2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onpaard

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:25

Nu het weer wat beter is merk ik dat ik helemaal opleef en veel energie heb. Zondag zo'n 12 km gewandeld, gisteren en vandaag naar mn werk gefietst. Mijn werk is 8 km van huis dus goed te doen. Als ik lekker bezig ben heb ik ook helemaal geen tijd voor vreetbuien.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:24

_sharonnn schreef:
Sorry dat ik zo binnenval, maar ik heb even een vraag tussendoor; stel nou dat je een tijdje zou crashen en daardoor 3 kilo afvalt, maar dat je daarna gewoon op verbruik gaat eten, dan houd je die 3 kilo er toch af? Dit is trouwens puur hypothetisch, ik ben dit niet van plan en raad het ook niemand aan. Ik vraag me dit af, omdat je vaak leest dat een crashdieet niet helpt en dat je daarna weer veel meer aankomt, maar als je het doet zoals ik het hierboven beschreef, is dat toch niet zo?

Dankjewel alvast! :)

Wat de fout is die veel gemaakt word is dat mensen afvallen door te crashen, gewicht bereiken en weer gaan eten wat ze aten.
Afvallen opzich is dan niet moeilijk, alleen erna een ritme vinden waarbij het eraf blijft is lastig.
Daarom werkt het beter om een gezond eetpatroon te creëren door te tellen hoeveel kcal ergens in zit, moment dat je dan niet meer hoeft af te vallen weet je ook ongeveer hoeveel je extra kan eten om gelijk te blijven.
Crashen is wel een hele effectieve manier om te resetten vind ik. Even naar minimaal, hongergevoel uitzetten, maag laten slinken en daarna gezond bouwen.
Genoeg mensen zijn erop tegen, ieder zijn manier.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:32

Welkom IngridM! Bij mij werkt het meekletsen in een topic wel, dan wil ik ook gewoon progressie laten zien en gezond eten. Ik weeg standaard op zaterdag, maar dat is voor iedereen anders.

Mizora: top voor het lijstje *\o/*

Renske_W: hopelijk snel weer terug op de goede weg!

Onpaard: fijn dat je zo lekker in beweging bent!

Ik heb sinds gistermiddag migraine, zit echt qua gezondheid in een prut flow :+ Lukt me gelukkig wel om gezond te blijven eten, maaltijden ook nodig voor de lading pijnstillers :') Hopelijk morgen weer beter.

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:14

Ik heb deze meting weer gemist maar ga vanaf nu weer fanatiek meedoen!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:19

Bedankt Urosa!
Sterkte met je hoofd

NachocheeseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:56

smurffie schreef:
_sharonnn schreef:
Sorry dat ik zo binnenval, maar ik heb even een vraag tussendoor; stel nou dat je een tijdje zou crashen en daardoor 3 kilo afvalt, maar dat je daarna gewoon op verbruik gaat eten, dan houd je die 3 kilo er toch af? Dit is trouwens puur hypothetisch, ik ben dit niet van plan en raad het ook niemand aan. Ik vraag me dit af, omdat je vaak leest dat een crashdieet niet helpt en dat je daarna weer veel meer aankomt, maar als je het doet zoals ik het hierboven beschreef, is dat toch niet zo?

Dankjewel alvast! :)

Wat de fout is die veel gemaakt word is dat mensen afvallen door te crashen, gewicht bereiken en weer gaan eten wat ze aten.
Afvallen opzich is dan niet moeilijk, alleen erna een ritme vinden waarbij het eraf blijft is lastig.
Daarom werkt het beter om een gezond eetpatroon te creëren door te tellen hoeveel kcal ergens in zit, moment dat je dan niet meer hoeft af te vallen weet je ook ongeveer hoeveel je extra kan eten om gelijk te blijven.
Crashen is wel een hele effectieve manier om te resetten vind ik. Even naar minimaal, hongergevoel uitzetten, maag laten slinken en daarna gezond bouwen.
Genoeg mensen zijn erop tegen, ieder zijn manier.

