Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:47

Nou, sinds ik mijn ontslag gekregen heb 26 maart (gelukkig 1 werkdag later al een andere job :) ) leef ik zo ongeveer op chocolade, en dat loopt toch best lekker hoor: vandaag een wedstrijdje van (net geen) 4,5 km in 19:48, bijna een volle minuut sneller dan vorig jaar. Best wel tevreden, had het niet verwacht, heb dit jaar nog niet of nauwelijks op snelheid getraind.

En er zitten chocolade truffels in de goodie bag :), helpt me ook niet vooruit om af te kicken.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 07:30

Hoe is je wedstrijd gegaan Anne?

Hmm misschien voorlopig dan toch maar even telefoon mee met hardlopen om het bos te ontdekken. Ik kan nu alleen de weg vinden als ik op de fietspaden blijf, daar staan paddestoelen om de weg te wijzen :p

Met de auto naar het bos ben ik geen fan van, heb een hekel aan in de auto zitten en probeer ook een beetje milieubewust te zijn, maar heb bos zat in de omgeving waar ik lopend of met de fiets heen kan :)

Waar loop je tegenaan dan felicxa? Of wil je dat liever niet delen? Je kan natuurlijk gewoon proberen om wat extra te eten (weet niet hoe je normaal eet maar gewoon extra boterham oid)

Knap hoor hwn! Als ik alleen op chocolade leef heb ik echt minder energie :p Maar vind het wel lekker voor tussendoor :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 08:49

Mooie tijd hwn!
Ik heb er vandaag één van 10km. Ben best wel zenuwachtig :')

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:11

Zijn er mensen die vandaag naar Hilversum City Run gaan? :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:45

Heerlijk gelopen in het bos met mijn loopvriendin. Was heet en klam, maar wel genoten. 10km.

Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:47

Ik ben binnen :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:11

Heerlijk loopweer vandaag! Ik heb gisteren en vandaag weer gelopen na 5 dagen rust. Benen voelen soepel en prima gelopen!

Succes met je 10km vandaag Doubtless :).

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:47

Ik heb ook fijn gelopen vandaag! Door parkjes en tussen de weilanden door even bij de paarden langs, in totaal ergens tussen de 20/25 km met tussendoor een korte pauze (plassen, flesje vullen, pony knuffelen, nog even gekletst en daarna weer verder). Had me precies goed gekleed voor rustig duurloop tempo maar vond het ook wel klam! Voor mij zijn mijn duurlopen echt momenten om even te genieten en mentaal tot rust te komen, en dat is weer gelukt :D

Klinkt positief Tita! Hoe lang heb je erover gedaan? :)

Lekker Plien! Heb je alweer een nieuw trainingsdoel of loop je nu 'gewoon lekker'?
De rest van de marathonlopers ook allemaal weer fit?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:09

Ja super tevreden

Ben al anderhalf uur over de finish nog niet geplast
Was binnen in 33:13 min

Enige plek waar irritatie voel is spier bij mijn enkel binnenkant voet
Ik voelde die gister in bos bij wijken van boomstronken
Paar daagjes rust woe of do weer rennen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:27

Ik gebruik om te navigeren Pocket Earth. Heel uitgebreid en je kunt ook bestaande routes inladen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:45

Prachtige foto weer zoals altijd SV! Ik heb gister ook werkelijk waar heerlijk gelopen, twee nieuwe paden afgelopen en enkel genoten! Wat is de natuur hier toch ontzettend mooi <3 Er lag nog wel wat ijs, dus het was wel bizar dat ik in 'n t shirt en shorts liep met m'n ice grippers aan :+
AfbeeldingAfbeelding

S1993, ik fiets nu ook naar 't bos, maar vind het wel lastig. Extra kleding en wat te eten mee, en m'n benen waren gister toch echt wel een stuk moeier dan normaal gesproken na een 12K. Hoe ver fiets jij max en loop je dan ook minder?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:51

Ik heb gisteren de hele middag in het zadel gezeten, dus had helemaal geen zin meer in hardlopen. Nu net toch maar snel even een kwartiertje gedaan. Stelt niet veel voor natuurlijk, maar ik voel me er wel beter over dat ik toch íets gedaan heb:)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:59

Mooi dat de marathonlopers goed zijn hersteld!

