Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:05

In die vergelijking kan ik me beter vinden haha Behalve dat ik nou eenmaal al huisdieren heb dus dat heeft ie maar te accepteren. Zo niet is het snel over. Maar das dan meer een vergelijking met wel of geen relatie beginnen met iemand die al kinderen heeft. Ipv er eerst samen afspraken over maken en je later bedenken waardoor je niet meer op een lijn zit. Of het zo vaag houden dat je eigenlijk niks weet (waar ik geen genoegen mee zou nemen, maar he).

Evelijn meen je dat nou?? Wtf... Dat vind ik best grof eigenlijk, beweren dat je dan niet genoeg van iemand/elkaar houdt.
Ik snap wat je bedoeld met andersom beweren, maar ik vind het ene (verwachten dat iemand zijn hele leven omgooit voor jou incl een verantwoordelijkheid voor de komende 20 jaar) totaal niet in verhouding staan tot het andere (tevreden zijn met wat je hebt opgebouwd met elkaar). Maar goed, das mijn persoonlijke mening hoor!

Ayasha
Blogger

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:26

Die komt op bokt vaak genoeg voorbij, zij het subtieler. 'Ik wilde ook nooit kinderen tot ik mijn huidige vriend/man tegen kwam'

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:28

Ik denk dat dat ook best mogelijk is. Iemand die in je leven komt, kan je visie op het leven veranderen. Of dat nu gaat om reizen, wonen, huisdieren, werk/studie of kinderen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:41

En je leven blijft gewoon niet altijd hetzelfde. Toen ik 18 was wilde ik een nobelprijs winnen en naar de OS, dat is echt het laatste wat me nu boeit :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:43

Dat sowieso!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 00:31

Ik heb het topic wel weer even wakker gemaakt zeg. :Y)

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:10

Ayasha schreef:
Die komt op bokt vaak genoeg voorbij, zij het subtieler. 'Ik wilde ook nooit kinderen tot ik mijn huidige vriend/man tegen kwam'

Qimm schreef:
Ik denk dat dat ook best mogelijk is. Iemand die in je leven komt, kan je visie op het leven veranderen. Of dat nu gaat om reizen, wonen, huisdieren, werk/studie of kinderen

Natuurlijk, maar dat is toch niet hetzelfde als beweren dat als je geen kinderen wil, je gewoon niet genoeg van elkaar houdt?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:08

Precies
Een oude kennis van me heeft dat ook ooit eens gezegd.
Want ja zonder kinderen was een teken dat je niet van elkaar hield. En je niet de juiste partner had.

Nu is zij jaartje of wat gescheiden... :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:12

Haha ja. Dat is ook wel een achterlijke conclusie!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:33

Dat zijn echt idioot veroordelende opmerking die ronduit pijnlijk en beledigend zijn.

Toen ik mijn moeder vertelde zwanger te zijn was het eerste wat ze zei: ik maakte me steeds zo zorgen dat jullie eenzaam zouden blijven..... :roll: _-:(
Ik had een perfect prima leven (nog steeds gelukkig).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:39

Gee thanks mom!

Pfffrt

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 11:55

Ayasha schreef:

Met de stille hint erbij dat onze relatie dan wel niet goed genoeg zal zijn... Snurk. :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:00

Als je toch genoeg hebt aan met z'n tweeën zijn, is dat toch juist het maximale teken dat het goed zit?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:07

Allegra schreef:
Ayasha schreef:

Qimm schreef:

Natuurlijk, maar dat is toch niet hetzelfde als beweren dat als je geen kinderen wil, je gewoon niet genoeg van elkaar houdt?

Wat heeft kinderen krijgen nou te maken met liefde? Los van hoe het kind verwekt is. Mensen die dat zeggen hebben geen benul van wat ze zeggen. Kinderen zijn hardstikke leuk maar dat is iets daar moet je voor 100 procent achter staan een kind is een hele grote verantwoordelijkheid. Daarbij kost een kind nou eenmaal ook een hoop geld wat helemaal niet erg is omdat een kind onderdeel is van jezelf eigenlijk. Maar er zijn mensen die willen het nou eenmaal niet om diverse uiteenlopende redenen. En de mensen die daar een mening over geven dat is mij wel opgevallen hebben vaak zelf een moeizaam huwelijk. Je zou maar helemaal open kunnen zijn in je relatie en gewoon eerlijk dat lijkt het geen waar sommigen nogal jaloers op lijken te zijn.