Effectief is het zeker. Maar in de meeste gevallen op korte termijn. Ik heb door crashdieten een behoorlijk verstoord idee van eten gekregen, en ik merk de effecten daarvan nog steeds. Zoals het hebben van eetbuien en het ‘alles of niets’ idee. Ik zou het persoonlijk niemand aanraden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:03

Maar komt dat door het crashen of gewoon jou gedachte := .
Het alles of niks heeft weinig met het crashen te maken. En eetbuien hebben er ook niks mee van doen.
Iedere andere manier had dat ook kunnen veroorzaken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:07

Jawel hoor. Dat is gewoon onderzocht en dat zullen mensen die honger hebben gehad je ook vertellen. De een heeft daar natuurlijk meer last van dan de ander, dus misschien dat jij gelukt hebt en er geen last van hebt.

NachocheeseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:16

Oh zeker had dat er wel mee te maken. Mijn lichaam kreeg gewoon te weinig binnen en dat uitte zich in eetbuien. Lijkt me niet zon lastige gevolg-oorzaak situatie om te begrijpen.

En blijkbaar heb jij daar geen last van gehad, maar dat zegt niets over hoe anderen het ervaren of hoe hun lichaam er op reageert.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:50

Ik zal de volgende keer ook weer insturen voor het lijstje! Stond een beetje stil afgelopen maand, en had niet zoveel zin om het door te sturen. Baalde van mezelf, maar nu ga ik weer met volle borst vooruit! Eten gaat goed, bewegen gaat goed, bijna 4 kilo eraf, dus op naar de eerste 5! :D

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:40

Mariska88 schreef:
Pff Ik blijf maar hangen op hetzelfde gewicht
Eet gezond, beweeg veel

Ik ben dan ook niet te zwaar maar met 3 kilo eraf pas ik mijn broeken weer..

Maar het lijkt soms wel of dit gewoon mijn nieuwe standaard gewicht is..

Hier precies hetzelfde. Weeg al 20 jaar ongeveer hetzelfde, laatste jaar 3 tot 4 kilo meer. Na twee maanden goed opletten nog niks eraf.... Moet wel zeggen dat sporten wegens lichamelijke klachten op een laag pitje staat. Bestaat zoiets als een standaard of natuurlijk gewicht? Ik ben nl ook niet te zwaar, maar wil gewoon mijn oude gewicht (en lichaam) terug..

NachocheeseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:13

JosjeDZ schreef:
Mariska88 schreef:
Pff Ik blijf maar hangen op hetzelfde gewicht
Eet gezond, beweeg veel

Ik ben dan ook niet te zwaar maar met 3 kilo eraf pas ik mijn broeken weer..

Maar het lijkt soms wel of dit gewoon mijn nieuwe standaard gewicht is..

Hier precies hetzelfde. Weeg al 20 jaar ongeveer hetzelfde, laatste jaar 3 tot 4 kilo meer. Na twee maanden goed opletten nog niks eraf.... Moet wel zeggen dat sporten wegens lichamelijke klachten op een laag pitje staat. Bestaat zoiets als een standaard of natuurlijk gewicht? Ik ben nl ook niet te zwaar, maar wil gewoon mijn oude gewicht (en lichaam) terug..

Had al eerder aangegeven dat ik dat gevoel ook heb! ;( Ik val ook vanaf 68/69 kilo zo moeilijk af. Ik ben inderdaad ook niet te zwaar. Maar voor het mooie mag er wat vet af.
Wil in ieder geval meer gaan sporten. Misschien word ik dan strakker, zou ik ook prima vinden ipv gewicht verliezen *\o/*

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:15

hehe.. sinds de kerst niet meer in een lekker ritme kunnen komen.. ook vanwege een gebroken kleine teen niet voluit meer kunnen sporten...

wel blijven doen wat ik kon qua sport, niet te strik met eten. dus langdurig tussen de 72.5 en 70.9 geschommeld.. sinds twee weken weer rustig aan ietsjes stricter op aan het letten en kan mijn voet ook weer wat beter belasten..

dus vanochtend mijn volgende mijlpaal bereikt.. door de 70 kg grens gebroken naar 69.8..
teller staat nu op -16, nog een kleine 5 kilo te gaan voor het einddoel waarmee ik zeer tevreden kan zijn.. en nog 7 om te wegen wat ik eigenlijk altijd in gedachten had als mogelijk.. alleen nooit meer bereikt.. ik heb tussen mijn 12e (uitgegroeid alles erop en eraan, afgetraind sub top sport) en mijn 17e (uit huis, met alles erop en eraan, deel van afgetrainde spieren in vrouwelijk vet). maar de laatste 15 jaar hoog in de 60 laag in de 70 gezeten.

vorig jaar januari begonnen, valse start, want in juli was ik terug bij af op 86, daarna de knop definitief omgezet.