Prachtige foto weer SV! Ook een leuke finishfoto :D

Piekosj, bij jou ziet het er ook mooi uit :)

Fijn dat je lekker gelopen hebt Tita!

Klinkt als een heerlijke duurloop s1993. Jij loopt ook wel flinke afstanden!

Succes vandaag Doubtless!

Ik ben ook niet zo'n ster in nieuwe routes uitzoeken in het bos. Maar het bos hier ken ik vrij goed, omdat ik er al jaren paardrij. Meestal loop ik dus ook op mulle ruiterroutes ipv goede wandelpaden :+ Ben wel langzamerhand wat nieuwe routes aan het verkennen. Omdat ik sinds kort ook mountainbike zijn de paden die ik ken weer wat uitgebreid :Y) Vriendlief doet de voorverkenning en ik hobbel er achteraan :o

Vrijdagavond 12 km gelopen. Ging lekker. Gisteren en vandaag gemountainbiked. Echt zo fijn dat het weer veel beter weer is. Morgenochtend voor het werk maar weer even hardlopen. De paden zijn hier wel echt mul en los.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:25

Piekosj dat ziet er ook uit als genieten op jouw foto!

Mountainbiken wil ik ook weer eens doen, zo leuk!

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:28

s1993, klinkt als fijn lopen! Waar ik tegenaanloop is dat ik van die momenten heb waarbij ik helemaal slap word. Trillen en duizelig, voelt soms echt alsof ik op het punt sta om onderuit te gaan. (ben al naar de HA geweest, maar nog geen antwoord op de vraag waar dat ineens vandaan kan komen).

Veel succes Doubtless!

Mooie foto's komen er weer voorbij! Lijkt me echt heel lekker in het bos, misschien dat ik daar eens een keer tijd voor ga maken :)

Verder iedereen: lekker bezig allemaal! Ik heb vanmorgen 6km gelopen als laatste mentale bevestiging dat ik 7km kan lopen. Woensdag nog een rustige loop doen en dan vrijdag de 7km. Ben heel erg benieuwd en ik heb er zin in! :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:18

Gaat je lukken Felicxa!
Dat trillen en duizelig worden, misschien helpt het om wat sportdrank te drinken of even iets zoets te eten. Een banaantje misschien?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:31

Ja dankje! Als ik er 6 kan dan moet 7 ook lukken :D

Wat het beste helpt op zo'n moment is een glas cola, maar goed het liefst heb ik natuurlijk dat het niet gebeurt. Het gebeurt ook niet tijdens of na het sporten, maar gewoon echt op (voor mijn gevoel) willekeurige momenten. Dat maakt het allemaal een beetje vaag.
Overigens eet ik na het hardlopen als ik thuis kom altijd vrijwel direct wat fruit dus dat is het probleem denk ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 04:46

Loop je niet te hard/is je hartslag niet te hoog?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 07:21

Moooooi piekosj!

Het is heel goed gegaan gisteren! Lekker gelopen, niet hoeven stoppen onderweg en een nieuw PR van 5:55 neergezet! Normaal zit ik tussen 6:00 en 6:30 dus ik was kneiterblij gisteren!

Heb woensdag en zaterdag nog een loop gepland staan :=

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 07:29

felicxa heb je niet gewoon een hele lage bloeddruk Dan kun je bij opstaan of ineens in beweging komen of na bukken ineens ook duizelig zijn de zwart voor de ogen worden.
Huisarts (of jij) zag geen reden tot verder te zoeken?

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 07:53

Ik meld mij graag!

Ik heb altijd moeite gehad met mn conditie en daardoor gaf ik het hardlopen snel op.
Nu loop ik 2/3 keer per week, meestal samen met mijn vriend.

Donderdag had ik 5 km gelopen in ongeveer 30 minuten
Gister zijn we naar de posbank gegaan en hebben daar de heuevels meegepakt.

