Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:32

welkom!! goed dat je zoveel bent afgeslankt!!

Emma jaja maak me maar jaloers :( :( :( :(

ik heb even een kleine impressie van mijn paaldanstraining van gisteren.. mijn streven is gelukt!! 2x invert gedaan terwijl ik al in paal was (dus mijzelf ondersteboven tillen), helaas staat d emooiste van 2 natuurlijk niet op film :(

geëindigd met oefenen van kleine choreo, dit is begin stuk

maar pff voor mijn doen ben ik al 3 dagen zooo opgeblazen in mijn buik :( snap er niets van (is echt opgeblazen, in gewicht afgevallen weer klein beetje helaas)
Laatst bijgewerkt door Gianti op 28-03-15 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:32

Welkom!

Pff, ik trok vandaag de sporttape van mijn knie, maar heb een heel stuk vel mee getrokken tot bloedens toe dus lelijke wond nu op mijn been... Hoop dat ik morgen mijn hardloopbroek aan kan.

Vandaag wel workout 15.5 kunnen doen, was de laatste
27 kcal roeien/ 27 thrusters 20kg
21 kcal roeien/ 21 thrusters 20 kg
15 "
9"
Was een lekkere workout, was wel helemaal stuk. Uiteindelijk in 14.03 gedaan.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:14

Welkom Lucifertje! Wat goed dat je al zoveel kilo's en cm'ers kwijt bent!!
Wauw Gianti, ik doe het je niet na :o Wat moet je daar een kracht voor hebben!
Secricible, mooie workout weer. Beterschap met je knie. :)

Anoniem

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:21

Wow Gianti, knap joh!!
Oei secricible, hoe krijg je dat voor elkaar? Te lang laten zitten of zo? Hoop dat 't snel heelt!
Vandaag m'n nieuwe sportbroeken binnen gekregen, gelijk maar twee besteld.. Zitten kei fijn en zijn nu al gepromoveerd tot bank-chill-broek :+

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:24

Gianti wat mooi! Ben jaloers hoor, zie mezelf voorlopig nog niet in de paal hangen!

Auwww sporttape moet goed plakken maar dit is een heel niveau van goed blijven plakken!

Zit merk ik zelf wel een beetje in een dipje, kwa eten en kwa sporten. Maar zo aan het einde van mijn stage ben ik zo druk dat ik meer de tijd steek in andere vormen van ontspanning. Vanavond ook (hopelijk alcoholloos) stappen, is ook een soort van exercise ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:28

Renee1991 schreef:
Wow Gianti, knap joh!!
Oei secricible, hoe krijg je dat voor elkaar? Te lang laten zitten of zo? Hoop dat 't snel heelt!
Vandaag m'n nieuwe sportbroeken binnen gekregen, gelijk maar twee besteld.. Zitten kei fijn en zijn nu al gepromoveerd tot bank-chill-broek :+

Nee, normaal laat ik het juist langer zitten, voor ik het vervang. Nu zat het er pas 24uur op, maar het mag 3 dagen blijven zitten.
Maar plak nu al weken tape om mijn knie te ondertsteunen, dus denk dat de huid gewoon geirriteerd en gevoelig is geworden en dit de druppel was. Had al bewust voor het douchen los gemaakt, omdat de lijm niet water oplosbaar is en je huid natuurlijk wel week wordt onder de douche.

Ik had qua eten ook een dipje vandaag. Heb me aardig laten gaan. Gisteren ook gezondigd met pannenkoeken, maar vandaag ijs met appeltaart op als toetje en aardig wat paaseieren. Maar daarentegen niet geluncht... Heb ook niet mer de moeite genomen mijn dagmenu aan te passen.
Vanaf volgende week wil ik mijn kcal iets opschroeven. Val nu niet af, dus wil kijken of ik ook stabiel blijf als ik naar onderhoud toe werk en dan 2 maanden rust ofzo en dan de slag voor de laatste 5-7kg. Denk dat mijn lijf na 10maanden ook wel aardig uitgeput is van het lijnen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:44

Welkom lucifertje!

Gianti doe maar sexy haha. Heel gaaf dat je dat kan!

