Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 00:54

fotolijstje schreef:
Thanks voor de antwoorden!

Bij de kruidvat was het 2 + 2 gratis.

Ik heb de gel van hierboven gekocht, maar ook de SYOS curlygel.

Ik ben echt obsessed, nog nooit hebben mijn krullen er zo goed uit gezien.

De pluis moet ik nog aan werken, maar ben echt verbaasd. En het is ook geen rib uit je lijf!

Wat heb je nu dan gekocht? Ik ben daar wel benieuwd naar.

Mijn dochter gaat morgen naar DM en neemt ook allerlei cg proof krullenstylingsprosucten mee, voor die paar euro probeer ik het wel uit.

IwanLuver

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 10:15

Ik ben benieuwd welke spullen van de DM, volgens mij zijn er niet zoveel meer CG.
Wil je het hier posten?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 10:16

Ik ben ook benieuwd aangezien verzorgingsproducten in Duitsland veel goedkoper zijn als bij ons. Kan ik in de vakantie even flink inslaan.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 13:53

Ik gebruik bijna alleen maar de producten van de DM. En dan alles van hun eigen merk, balea traumlocken.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 14:40

Krtek schreef:
Ik gebruik bijna alleen maar de producten van de DM. En dan alles van hun eigen merk, balea traumlocken.

Dit neemt mijn dochter idd mee en eco style olive gel op advies van chat gpt

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 14:45

Ik ging naar (voor mij) een nieuwe kapper met de zin: ja ik denk dat ik toch geen stijl haar heb en ben benieuwd wat er uit m'n haar te halen valt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bleek ik inderdaad toch iets meer krullen te hebben dan gedacht :') tot nu toe bevalt het mij wel prima, ga vandaag het zelf wassen en stijlen dus ben benieuwd of dat een beetje lukt haha.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 16:14

Jeetje wat een transformatie! Heeft zij veel aan fingercoiling gedaan?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 18:15

Mama3 schreef:
Krtek schreef:

Dit neemt mijn dochter idd mee en eco style olive gel op advies van chat gpt

Dochter is net thuisgekomen scrunchgel, 3 in 1 masker, eco Oliver gel,volume poeder spray en ipv shampoo en crèmespoeling heb ik 2 shampoo.

Dochter vond het zo banketstaaf en wilde morgen terug voor de crèmespoeling maar dat is met een enkele reis van 2,5u met het ov een beetje onzin.

Ik ga vrijdag mijn haar wassen en stalen, ik ben benieuwd.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:31

Ben 2.5 week geleden in Griekenland geweest en sinds thuiskomst zit mn haar echt vreselijk. Slapen en pluizig. Masker al paar keer gedaan maar wordt niet beter. Zit eraan te denken om die k18 masker te kopen. Iemand ervaring daarmee?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 19:14

Wat voor masker heb je? Misschien heeft je haar nu even wat anders nodig door bijv de vele zon enz

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 19:31

Van curly secret heb ik er 2. 1 met en 1 zonder proteïne en gebruik meestal die zonder proteïne.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 19:23

Hebben jullie dit ook? Dat je haar soms voor je gevoel echt geweldig zit en eindelijk iets gevonden hebt wat voor jou gevoel je haar mooier in model krijgt of de krul erin krijgt? En zelfs trots bent op je krullen. En vervolgens de volgende dag of dag erna nergens naar zit? En dan je schaamt voor je haar? :+

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 03:02

Ik en mijn krullen hebben al jaren een haat liefde verhouding :+

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 08:47

Herfstblad schreef:
Hebben jullie dit ook? Dat je haar soms voor je gevoel echt geweldig zit en eindelijk iets gevonden hebt wat voor jou gevoel je haar mooier in model krijgt of de krul erin krijgt? En zelfs trots bent op je krullen. En vervolgens de volgende dag of dag erna nergens naar zit? En dan je schaamt voor je haar? :+

Jaaaaaaa, zeker. De ene keer zit het de volgende dag nog helemaal fantastisch en hoef ik er nauwelijks wat aan te doen. Maar het gebeurt ook wel dat ik de volgende dag 's ochtends in de spiegel kijk en denk 'ik ga weer terug naar bed, geen doen dit'. :P Zelfde manier van stylen na het wassen, totaal andere uitkomst the day after.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 08:49

Ja en dan mensen die zeggen o wou dat ik krullend haar had dat zit altijd goed :x

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 09:20

Het zit zowat altijd het beste als je niks hoeft of op dag 2 na wassen en stylen... tenzij je dat dan expres doet... dan zit dag 2 ineens weer voor geen meter :')
Ergste vind ik die hele mooie bos krullen en dan 1 pluk die ineens pluizig flauw slagje is en met geen mogelijkheid normaal wil worden. En altijd in het zicht zit

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 10:17

Dat plukje dat je eraf wilt knippen maar niet kan. Heel erg herkenbaar dat het de ene dag goed staat, de andere dag voor geen meter zit.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 10:20

Ik lees hier even mee. Altijd stijl haar gehad. Maar na mijn chemokuren tegen borstkanker ineens gezegend met krullen. En dan is het natuurlijk ook nog kort nu.

Had altijd heel makkelijk haar maar nu :')

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 10:44

Welkom SansaS! Wat is dat toch apart, dat je na een chemokuur ineens heel ander haar terugkrijgt.

Dat ene plukje wat maar niet mee wil krullen ja _-:( Ik heb verschillende soorten krullen, van pijpenkrullen tot lichte krul. En ik heb aan de rechterkant inderdaad ook zo'n eigenwijs plukje zitten wat niet echt lekker wil meekrullen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 11:08

Ja dit was mijn haar

Afbeelding

En zo is het nu

Afbeelding

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 21:40

Ik deed raapzaadolie in mijn haar, goed
door geborteld en later uitgespoeld. Ik kreeg het ene compliment na het andere.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 22:33

Mag ik mij hier eens melden? Ben benieuwd naar meningen en tips. Half internet al afgezocht maar zoveel producten zoveel keus, en ik heb echt geen idee waar te beginnen.

Maar ik denk zomaar dat mijn haar niet steil is.
Hier aan de lucht gedroogd na het douchen:
Afbeelding

Het wordt vooral pluizig na het borstelen, echt een slag zit er niet in. Misschien een gevalletje 2A?
Ik stop verder nooit iets in mijn haar en fohn het ook niet. Ivm pluis heb ik zowel goedkope als dure shampoos gebruikt en het maakt allemaal niks uit. Fijn haar, eerder snel vet (hoofdhuid tegelijkertijd erg droog en snel geirriteerd). Ik was ongeveer 1x per 5 dagen ofzo nu. In het verleden moest het om de dag maar daar ben ik gelukkig vanaf gekomen.

Als ik eens andere shampoo/conditioner/styling wil gebruiken, hebben jullie dan tips?
Of sla ik de plank gewoon mis? :P

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 22:36

Shampoo etc gaat niet superveel doen. Probeer eens met nat haar een mousse erin te scrunchen, en het dan met een oud tshirt wat droog te kneden. Dan zie je vanzelf of je krul hebt :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 22:37

Moet ik wel eerst een mousse halen... :') Zit daar nog veel verschil in? Anders haal ik gewoon een simpele/goedkope om eens te proberen.

Krul sowieso niet denk ik, hooguit slag.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 22:39

Ik zou gewoon eerst een mousse halen van de kruidvat, of ik vind die van umberto ge nog iets, van die roze/oranje dingen zijn dat ook wel heel fijn en betaalbaar!