Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 22:58

Zeker waar. Ik vond dat gesprek aangaan heel eng, maar het was het absoluut waard. Vind Vogellanden nu echt een fijne plek om naar toe te gaan, ondanks dat het zwaar is. Had dat echt nodig na alles wat er gebeurd is.

Ze noemen me trouwens wel gewoon Daphne, gelukkig, alleen nu zaten we heel serieus in een ruimte met de tafels in een U en groot scherm waar alles van alle therapeuten op te zien was etc. Daar stond dus wel gewoon mevrouw, vooral in de tekst van de PA. Die zie ik verder ook niet, dus dat is natuurlijk anders dan de fysio etc.
Maar door het mevrouw in combinatie met de winkel door willen kunnen en 500 meter lopen, voelde ik me echt een 80 jarige die boodschappen wil doen :+

Vandaag afspraak gehad met de andere fysio. Heb idd nogsteeds last van oedeem. Gelukkig niet meer zo erg als in het filmpje wat ik eerder eens geplaatst heb, en die ik vandaag ook heb laten zien, maar ze kon nogsteeds licht een afdruk zien na op m'n voet duwen. Wel vond ze m'n been nogal euh, kleurrijk.. Zijn wel vooral oude blauwe plekken, maar dat helpt natuurlijk niet mee. Ze heeft nu gemasseerd, hals, buik, lies, knie, enkel en dan hele voet en onderbeen. Had ook verklevingen in huidlagen oid, dat heeft ze ook los gemaakt.. Weinig gevoel hebben heeft ook voordelen, moest het aangeven als het pijn deed.. Nou, ze moest me bijna wakker maken :z Moet nu echt oppassen, niet vallen en stoten. En dan hoopt ze dat dat al een deel gaat helpen, evt met een lichte kous. Volgende week ook weer naar haar.

Toen ik bij PMT was kwamen beide fysiotherapeuten nog langs, omdat ze m'n voet samen nog eens wouden bekijken. Oedeemtherapeut had rode plekjes bovenop m'n tenen gezien en ze waren bang voor drukplekken. Nouja waren, dat zijn ze nogsteeds. Aan de zijkant van m'n voet zat ook nog een plek. Moet de evo nu dus niet meer 2x een uur gebruiken, maar echt alleen als ik loop en dan meteen uit. En ze hebben het afgetekend.

Zag thuis dat m'n hak aan de achterkant ook best rood is en als ik de evo uit m'n schoen doe en dan aan, zit er ook een nieuwere blauwe plek precies onder de plek waar het plastic bij elkaar komt.

Zelf eerder niet echt op gelet.. Voelde prima. Alleen niet aan gedacht dat dat niet zoveel zegt. Maargoed, ze gingen het doorgeven dat er woensdag extra op gelet moet worden.

Annick75

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 08:51

Oeh, drukplekken inderdaad goed in de gaten houden, want als ze stuk gaan, heb je er mogelijk een date met een wondpleeg bij voor advies en speciaal pleisterspul. Je hebt het al druk genoeg daarzo.

Gevoelsproblematiek kan soms inderdaad ook heel handig zijn :D , middagdutje ook weer bijna gehad! Hopelijk kunnen ze je snel naar de instrumentenmaker sturen voor een EVO op maat! In elk geval goed dat ze de boel in de gaten blijven houden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 11:48

Ja, voorkom graag dat het wonden worden. Vind dit wel genoeg gedoe :=

Had al wel pijn door de evo, maar dan vooral aan de zijkant van m'n enkel en bovenop m'n voet. Had het daar al wel over gehad met de Fysio en dat komt door de spitsstand, dus deed hem al steeds los en niet te lang gebruiken. Maar had niet door dat de evo verder ook gewoon niet goed zit op m'n huid, daar voel ik niks van.