Net terug van de gym, benen en billen getraind. Was nog niet klaar maar de sportschool ging al sluiten dus morgen maar even afmaken... Heb wel kunnen squatten, lunges, al die been/bilspierapparaten maar voor mijn gevoel ben ik nog niet helemaal voldaan.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:30

Welkom lucifertje! Wat knap zeg zoveel afgevallen.

Hier een sportloos weekend
gisteren lekker plantjes gekocht en gaan werken tot half 12 toen even met collega's wat gaan drinken en ineens was t 5uur door de klok verzetten.

Ga vanavond ook uit eten met ander stelletje dus zal ook niet al te gezond worden

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:31

Teleurgesteld... In de sportinstructeur:-(

Elke maand heb ik een weegmoment en passen we het schema aan. Ik had altijd een fijn (kritisch en duidelijk) persoon hiervoor, maar nu al een paar maanden een ander en ik heb er al tijden geen goed gevoel bij, net of we langs elkaar heen praten.

Vrijdag zou ik een nieuw schema krijgen. Hij was al een kwartier te laat omdat hij tussen zn afspraken door nog 3 pers ging helpen met gewichten etc. Ik baalde want ik was er al vanaf half 9 en was om 10 uur echt klaar:-) Ik gaf aan dat ik niet meer 4x ga fitnessen omdat ik dat qua tijd gewoon niet redt. Begon hij dat ik ook al niet meer naar spinning ga sinds oktober (ik ben toen weer gaan paardrijden en bang dat ik mn leren laarzen straks niet meer aan kan, ze zitten nu precies pas).

Ik heb 2x pwk een half uur funxtion, daarvoor een half uur cardio en daarna pak ik nog mn circuit oefeningen mee, 1x pwk ga ik nog zonder funxtion anderhalf uur circuit/cardio en wanneer het voetbalwedstrijdrooster van mn zoon het toe last nog een extra keer funxtion en buikspier.

Hij vind dat ik minstens 4x funxtion moest doen voor effect, maar ik vroeg wat effectiever was 2x cardio+funxtion en daarnaast 1x fitness/cardio of 3x fitness/cardio. Omdat ik het gevoel heb dat ik bij funxtion word gepusht om door te gaan en zwaardere gewichten etc te nemen en ik daarna wel redelijk voldaan ben, het beter werkt omdat ik het gevoel heb echt iets te doen.

Kreeg ik meteen geen nieuw schema meer maar de opmerking blijf dan maar funxtion doen maar wel 4x pwk en blijf of je eten letten en niet te hard gaan anders ga je weer jojo-en..

De vervolgafspraak kon pas om kwart over 11, niet handig want ik moet om 11.45 op het schoolplein staan en begin om half 9 met sporten, in de meivak kon hij niet, dan werkt hij elders, dus nu pas over 6 wkn follow up.

Ik baal enorm en ging met een ontevreden naar gewoon weg. Ik baal dat ik niet assertiever ben in dit soort gevallen. Ikwil eigenlijk een afspraak bij mn funxtion leraar maken, hij luisterd altijd en is heel duidelijk in uitleg.

Ik wilde eigenlijk een schema voor de zondag en wanneer ik (ivm paardrijden zoon) te laat ben voor de maandagles funxtion of als ik tussendoor per toeval eens kan en om na de funxtion les nog wat apparaten van te doen voor de niet tijdens funxtion gebruikte spiergroepen. Maar dat is voor hem waarschijnlijk verspilde moeite...

Sorry voor het lange verhaal.. In ieder geval bedankt voor het lezen, ik baal gewoon enorm, ook omdat mijn man alleen op ma+di thuis is en ik de rest vd wk dus niet in de avond kan (op woe paardrijden, op di avond helaas niet sporten ivm opzwellende enkel na sporten en het niet passen van mn rijlaarzen op woe+pijn bij rijden).

Ik heb jodhpurs overwogen zodat ik iig ook di avond kan sporten maar mn rijlaarzen zitten net zo lekker en was voor mij een dure aanschaf, ook weer zonde:-)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:35

Ik snap niet echt link met je rijlaarzen? Worden ze anders te wijd? Altijd vervelend als je gevoel hebt dar niet naar je geluisterd wordt, maar waarom wil je dit keer weer nieuw schema?

