Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:22

Volgens mij niet, ik zie het namelijk niet staan op de site van garmin zelf en dat lijkt me de beste bron.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:30

Ja precies, terwijl aanbieders dus wel op de sites zetten dat het wel kan.
Nou ja, ik vind dat niet het belangrijkste, maar het was mooi mee genomen als het wel zo was.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:39

Volgens mij kan dat niet op de vivosmart. Met mijn Venu2s heb ik ook een extra app nodig en werkt het ook niet geweldig...

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:42

Ik heb een vivoactive4 en ik denk dat ik er geen kaarten en routes op kan zetten. Wel workouts en als ik een workout in mijn calendar zet dan zegt ie als ik mijn activiteit wil starten wel wat ik die dag gepland heb maar dus geen navigatie optie

Edit: Een google search brengt me bij een optie https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... voactive-4

Als ik dat lees dan kan je wel een app op je horloge zetten, maar ik heb het dus zelf niet geprobeerd. Ik ren eigenlijk altijd het zelfde rondje en voor op de fiets heb ik een head unit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:49

Thanks. Ik zou het fijn vinden als ik er een training op kan zetten en dat kan bij deze inderdaad wel.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:08

De Vívoactive 4s heeft inderdaad standaard geen route/navigatie. Je kan wel een app downloaden maar geen idee of ie goed werkt. DwMap heet ie.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:21

Ik weet niet of de dodentocht iets voor jou is SV. Lijkt mij dat er veel langere events zijn voor jou. De dodentocht richt zich op wandelaars. En ja elk jaar zijn er mensen die hem uitlopen, maar die staan dus aan de bevoorradingspunten en aan de finish te wachten tot ze binnen mogen want dat mag nooit voor een bepaalde tijd. Je start in de avond en staat dan in de vroege ochtend te wachten om over de finish te gaan.
Plus het is volledig verhard en een dodelijk saai parcours. Het zou niet mijn keuze zijn voor een eerste 100 alleszins. Ken het evenement vrij goed want ik mag er elk jaar mijn man gaan bevoorraden haha.

Ik heb inmiddels zo goed als zeker de griep dus even uitzieken. Verklaart wel dat mijn tijd zondag op de halve zo traag zat!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:07

Ik had het ook meer over een 100km in het algemeen.
Niet speciaal deze tocht.

Beterschap! Apart hè dat je lichaam dat al aangeeft zonder dat je eigenlijk klachten hebt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:09

Ja klopt! Het lastigste vind ik altijd het ‘loslaten’. Gewoon me er bij neer leggen dat ik even niets kan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 06:37

Ik heb me ingeschreven voor de 60km van de Veluwezoomtrail.
Is dichtbij voor mij en ik ken de paden. Groot nadeel is dat hij op 10 juli is en dat het de vorige twee keren tegen de 30 graden was toen ik meedeed.. dus ik ga maar een paar keer trainen met veel drinken in mijn rugtas.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:24

Spannend hoor zeker met die mogelijke hitte!
Ik heb nu best wel zin om te rennen. Hopelijk snel beter.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:27

@SV hoe is het eigenlijk afgelopen met die nieuwe rugtas die na 3 keer al stuk was?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:29

De foto's en bon hebben zij doorgestuurd naar instinct. Dus wachten tot ik wat hoor. Als ik volgende week niks heb gehoord, dan mail ik ze wel.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 11:10

Supervixen schreef:
De foto's en bon hebben zij doorgestuurd naar instinct. Dus wachten tot ik wat hoor. Als ik volgende week niks heb gehoord, dan mail ik ze wel.

Wel fijn dat ze er iig mee bezig zijn.

Vandaag was voor mij mijn duurloop dag.
Had een route in min horloge gezet van 12 km door het Voornes Duin gebied.

Had me gekleed op kou en regen. Die regen bleef uit en de kou viel tussen de bomen, uit de wind, ook wel mee.
Lekker kunnen lopen. Wel een paar keer aan afslag gemist omdat ik om me heen liep te koekeloeren.

Wel veel wild gezien. Aantal grote, zwarte koeien, wilde pony's en een stuk of 20 reeën. :D

En in de laatste kilometers nog een lang, mul zandpad wat iets omhoog liep. :=

Afbeelding

Als je goed kijkt, kun je koeien spotten :P
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:36

Ziet er goed uit daar @Dilan :)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:12

Mooie ronde Dilan, altijd leuk om beestjes te zien onderweg! En fijn dat zulke afstanden en mul zand geen probleem meer opleveren voor je knie.

Ik wilde nog even mijn maandtotaal voor maart over de 100km brengen, dus ik heb net een loopje tussen de verplichtingen door gepropt. Heerlijk een vlotte 5km, ging lekker!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:16

Hier al de hele middag enorme sneeuwval. Helemaal niks aan. Blij dat ik vandaag rustdag heb.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:17

Houd ik normaal nooit zo actief bij, maar net ff horloge gecheckt, ik zit al iets over de 100 km. Zo nog wel ff een rondje, gaat korte sessie intervals worden denk ik. Hier is en blijft het nog even droog gelukkig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:20

Ik zit op 287km deze maand, een productieve maand was het!

Ook nog 105km wandelen en 80km fietsen. Dat fietsen wordt hopelijk nog wat meer als het weer mooier weer wordt.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:27

Het gaat nergens over natuurlijk, maar ik vind die 100km in een maand wel een mooie richtlijn/ondergrens voor mezelf. Die haal ik nu 4 maanden opeenvolgend dus nu wil ik er ook niet meer onder zitten :D :Y)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 17:29

Ik heb deze maand voor het eerst weer iets meer dan 100 km :')

December, januari en februari zaten er allemaal flink onder.

Hier sneeuwt het nog niet. Wel regen en vannacht waarschijnlijk sneeuw

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:58

Ik probeer rond de 25km per weet uit te komen, en naarmate mijn trainingsplan gaat vorderen worden de trainingen iets langer dus gaan de km iets omhoog. Maar het blijft in vergelijking met veel mensen erg laag. Komt ook omdat ik 2 of 3 dagen in de week fiets en 1 dag zwem. Ik moet mezelf niet overwerken. Het doel is uiteindelijk om volume te vergroten op alle disciplines, maar wel gecontroleerd. Het liefst zit ik, als het weer goed genoeg is, de hele week op de fiets. Elke dag zou ik prima vinden, ik hou echt van fietsen. Hardlopen heb ik niet zo'n hekel aan als ik dacht te zullen hebben, ik ben begonnen na een hernia omdat ik me pas weer op het hockeyveld vertrouwde als ik rechtop kon rennen. En ik heb afgelopen zomer gezien dat ik beter ben op een hockey of voetbalveld als ik regelmatig hardloop dus ik ga het volhouden, maar ik vind het al snel simpelweg saai. Mijn huidig trainingsplan bouwt uit naar een 90 minuten long run en ik weet nu al dat dat een uitdaging gaat worden, puur op verveling.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:05

Ik moet nog 4km om de 100km te halen deze maand, maar ik denk dat na het ziek zijn/nog herstellende zijnde het geen goed idee is om er daadwerkelijk 4 te lopen nu. Straks maar even die 1.6km, laatste van de challenge *\o/*

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 18:22

Toch mooi een hele maand dagelijks gelopen Musli :D

Mijn weekgemiddelde zit nu op 20-25 km. Wil dat uiteindelijk wel richting 40 km krijgen. Maar op het gemakje. Moet wel heel blijven natuurlijk

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:41

Heel blijven en plezier houden zijn het belangrijkst.