- mild carbcycling
- dagen dat ik sport ongeveer 1750 kcal
- volle rustdagen ongveer 1500 kcal, hersteldagen er ongeveer tussen
- crossfit

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:07

Ik ben eigenlijk jaren tussen de 63 en 65 kilo geweest (ben 1.69m)
Vanaf mn 16e tot 21 ongeveer.
Toen opeens wilde ik slanker zijn en afgevallen naar 53 kilo.
Dit 2 jaar vast kunnen houden en toen werd ik zwanger :') bam, 75 kilo |(
Redelijk snel de kilo's er weer af en rond de 65 kilo geschommeld.
Na mn 3e en laatste zwangerschap woog ik weer rond de 70 (Net bevallen) en wilde ik toch heel graag weer terug naar die 55kg.
Dus alles omgegooid en heel gezond gaan eten.
Na een jaar woog ik weer 53 kilo en eigenlijk ben ik dan te dun maar voelde me goed.
Eind 2015 verhuisd naar een 'bouwval die we nu nog steeds aan het opknappen zijn.
Keuken gesloopt want dat was echt niks meer en ruim 3/4 jaar geen fatsoenlijke keuken gehad.
Dus elke keer makkelijk eten, ff patatje, keer pizza, Chinees.
Dus ja die kilo's zaten er zo weer bij.

Januari dit jaar gestart met gezond eten en de eerste 2 kilo waren en zo weer af.(begonnen op 70 kilo)
Maand februari gewoon weer alles lekker laten versloffen 8)7
Dus ook niet gewogen.
Dus vanaf vorige week ben ik maar weer gestart met gezond eten en ingeschreven bij de sportschool.
Het doel is in ieder geval om rond de 60 kilo uit te komen.
Af en toe moet ik mezelf even een schop geven. :roll:
Dus ik doe weer mee *\o/*

Heb trouwens nog een boel kleren van toen ik 53 kilo woog.
Da's best wel confronterend zeg.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:00

Bedankt allemaal! Migraine is gelukkig voorbij.

KellyAV: yeah that's the spirit *\o/*

ElenaMM77: knap hoor, dat zijn heel wat kilo's kwijt. Zo'n grens doorbreken kan extra motiverend werken!

ClaudiaHS, welkom weer! Met jouw lengte is 53 kilo wel denk ik aan de grens met ondergewicht? Ligt natuurlijk ook aan de bouw, maar ik ben 1.68 en toen ik 58 kilo woog zei echt iedereen dat ik niet verder af mocht vallen :') Maar mooi dat je nu 60 als doel hebt, ligt die van mij ook haha

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:53

Ik vond mezelf niet te dun hoor haha.
Maar kreeg inderdaad veel commentaar van anderen dat ik te dun was.
En mijn man vond het ook niet mooi.
Ging van cup C naar nog minder dan A , oeps :D
Maar gewicht is maar een getal. Ik wil voornamelijk wat strakker worden nu.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:47

pff die getallen van 50/60 kilo. dat vind ik soms best frustrerend hoor, aan meelezen op een forum := niet banketstaaf bedoeld overigens, maar dat mag en kan ik nooit wegen. ik zal als ik het red, 70/80 ofzo moeten wegen, en zelfs dat is nog lang niet in zicht :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:37

Ladybird schreef:
pff die getallen van 50/60 kilo. dat vind ik soms best frustrerend hoor, aan meelezen op een forum := niet banketstaaf bedoeld overigens, maar dat mag en kan ik nooit wegen. ik zal als ik het red, 70/80 ofzo moeten wegen, en zelfs dat is nog lang niet in zicht :')

Ik herken het.
Wil zelf richting de 70 en heb ook nog een hele lange weg te gaan.
Dus je staat er niet alleen in, wij kunnen dat! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:47

Heel herkenbaar :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:19

Renske_W schreef:
Ladybird schreef:

Ik herken het.
Wil zelf richting de 70 en heb ook nog een hele lange weg te gaan.
Dus je staat er niet alleen in, wij kunnen dat! *\o/*

