[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:11

Echt vanaf blijven! Is het ook open (dus komt er vocht/bloed/pus uit)?

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:02

Even wat anders..

Ik vind een tongpiercing altijd al geweldig. Alleen mijn vriend dus niet :( sowiso heeft hij niks met piercings en tattoos.. nu wel weer mijn helix in (met reggaekleuren dan is t wel okee) maar hoe kan ik hem het wel okee laten vinden van de tongpiercing?

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:08

lotteenjoy schreef:
Even wat anders..

Ik vind een tongpiercing altijd al geweldig. Alleen mijn vriend dus niet :( sowiso heeft hij niks met piercings en tattoos.. nu wel weer mijn helix in (met reggaekleuren dan is t wel okee) maar hoe kan ik hem het wel okee laten vinden van de tongpiercing?

Nou het is jouw lichaam.. gewoon doen!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 00:22

lotteenjoy schreef:
Even wat anders..

Je moet je niks laten verbieden tenzij het je ouders zijn :P ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 00:42

Gewoon zetten idd. Dag.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 00:28

Ik ben een stille meelezer van het eerste uur! :) Maar nu eindelijk zelf ook weer een piercing genomen, een tragus in m'n rechteroor. Heel spontaan vrijdagavond bedacht dat ik hem wilde en zaterdag laten zetten. Prik was welgemeen vond ik, maar ben er super blij mee nu! :D
Afbeelding

Mijn piercer gaf als advies: wassen met neutrale zeep , goed afspoelen en verder niks... Zelf voel ik me eigenlijk niet zo goed bij het advies van dat wassen... Heb hem gister wel gewassen en had daarna gelijk wat last van de piercing. Ik lees dat veel mensen ook gewoon litha (leave it the hell alone) toepassen? Zeep wel of niet doen? Ik voel me beter bij gewoon afspoelen onder de douche en het verder laten.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 02:42

Beide manieren zijn imo prima manieren. Gewoon doen wat bij je past, en als je wast voorzichtig zijn natuurlijk.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 02:44

Laatste 2 piercings tegelijk laten zetten en besloten die volgens de litha methode te doen, werkt voor mij perfect en ze zeuren minder dan met het zeezout spoelen.

Wel doe ik af en toe wat verdunde tea tree olie er op als ze echt ontsteken. Dit is meestal 1 keer en dan is het weer over :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 03:07

Ik maakte in het begin braaf schoon met zeezout maar ging toch onsteken nu doe ik er niks meer aan en nergens last meer van.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 03:38

Roosje01 schreef:
Ik maakte in het begin braaf schoon met zeezout maar ging toch onsteken nu doe ik er niks meer aan en nergens last meer van.

Zou ik dan toch nog eens een kraakbeen piercing durven wagen..
Normaal gezien gaan die bij mij ontsteken. Heb 3 pgingen gedaan. Oa met een conch. Deed erg veel pijn voor maar zo'n korte tijd plezier van te hebben.
Wil nu graag een forward helix. :) <3

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:10

Samiyah schreef:
Ik ben een stille meelezer van het eerste uur! :) Maar nu eindelijk zelf ook weer een piercing genomen, een tragus in m'n rechteroor. Heel spontaan vrijdagavond bedacht dat ik hem wilde en zaterdag laten zetten. Prik was welgemeen vond ik, maar ben er super blij mee nu! :D
[ [url=m/o0Z0eo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn piercer gaf als advies: wassen met neutrale zeep , goed afspoelen en verder niks... Zelf voel ik me eigenlijk niet zo goed bij het advies van dat wassen... Heb hem gister wel gewassen en had daarna gelijk wat last van de piercing. Ik lees dat veel mensen ook gewoon litha (leave it the hell alone) toepassen? Zeep wel of niet doen? Ik voel me beter bij gewoon afspoelen onder de douche en het verder laten.

