Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:43

Tot zover mijn plan om 6w6p te gaan doen -__- de schilders zijn hier al bezig en no way dat ik dan ga lopen puffen en hijgen en doen xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:14

Haha goeiemorgen :) Met schilders in huis geen zin om sexy te doen :P

Heb zonet ontdekt dat ik een ontbijtje wat ik normaal maak met melk ook kan maken met lauw water. Dus dan kan ik dat mooi doen op mijn werk maandagochtend!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:21

Ik neem altijd gewoon een beker melk mee naar het werk om m'n havermout mee te maken als ik wat aan de late kant ben. Er staat hier ook een magnetron en ze hebben een paar schaaltjes die groot genoeg zijn dus dan eet ik hem gewoon achter mijn bureau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:24

Hoe doe je dat dan? Ik kook mijn melk nu steeds eerst, doe er dan de havermout bij, minuutje zachtjes laten doorkoken en dan eet ik 'm op. Koude/lauwe havermout vind ik vies :P

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:30

je kan het ook overnacht weken en 's ochtends even in de magnetron om het warm te maken?
Vind havermout koud ook nog wel te eten, met lekker kaneel en blauwe bessen erdoor :9

Gister om half 1 thuis en vanmorgen om 6 uur op voor Jillian, hoezo verslaafd :')

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:33

Havermout heb ik nog nooit op... is dat lekker? En belangrijker; is het gezond? :D Of is het heel energierijk?

Aaaargh ik heb spierpijn in mn kuit, die voelde ik gister al. :\ En ik verrekte een spier in mijn bil, die doet nu ook zoooo'n zeer. :')

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:36

Gezonder dan de kant en klare muesli
Niet heel energierijk volgens mij, wel heel gezond :)

auw.. voor spieren moet ik altijd banaan eten, als ik er niet minimaal 2 per week eet krijg ik kramp

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:37

Ik maak het altijd klaar in de magnetron. Havermout, zoetstof en kaneel door elkaar gooien, melk erbij en naar wens in de magnetron. Hoe lang het in de magnetron moet scheelt ook per magnetron. Thuis kan ik het er makkelijk 2 minuten in zetten, maar hier op het werk is soms 1,5 minuut al teveel.
Zoals jij omschrijft hoe jij je havermout graag hebt zal je het er denk ik langer in moeten doen dan ik, maar dat zou dan dus even experimenteren zijn met de magnetron die je beschikbaar hebt.

Voor mij is havermout voornamelijk een makkelijk en voedzaam ontbijt. Ik heb altijd een hele slechte ontbijtgewoonte gehad en sinds ik havermout eet sla ik het ontbijt nog maar weinig over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:41

Havermout heeft veel koolhydraten, vezels en proteïne en werkt cholesterolverlagend. Dus het is wel gezond ja :) Hoe je het graag hebt moet je zelf uitzoeken. Soms doe ik er wat honing door om het een tikje zoeter te hebben. Het is snel klaar, vult goed en je hebt er een stevig ontbijt aan :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:16

Hmm klinkt goed, ga het eens proberen :) Met honing inderdaad, of appelkaneel ofzo.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:39

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de havermout zelf niet zo bijzonder vind. Als ik geen kaneel en zoetstof toevoeg moet ik moeite doen het weg te krijgen. Verder ben ik niet zo creatief met eten dus houd ik het bij de geslaagde combi met kaneel, maar er zijn legio mogelijkheden als je een beetje experimenteert. Zo kan je iedere ochtend toch een ander ontbijt hebben ;)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:47

Ik heb net weer level 1 dag 1 gedaan en ga het nu wel 30 dagen volhouden !!

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 13:01

Ik heb net NMTZ gedaan, dat was ff heftig :wow: Maar ik vond het eigenlijk wel fijn dat er niet teveel gehupst word :o In welke workouts heb je nog meer weinig cardio? Ga dan liever nog een rondje hardlopen na de workout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:39

Ik ga de shred zelf niet afwerken maar gewoon afwisselen. De dagen dat ik paardrij of ga hardlopen doe ik dan geen shred. Omdat afvallen hier geen doel is maar wel gewoon mijn benen sterker krijgen ga ik gelijk de killer buns&thighs proberen. De rest van mijn lichaam zit al gewoon relatief goed en ik ga te mager worden algemeen wanneer ik een complete workout zou doen. Heb dit besproken met de fysio op mijn werk, vandaar :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:48

In BR zitten trouwens ook veel been-oefeningen. Er zit maar 1 minuut cardio per circuit in. Als je dan de 2 cardio-dagen weglaat, blijft er voornamelijk krachttraining over. Het schoot me zo te binnen, dus ik dacht, ik meld het maar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:53

Goed om te weten, bedankt :)