De blauwe plek op m'n kuit had ik wel gezien, vroeg me al af hoe ik daar aan kwam.. Maargoed:
Afbeelding
Hij viel dus vooral op door de plek, zo op de achterkant, niet perse omdat het een blauwe plek is :+

Maar lijkt me geen toeval. Heb hem altijd over m'n broek, dus had niet eerder gezien dat de evo precies daar zit.
Afbeelding
En dan de rode plekken op m'n tenen en aan de zijkant van m'n voet.. Niet helemaal goed.

Woensdag heb ik al een afspraak op het technisch spreekuur voor het aanmeten van een eigen evo. Zal dan alsnog wel een poosje duren, maargoed eerste afspraak is iig snel :j

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 12:16

Zijn al die blauwe plekken dan van het vallen? De rest zeg maar :')

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 13:27

Jeetje, je staat er gekleurd op :+ . Hopelijk kunnen ze er snel wat aan doen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 17:32

Misschien kunnen ze we iets van een polstering onder je huidige EVO maken totdat je eigen klaar is.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:29

Wauw je kon bijna EDS hebben. Mijn benen zien er altijd zo mooi uit :') (maar doe maar niet oké? ) neem je foto's mee als je een op maat gemaakte evo krijgt, kan enkel helpen voor de instrumentenmaker.

Je bent iig goed hard bezig Daphne, echt heel knap hoor. Houd zo vol.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-25 16:53

Ja klopt, het komt door vallen en een deel door gewoon stoten. Stoot vooral links wel regelmatig, dus rechts is vooral m'n knie ook blauw, maar verder ziet die kant er een stuk beter uit :=

Hoop idd dat ze eventueel tijdelijk iets met deze evo kunnen. Ben een beetje bang dat ze woensdag gaan zeggen dat ik deze gewoon niet meer moet gebruiken en moet wachten op m'n eigen. Dat zou balen zijn, omdat lopen wel echt een stuk beter gaat met de evo.

Maargoed, afwachten maar. Ben benieuwd. Als het helemaal maatwerk word en die kans is groot, mag ik de kleuren etc kiezen.. Eerst dacht ik, dat word gewoon zwart of evt jeans omdat dat het minst opvalt. Maar als 'ie onder m'n broek kan en toch niet te zien is, dan is een kleur of printje ook wel leuk. Maar toch een beetje bang dat ik spijt ga krijgen, omdat de evo die ik nu heb ook niet onder al m'n broeken past. Maargoed, zwart is dan ook niet echt een onopvallende keuze want ik heb 1 zwarte spijkerbroek en 1 zwarte sportbroek en verder juist lichte kleuren. Hopelijk weet ik woensdag wat ik wil :+

Bedankt Villaneusjes!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 17:06

Meelezer meldt zich. Wellicht is zoiets een optie als het met de evo niet lukt: https://www.probrace.nl/p/orliman-boxia-klapvoetbrace/ Dit is flexibeler en zachter. Ik weet natuurlijk niet precies wat voor ondersteuning je nodig hebt maar misschien heb je wat aan deze tip.

Succes met alles, je revalidatie traject klinkt super zinvol.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 13:23

Bedankt voor de tip! Als deze evo echt niet kan, dan ga ik zeker overleggen of dit een optie is tot m'n eigen evo klaar is :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-25 18:07

Plannen gewijzigd :+ Moest een stukje lopen en degene van For Motion en de PA waren het meteen met elkaar eens dat een ander type evo wss beter was. Door hyper.. van m'n knie. Ik weet niet meer welke van de 2 :') Maar heb die dus kunnen proberen en merkte meteen verschil. En ze zagen ook verschil.

Ik had dus deze evo:
Afbeelding

En vanmiddag heb ik deze geprobeerd:
Afbeelding
En deze helpt dus ook voor m'n knie.

