Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:54

Hier zo weer meting. Baal als een stekker. Volgens mijn eigen weegschaal 0.8kg aangekomen.. komende 3 weken echt even streng zijn voor mijzelf. Moet onder/rond de 70 zitten voor mijn vakantie.

Yonker

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:55

:(:) Komt wel goed!!

Ik had gisteren echt een baaldag qua eten := Maarja.... vandaag weer een dag :)

Iig weer eens ontbeten vandaag met magere kwark en wat muesli!!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:08

Succes Noa! Komt inderdaad wel goed!

Bij mij verbaasde mijn weegschaal me net juist. Ik was na mijn weekend Texel weer aangekomen wat ik al afgevallen was. Daarna dus weer op mijn eten gaan letten maar wel ook nog uit eten geweest en een paar rare dagen gehad maar toch in een week 1.7 kg kwijt...Terwijl ik me nu echt niet bepaald slanker voel dan vorige week.
Zometeen weer voor het eerst gaan hardlopen. Basketbaltraining is afgelopen voor dit seizoen dus nu moet ik maar met hardlopen mijn conditie gaan opbouwen/op pijl houden. Leuk vind ik het niet maar ach...

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:18

Ging vanochtend op de weegschaal staan en dat viel een beetje tegen, so time to get back on track.
Heb de afgelopen maand niet op mijn eten en gelet en weinig bewogen ivm een hele drukke en lange tentamenperiode, maar nu is het nieuwe blok begonnen dus heb ik weer wat meer tijd.

Ik ga sowieso weer twee keer per week paardrijden, maar heb net ook een fitnesshoelahoep besteld dus daar wil ik ook mee aan de slag. Daarnaast wil ik ook weer vaker gaan skeeleren en ik moet weer wat beter op m'n eten gaan letten. 't Blijft lastig haha..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:41

@Greetje63 waarom zou je onder de 50 willen wegen? Wat is je lengte?

Voor de mensen die 1x per week op de weegschaal gaan staan, probeer eens 1x in de maand op dat ding te gaan staan!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:46

Ik vind 1x in de week erop staan juist wel fijn. Dan weet ik in ieder geval of ik nog op de goede weg ben.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:53

Ja kan, maar voor sommige werkt het demotiverend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:53

_Linn_ schreef:
Ik vind 1x in de week erop staan juist wel fijn. Dan weet ik in ieder geval of ik nog op de goede weg ben.

Maar het is totaal nikszeggend. Misschien hou je deze week wel heel veel vocht vast en volgende week niet meer.

Precies zoals je van 1 weekendje Texel niet ineens 2 kg kan aankomen in vet, bijvoorbeeld. En die 2 kg vet raak je vervolgens ook niet ineens kwijt met een paar daagjes opletten.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:54

Ik sta er het liefst elke dag op maar moet mezelf echt inhouden :Y)
Nu mag ik van mezelf pas zondag er weer op :j

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:56

Voor mij werkt het wel ja, en ik weet inderdaad dat het veel ook wel vocht vasthouden is maar toch zegt het mij wel of ik nog op het goede spoor ben. Ik wil toch graag die kilo's eraf hebben en dat is waar ik op het moment elke week naar kijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:57

Als het je motivatie verder niet beïnvloedt zoals Gribaldi aankaart kun je er prima elke dag op! Hou alleen in je achterhoofd dat het niet zo heel veel betekenis meer heeft dan.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:59

Nou ja... denk dat ik dan gewoon wat doorsla... denk dat als ik gewoon 1 keer per week erop sta het beter is voor mij.
Vrijdag is mn moeder jarig... dat vind ik dan ook wel lastig.... Stukje taart denk ik kan wel maar dan al het andere lekkers maar laten staan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:01

Yonker, dan zou je beter je voeding invoeren in My Fitness Pal, dan kun je ook je macro's bijhouden en kun je een stukje taart prima inpassen in een verantwoord dieet.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:03

Das wel een ideetje ja :j Thanks voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:04

Yonker schreef:
Das wel een ideetje ja :j Thanks voor de tip!

No problemo! Af en toe wat lekkers moet prima kunnen, ook tijdens een afvalproces! :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:05

Nee ik wil er niet meer dan 1x per week op staan mede omdat ik dus weet dat het qua vocht kan schommelen per keer. Ik kijk wel uit naar die ene keer omdat ik zo benieuwd ben maar houd het verder prima vol.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:13

Ik heb geleerd dat je juist 1x per week erop moet staan, vanwege vocht en dat soort dingen.

Ik sta er liever ook niet vaker op, mede doordat ik bang ben dat ik door ga slaan. Dat is op m'n veertiende al eens gebeurd (na een periode van gepest zijn), ik zat qua obsessie met eten tegen een eetstoornis aan en het heeft echt heel erg lang geduurd voordat ik in de spiegel kon kijken zonder te denken: wat een lelijk, dik wijf.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:13

Obsessief gedrag :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:26

Heb dat fitness pal eens op mn telefoon gezet erg handig!! Denk dat ik ga proberen dat voorlopig maar eens bij te houden :) Kan ik ook mooi mn gewicht in vullen en de voortgang zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:35

Yup, en nog belangrijker is dat je de juiste verhoudingen van je voedsel in een overzicht het hebt. Misschien nog wel het belangrijkst als je gezond wil afvallen ;)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:57

Voor als je echt wil afvallen als je welleens waar te zwaar bent, kan op de weegschaal staan een motivatie zijn omdat je ziet dat je bent afgevallen.
Maar het is belangrijker dat je gewoon gezond bent, en let op je voeding en beweegt ipv van de cijfers :)

uit eigen ervaring :j

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:16

Schade viel onwijs mee. Was waarschijnlijk vocht. Was volgens de sportschool weegschaal 0.5 kilo vet kwijt sinds vorige week woensdag en 300gr spier erbij.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 11:37

Hmm ben ik dan de enige die na een keertje lekker eten niet denkt dat ie 10 kg aangekomen is? Wat een onzin zeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:41

Was het maar zo, want dan ging het er waarschijnlijk ook zo snel af :))

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:42

Zo nou net weer voor het eerst sinds best wel lang weer hardgelopen. 2x 5 min en 1x 6 min (die laatste had ook 5 min moeten zijn maar mijn moeder plakte er stiekem een minuut aan zonder dat ik het wist, zij heeft de stopwatch vast). Nu gaan we dit weer op bouwen en kijken of ik het dit keer vol hou.