Thanks iedereen voor leuke commentaar :o

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:19

Welkom Lucifertje!

Vervelend zeg dat de afspraak zo is verlopen..

En respect Gianti!Echt super knap

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:02

Ik had eerst een beginnerscircuit, dat zijn rode standaard apparaten die niet verstelbaar zijn op je eigen lengte en je met het indrukken van knoppen het gewicht bepaald.

Ik had niet echt het idee dat het veel hielp. Ik wilde graag overstappen naar de 'gewone ' apparaten. Daarmee kan ik de apparaten op mn lengte afstellen zodat ik ergonomisch zit en kan ik zelf de gewichten bepalen. Omdat ik geregeld lage rugklachten heb zijn we gestart met apparaten om mn rugspieren sterker te maken. Dat werkt prima, maar ik wilde nu ook weer apparaten voor mn armen, benen, borst etc als aanvulling of ter vervanging van funxtionles. Zodat ik al mn spieren train.

Maar dat heb ik nu dus niet en ik durf niet op eigen houtje nieuwe apparaten uit te proberen zonder dat ze voor me zijn afgesteld en de kg zijn bepaald en ik ze misschien niet juist gebruik.

Ik heb een half jaar spinning gedaan en kreeg daarvan echt gespierde kuiten. Mijn leren laarzen gaan nu moeilijk aan en uit, zitten echt strak, maar nu ik ze 2 mnd heb ingereden echt heerlijk. Ik vrees dat ze niet meer aan of uitgaan wanneer mn kuiten gespierder worden. Als ik op dinsdagavond heb gesport, zwelt mn enkel en het gebied rondom ook op en kom ik ook niet in mn laars

Vriendin van mij doet ook aan paaldansen maar dat ziet er niet zo strak uit, echt knap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:44

Mama3, ik vind het eigenlijk allemaal een beetje raar klinken...
Weet niet wat je voor band hebt met je instructeur en hoe goed jullie elkaar kennen oid, maar ik ben nu net begonnen met sporten en kan precies aangeven wat m'n doelen zijn en welke apparaten ik wel en niet prettig vind. Sowieso vind ik het heel raar dat jouw instructeur jouw gaat vertellen dat je iets vaker moet doen >;)

Sporten moet iets leuks zijn en blijven, als jij met tegenzin gaat of verschrikkelijk moet haasten om je tijdschema af te stemmen op dat van de instructeur gaat er iets niet goed. Als ik jou was zou ik die funxtiondocent die je wel prettig vindt eens aanspreken en uitleggen wat er nu gebeurt. Misschien kan hij wat voor je betekenen, niet geschoten is altijd mis. En voor zover ik weet ben je niet verplicht om bij een bepaalde instructeur te blijven. Hoop voor jou in elk geval dat het verbetert!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:22

@Gianti, heel gaaf! Leuke filmpjes!

@Mama3, ik snap denk ik je instructeur wel .. het lijkt mij weinig 'nut' te hebben om een schema voor 1 dag per week te hebben. Ik zou lekker je function en core lessen blijven volgen, en als je dan eens een dag geen les hebt, zelf wat apparaten mee te pakken .. daar kun je weinig verkeerd aan doen.
Ik denk dat je met spinning niet perse gespierdere kuiten krijgt, tenzij je vet % al heel laag is .. :) Succes!

@Secri AUW! Denk misschien ook dat je huid geïrriteerd is geweest van het langdurig tapen, jak! Hoeveel kcal ga je nu eten?

Net benen getraind :D Ging heel prima! Dinsdag gritt en/of PB en donderdag BP *\o/* Merk dat ik wel heel smal wordt nu in mijn bovenlichaam, niet de bedoeling dus ga ook mn hoeveelheden opschroeven! Hou eigenlijk geen kcal bij .. :')

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:32

Ik heb spierpijn :Y) Maar ik ga morgen lekker naar de masseuse. Doe ik iedere 2 weken en kan het iedereen aanbevelen. Het helpt je ook weer verder in je sporten. Ik ben op dit moment lekker eigen gemaakte appelkoeken aan het bakken, ben erg benieuwd naar het resultaat.

