3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:37

Ok mn lijstje voor vandaag wordt zoiets:
O: banaan
B: sporten
T: b&f smart protein shake
L: 2 kommen bloemkool courgette soep
A: pasta van happy italy met 2 glazen witte wijn
T: bak zoute popcorn

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:42

O: spinaziepannenkoeken met geraspte kaas
T: koffie, melk, suiker en 200 ml halfvolle yoghurt
L: vis (geen idee wat voor :') ) met champignons en courgette gebakken
A: pannenkoeken feestje *\o/*
Misschien uit, dus mogelijk nog wat wijn :)

LoveUggs

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:14

Dit word mijn lijstje ongeveer vandaag;

O; 2 volkoren boterhammen met kaas en komkommer
T; niks, ik was op stal
M; een aardbei-framboos smoothie
A; courgette pasta met kipgehaktballetjes.

Beweging; een uur intensief paardrijden, stal mesten, poetsen etc

Vanavond mag ik nog geroosterde kikkererwten met wat kruiden

Mm smoothie heeft in elk geval wel een leuk kleurtje
Afbeelding

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:15

Ik post even voor het eerst echt haha. Ik heb vandaag echt een soort van tegen mn gewicht aangelopen, omdat ik rijlaarzen zoek en ze bij twee winkels geen laarzen hadden die me pasten (terwijl ik eerst, een aantal jaar geleden, er helemaal geen moeite mee heb gehad). -O-

Maar ben nu een paar dagen bezig met alles in de gaten houden. Eet vrijwel hetzelfde als hiervoor, behalve dat ik niet meer dagelijks meer dan 1000 calorieën aan koek of chips oid eet.

Vandaag:
O: banaan, twee boterhammen met hummus/baba anousch
T: hartige sultana (makkelijk meenemen maar niet het ideale tussendoortje)
L: twee boterhammen met baba anousch en een warme chocomel bij de apenheul
T: sultana's weer
A: wordt rijst met paprika, bonen, maïs, tomaat en kruiden
B: wandelen door Apenheul voor een aantal uur

Dit zou het moeten worden :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:25

Ik moet toch even wat met jullie delen, vorige week toen ik mijn coach sprak woog ik 3 kilo meer dan ik vandaag weeg! *\o/* gister zelfs nog een kilo meer dan vandaag dus het gezonder eten (en vandaag een uur intensief lessen) heeft wel zijn effect!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 00:51

LoveUggs schreef:
Ik moet toch even wat met jullie delen, vorige week toen ik mijn coach sprak woog ik 3 kilo meer dan ik vandaag weeg! *\o/* gister zelfs nog een kilo meer dan vandaag dus het gezonder eten (en vandaag een uur intensief lessen) heeft wel zijn effect!

Sorry maar als het echt 3kg is in een week is echt vet gezond. Kan me echt niet voorstellen dat je daar trots op bent... daarnaast, waarschijnlijk is het ook veel vocht. Al verwacht ik dat je wel een crashdieet volgt; had je al gekeken hoeveel calorieën dit was?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 05:21

Hallo allemaal ik meld me ook weer na mijn vakantie :wave:
Maar 1 kg aangekomen dus de schade is beperkt :D nu weer hard aan de bak!

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:21

Mijn lijstje van gisteren!

O: 2 koppen koffie (ik kan niet zo goed ontbijten)
L: 2 speltbroodjes belegd met een eitje, komkommer en kaas, en anderhalve middelgrote losse gehaktballetjes van moeders.
T: handje pepernoten met zo’n yoghurtlaagje
A: saté, zo’n restaurantgerecht
T: chocolaatje (wel een pure dus dat ‘mag’)
T: avocado met zalm
T: spelt broodje met humus

Dit is dus een goed voorbeeld als ik op werk ben. Om half 5 die saté gegeten maar als ik klaar ben dan toch weer trek.

Drinken: 2 glazen rode wijn, 3 spa rood, 2 cola light
Beweging: Wave dik een uur gereden (<peerdje), 7.30 uur gewerkt met dus eigenlijk constant lopen.

