Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:01

Summerdreams schreef:
Nou ik wacht weer op bericht van de ggd tot ze eindelijk weer datums hebben die vrij zijn voor het prikken. Komende tijd zit helemaal vol dus ben nog steeds niet gevaccineerd..

Je bent in goed gezelschap. De meeste mensen zijn nog niet gevaccineerd. Dus fijn om te lezen dat extra leveringen er aan komen want dit is de enige manier om te kunnen gaan vaccineren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:08

Ik ben benieuwd of ze morgen ook al wat meer duidelijkheid kunnen geven over de nieuwe strategie/planning.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:23

pien_2010 schreef:
Er komen meer vaccins aan *\o/*

https://www.telegraaf.nl/c/1812613065/

Ohhhhh dit is het nieuws waar ik op zit te wachten! Ik voel me soms zo slecht, zo angstig, zo somber. Maar hiervan springen de tranen me in de ogen op een positieve manier. Dit is echt het beetje perspectief dat ik nodig heb.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:29

pien_2010 schreef:
Summerdreams schreef:
Nou ik wacht weer op bericht van de ggd tot ze eindelijk weer datums hebben die vrij zijn voor het prikken. Komende tijd zit helemaal vol dus ben nog steeds niet gevaccineerd..

Je bent in goed gezelschap. De meeste mensen zijn nog niet gevaccineerd. Dus fijn om te lezen dat extra leveringen er aan komen want dit is de enige manier om te kunnen gaan vaccineren.

Ik weet het :) gelukkig werken de meeste mensen ook niet met corona patiënten. Wat ik nu begreep van de ggd is trouwens dat de locaties volgepland zijn, niet dat ze vaccinaties tekort komen.
Nou ja we wachten rustig af.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:30

Vayo schreef:
pien_2010 schreef:
Er komen meer vaccins aan *\o/*

https://www.telegraaf.nl/c/1812613065/

Ohhhhh dit is het nieuws waar ik op zit te wachten! Ik voel me soms zo slecht, zo angstig, zo somber. Maar hiervan springen de tranen me in de ogen op een positieve manier. Dit is echt het beetje perspectief dat ik nodig heb.

Dat weet ik liefie :knuffel: , vandaar dat ik probeer ook eens wat leuke berichten te plaatsen ipv de "we hebben het zo slecht en zwaar berichten". Dit is leuk en er komt licht aan het einde van de tunnel.

Volgend jaar rond deze tijd ben ook ik gevaccineerd, hebben wij alle (klein) kinderen weer gezien <3 , zijn we zelf eventjes in Spanje of zo op vakantie geweest, hebben we minstens een keer lekker in een restaurant gegeten :9 (heb manlief gezegd dat ik het echt ga inhalen want ik ben de chef kok hier en ik snak dat iemand anders eens iets echt lekkers op tafel zet), hebben we weer met vrienden lekker gegeten in de tuin :)) in het zonnetje of binnen en hebben we ons leven alweer wat meer terug. *\o/* *\o/*
Ik ben daar echt van overtuigd.
En voor nu, is de kunst om positief te blijven, mee te roeien met de stroom des levends en het leven nemen zoals het komt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:33

Ohhh maar dat is op zich een goed teken Summerdreams! Ze zijn hard bezig nieuwe locaties erbij te krijgen/maken. Dit is in ieder geval minder frustrerend dan locaties genoeg en vaccins tekort. Ik weet eigenlijk ook niet of ze in de avond doorgaan? Ik moest en moet 2x op een zondag dus ze gaan wel 7 dagen per week door. Ik had het ook niet erg gevonden om mijn vaccinatie om 4:00 te halen.

Dank je Pien :knuffel: Het beurt me echt op en doet me goed. Ik zag het licht echt even niet meer, maar nu weer wel. Het motiveert mij ook extra om me echt nog even heel goed aan de maatregelen te houden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:39

Vayo schreef:
Dank je Pien :knuffel: Het beurt me echt op en doet me goed. Ik zag het licht echt even niet meer, maar nu weer wel. Het motiveert mij ook extra om me echt nog even heel goed aan de maatregelen te houden.

Graag gedaan meid en ik moet zo lachen om je tweede stukje van extra houden aan de maatregelen. Manlief krijgt over 3 weken zijn 2de pfizer en we zijn zo super voorzichtig. Op het enge af bijna _O- }> en dat heeft alles te maken met "we gaan niet in het zicht van de haven alsnog covid oplopen hier". Dus ook wij zijn nu super en super streng want er is licht aan het eind van de tunnel of en français, il y a de la lumière au debut (aan het begin := ) de tunnel. *\o/* Zo tof idee vind ik dat.

En mijn man was geprikt, ik zei tegen hem: "klaar" toen de prikster de spuit uit hem trok en gelijk pats, tikten we onze twee handen tegen elkaar in de high five. De prikster schoot er van in de lach en vond het zo grappig. *\o/*

secricible

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:40

Wat ik begrepen heb van de GGD is het probleem dat ze vol zitten. Maar ze zitten vol, omdat ze van bovenaf een beperking opgelegd krijgen in hoe veel ze mogen prikken ivm beperking van de vaccins.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:46

pien_2010 schreef:
Vayo schreef:

Graag gedaan meid en ik moet zo lachen om je tweede stukje van extra houden aan de maatregelen. Manlief krijgt over 3 weken zijn 2de pfizer en we zijn zo super voorzichtig. Op het enge af bijna _O- }> en dat heeft alles te maken met "we gaan niet in het zicht van de haven alsnog covid oplopen hier". Dus ook wij zijn nu super en super streng want er is licht aan het eind van de tunnel of en français, il y a de la lumière au debut (aan het begin := ) de tunnel. *\o/* Zo tof idee vind ik dat.

