Nu gaat t wel weer de goede kant op.
Had vanmorgen een flink dipje. Had erg veel pijn en voelde me niet lekker/ziekjes. Daarnaast drong t nu eigenlijk pas door wat er afgelopen week allemaal gebeurd is. Vooral ook door de verpleging die mij nu pas weer voor t eerst zien sinds vorig weekend.
Vergeet zelf hoe ziek ik geweest ben, dat zeggen ze ook steeds weer hier. Dat ik echt heel erg ziek was en t nu zoveel beter gaat, maar zo voelde t nu voor mij niet meer.
De intense pijn die ik vorige week had, pijn die ik nooit eerder gehad heb, pijn die nergens mee te vergelijken was, pijn waarbij alle andere pijn ineens niets meer was... Die staat in m'n geheugen gegrift, maar t echte ziek zijn niet. Ja ik was heel ziek, maar de pijn was zoveel erger.
En dan zondagmiddag met spoed met de ambulance naar Tilburg, zondagnacht zware spoed OK, zaterdag nacht heel wat uur op OK doorgebracht vanwege de pijn, zondag ochtend weer heel wat uur op OK gelegen, het dringt nu pas echt tot me door. Ook dat ik heel veel geluk gehad heb en zo snel zo goed weer op knap zeker gezien mijn weerstand/gezondheid in t algemeen, want t is levensbedreigend. Dat heb ik nooit beseft, tot nu. Beide ziekenhuizen hebben ook ontzettend goed en snel gehandeld, ze hebben precies gedaan wat moest en zoveel fijne en goede artsen die ik helaas onder tussen maar al te goed ken en zij mij...
Verder ook dat de revalidatie nu weer zoveel veel langer gaat duren, ik mag komende drie maanden nog helemaal niets. Maar goed, naast alles is ook mijn rug gebroken... En door een (waarschijnlijk aangeboren) afwijking in mijn rug is mijn rug instabiel geworden. En dan is t natuurlijk ook nog te hopen dat t allemaal verder goed gaat en niet toch nog weer een drain terug er in moet... Want dan gaat t nóg langer duren. Terwijl ik zo hoopte dat nadat t veulentje geboren is ik weer lekker zelf rustig met haar aan de gang kon... Maar dat zit er niet in.
Dat alles zorgde er even voor dat ik in een dipje kwam. Heb morfine spuit gehad tegen de pijn, nog wat uurtjes geslapen en alle kaartjes opnieuw gelezen (wat doet dat goed zeg! Vooral ook dat mensen die je niet irl kent aan je denken en steunen). Toen voelde ik me gelukkig alweer een heel stuk beter.
Net heerlijk eten gehad. Meeste tijd vind ik t warm eten hier niet lekker, allemaal erg zout en/of heel heet gekruid (en dat in een ziekenhuis...). Vooral ook van dingen waarvan je t niet verwacht en ik vind warm eten s middags ook gewoon helemaal niets haha.

Varkenshaasje met champignon room saus, spruitjes met walnoten en spekjes en aardappelkroketjes. Smaakte goed!
Morgen is t precies een jaar geleden dat ik hier mijn eerste drain kreeg... En we zijn nu eigenlijk net zo ver als toen. Alleen is er nu hoop dat ik zonder drain ga kunnen, dat het door de blinde darm is gekomen... Tot nu toe gaat t in ieder geval goed, maar helemaal eerlijk is t nog niet ivm het grote lek in m'n rug.
Oh en m'n (oude eigenlijk...) chirurg stond net ineens aan m'n bed... Dat was even onverwachts. Zegt ie: "nu ben je ze wel kwijt, dat wilde je toch?"
Ja, maar niet zo... En ook niet beide drains, alleen die in m'n rug wilde ik kwijt. Hij hoopte wel voor me dat ik nu misschien zonder zou kunnen. Dat hoop ik ook.
Laatste jaar genoeg operaties gehad dacht ik zo!
Laatst bijgewerkt door Quir op 13-03-16 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt