Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_sharonnn schreef:Sorry dat ik zo binnenval, maar ik heb even een vraag tussendoor; stel nou dat je een tijdje zou crashen en daardoor 3 kilo afvalt, maar dat je daarna gewoon op verbruik gaat eten, dan houd je die 3 kilo er toch af? Dit is trouwens puur hypothetisch, ik ben dit niet van plan en raad het ook niemand aan. Ik vraag me dit af, omdat je vaak leest dat een crashdieet niet helpt en dat je daarna weer veel meer aankomt, maar als je het doet zoals ik het hierboven beschreef, is dat toch niet zo?
Dankjewel alvast!
smurffie schreef:_sharonnn schreef:Sorry dat ik zo binnenval, maar ik heb even een vraag tussendoor; stel nou dat je een tijdje zou crashen en daardoor 3 kilo afvalt, maar dat je daarna gewoon op verbruik gaat eten, dan houd je die 3 kilo er toch af? Dit is trouwens puur hypothetisch, ik ben dit niet van plan en raad het ook niemand aan. Ik vraag me dit af, omdat je vaak leest dat een crashdieet niet helpt en dat je daarna weer veel meer aankomt, maar als je het doet zoals ik het hierboven beschreef, is dat toch niet zo?
Dankjewel alvast!
Wat de fout is die veel gemaakt word is dat mensen afvallen door te crashen, gewicht bereiken en weer gaan eten wat ze aten.
Afvallen opzich is dan niet moeilijk, alleen erna een ritme vinden waarbij het eraf blijft is lastig.
Daarom werkt het beter om een gezond eetpatroon te creëren door te tellen hoeveel kcal ergens in zit, moment dat je dan niet meer hoeft af te vallen weet je ook ongeveer hoeveel je extra kan eten om gelijk te blijven.
Crashen is wel een hele effectieve manier om te resetten vind ik. Even naar minimaal, hongergevoel uitzetten, maag laten slinken en daarna gezond bouwen.
Genoeg mensen zijn erop tegen, ieder zijn manier.
Mariska88 schreef:Pff Ik blijf maar hangen op hetzelfde gewicht
Eet gezond, beweeg veel
Ik ben dan ook niet te zwaar maar met 3 kilo eraf pas ik mijn broeken weer..
Maar het lijkt soms wel of dit gewoon mijn nieuwe standaard gewicht is..
JosjeDZ schreef:Mariska88 schreef:Pff Ik blijf maar hangen op hetzelfde gewicht
Eet gezond, beweeg veel
Ik ben dan ook niet te zwaar maar met 3 kilo eraf pas ik mijn broeken weer..
Maar het lijkt soms wel of dit gewoon mijn nieuwe standaard gewicht is..
Hier precies hetzelfde. Weeg al 20 jaar ongeveer hetzelfde, laatste jaar 3 tot 4 kilo meer. Na twee maanden goed opletten nog niks eraf.... Moet wel zeggen dat sporten wegens lichamelijke klachten op een laag pitje staat. Bestaat zoiets als een standaard of natuurlijk gewicht? Ik ben nl ook niet te zwaar, maar wil gewoon mijn oude gewicht (en lichaam) terug..
Ladybird schreef:pff die getallen van 50/60 kilo. dat vind ik soms best frustrerend hoor, aan meelezen op een forumniet banketstaaf bedoeld overigens, maar dat mag en kan ik nooit wegen. ik zal als ik het red, 70/80 ofzo moeten wegen, en zelfs dat is nog lang niet in zicht
Renske_W schreef:Ladybird schreef:pff die getallen van 50/60 kilo. dat vind ik soms best frustrerend hoor, aan meelezen op een forumniet banketstaaf bedoeld overigens, maar dat mag en kan ik nooit wegen. ik zal als ik het red, 70/80 ofzo moeten wegen, en zelfs dat is nog lang niet in zicht
Ik herken het.
Wil zelf richting de 70 en heb ook nog een hele lange weg te gaan.
Dus je staat er niet alleen in, wij kunnen dat!
Imre schreef:Gek is dat he, dat we altijd maar iets vieren met eten. Waarom niet met iets leuks doen? Of een bos bloemen? Ik doe er net zo hard aan mee hoor, maar eigenlijk is het beter om alternatieven te verzinnen. En dan bedoel ik niet 'Ooh gefeliciteerd, schat!' *geeft kommetje sla*
Over vieren gesproken...Ik ben maandag jarig. Wegens persoonlijke omstandigheden ben ik niet in de stemming om daar uitgebreid iets mee te doen, maar mijn ouders komen wel even langs, dus ik wil zondag iets bakken. Iemand tips voor nietzomegaslechte taart? Het moet in puntjes mee te nemen zijn in een bakje in de auto, dus een kwarktaart is niet zo heel praktisch.
Imre schreef:Gek is dat he, dat we altijd maar iets vieren met eten. Waarom niet met iets leuks doen? Of een bos bloemen? Ik doe er net zo hard aan mee hoor, maar eigenlijk is het beter om alternatieven te verzinnen. En dan bedoel ik niet 'Ooh gefeliciteerd, schat!' *geeft kommetje sla*
Over vieren gesproken...Ik ben maandag jarig. Wegens persoonlijke omstandigheden ben ik niet in de stemming om daar uitgebreid iets mee te doen, maar mijn ouders komen wel even langs, dus ik wil zondag iets bakken. Iemand tips voor nietzomegaslechte taart? Het moet in puntjes mee te nemen zijn in een bakje in de auto, dus een kwarktaart is niet zo heel praktisch.