En mijn man was geprikt, ik zei tegen hem: "klaar" toen de prikster de spuit uit hem trok en gelijk pats, tikten we onze twee handen tegen elkaar in de high five. De prikster schoot er van in de lach en vond het zo grappig. *\o/*

Ohh ik heb datzelfde inderdaad ook! Ik vind het nu dus ook best spannend dat de scholen vanaf 8 febr. weer gaan draaien en ik 14 febr. ''pas'' mijn tweede vaccinatie krijg. Ik wil niet verkouden raken of op de valreep in quarantaine zitten. En al helemaal geen covid oplopen, want dan wordt hij sowieso 4 weken uitgesteld.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:46

secricible schreef:
Wat ik begrepen heb van de GGD is het probleem dat ze vol zitten. Maar ze zitten vol, omdat ze van bovenaf een beperking opgelegd krijgen in hoe veel ze mogen prikken ivm beperking van de vaccins.

Dat is ook wat ik dacht.

Dat ze technisch gezien klaar zijn om heel veel te prikken, maar dat de beperking zit in hoeveel ze nu kunnen/mogen prikken ivm hoeveelheid vaccins.

Dat de beperkende factor echt de hoeveelheid vaccins is, en niet de ggd capaciteit.

Ik ben zelf ook héél benieuwd hoe Jansen en Jansen het gaat doen.
Wanneer die goedgekeurd gaat zijn, en hoeveel/hoe snel zij kunnen leveren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:48

Wat ik hoop en verwacht is, dat iedereen nu alles in voorbereiding heeft voor een enorme opschaling van prikken, desnoods 24 uur. Want ik wil ook wel 's nachts gaan hoor kan me niets schelen.
Frankrijk gaf aan dat ze op dit moment klaar zijn voor x8 opschaling. Dus dat betekent in één maand dat ze van 1 miljoen naar 8 miljoen vaccins kunnen gaan als het voorhande is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:04

In België nu de oproep om dan de jongeren maar voorrang te geven. Hebben we nu alle groepen gehad? :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:07

secricible schreef:
In België nu de oproep om dan de jongeren maar voorrang te geven. Hebben we nu alle groepen gehad? :')

Nope.

Wil je echt oorlog moet een groep van een of andere etnische achtergrond voorrang willen.
Welke groep doet er dan geen jota toe.
Dan wordt het echt matten denk ik :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:08

#sociaalexperiment :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:10

secricible schreef:
#sociaalexperiment :+

#gaatergenseenbunkerofschuilkeldermetvoedselregelen...... :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:13

:)ddd mag ik dannn bij jou?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:20

Femke_Tweety schreef:
secricible schreef:

Nope.

Wil je echt oorlog moet een groep van een of andere etnische achtergrond voorrang willen.
Welke groep doet er dan geen jota toe.
Dan wordt het echt matten denk ik :+

Als zo'n etnische groep nu op de een of andere manier een verhoogd risico zou hebben waarom zou het dan een probleem zijn om die voorrang te geven. Maar voor zover ik weet maakt dat geen donder uit voor het risico.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:21

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:28

secricible schreef:
:)ddd mag ik dannn bij jou?

:D

Als er een clubje komt waar je niet bij wil horen, mag je best bij mij...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:03

Mannen met overgewicht zijn misschien wel een leuke groep om voorrang te geven ze zijn oververtegenwoordigd op de IC's

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:07

Madrid overweegt nog horecapersoneel, die hadden we ook nog niet :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:08

Loretta schreef:
Mannen met overgewicht zijn misschien wel een leuke groep om voorrang te geven ze zijn oververtegenwoordigd op de IC's

Dit vind ik de enige die ik zou supporten :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:10

secricible schreef:

Inderdaad, met open brief en al :Y)

Maar het is al half van de tafel geveegd omdat het lang niet zeker is dat je geen anderen meer kunt besmetten als je zelf gevaccineerd bent. Dus haalt dan alsnog weinig uit :+

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:29

Vayo schreef:
Ik las het net ook!!! Alle beetjes helpen!

Weet je wat ik eigenlijk niet snap? Nu dit zo'n vreselijke wereldwijde epidemie is... waarom hebben de ontwikkelaars van de goedgekeurde vaccins er octrooi op. Waarom wordt niet vrijgegeven hoe en waarmee het vaccin gemaakt is, zodat andere farmaceutische bedrijven kunnen helpen met het fabriceren van meer vaccin? Pfizer deed hier moeilijk over, maar er waren zelfs ontwikkelaars bij die hier wel toe bereid waren.

Nog even een lichtpuntje, steeds meer bedrijven worden ingeschakeld voor het produceren, logistiek etc, zoals bijvoorbeeld Bayer - enorm in opslag, distributie etc voor medicatie maar in principe niet voor vaccins - om te ondersteunen. In principe wel voor 2022 "pas" maar de afspraken zijn er.

https://www.nd.nl/nieuws/varia/1017526/ ... produceren

Elke positieve noot is er eentje. Heeft de mens weer een beetje hoop. Net zoals de besmettingscijfers van vandaag, hopelijk blijft deze daling doorgaan!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:09

In België zou iedereen tegen september de eerste spuit gehad hebben.
Dat is het voorlopige doel lijkt het. Hopelijk ook haalbaar.