Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 17:01

Jeetje, dat klinkt erg pijnlijk.. -O-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:15

chantal: de grap is dat ik deze dus net gevonden had omdat de vorige het ook al verziekt had. :n heb me er bij neergelegd en laat de boel voorlopig lekker kaal. Misschien dat ik zelf weer gellak doe van de zomer ofzo :)

ik zal later even een foto maken. Het is best erg, en er zitten nog stukjes acryl op omdat ik gewoon bijna moest huilen en ze dus gestopt was met vijlen op mijn verzoek.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:29

Een tip van een meelezer; ik haal mijn acryl nagels er nooit af. Ik vraag de laatste keer om een naturel kleurtje en ik laat de tip mee groeien met de nagel. Ik vijl mijn nagels wel steeds bij, maar mijn nagels groeien dan ook super snel. Daarna moet ik wel nagelverharder gebruiken om mijn nagels sterker te krijgen.
Een fotootje van mijn nagels;
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 18:43

Wieldop: soms moet je, er zijn diverse beroepen waar het gewoon echt niet mag....

Oh ik ben zo blij! Ik zamel sinds mijn vakantie met de salon geld in voor de Dogstar Foundation (oa de fooienpot). En vandaag kreeg ik Sri Lanka post:
Afbeelding

Dit zijn handgemaakte arm/enkel bandjes die ik in de salon ga verkopen, opbrengst is voor de Dogstar Foundation.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:26

Even een vraagje aan de nagel kenners hier :-)

Ik heb van de week acryl nagels laten zetten (met gellak). Ik had paar maand terug mooie eigen lange nagels met mooi wit randje. Maar dan brak en weer een af en dan pulkte ik al de nagels eraf en zag t er niet meer uit. (Pulk al mijn hele leven aan Mn nagels en nagelriemen). En hierom heb ik acryl genomen zodat ik dit gezeur van elke keer afbreken niet had.

Maar nu heb ik ze en ik vind het wel mooi maar ik ben zo bang dat mijn eigen nagels kapot gaan en eigenlijk vind ik dit wel zonde want mijn eigen nagels zijn wel echt mooi als ze lang zijn. Heb ooit gelnagels gehad en hierna waren mijn nagels echt kapot dus ben nu echt bang dat dit weer gebeurd.

Dus mijn vraag: is t ook daadwerkelijk slecht? Of hebben jullie goede tips hoe ik mijn nagels kan verstevigen??

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:11

Ladymadonna: wat lief dat je dat doet!!
Hier een foto van mijn nagels nu |(
Er zitten nog kleine stukjes acryl en lak op omdat ik het vijlen dus echt niet meer trok van de pijn.
En er zit blanke lak overheen, omdat er allemaal ribbels en vellen op de nagelplaat zitten en daarmee blijf ik achter kleding etc hangen. :n
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 23:10

Aiaiai....
Als je enigszins in de buurt zit mag je langs komen om te zien of ik wat voor je kan betekenen....

Ruby: nee, kunstnagels zijn in basis niet slecht voor je. Slechte nagelstyliste en het slecht verzorgen Can kunstnagels echter wel.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:54

Ik wist niet dat er zoveel risico’s vasthingen aan acryl :wow:

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 09:58

LadyMadonna schreef:
Aiaiai....
Als je enigszins in de buurt zit mag je langs komen om te zien of ik wat voor je kan betekenen....

Ruby: nee, kunstnagels zijn in basis niet slecht voor je. Slechte nagelstyliste en het slecht verzorgen Can kunstnagels echter wel.

Lief aanbod, maar ik zit helaas helemaal niet in de buurt :(

Geldt ook hier dat ik gewoon moet smeren met o.a. olie en kort gevijld houden + wachten tot het beter wordt?
En kan de blanke lak kwaad eroverheen? Of wellicht beter een nagelverharder (of juist niet?)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:38

Anke98 schreef:
Ik wist niet dat er zoveel risico’s vasthingen aan acryl :wow:

Eigenlijk niet kan ook met gel gebeuren.
Zit ook een beetje met onkunde styliste

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 12:54

Frummels: verharder heeft niet mijn voorkeur omdat het de nagel uit droogt.
Nagel inderdaad kort houden en minimaal twee keer per dag smeren met een goede (liefst natuurlijke) olie.
Ik kan op de foto niet goed zien of de nagelplaat nog volledig in takt is. Als dat zo is kan je een blanke lak gebruiken. Nadeel is wel weer dat je dan ook weer remover gaat gebruiken.
Ik zou, als je mijn klant was, er een (blanke) rubberbase op zetten ter bescherming (vanaf de foto beoordeeld).
Zo jammer dit, het is zo onnodig....