Hm,een vreemde dit wel :roll:

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:28

IMANDRA schreef:
LoveUggs schreef:

Sorry maar als het echt 3kg is in een week is echt vet gezond. Kan me echt niet voorstellen dat je daar trots op bent... daarnaast, waarschijnlijk is het ook veel vocht. Al verwacht ik dat je wel een crashdieet volgt; had je al gekeken hoeveel calorieën dit was?

Als ik mfp moet geloven rond de 1500 calorieën per dag maar dit sluit niet helemaal aan aan wat ik eet.

Ik denk dat het nu even hard gaat door de omschakeling en dat het dalijk rustiger gaat. Is ook niet erg uiteraard. + de afgelopen 3 dagen heb ik veel gesport en dat is de komende dagen dan weer niet zo.

Zit nog aan de antibiotica en dat heeft als bijwerking dat ik soms naar de wc moet rennen dus het zou allemaal mee spelen..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:36

Zou er inderdaad vanuit gaan dat het grotendeels vocht is loveuggs, was je eerste week toch?

Ik ben gisteravond even flink losgegaan :') heerlijke pasta op met roomsaus, salami, witte wijn, geitenkaas en rucola :9 zat daarna bomvol, maar ik kon het niet laten een bak zoute popcorn te nemen in de bios :+ en na de pauze nog een paar m&m's :o zit nog steeds vol hahaha.

Vandaag maar beetje compenseren. Gisteren ook goed gesprek gehad met een trainster van de sportschool, dat heeft me wel gemotiveerd weer een stapje harder te zetten.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:52

Ga ik idd van uit. Heb het mijn coach ook gevraagd. Niet normaal maar ook niet abnormaal. Maar hij verwacht idd hetzelfde als ik, nu even hard, en dalijk rustiger aan.

Merk ook dat ik echt heel veel water drink. Of thee. Had mijn coach gevraagd wat ik mag drinken.. Zo min mogelijk uit pakken drinken, zo veel mogelijk water en thee (zonder suiker) vers geperste sappen of smoothie mag wel maar ook niet te veel..

Nu ben ik helemaal gek van ijsthee, zonder prik, uit een pak. Dus heb met mezelf afgesproken dat ik 1 glas ijsthee per dag mag drinken. Namelijk wel fijn even wat anders te drinken dan water :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:23

Ik ben helemaal gestopt met frisdrank drinken toen ik ging afvallen. Vroeger dronk ik zo een 2-liter fles cola per dag leeg, daar was ik al langer mee gestopt, maar ik was er helemaal klaar mee. Inmiddels vind ik het niet eens lekker meer, ik drink echt alleen nog maar water, thee en spa met citroen of munt. Heel af en toe een wijntje of 2.

Vandaag voor mij;

O; yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
L; mini afbakbroodjes met kaas/jam
A; witlof ovenschotel en een kabeljauwburger

Vandaag bij de rugbywedstrijd van vriendje kijken, waar ze vermoedelijk in de kantine ook wel wat hebben :+

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:33

Ik drink eigenlijk ook geen frisdrank meer, soms als we ergens uit zijn of zo wel maar over het algemeen niet. Wel drink ik naast water, limonadesiroop van 1 kcal per glas, want alleen maar water komt ook mijn neus uit.
Maar ik drink geen zuivel, geen thee, geen koffie. Alleen soms een cup a soup.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 14:33

Maar @LoveUggs, jouw coach is toch niet gediplomeerd? Geen diëtiste, maar 'gewoon iemand' zoals die zich aan kan melden voor het coach-zijn (beetje zoals iedereen Tupperware kan verkopen)? En hoe bedoel je 'het sluit niet helemaal aan bij wat ik eet'?
Sorry, ik ben echt niet van die 'diëten' haha. Volgens mij is zo'n halve kilo per week een gezond patroon van afvallen, dan heeft je lichaam ook tijd om zich erop aan te passen. Snel veel afvallen is nogal schadelijk voor je lichaam, vandaar dat ik er ook een opmerking over maakte als het echt 3kg, zonder vocht, was.