Vandaag wel een mooi eetschema kunnen aanhouden, was rustig op het werk. Ontbijt was koekjesmix (voor fruitpap voor baby's :)) ), om 10u45 2 kleine bekertjes wortelsoep met kokosroom, dan lunch om 13u15 met gebakken zalmfilet, puree en béarnaisesaus met vanillepudding als dessertje en kwartiertje geleden pasta bolognaise die over was van gisteren opgegeten. Heb nog 4 weken eer vriendje terug is en tegen dan wil ik dus écht strakkere benen en kont :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:58

Varekaj schreef:
Goed om te weten, bedankt :)

Vandaag wel een mooi eetschema kunnen aanhouden, was rustig op het werk. Ontbijt was koekjesmix (voor fruitpap voor baby's :)) ), om 10u45 2 kleine bekertjes wortelsoep met kokosroom, dan lunch om 13u15 met gebakken zalmfilet, puree en béarnaisesaus met vanillepudding als dessertje en kwartiertje geleden pasta bolognaise die over was van gisteren opgegeten. Heb nog 4 weken eer vriendje terug is en tegen dan wil ik dus écht strakkere benen en kont :)

smaakt dat die koekjes mix? is dat trouwens gezond? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:22

Het is nogal flauw van smaak, ga beetje experimenteren met fruit en honing er doorheen. Is wel gezond, het is immers babyvoeding en zit best hoog in proteïnen (15,5gr/100gr). Je neemt 150ml lauwwarm water en dan 9 à 10 afgestreken eetlepels erbij, goed mengen en klaar. Dan heb je een portie van 40gr, maar geloof me, dat vult!

Je kan er ook effectief gewoon fruitpap van maken als je wil met banaan, appel en sinaassap er doorheen. Heb je direct ook een fikse extra boost aan fruit op.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:38

Zijn die workouts dan even effectief als er zo weinig cardio inzit?

Ik ben vandaag na de opwarming gestopt, het was al wat later toen ik begon en ik voelde me heel slap. Ik ben gisterenavond bloed gaan doneren, ik ben er vrij zeker van dat het daardoor komt, dit is de eerste keer sinds ik met Jillian begon dat ik moest stoppen. Heb dan maar 25 min gefietst op de hometrainer, beter dan niks zeker ...

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:58

Nou, ik ben boos en verdrietig. Kan beter stoppen met sporten en op m'n eten letten. Woog vandaag 70.8 kilo en ik snap er niks van. Heb heel de week minder gegeten dan ik verbrand heb (dagelijks ongeveer 300kcal) en gewoon nog aankomen. Gewoon nog meer wegen dan toen ik begon in februari. -O-

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:51

Dag 2 zit erop !! Hij ging lekker en ik heb een stuk minder spierpijn dan vorige keer
Even een vraagje zijn smoothies goed om als ontbijt te doen ?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:35

@ Solar: wie er echt enorm veel weet van voeding en sportvoeding is Phormicola. Ze is te vinden in het eetlijstjes-topic en het gezonde voeding-topic. Misschien heeft zij wel raad voor je? Elke keren als ik op een probleem liep wist zij het op te lossen, sterker nog, ze weet soms eerder dat er een probleem is dan ik :)

@ Laura: Je doet 4 dagen krachttraining (met na elk circuit een minuut cardio) en 2 dagen cardio, 1 dag rust. Ik zie sinds de eerste weken in mijn lichaam écht verandering; mijn armen en schouders worden best gespierd. Ook in mijn dijen zie ik verschil. Ik heb al een tijd niet gewogen en gemeten omdat ik redelijk veel eet aangezien ik spieren wil bijkweken, maar ik ben erg enthousiast over hoe mijn lichaam verandert :)

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:43

Aangezien de shred weer mislukt is vanaf dag 14, ga ik me maar weer storten op de BR. De vorige keer bijna helemaal afgerond tot 2 weken voor het einde omdat ik toen op vakantie ging. De shred is toch te saai voor me, elke dag hetzelfde :o
BR is veel meer afwisseling en bevalt me veel beter :j (Ik bedenk me alleen net dat ik dan precies in de feestdagen uitkom en dan komt er ook weinig van)

Ik zit net de opening post te lezen en wil misschien wel killer abs en killer buns&tighs gaan afwisselen. Iemand daar ervaring mee?

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:00

Mariska85 schreef:
Aangezien de shred weer mislukt is vanaf dag 14, ga ik me maar weer storten op de BR. De vorige keer bijna helemaal afgerond tot 2 weken voor het einde omdat ik toen op vakantie ging. De shred is toch te saai voor me, elke dag hetzelfde :o
BR is veel meer afwisseling en bevalt me veel beter :j (Ik bedenk me alleen net dat ik dan precies in de feestdagen uitkom en dan komt er ook weinig van)

Ik zit net de opening post te lezen en wil misschien wel killer abs en killer buns&tighs gaan afwisselen. Iemand daar ervaring mee?

mag ik even snel vragen wat BR is?? :D

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:32

Body Revolution :P