezegd. Ik vraag me af of mazelen totaal zou verdwijnen bij een vaccinatiegraad van 95 of 100%... en dan vraag ik me ook af, of alle doden ongevaccineerde kinderen waren?
Ja, mazelen kunnen volledig verdwijnen als de vaccinatiegraad hoog blijft. Er zijn landen die officieel "measles-free" zijn gelabeld, onder andere Sri-Lanka. (https://edition.cnn.com/2019/07/10/heal ... index.html).
CNN schreef:WHO attributed Sri Lanka's success to its efforts to ensure maximum coverage with two doses of measles and rubella vaccines being provided in the country's childhood immunization program. It said vaccination coverage was consistently high -- more than 95%.
Hier wordt ook weer aangegeven dat wanneer de vaccinatiegraad hoog is (+95%) mazelen niet meer voorkomt. Pokken is zelfs uitgeroeid door vaccins:
Wikipedia schreef:Sinds de tweede helft van de jaren zeventig is de ziekte door een uitgebreide wereldwijde vaccinatiecampagne niet meer voorgekomen. Pokken was het eerste virus dat door de moderne wetenschap is uitgeroeid, en ook het enige, totdat op 14 oktober 2010 de runderpest uitgeroeid verklaard werd.
Dit was (neem dit woord in je op: was. Het bestaat dus niet meer) een zeer dodelijke ziekte:
RIVM schreef:Pokken (variola) is een ernstige infectieziekte die veroorzaakt wordt door het pokkenvirus. Tot men ging vaccineren, waren er door de eeuwen heen epidemieën op alle continenten met zeer veel slachtoffers. Pokken was tot de achttiende eeuw een belangrijke doodsoorzaak bij kinderen: in Zweden en Frankrijk overleed één op de tien kinderen aan pokken.
Amerika heeft vorig jaar de mazelenvrij status moeten inleveren:
CNN schreef:This year, the United States, where measles was declared eliminated in 2000, has experienced the highest number of measles cases since 1992. The US Centers for Disease Control and Prevention reported on Monday that the number of measles cases this year has reached 1,109 across 28 states.
[/quote]
En ook Engeland heeft z'n measles free status moeten inleveren:
https://www.wired.co.uk/article/uk-meas ... us-vaccine
Overigens een zeer interessant artikel, ik nodig je uit het te lezen.
Er zijn dus landen oprecht mazelenvrij verklaard en ja, bij die landen was de vaccinatiegraad hoog.
En ja, ik google mijn info een beetje bij elkaar. Net als jij. Ik probeer hier wel steeds zoveel mogelijk te onderbouwen dat wat ik roep ook echt waar is. Door bijvoorbeeld meerder bronnen te zoeken die hetzelfde bevestigen.
*Edit: ik heb de berichten samengevoegd want het gaat nogal snel. Nog een keer edit - quotes verkloot. Het is al laat en ik ga slapen.
Laatst bijgewerkt door nps op 19-01-20 01:05, in het totaal 3 keer bewerkt