PA was er wel voor om meteen die evo aan te meten, maar degene van For Motion twijfelde omdat deze soort blijkbaar nog wel eens drukplekken boven op de voet geeft.. Dus krijg morgen van Vogellanden de andere te leen en dan eerst een week proberen.
Maar die leek wel goed te zitten, dus met een beetje geluk hoeft die straks niet helemaal gemaakt te worden voor me, maar hebben ze die gewoon op voorraad en in dat geval kan ik de volgende afspraak hem meteen mee krijgen. Anders duurt het een paar weken voor 'ie af is.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 18:08

Hypermobiliteit ?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-25 18:48

Ben helemaal in de war, het is warm en ben moe, dat gebruik ik maar als excuus :') Maar hypermobiliteit was het niet, hyperextensie of hyperflexie..

Maar hyperflexie vind ik gek, heb het idee dat dat geen ding kan zijn tijdens het lopen. Alleen bij een val ofzo. Maar de PA vroeg of ik mijn been wel helemaal kon strekken en daardoor twijfel ik over hyperextensie. Het was iig 1 van die 2.

Naja, morgen moet ik weer naar de fysio, dan beter opletten :))

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 19:23

Als ik het goed heb is hyperflexie dat de knie teveel doorbuigt en hyperextensie dat de knie overstrekt. Maar ben geen fysio, dus correct me if I'm wrong :D

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 20:02

Wat goed om deze stappen allemaal te lezen
Je zal het echt wel zwaar hebben, zou iedereen hebben in deze situatie
MAAR
Als ik dan alles zo eens lees dan denk ik “Daphne komt er wel”, wat een power meid

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 21:01

Diddykong schreef:
Als ik het goed heb is hyperflexie dat de knie teveel doorbuigt en hyperextensie dat de knie overstrekt. Maar ben geen fysio, dus correct me if I'm wrong :D

Klopt helemaal :j je knie zal te ver naar achter door strekken, hyperextensie dus.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 08:11

Ooh, fijn dat er met een expert op dit vlak is meegekeken en dat er nu duidelijk is dat er toch iets meer meespeelt met lopen. Even afwachten dus nog wat je precies gaat krijgen. Wel fijn dat je een ander type ook kunt lenen om te kijken hoe het met de drukplekken gaat.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-25 19:28

Ja, heel fijn dat ik gewoon evo's kan lenen om te kijken wat het beste werkt. Was heel enthousiast over de nieuwe evo... Tot ik hem gisteren mee naar huis kreeg :+ Snap er niks van. Dit is precies dezelfde als die ik bij For Motion probeerde en ook dezelfde maat, maar ik heb zoveel pijn nu door de evo...

Als ik de banden dicht doe begint de pijn in m'n enkel direct. En met lopen drukt de evo zo erg op de voorkant van m'n been, daardoor doet elke stap pijn.
Afbeelding
Heb sowieso sinds een paar dagen veel pijn. Last van m'n rug en voet. De fysiotherapeuten hebben ook weer samen naar m'n voet gekeken en me flink gemarteld. Dat heeft wel direct geholpen gelukkig, maar had het goed warm toen ze klaar waren :')

Maar even voorzichtig blijven proberen met de evo, moet maandag weer naar de vogellanden dus dan maar weer bespreken wat ik nu moet. Misschien is het gewoon wennen.. Maar ben er nu echt niet blij mee.

Maargoed, heb wel goede afleiding <3 Gisteren al even in de wei gezeten en vandaag ook weer een poosje. De ene werd geboren in de nacht voor ik naar de vogellanden moest en de andere de nacht daarna.. Ben dus doodop, maar gelukkig ging alles zonder problemen en was ik dus ook niet nodig. Heb er op m'n krukje bijgezeten en hoefde alleen maar te genieten :)) Maakte me er al langer druk om, dat er iets mis zou gaan en ik m'n zus dan niet zou kunnen helpen. Maar dat was totaal niet nodig.
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt Nienke1978!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 19:34

Wat een scheetjes. Vind jou ook zo stoer voor alle stappen die je aan het zetten bent. Je bent zo gegroeid sinds het begin van het topic.
Hopelijk moet je even wennen aan de evo en ga je er snel baat bij hebben en anders met de ergo op zoek naar een andere oplossing.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 19:56

