Joolien schreef:Heel herkenbaar. Vooral die 2strijd. Ik ken genoeg mensen die hun ouders helemaal hebben losgelaten, ik kan dat niet. Hoe ik het wel heb gedaan? Afstand nemen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan want volgens mij woon je nog thuis toch?
Je moeder veranderd niet, daardoor zal jij iets moeten veranderen, geestelijk afstand nemen. Accepteren dat ze zo is, hoe moeilijk dat ook is. Je kunt het met haar bespreekbaar maken, maar bij mijn moeder was dat geen optie want ze had geen idee waar ik het over had(narcisme, altijd denken dat je het goed doet bij de ander). Kan ze ook niks aan doen, zo is ze. Dat wil niet zeggen dat ik niet boos op haar kan zijn, dingen niet uit kan spreken want je emoties opkroppen is ook niet goed, maar je moet niet verwachten dat iemand dan ook meteen veranderd.
Haha jij denkt steeds dat ik zo jong ben, valt mee hoor. Ik ben al bijna 6 jaar uit huis
.
Ik heb inderdaad geprobeerd om het dan maar los te laten, te accepteren. (knap dat jou dat lukt!) Maar nu ze gaat zitten graven in wat er dan evt gebeurd zou zijn is het zo moeilijk. Want dan denk ik, nou misschien he, toch een kans dat ze nu wat verbeterd is. En dan laat ik 1 dingetje los en hoppa, nee hoor dat kan niet. Want alles was perfect. Ze zegt ook regelmatig dat ze alles zo goed heeft gedaan.
Ik voel me dan gewoon zoals altijd bij haar, niet geloofd, niet serieus genomen en het is net alsof ze me staat uit te lachen. Ze vergelijkt me met haar moeder (en dat is zeer negatief) etc. Hier alleen al door heb ik nu problemen met praten en ik wil nu eens goede ervaringen opdoen met mensen.
Ik begin eindelijk wat los te komen bij mijn psycholoog. Voor het eerst eens iemand te vertrouwen. (Dat dat voor het eerst is heeft niet alleen met mn moeder te maken hoor, komt gewoon door meerdere trauma's op jonge leeftijd) maar ik word weer bevestigd in mijn negatieve denkwijze doordat mijn moeder zo zit te graven.
Als ik er al iets van zeg word ze boos en is ze ineens mevr slachtoffer.
Ik snap haar gewoon niet. Ze is zo tegenstrijdig. Zegt ja maar doet nee...