Qua drinken, ik ben toen volledig overgeschakeld op thee en water. Drink alleen nog maar frisdrank op een feestje en in restaurants zo nu en dan (en dan meestal cola light, dus dan maakt het qua 'ongezondheid' alsnog niet uit).

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:12

Ik moet zeggen, de eerste 2 weken dat ik "op dieet" ging (gewoon gezond eten, niet meer snoepen etc) viel ik ook 2,5 kg per week af. Daarna zakte dat naar zo'n 0.5 kg per week. Bij mij was t duidelijk allemaal vocht, plaste me een ongeluk :+ dus in dat opzicht is het denk ik niet zo gek om in het begin veel kwijt te raken, hoor dat veel.

Ik drink naast water en thee 's avonds nog een glaasje (of 2) cola zero. Vind t lastig daarmee te stoppen, al zou t wel beter zijn

Mijn lijstje vandaag:
O (laat): 2 vitalu crackers, 2 met geitenkaas, 1 met pindakaas
L: flinke kom bloemkool courgettesoep
T: 1 schuimpje, 2 suikervrije dropjes
A: hachee met rode kool en aardappelpuree :9 past wel bij het weer

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:47

IMANDRA schreef:
Maar @LoveUggs, jouw coach is toch niet gediplomeerd? Geen diëtiste, maar 'gewoon iemand' zoals die zich aan kan melden voor het coach-zijn (beetje zoals iedereen Tupperware kan verkopen)? En hoe bedoel je 'het sluit niet helemaal aan bij wat ik eet'?
Sorry, ik ben echt niet van die 'diëten' haha. Volgens mij is zo'n halve kilo per week een gezond patroon van afvallen, dan heeft je lichaam ook tijd om zich erop aan te passen. Snel veel afvallen is nogal schadelijk voor je lichaam, vandaar dat ik er ook een opmerking over maakte als het echt 3kg, zonder vocht, was.

Qua drinken, ik ben toen volledig overgeschakeld op thee en water. Drink alleen nog maar frisdrank op een feestje en in restaurants zo nu en dan (en dan meestal cola light, dus dan maakt het qua 'ongezondheid' alsnog niet uit).

Daarmee bedoel ik dat ik in de lijsten van mfp niet precies kan vinden wat ik moet eten dus ik kies dan iets dat er het meest op lijkt. :) dus qua calorieën zou het niet overeen komen.

Ik denk echt dat het dalijk minder snel gaat, anders ga ik me zeker wel achter mijn oren krabben of het wel goed gaat :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:49

Je kan met mfp barcodes scannen, wist je dat al?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:34

Laura82 schreef:
Je kan met mfp barcodes scannen, wist je dat al?

Ook stickers van de versproducten? Appels, bananen etc?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:40

Sommige dingen wel ja :j maar een appel of banaan is sowieso niet lastig in te voeren toch?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:56

Laura82 schreef:
Sommige dingen wel ja :j maar een appel of banaan is sowieso niet lastig in te voeren toch?

Nee haha maar dat was even een voorbeeld :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 23:40

Én je kan ook dingen handmatig invoeren als je ze niet kan vinden ;)

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 00:49

Aankomende tijd waarschijnlijk meer rijd om te sporten!
Lijstje van vandaag, ook aan het werk.

Brunch: 2 van die bruine triangel broodjes met komkommer spread
T: 3 of 4 stukjes chocoladetaart, om weer te proeven. Echt kleine stukjes, van die randjes die afgesneden worden zeg maar
T: 3 happen van een kersenmilshake. Wel een eigen gemaakte door de keuken, geen idee hoe (on)gezond.
H: (hapje, wat we krijgen als er geen tijd is om avond te eten op werk, dit doen we wanneer we klaar zijn) pompoensoep. Er stond een lekker saucsijzen(?)broodje klaar maaaaaar er overheen gezet en gevraagd naar een soepje *\o/* + bakje hutenkase
T: sneetje maisbrood
A: rijst met geroerbakte groente en stukjes biefstuk en een kipsateetje

Drinken: 4 glazen spa rood, cola light, 2 glazen rode wijn, 2 kopjes koffie

Beweging: 7 uur lopen zonder pauze

Het zijn van die rare lijstjes op werk. Ik raak dan altijd een beetje het overzicht kwijt met of het nou goed gaat of niet op zo’n dag.
Helpt me om het daarna hier neer te zetten!

