Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:09

Wow jeetje die Tough Mudder := Succes (en sterkte) Guinevere! Wel heel gaaf.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:47

Warboel schreef:
Ik heb ook een Asics broek, met blauwe strepen. Lijk rechtstreeks uit de film Tron Legacy te komen in die broek :') maar hij zit wel enorm lekker.

_O- ik heb die ongeveer in het oranje :') En ga zodirect voor ongev dezelfde variant kijken maar dan driekwartsbroek

Ik loop vaak 's ochtends maar moet dan wel echt iets binnen hebben anders lig ik bij de voordeur al gestrekt :') Ik ben een ramp als ik niet gegeten heb. Ik kom echt rechtstreeks uit die Snickers reclame :P "Je bent jezelf niet als je trek hebt"

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:10

Thanks! Het is inderdaad erg pittig en ook ontworpen door iemand van de Britse special dienst, maar aan de andere kant zitten er over die afstand 20-25 obstakels verdeeld, dus je hebt ongeveer elke 0.5 mijl een 'pauze'. Ze zeggen dat als je makkelijk 5 mijl (ongeveer 8km) aan een stuk kan rennen dat de afstand dan wel te overzien is. Ik maak me meer zorgen over de obstakels, maar misschien dat ik met een lief lachje een paar sterke mannen kan strikken wanneer het me zelf niet lukt. :P

Ter voorbereiding ben ik veel naar de sportschool geweest om aan mijn bovenlichaam kracht en torso stabiliteit te werken, natuurlijk gecombineerd met cardio. Hopelijk is dat genoeg. :=

Jammer dat kleding bij jullie zo duur is. Je kan hier zo goedkoop winkelen dat ik echt een sort work-out kleding junkie ben geworden haha.

Yucca, wat voor les heb je? Is dat speciale hardloop training met een bepaald doel?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:35

Wauw horse jouw foto!!!! Super gaaf :-)
Goede kleding is inderdaad belangrijk, zo'n losse broek gaat op een gegeven moment toch vervelend worden dus lekker in de strakke broekjes allemaal ;-)
Ik had laatst op een lege maag gelopen en te warm gekleed, daarna lasagne gegeten. Nou dat ging dus gigantisch verkeerd, kwam er direct weer uit..

Jullie kletsen lekker door hier trouwens!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:38

Guinevere schreef:
Yucca, wat voor les heb je? Is dat speciale hardloop training met een bepaald doel?

Ik doe een hardloopcursus bij de plaatselijke ateliekvereniging. Deze duurt 10 weken en het einddoel van deze cursus is 30 minuten aan één stuk rennen.
Ik heb hierbij 1x in de week 'les' op de baan/of in het bos en daarnaast 1 of 2 thuistrainingen.

Daarna kan je door blijven lopen bij hun, kost een 10tje in de maand, iedere week les. Jammer genoeg hebben ze weinig lessen op de avond dat ik kan...

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:33

Mijn rondje lopen ging niet zo lekker vandaag, heb het wel gehaald maar geen grenzen hoeven te verleggen, was lopen tot een maximum van 5 minuten terwijl ik de 7 al gepasseerd ben..
Heb me de hele dag niet fit gevoeld..jammer...zal wel iets onder de leden hebben ben ik bang :-(

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:51

Lente ren je morgenochtend 9.30 mee met Run2Day? die zitten op de Overtoom. ik wel iig :D

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:53

BusyMissy schreef:
cyclewear.eu heeft regelmatig hele leuke aanbiedingen. Alleen vaak niet meer in alle maten verkrijgbaar. De tights zonder zeem kun je prima gebruiken als hardloopbroek. Meestal half geld vergeleken bij winkelprijzen.En af en toe kun je terecht bij Lidl of Aldi.

Zo, dat scheelt best veel zeg!
Bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:54

Oh! Eeuhhh hoe ver??