2 km in 10:30 (30 sec langzamer dan gepland) maar heel trots op mezelf want het was een enorm zwaar stuk. Toen gingen we in het bos daar wat kracht oefeningen doen en daarna weer 2 km terug in 13 minuten (lekker rustig tempo aangehouden)

Had een tijd geleden niet mogen hopen dat het zou lukken.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:15

Ik vind het ook lastig kwa routes. Nu hebben we hier in de duinen en bos wel van die wandelpaden die worden aangegeven met bordjes/paaltjes, dus die loop ik wel eens of dan combineer ik er 2. Het lijkt me heerlijk om de duin zo goed te kennen dat ik zonder route gewoon een eind heen kan gaan. Nu wandel ik erg veel dus ik denk dat ik wel een heel eind moet komen :j

Mooie foto's komen er voorbij, heerlijk nu het mooie weer! <3

Ik had vrijdag city run, 5 km. Zag er erg tegenop, had geen zin. Had wel in mijn hoofd dat op 12 km per uur lopen en dus in 25 minuten finishen heel leuk zou zijn maar niet echt haalbaar. Super snel van start gegaan, de route was perfect, beetje saai maar veel ruimte, geen wind, geen hoogte verschillen, dus je kon volledig lopen zoals je zelf wilde. Al binnen 5 minuten werd ik benauwd. Loop al 1,5 week met een behoorlijke spierspanning in mijn bovenrug en nek, merk dat ik dan minder lucht krijg, loop wat verkrampt dan denk ik. Dus kon alleen kort ademen en niet lekker doorademen. Zoals verwacht begon daarna al snel de buikpijn en misselijkheid. Het enige wat ik dacht was, kom op, tis maar 5 km, je bent zo terug! Volgens mijn runkeeper was de route ietsje langer als 5 km en liep ik gemiddeld 12,18 km per uur. De eindtijd van de city run zelf was 25:18 minuten. 30e van de 715 vrouwen en 110e van alle 5 km lopers (1057). Dus, eigenlijk dik tevreden :D
Jammer dat het allemaal weer zo super beroerd voelde, maar ik kom wel tot de conclusie dat dat door mijn hoge hartslag komt. Maar wat wil je op een 5 km wedstrijd, dan zeg je ook niet ik ga even de 1e km rustig inlopen... dan wil je vanaf begin een snelle tijd neerzetten.

Thuis aangekomen, voorovergebogen om mijn veters los te maken, zie ik toch allemaal bloed door mijn schoen heenkomen :wow: durfde m'n schoen niet uit te trekken haha. Halve voet zat helemaal onder het bloed, was echt heftig om te zien. Onder de douche spoelde alles weg en bleek er 1 mini wondje te zijn tussen 2 tenen, ik vermoed dat mijn teen net scheef heeft gezeten en nagel net iets te scherp was en daarin is gaan zitten. Leek dus een stuk heftiger dan het was :+
Moest wel zaterdag nog 25 km wandelen, maar heb de boel goed ingepakt met pleisters dus dat kwam goed :j

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:42

Anthea schreef:
Loop je niet te hard/is je hartslag niet te hoog?

Ik denk het niet? Ik heb geen mogelijkheid om mijn hartslag te meten maar ik kan tijdens het hardlopen nog gewoon praten en ik voel mijn hart ook niet erg hard kloppen.

Greetje63 schreef:
felicxa heb je niet gewoon een hele lage bloeddruk Dan kun je bij opstaan of ineens in beweging komen of na bukken ineens ook duizelig zijn de zwart voor de ogen worden.
Huisarts (of jij) zag geen reden tot verder te zoeken?

Mijn bloeddruk is gemeten en gewoon prima. Ik heb in mei een nieuwe afspraak met de ha, we zijn bezig met wat dingen uitsluiten nu.

Mij lijken de duinen ook heel fijn om te lopen. Is alleen zo ver fietsen :+ persoonlijk verdwaal ik gewoon een beetje in de buurt en dan zie ik wel waar ik uitkom.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:52

Welkom sunnybellami, heerlijk op de posbank hè!

Anne_bento wat een mooie tijd. Knap hoor!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:59

Anne_bento: knappe tijd! Dat van een scherpe nagel ken ik, doet geen eens zeer totdat je je schoenen en sokken uittrekt en dan zie je enorm veel bloed. Hopelijk krijg je je schoenen nog wel schoon!
Felixca, ik denk toch wel dat je dan tijdelijk een lage bloeddruk hebt. Of heb je ook last van je longen/ ben je misschien verkouden? Dan kan het liggen aan een tijdelijk gebrek aan zuurstof in je hoofd.. In elk geval is het wel iets om serieus te nemen