Btw, ik heb in mijn echte snaaimoment naar het broodje gegrepen en niet naar de snoeppot of de bak met koekjes!
Overwinning!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:22

Als je van eetpatroon omschakelt en (vermoed ik?) overgewicht hebt, dan vind ik 3 kg in de eerste week ook helemaal niet zo gek. En ik kan me voorstellen dat dat enorm motiveert om door te gaan *\o/*

Goed gedaan Benth! Knap!

Laura, al dat lekkers :~ Moet een keer kunnen hoor! Klinkt wel als een fijne sportschool, dat de trainers zo begaan zijn.

Ik ben heel goed geluimd vandaag! Voor wie wellicht niet meer kan volgen ( :') ): na meer dan half jaar écht staken van mijn lichaam (geen gram er af, enkel er bij, maar vooral veel geschommel) heb ik van alles en nog wat geprobeerd qua sleutelen aan mijn macro's/eten op gevoel/etc etc. Uiteindelijk op de metabolic reset gekomen en zo'n twee maand of langer op verbruik gegeten. Daarna max. 4 weken -10 procent cutten. Hoe het op week 1 van het echte dieet is gegaan weet ik niet, want ik heb een nieuwe weegschaal. Maar deze week ben ik alvast netjes een halve kilo afgevallen *\o/*

Erg he, dat ik nu dus vreugdedansjes wil doen voor een halve kilo :o Jullie moeten ook wel denken, wat een kip. Maar dat vertelt ook wel iets over hoe frustrerend en bijna hopeloos mijn situatie is. We gaan in elk geval lekker door zo!

Vandaag ongeveer, straks nog even uittellen:

O: Latte, bakje Griekse yoghurt, wit bolletje met 1 cupje kiri kaas, plak brownie gemaakt van zwarte bonen (honing, kokosbloesemsuiker, zwarte chocolade, bakpoeder, beetje olie) :~
L: 150 g suikervrije zelfgemaakte pannenkoek (moeten op) met sv aardbeienjam en cottage cheese / kandijstroop / 1 el slagroom, latte
T: 300 g magere kwark met 1 sinaasappel en 20 g Eat Natural granola
T: 1 banaan
B: 1.30 uur balletles
A: 250 g pasta met 1 geraspte venkel, wat citroenzest, light room, veel kruiden, 100 g Quorn, edelgist

Op mijn meest intensieve sportdagen cut ik nu dus meer kcal, zodat ik het de andere dagen wat rustiger aandoe. Dat voelt heel fijn zo!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:45

Goed bezig Bhriseis!

Ik zit helaas weer in de maandelijkse (bij mij eerder driemaandelijkse :') periode) en daar wordt ik altijd superziek van. Heel gek, ene moment kotsmisselijk, ander moment grote vreetneigingen. Alsnog best blij met mijn lijstje:
O: twee boterhammen met hagelslag en vruchtenhagel en een beker melk.
T: een appel en water.
L: cherrytomaatjes, drie boterhammen met kipfilet, hagelslag en vruchtenhagel en water.
T: een gekookt ei en water.
A: een opscheplepel wortelstamp, een opscheplepel boerenkoolstamp, wat groenten van de bbq en een gehaktbal.
T: denk kop thee.
B: 60 minuten fietsen, wandelen met paard, 5 minuten oefeningen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:57

Vervelend kimmie!

Bhriseis super zeg! Mag je echt wel blij mee zijn hoor :D hopelijk zet t door!

Vandaag beetje mager dagje, maar ook erg weinig gedaan. Woensdag naar de fysio, blijf last van mn rug houden. Hopelijk kan die wat fixen.
O: magere kwark met granola
L: salade met tomaat, witte asperges, witte kaas in olie en beetje balsamico
T: breaker high proteine
A: bloemkool met klein beetje kaassaus, 2 aardappelen en een rundervink

Komt vanavond denk ik nog wel wat kleins bij, geen idee wat. Denk een appeltje met kaneel ofzo