Mama3: dat er niet geluisterd naar je wordt is vervelend maar je bent de enige die er wat aan kan doen. Kop op, je kan het!

Normaal heb ik morgen bootcamp maar trainster is op vakantie. Ga maar meteen gebruik maken van mijn sportschool abbo :)

Hoeveel kcal eten jullie nu per dag? Ik zit rond de 1700 en val daar nog mee af al gaat het wel langzamer maar dat maakt mij niet zoveel uit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:38

dressagelady schreef:
@Gianti, heel gaaf! Leuke filmpjes!

@Mama3, ik snap denk ik je instructeur wel .. het lijkt mij weinig 'nut' te hebben om een schema voor 1 dag per week te hebben. Ik zou lekker je function en core lessen blijven volgen, en als je dan eens een dag geen les hebt, zelf wat apparaten mee te pakken .. daar kun je weinig verkeerd aan doen.
Ik denk dat je met spinning niet perse gespierdere kuiten krijgt, tenzij je vet % al heel laag is .. :) Succes!

@Secri AUW! Denk misschien ook dat je huid geïrriteerd is geweest van het langdurig tapen, jak! Hoeveel kcal ga je nu eten?

Net benen getraind :D Ging heel prima! Dinsdag gritt en/of PB en donderdag BP *\o/* Merk dat ik wel heel smal wordt nu in mijn bovenlichaam, niet de bedoeling dus ga ook mn hoeveelheden opschroeven! Hou eigenlijk geen kcal bij .. :')

Ik heb nog even geen idee, mijn emoties swingen nog van links naa rrechts. Het ene moment denk ik "strenger" en het andere moment denk ik "even rust, misschien lukt het daarna weer beter".
Voor deze week heb ik mijn weekmenu al klaar, dus maandag t/m donderdag blijf ik nog even streng op de 1500zitten. En daarna beslis ik denk ik wat ik doe. Ik vind het erg lastig als mijn lijf niet doet wat het theoretisch zou moeten doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:03

Ik kom na tijden ook weer eens binnen vallen! :D

Gianti echt wauw, wat knap! :oo

Ik ben echt shocked van mezelf, inmiddels weeg ik 66,5 kg en zie er steeds beter uit! Rond nov/dec woog ik 71 kg. Ik ben zo trots en blij! Ik ben er nog niet, maar ben al een eind op weg!

Rond begin februari:
Afbeelding

Vandaag:
Afbeelding

Vooral mn buik en bovenbenen zien er goed uit nu!

*\o/* Wilde het echt even delen, mede dankzij een hoop tips uit dit topic ook!
Heb spijt dat ik niet al begon met foto's maken toen ik het sporten en afvallen weer flink ging oppakken. Dan zou t verschil absoluut nog groter zijn :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:21

Wauw, knap hoor! Je ziet echt verschil!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:16

Jeeeeeeetje, wat goed joh!!!! Respect hoor! Vooral bij je benen vind ik het goed zichtbaar :j Top!

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:45

Wauuuw knap zeg! Zeker bij je benen zie ik heel veel verschil! Dit is extra motivatie om weer door te gaan :D

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:00

Welkom Lucifertje, nog een bekende. Leuk! :)

Dominique, ziet er super goed uit!!

Gisteren de fit test gehad bij de sportschool. Hartslag ging tot 181 en hield het ongeveer 20 minuten vol :oo . SLECHT! Maar heb nu wel een mooi 10 weken cardio plan op kunnen stellen en dinsdag gelijk een nieuwe afspraak gemaakt om een kracht training schema op te stellen. :D

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:01

Komt wel goed maris!
Mijn conditie was eerst ook heel slecht en merk dat het zo snel verbeterd.

wauw dominique wat goed!

Hier vanavond uit eten geweest en associaal veel gegeten maar wel super lekker!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:10

Dominique ziet er goed uit! altijd fijn om resultaat te zien mag je trots op zijn :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:17

Thanks ladiess :D :D

Heeeel mooi verschil Dominique

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 00:46

Wauw dominique verschil is goed te zien!

Ik heb me deze week echt misdragen qua eten, maar heb niet het idee dat ik echt bijgekomen ben gelukkig. Vanaf morgen weer lekker ertegen aan met gezond eten en sporten!