ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:38

Ik baal gewoon heel erg, ik wil niet "anders" worden behandeld met een rijbewijs terwijl ik gewoon een zelfde test kan halen als elk ander mens zonder ADHD. Dan zou ik gewoon aan de eisen moeten voldoen en zijn die keuringen niet nodig. Ik ben al anderhalf jaar lang bezig met mijn rijbewijs (nee, zoveel uur heb ik niet gereden, veel pauzes gehad wegens reizen :') ) en ik wil gewoon net als elk normaal persoon kunnen rijden in een auto zonder een "beperkt rijbewijs" te krijgen...

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:01

Dat heb ik dus ook.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:28

Je kunt het melden door een eigen verklaring in te dienen, ook wanneer je je rijbewijs al hebt..

Lifaya ik snap je voor 200% !! Ik probeer het enkel hier zoo duidelijk mogelijk uiteen te zetten... ik zit zelf namelijk ook in hetzelfde schuitje met een rijbewijs en de diagnose..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:31

Ja ik begrijp het... Man het is zo ongelofelijk moeilijk, ik wou dat ik de diagnose nooit had gekregen, maar aan de andere kant heeft het op school zeker wel geholpen de extra hulp die ik kreeg. Maar ik kan prima fietsen, ben erg van de regels en let goed op, fiets beter dan de gemiddelde nederlander, laten we het daar op houden :') waarom zou ik dan met autorijden opeens het stempeltje "beperkt" moeten krijgen?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 23:11

Moet je nou het melden als je een diagnose hebt? of moet je melden dat je medicijnen gebruit? of allebij?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 07:40

Amaryllis schreef:
Je kunt het melden door een eigen verklaring in te dienen, ook wanneer je je rijbewijs al hebt..

Lifaya ik snap je voor 200% !! Ik probeer het enkel hier zoo duidelijk mogelijk uiteen te zetten... ik zit zelf namelijk ook in hetzelfde schuitje met een rijbewijs en de diagnose..

ja maar waaar??? Bij het cbr?
Plus hoe kunnen ze er achterkomen dat je de diagnose hebt? Want via de huisarts ect gaan ze dat niet krijgen ivm geheimshoudingplicht.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 07:49

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:00

Okay mijn vriend heefd gebeld naar het cbr.
Die hebben gezegd:
Als medicijnen gebruikt dan moet je op http://www.medicijneninhetverkeer.nl kijken onder welke catogorie jou medicatie valt daar hangt het van of je het moet melden. Als je gee medicatie nodig hebt is er niks aan de hand en hoef je het ook niet te melden. Je hebt zo en zo geen meldingsplicht, je hoeft dus niks te melden maar mocht je ongeluk krijgen en in het ziekenhuis belanden en de verzekering vraagt op wat er is gebeurd en wat voor medicijnen je krijgt. Daar hebben ze recht toe en ze komen er achter dat je tijdens het ongeluk die medicatie gebruikt hoeven ze niet uit te keren. Tenzij de medicatie geen invloed heeft op het rijden. Het beste wat je kan doen: je verzekeringsmaatschapij opbellen, je verhaal uitleggen, dan vragen hun om een verklaring daaruit bepalen hun of ze je nog in de verzekering willen hebben ja of nee.

Dit wel gevraagd aan de hand van de situati dat ik al een rijbewijs heb en nu nog een keer de diagnose kan gaan krijgen.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:23

OMG. Dus eigenlijk betekend dit dat ik nu ook actie zou moeten ondernemen. Wat stom! Maarja, eigenlijk zou het ook gek als je het niet zou moeten melden.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:25

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 15:39

Haha ik snap er echt niets meer van...

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:29

Maar als je geen medicijnen gebruikt is er dus niks aan de hand vwb rijbewijs ed?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 19:55

dat is wat cbr tegen mijn vriend heeft gezegd.
Maar dan komt mij de vraag weer boven waarom zijn er dan een aantal die toch niet mogen afrijden of eerst gekeurd moeten worden, hoe kan dat dan?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 19:57

Ik zal even de echte link zoeken.
Mijn vriend noemde de site over en dat typte ik letterlijk over. Ik ga even google.

Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:27

Hey allemaal! :)

aanstaande donderdag heb ik een afspraak bij de HA omdat ze denken dat ook ik ADD heb, dus het leek me interessant om in dit topic een beetje mee te praten, kan dat? :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:29

Ik kan de link ook niet vinden, zal hij het wel goed verstaan hebben?
Dus mijn excusses hiervoor deze is waarschijnlijk niet de goede, mijn vriend heeft gebeld (mocht ik van hem er achter zetten zodat ik bokt niet over me heen zou krijgen haha dus is zijn schuld).

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:32

Marjoo_ schreef:
Hey allemaal! :)

aanstaande donderdag heb ik een afspraak bij de HA omdat ze denken dat ook ik ADD heb, dus het leek me interessant om in dit topic een beetje mee te praten, kan dat? :)

tuurlijk!

En wemkelover haha, misschien heeft ie 't inderdaad niet goed verstaan ofzo

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:34

ik moet eerst gekeurd worden en mag dus niet afrijden (examen stond al) omdat ik nu medicatie slik.
Maar ik dnek dat ik gewoon helemaal stop met medicatie op dagen dat ik auto rijd :) dan kunnen ze mij ook niks maken

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:13

Mijn rijschool heeft liever dat ik tot mijn examen helemaal geen medicijnen slik. dan kan ik de 23e gewoon afrijden... Ze is bang dat als ik de dagen dat ik auto rijd en geen medicijnen slik het nog in mijn bloed kan zitten ofzo en dat mocht er iets gebeuren met het examen dat ik dan grote problemen heb als ze het vinden ofzo :+

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:41

Kinderen en volwassenen die de diagnose ADD, ADHD, PDD-NOS, autisme of dyslectie hebben gekregen zouden zich eens in moeten gaan lezen over o.a.;

Indigokinderen, Nieuwetijdskinderen, Regenboogkinderen, Kristalkinderen, Sterrekinderen, Paranormalekinderen, Hoogsensitieve kinderen, Oudezielen, Nieuwe kinderen. Wat al deze kinderen gemeen hebben is dat ze een nieuwe tijd inluiden. Ze zijn hoogsensitief. Ze luisteren goed naar hun eigen hart, hun eigen koers waardoor ze vaak in staat zijn hun paranormale vermogens te benutten.

Tegenwoordig Krijgen steeds meer mensen een diagnose voor bovenstaande en worden volgestopt met medicijnen terwijl er iets anders aan de hand is. De maatschappij is naar het schijnt nog niet klaar voor deze lichting mensen en worden daardoor onbegrepen, maar hebben meer dan wie dan ook een juiste begeleiding nodig. Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:00

Vind je het erg dat ik mijn daar totaal niet in kan vinden.
Ik vind beetje zweeferig gedoe sorry.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:03

wemkelover schreef:
Vind je het erg dat ik mijn daar totaal niet in kan vinden.
Ik vind beetje zweeferig gedoe sorry.

Dat kan je eigenlijk pas zeggen als je er over hebt gelezen, als je het dan nog vindt dan is dat jouw mening.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:04

ik heb het gelezen e dat is mijn mening

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:07

wemkelover schreef:
ik heb het gelezen e dat is mijn mening

Heb je je ingelezen of bedoel je dat je alleen mijn stukje hebt gelezen, want dat maakt wel een verschil namelijk.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:09

Ik heb er wel vaker of gelezen en ook wel eens stuk op tv gezien.
Ik kan mij daar gewoon echt niet in vinden.