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:49

natascha44 schreef:
Mijn rondje lopen ging niet zo lekker vandaag, heb het wel gehaald maar geen grenzen hoeven te verleggen, was lopen tot een maximum van 5 minuten terwijl ik de 7 al gepasseerd ben..
Heb me de hele dag niet fit gevoeld..jammer...zal wel iets onder de leden hebben ben ik bang :-(

-O-
Herkenbaar! Afgelopen woensdag voor het laatst gelopen en dat rondje kon ik met moeite volhouden (veel meer wandelen dan mag volgens Evy). Zelfde avond ziek geworden, waarvan gister de ergste nacht/dag was. Inmiddels ben ik blij dat ik weer eten kan binnenhouden en rechtop kan zitten.
Maar als ik nu alleen nog maar van de woonkamer naar de keuken loop dan ben ik al bijna buiten adem :oo %)

Volgens mij wordt dit een mega grote aanslag op mijn conditie. Ik hoop dat ik zondag een beetje opgeknapt ben en dan de les van vorige week proberen te lopen (4-5-5-4), even een stapje achteruit (dat gaat zo tegen mijn wil in... ik loop al achter op de loopplanning die ik gemaakt had >;) ).

Ik las supergoede tips over hardloopkleding! Zelf had ik nog een tight liggen van jaren geleden, dat was mijn gymbroek. Bij de Lidl heb ik mijn sportkleding collectie inmiddels uitgebreid. Echt hele fijne kleding & voor een leuk prijsje!

@ Guinevere: Respect!! _/-\o_ Zet hem op met de tough mudder!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:31

Droomster: beterschap!
Ben niet ziek gelukkig en ga morgen gewoon weer lopen, ik zie wel wat het word.
Ben wel moe maar dat valt denk ik te wijten aan de 3 lange avonden op de manege :-(..
De compressie sokken bevallen mij trouwens supergoed, kan meer over asfalt lopen

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:56

Vraagje, normaliter loop ik om de dag hard. Maar nu ga ik ook 3/4x in de week naar de sportschool. Feitelijk gezien kan ik dan nooit meer hardlopen, omdat ik ook om de dag ga sporten en een dag rust hebben lijkt me noodzakelijk. Bij fitness doe ik een kwartier krachttraining en drie kwartier cardio (fietsen), bijvoorbeeld op maandag, woensdag, vrijdag. Kan ik dan dinsdag, donderdag en zaterdag gewoon gaan hardlopen? Of kan dat juist beter op dezelfde dag dat ik ook ga fitnessen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:04

Ik zou het gewoon op de andere dagen doen Sas. Merk aan mezelf dat ik minder lekker combineer.

Ga zo trouwens wel combineren. Heb vanmorgen 12 km gefietst in ongeveer 38 minuten.

Wil straks even zonder Evy lopen en kijken of ik mijn kleine rondje (2,5 km) in één keer kan lopen zonder te wandelen. Heb er een goed gevoel over :))

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:33

Nice. :D Ik heb net in de sportschool 14 km gefietst in 24 minuten haha, gemiddeld 34 km/u.

Dus jij zegt maandag fitness, dinsdag hardlopen, woensdag fitness, enz?
Heb ik dan geen rustdagen nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:40

Ja zou ik doen, omdat je op verschillende manieren belast.

Maar wacht voor de zekerheid even andere reacties af :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:43

Ja, ik kon er op internet verder niet zo heel veel over vinden. :\

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:55

Ariebombarie schreef:
Lente ren je morgenochtend 9.30 mee met Run2Day? die zitten op de Overtoom. ik wel iig :D

He Arie, ben je weer aan het rennen? Gaat het goed? Je had toch last van je knieen eerst (in dat andere hardlooptopic dat is verwaterd).