Ik zou de evo denk ik even niet gebruiken als het nu zo pijnlijk is en met passen niet. Je hebt zo drukplekken te pakken, en dan past er niets meer dadelijk, omdat het eerst moet genezen. Zeker omdat het gevoel in je been toch al minder is en je mogelijk pas een signaal krijgt als er al iets beschadigd is.
Pijn is in principe niet goed, dus ga daar niet doorheen :o. En overleg maandag idd even. Als dan blijkt dat je wel kunt doorzetten bij pijn, dan is dat in elk geval onder begeleiding :o

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 19:59

Oooh, jong grut in wei! Fijn dat het allemaal goed is gegaan.

Misschien dat je voet ok wel meer zeer doet met de de evo aan, omdat ze zo met je voet bezig zijn geweest. Dat er toch al een gevoelige plek zit, waar nu de evo drukt. Een plek waar je zonder evo geen last van hebt. Maandag inderdaad maar even na laten kijken en zou 'm voor nu even opzij leggen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 21:22

Ik ga mee in bovenstaande en wil even zeggen dat je hele toffe schoenen hebt. :D

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 00:38

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 07:53

Gefeliciteerd met je mooie veulens!
Wat naar dat je evo pijn doen. Maakt het nog verschil of je ‘m begin of einde van de dag aan hebt? Bijv doordat je been eind van de dag dikker is?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-25 19:53

Nee, ik merk niet echt verschil met wanneer ik hem aan heb. Heb hem vanochtend nog even geprobeerd, maar ook meteen weer pijn.

Denk dat het beter is hem niet meer te gebruiken idd. Vrees dat ik hem ook gesloopt heb ondertussen :\ Weet het niet zeker, heb er eerder niet op gelet. Maar er zitten barsten in.. Op de bovenste foto bij m'n wijsvinger een kleine en de andere is wel duidelijk. En vanaf de andere kant zie je die links en rechts ook.
Afbeelding
Afbeelding
Merk ook wel dat ik veel moeite moet doen om de evo om m'n been te krijgen, omdat m'n voet in spitsstand wil. Als ik tijdens het lopen m'n voet optil is dat natuurlijk hetzelfde, daardoor struikel ik ook. Onder m'n knie staat hij juist van m'n been af, maar net boven m'n enkel drukt hij erg en dat doet ook zo'n pijn.

Bedankt Zonnebloem18! Ja, het gaat nu op meerdere punten veel beter met me. Moest van de psycholoog eens opschrijven hoe alles gegaan is en zat dus m'n berichten terug te lezen.. Kan dat bijna niet, zo ongemakkelijk. Stond gezond al niet stevig in m'n schoenen, dus dat het helemaal niet meer ging toen ik zo ziek was.. Vooral de laatste weken voor de operatie leefde ik echt in een roes. Was er ook gewoon klaar mee.

Maargoed, ben lichamelijk weer een stuk sterker en ben een stuk minder onzeker. Doe nu zoveel waar ik eerder moeite mee had.
Zelfs het zwemmen heb ik ondertussen geen moeite meer mee.. Heb ook al meerdere leuke gesprekken gehad in de kleedkamer :+ Donderdag was ik net klaar toen er een vrouw binnen kwam die er de week daarvoor ook was en zij reageerde heel enthousiast. Toen zag ze dat m'n haar al nat was en zei ze dat ze het zo jammer vond dat ik al klaar was. Nog heel kort gebleven, maar moest naar de fysio dus moest weg. Maar toen dacht ik later wel, ja, ik ben echt heel erg verandert.. :')

Haha grappig dat je dat zegt Celebi. Ik had die schoenen gekocht voor de sportschool, al heel lang geleden en wou ze eigenlijk niet gewoon aan.. Maar ik moest lage schoenen voor het passen van de evo en dit waren de enige die ik toen had. Heb ze nu 2 keer aangehad naar vogellanden en word constant aangesproken over m'n schoenen _O-

Bedankt voor de reacties en felicitaties!