Ik heb bewust geen kinderen. En ik kom niks te kort. Wat kan het mij schelen wat iemand anders vind?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:19

Bill Cosby heeft ooit kinderen krijgen als 'seksuele kunstnijverheid' beschreven. Ik vind dat best accuraat :+

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:01

Wat betreft vrouwen die perse een kind willen.
Kennisje van mij haar moeder wilde perse een kind, partner absoluut niet. Zij toch zwanger geraakt en partner vertrokken omdat hij het echt niet wilde. Zij dacht dat hij wel bij zou draaien.
Hij heeft nooit contact gehad met zijn dochter en zij heeft het er moeilijk mee dat ze door haar vader ongewenst is. Moeders heeft haar ook nog is volgestopt met hoe slecht haar vader wel niet is omdat hij zijn dochter niet wilt erkennen.

Hoe triest is dat.

Stiekem zwanger worden vind ik zo egoistisch, net zoals een kind nemen om de relatie te redden.
Als het met zijn tweeen al niet werkt waarom zou de zorg van een kind ervoor zorgen dat het wel gaat werken.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:07

Dat vind ik nog het ergste aan stiekem zwanger worden, de vader kan eventueel wel weggaan en geen alimentie betalen en dus 'vergeten' dat er een kind van hem rondloopt, maar dat kind moet toch altijd denken dat het ongewenst is en dat de vader hem niet wil zien,...
De vader kan dus eigenlijk nooit goed doen: met een kind opgescheept zitten of het kind dat denkt/weet dat zijn vader hem niet wil.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:09

Oud collega van mij had met har man 2 kinderen. Hij wilde dolgraag een derde, maar voor haar hoefde het niet zo. Zij was uitermate tevreden met 2. Maar na veel vijfen en zessen was ze dan toch eindelijk zwanger van de door papa zo gewilde nummer 3. Gaat hij er tijdens de zwangerschap vandoor met een ander. Ben je ook lekker klaar mee... :x

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:26

Qimm schreef:
Als je toch genoeg hebt aan met z'n tweeën zijn, is dat toch juist het maximale teken dat het goed zit?

En een paard of 3.. en een groot huis en een hond en... :D
Maar het is toch heel verschillend waar mensen gelukkig van worden. De een woont in een hutje op de hei en de ander moet er niet aan denken om zover buitenuit te wonen en altijd met de auto een boodschap moeten doen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:37

Daarnaast moet jouw relatie ook bestand zijn tegen een ingrijpende verandering. De verhoudingen worden vaak anders als er kinderen komen. Ineens staat de partner niet meer op één, maar de kinderen.

Iemand in mijn omgeving (de vader) had het hier in het begin erg moeilijk mee. Alle aandacht ging naar de baby en zijn vriendin werd ineens 'moeder' en hij 'vader'. Uiteindelijk is het goedgekomen en is er nu zelfs een tweede. Maar sommige relaties gaan helaas kapot hierdoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:52

Ik las gisteren dat veel gezinnen kapot gaan als de 100% moeder thuis blijft en de vader 100% werkt ivm uit elkaar groeien en geen gelijkwaardige gesprek partner meer hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:55

Je ziet ook wel veel stellen die allebei een dagje minder gaan werken
Mama dag en papa dag, mijn vriend vind het dodelijk vermoeiend :')
Zit je midden in een project en heb je info van een collega nodig
Is ie thuis met de kinderen :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:56

Ach, alsof dat zo'n drama is.
Gewoon beter je agenda managen.
Mijn collega's zijn ook echt niet altijd beschikbaar hoor, zelfs niet diegene met 400 overuren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 15:15

Er zit een grens aan agenda's managen

En het is een combi van structureel vrije dagen hebben en daar buiten je werk niet correct achterlaten/doen in de tijd dat je er wel bent ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 15:20

Wat is er nou weer mis met structureel vrije dagen hebben? Dat vind ik toch echt nog wel een dingetje: bij vrouwen is het de normaalste zaak van de wereld (sterker nog: je wordt vaak vreemd aangekeken als je fulltime werkt) maar bij mannen wil het maar niet landen.
Snap ik echt helemaal niks van :n Ongeëmancipeerd gedoe.