Ben zelf ook nog steeds lekker bezig. Zat voor de winter op 8 km, maar ben een koukleum en ben pas sinds een paar weken weer intensief bezig. teruggevallen naar 4, zit nu weer op 5km. Wil nu wel flink doorgaan trainen tot langere afstanden. Hardlopen is zo lekker en verslavend!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:16

Had al 2 keer een reactie getypt en toen ging mn internet er steeds af :+

Maar wat ik begrepen heb is het niet goed om dezelfde spiergroepen 2 dagen achter elkaar te trainen. 2 keer hardlopen kun je beter een rustdag tussen doen zodat die specifieke spieren en pezen kunnen herstellen. Krachttraining is weer heel iets anders, of fietsen of zwemmen bijv. Dus verschillende soorten oefeningen kun je wel doen zonder een rustdag ertussen. En het hangt ook weer van je conditie af natuurlijk. Ervaren hardlopers rennen vaak wel 5 tot 6 keer per week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:18

Woohoooo!!!! 22 minuten aan één stuk gelopen! Heel kalm aan gedaan omdat ik zeker wilde zijn dat ik hey zou halen. Laatste 500m of zo nog even extra gas erop.

Hyperblij!!!

Werd overigens erg veel nagekeken door mannen, al dan niet in een peloton :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:30

Tof Lente! Ik wilde vandaag nog even een stuk lopen maar na een kilometer kon ook niet meer lopen van de pijn in m'n kuiten. Gisteravond een les Sh'bam gedaan in de sportschool en heb t een beetje overbelast denk ik.

Nu heb ik aankomende week afstudeerexpositie op school dus heb ik sowies amper tijd om te lopen en heb ik lekker een paar dagen rust.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:34

Super Lente! Lekker gevoel is dat he :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:38

Verstandig om even rust te hebben Warboel!

Eline, ja absoluut! Ik merk dat als ik zonder Evy loop ik veel relaxter loop omdat ik niet zo op de tijd gefocust ben. Liep heel ontspannen, hield mn hartslag in de gaten (continu rond de 162) en ik denk dar ik bij wijze van spreken a la Forrest Gump verder had kunnen tuffen :D

Geeft me echt een boost voor de Damloop want ik had echt zo'n gevoel van; dat ga ik nooooit redden!

Twijfel nu of ik maandag verder ga met Evy of dat ik gewoon probeer jet grote rondje op deze manier te doen...

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:47

Goed bezig lente!!

Ik merk ook met hardlopen shredden op afwisselende dagen dat dat prima gaat (nu zul je in de sportschool nog wel meer spieren trainen maar dan indd maar 1 spiergroep om de zoveel dagen?)
Gisteren had ik geshred en gecart (en behoorlijk spierpijn) maar vandaag toch lekker kunnen rennen. Was met een vriend en hond het bos in geweest, heeeerlijk! dacht er net te laat aan om een foto te maken, maar komt vast nog wel eens. Was een kort rondje van iets meer dan 2 km, maar wel het tempo op 9,5 km per uur, dus daar was ik erg tevreden mee.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:48

Ik heb de laatste 2 weken van Evy om die reden ook ingekort :j moest toen 13-2-13-2 oid en ik merkte dat het eigenlijk best wel ging gewoon aan 1 stuk al rustig aan. Heb toen de laatste week erbij gepakt en dus 28 - 30 en 32 minuten gelopen en daarna nog een paar keer op de 5 km geoefend. Ging best! Ga nu wel weer met Evy verder voor de 10, want vind het zeker in het begin als leidraad wel heel fijn!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:51

Gaat lekker bij iedereen zo te lezen! :D
Ik heb net les 9 van Evy gelopen, ging super goed. Voor mij de eerste keer dat ik voorbij de 3 min. moest lopen (5 min.)
en ik heb het nog vol kunnen houden ook! Heerlijk gevoel!
Ik merk alleen dat ik de wandelstukjes best wel lang vind tussendoor, ik kan meestal na een minuutje er al wel weer tegenaan.
Hebben meer mensen daar last van?