Zeep weglaten, zit toch allemaal siliconen en ander raar spul in. Als je het schoonmaakt doe het dan met zoutoplossing ;)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:55

Als je, zoals haar piercer adviseerde, neutrale zeep gebruikt, dan zit daar geen 'siliconen en ander raar spul' in. Dat is wat het juist zo fijn maakt om je piercings schoon te maken. Geldt ook voor tattoos btw.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:37

Ik gebruik Neutral zeep, dit raadde mijn piercer ook aan. Toevallig hadden we het nog in huis, want m'n vriend heeft vrijdag een tattoo laten zetten. :)

Bedankt voor jullie advies, ik ga het denk ik 1x per dag met zeep wassen en verder alleen afspoelen met water.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:06

Ik zou wel rekening houden met mijn partner. Je hebtvoor elkaar gekozen en je iets aanpassen is toch geen ramp?
Zeker met zoiets als een zichtbare piercing als een tong.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:56

Alle piercings zijn zichtbaar voor je partner, dus dan zou ze helemaal geen piercings meer 'mogen' nemen als hem dat zo uit komt.
Ik ben wsl heel egoïstisch wat dit betreft maar mijn lijf en als ik een piercing wil dan komt die er gewoon en als een evt partner daar niet mee kan leven dan kan ze vertrekken.
Staat ook weer tegenover dat zijzelf ook alle vrijheid krijgt dus als ze een tattoo wil die ik oerlelijk vind dan kan ze hem ook gewoon laten zetten. :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:10

Mijn piercer adviseerde ook alleen spoelen met water dus gewoon onder de douche. Is ook prima genezen :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:57

Rekening houden met elkaar vind ik juist elkaar vrij laten in dit soort dingen... mijn vriend vind mijn opgerekte oren ook afgrijselijk, maar hij weet dat ik er onwijs blij van word, dus hij vindt dat ik lekker moet doen wat ik zelf wil. En met piercings enzo vraag ik natuurlijk wel wat hij er van vindt, maar of hij het nou mooi vindt of niet, als ik het wil laat ik het piercen, en ja dan ben ik dus ook best egoïstisch. Gelukkig (voor hem) vind hij de rest van mijn piercings wel mooi :D

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:24

Idd gewoon piercing laten zetten. Mijn pa vind het ook niks, piercings. Maar ze hebben beloofd dat als ik 16 werd ik mocht piercen waar en wanneer ik wil. Dus kwam ik met mijn neuspiercing thuis en keek hij me aan alsof ik een monster geworden was. Maar hij zegt dan ook wel weer van ja, jouw lichaam, jouw keuzes.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:16

Net de keus gemaakt om de onderste piercing eruit te halen. Na weer pijn en pus (?) was het nu wel goed. Ben alleen benieuwd, groeit dit nog dicht? Word dit een litteken? Heb hem sinds September 2016.

Edit: foto

Afbeelding

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:35

Waarschijnlijk zal je een stipje blijven zien waar je piercing heeft gezeten maar zal wel wat vervagen met de jaren

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 00:25

Smeren met bio-oil of littekencreme, wil ook vaak nog wel eens helpen ;)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:16

Thanks!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:48

Dat ligt dus geheel aan je huid, hoe genezen je wondjes normaliter? Mijn navelpiercing is er echt al jaren uit en heb er echt nog een gat zitten, dito met Mn labret. Gisteren mn oorbel gaatje doorgeprikt na 4 jaar oid, Nouja doorprikken... ze zaten er gewoon gelijk in :') maar met wondjes geneest mijn huid ook enorm traag.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:49

_Friemel schreef:
Dat ligt dus geheel aan je huid, hoe genezen je wondjes normaliter? Mijn navelpiercing is er echt al jaren uit en heb er echt nog een gat zitten, dito met Mn labret. Gisteren mn oorbel gaatje doorgeprikt na 4 jaar oid, Nouja doorprikken... ze zaten er gewoon gelijk in :') maar met wondjes geneest mijn huid ook enorm traag.

Geneest wel snel maar wel snel littekens.. dus als ik ergens een korstje afkrab dan blijft dat een litteken.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:03

Ik kom even binnen vallen met een vraag.
Ik zou graag tunnels in mijn oren willen en heb al wel een gewoon oorbel gaatje, geen idee hoeveel mm dat is.
Met hoeveel mm beginnen ze en zijn dat dan al tunnels die je in kan doen?
Weet niet hoe klein die beginnen.
Zit te twijfelen of ik 2 mm wil of uiteindelijk 4 mm