*\o/* *\o/*

Overigens zit ik in een dilemma, Mn vriend heeft zn heftrucksertficaat gehaald! Ik ben super trots op hem en eigenlijk wil ik daarom even naar de Hema om taartjes te halen. Want ik vind het wel iets om te vieren. Aan de andere kant denik, wat doe ik me, na een weekendje België met teveel lekkere dingen, mezelf aan :')

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:21

Ben 2 kilo kwijt :D nu nog wel 10 te gaan...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:24

Ik denk ook echt dat crashen echt niet gezond kan zijn. Vroeger wel van alles geprobeerd van de shakes tot noem het maar op maar gelukkig blijf ik nu gewoon eten maar houd ik calorien bij in MFP.
Dat werkt voor mij echt goed. Verleden jaar 10 kilo mee kwijt geraakt. Oke, dat het er nu weer bijzit is een ander verhaal maar ik ben nu toch echt weer begonnen met deze methode.

Zo had ik gisteren een dag met weinig kalorieen en heb ik lekker een stukje chocolade op. Ik zet hem wel in MFP! Alles wat ik eet wordt genoteerd. In principe kom ik ook gewoon niet boven mijn hoeveelheid kalorieen per dag.
Wel spaar is voor een zak chips per week. Alles wat ik niet verbruik in 1 week eet ik in het weekend mijn verslavingschips van :-)

Hoe doen jullie het? Bepaalde methode?

Ik moet ook zeggen dat de boeken van Mieke Kosters me ook wel veel inzichten hebben gegeven. Nog meer mensen die gelezen?

Claudia HS; in mijn ogen ben je superslank met je lengte en gewicht! Je zit ook goed met je BMI. Zelf niet tevreden toch begrijp ik? Mag natuurlijk hoor zo bedoel ik het niet haha.

Ladybird; niet alles hoeft gevierd te worden met iets lekkers :-) Zit wel helemaal bij ons er ingebakken dat wel maar het hoeft niet hahaha.
Ja ik heb dat ook hoor met die lage gewichten die ik voorbij zie komen :-) Ik wil mijn gewicht hier niet zetten in het openbaar maar het is hele stukken meer.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:35

Gek is dat he, dat we altijd maar iets vieren met eten. Waarom niet met iets leuks doen? Of een bos bloemen? Ik doe er net zo hard aan mee hoor, maar eigenlijk is het beter om alternatieven te verzinnen. En dan bedoel ik niet 'Ooh gefeliciteerd, schat!' *geeft kommetje sla* :))

Over vieren gesproken... O:) Ik ben maandag jarig. Wegens persoonlijke omstandigheden ben ik niet in de stemming om daar uitgebreid iets mee te doen, maar mijn ouders komen wel even langs, dus ik wil zondag iets bakken. Iemand tips voor nietzomegaslechte taart? Het moet in puntjes mee te nemen zijn in een bakje in de auto, dus een kwarktaart is niet zo heel praktisch.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:37

Imre schreef:
Gek is dat he, dat we altijd maar iets vieren met eten. Waarom niet met iets leuks doen? Of een bos bloemen? Ik doe er net zo hard aan mee hoor, maar eigenlijk is het beter om alternatieven te verzinnen. En dan bedoel ik niet 'Ooh gefeliciteerd, schat!' *geeft kommetje sla* :))

Over vieren gesproken... O:) Ik ben maandag jarig. Wegens persoonlijke omstandigheden ben ik niet in de stemming om daar uitgebreid iets mee te doen, maar mijn ouders komen wel even langs, dus ik wil zondag iets bakken. Iemand tips voor nietzomegaslechte taart? Het moet in puntjes mee te nemen zijn in een bakje in de auto, dus een kwarktaart is niet zo heel praktisch.

Omg, ik zie het voor me :').

Ik ga vandaag lekker een stukje fietsen! Huisje bezichtigen wat op een kwartiertje afstand is, dus lekker met vriendlief stukje fietsen :).
Enige nadeel, wij wonen nu bovenop een bult... Zwaar, maar wel goed voor de calorietjes!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:52

Imre schreef:

Imre ik heb thuis wel wat recepten die redelijk dieet proef zijn zal ze vanavond sturen