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:01

LadyMadonna schreef:
Frummels: verharder heeft niet mijn voorkeur omdat het de nagel uit droogt.
Nagel inderdaad kort houden en minimaal twee keer per dag smeren met een goede (liefst natuurlijke) olie.
Ik kan op de foto niet goed zien of de nagelplaat nog volledig in takt is. Als dat zo is kan je een blanke lak gebruiken. Nadeel is wel weer dat je dan ook weer remover gaat gebruiken.
Ik zou, als je mijn klant was, er een (blanke) rubberbase op zetten ter bescherming (vanaf de foto beoordeeld).
Zo jammer dit, het is zo onnodig....

De plaat is niet meer in tact helaas. Ik haal vanavond de blanke lak eraf en zal dan een foto maken, dan is het beter te zien.

Bedankt voor je tips :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 21:16

Ik heb nu omdat ik hele zwakke nagels heb 100% jojoba olie gekocht? Heeft iemand van jullie er ervaring (goed of slecht) mee?

Bizar wel dat door onkunde van andere jou nagels nu zo gehavend zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 21:34

Mijn styliste is gelukkig heel kundig, met opvullen heb ik nooit iets raars gevoeld behalve af en toe wat wondjes in mijn nagelriemen omdat die erg gevoelig zijn. Ik heb van mezelf altijd vrij sterke nagels gehad dus ga maar ff hopen dat dat na morgen nog zo is :))

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:20

Ik heb vandaag voor het eerst geëxperimenteerd met de gel-sandwich methode. Base gel - normale kleur lak 2x - gel top coat. Ben benieuwd hoe het blijft zitten! Vond het wel erg zonde om al mn lakjes niet meer te gebruiken, nu ik ben overgestapt naar gel. Hou jullie op de hoogte!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 08:55

Ik had een tijdje geleden hier een post geplaatst dat mijn gellak niet bleef zitten op mijn dunne en kwetsbare nagels. Toen kreeg ik hier de tip om rubber base coat te gebruiken. Ik heb een rubber base -en topcoat gekocht en sinds dien blijft de gellak met gemak twee weken zitten en kunnen Mn nagels weer groeien en zijn ze een stuk steviger. Bedankt! :)

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:36

chantalboes schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst geëxperimenteerd met de gel-sandwich methode. Base gel - normale kleur lak 2x - gel top coat. Ben benieuwd hoe het blijft zitten! Vond het wel erg zonde om al mn lakjes niet meer te gebruiken, nu ik ben overgestapt naar gel. Hou jullie op de hoogte!

Je kunt je lakjes toch gewoon gebruiken?
Ik heb gel nagels. En heb teveel leuke kleuren gewone nagellak. Dus deze doe ik gewoon op. En dan seal ik de nagels goed dicht. Blijft echt wel 3 weken zitten.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:25

vaaleriee schreef:
Ik had een tijdje geleden hier een post geplaatst dat mijn gellak niet bleef zitten op mijn dunne en kwetsbare nagels. Toen kreeg ik hier de tip om rubber base coat te gebruiken. Ik heb een rubber base -en topcoat gekocht en sinds dien blijft de gellak met gemak twee weken zitten en kunnen Mn nagels weer groeien en zijn ze een stuk steviger. Bedankt! :)

Wat gaaf! Kan je mij pb sturen met het merk/websiteadres?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:49

vaaleriee schreef:

Super zeg, ik zou ook graag willen weten welk merk en waar je die kan halen.
Baal steeds meer van continu stukjes lak er af

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:15

justdiesel schreef:
vaaleriee schreef:

Super zeg, ik zou ook graag willen weten welk merk en waar je die kan halen.
Baal steeds meer van continu stukjes lak er af

Heb ze gewoon via AliExpress besteld. Vond het voor dat geld het proberen wel waard. Kan de link nergens vinden maar het merk is Kodi

Edit: € 8,05 | Nail Gel Base Top Coat 12 ml Hars LED Vernis Langdurige Nail Gel Polish Soak Semi Permanente Gel Polish primer Lak 2/Lot
https://s.click.aliexpress.com/e/cWFfpv86r

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:56

Even een vraagje. Welke cat-eye gellak raden jullie aan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 15:11

Urban nails heeft een hele mooie uitgebreide collectie cateyes :j

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:06

Dank je, ga ik eens voor kijken!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 17:18

Ik weet overigens niet zeker of je die als particulier ook kunt kopen, maar ik dácht het wel

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:32