Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:49

MarlindeRooz schreef:
judithM schreef:
Vraagje: mijn zus woont in Noorwegen. Ze wil graag voor een week of 4 naar NL komen met haar camper. We komen er niet uit uit wat nu precies de regels zijn over quarantaine en testen. Ze moet door Denemarken en Duitsland. Wie weet dit?

Het wordt sterk afgeraden. Maar ze mag wel komen zonde consequenties zoals ik nu lees. Alleen burgers van buiten de EU moeten een negatieve test kunnen laten zien.

Ik dacht sws iedereen een negatieve test, maar kan me vergissen hoor.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:50

We zijn europa maar als er dan eens zoiets als een pandemie is is het toch iedere land voor zich ..had zoveel makkelijker geweest om op zijn minst op elkaar af te stemmen ..gingen de belgen de grenzen over voor wat hier niet mocht of open was en nu weer omgekeerd

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:50

judithM schreef:
Vraagje: mijn zus woont in Noorwegen. Ze wil graag voor een week of 4 naar NL komen met haar camper. We komen er niet uit uit wat nu precies de regels zijn over quarantaine en testen. Ze moet door Denemarken en Duitsland. Wie weet dit?

En ik mag niet eens naar het dorp (nét over grens met provincie Granada) wat ik kan zíen hier vandaan _O-
Dat terwijl de beperkingen verruimd zijn afgelopen vrijdag.

Mijn excuses dat ik dit een idióte vraag vind.
Heel NL moet op slot omdat de bevolking er te massaal de kantjes vanaf liep :)*
Al zou jouw zus dat mógen, dan nog moet heel NL willen van niet,

MarlindeRooz

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:51

We doen allemaal wel eens iets wat eigenlijk niet zo verstandig is toch.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:52

Misschien ben ik niet heel duidelijk geweest. Ze komt hier ook voor haar werk want te werkt voor een Nederlands bedrijf. Ze twijfelt ook zeker heel erg... Maar goed de oordelen staan al weer klaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:52

MarlindeRooz schreef:
judithM schreef:

Het wordt sterk afgeraden. Maar ze mag wel komen zonde consequenties zoals ik nu lees. Alleen burgers van buiten de EU moeten een negatieve test kunnen laten zien.

Tien dagen in quarantaine. Nederlanders die reizen naar noorwegen moeten negatieve test overleggen. Dus heen en weer is dat 20 dagen quarantaine
Maar kan het mis hebben. Maar laat ze gewoon fijn in Noorwegen blijven. Verstandigst toch?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-12-20 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:54

judithM schreef:
Misschien ben ik niet heel duidelijk geweest. Ze komt hier ook voor haar werk want te werkt voor een Nederlands bedrijf. Ze twijfelt ook zeker heel erg... Maar goed de oordelen staan al weer klaar...

Vind je dat heel gek? Zo'n vraag 3 seconden na zo'n toespraak? :o?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:55

Ja ik zei niks maar ik dacht ook: euhhhhh timing? Misschien gewoon beter van niet? :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:56

Weet iemand of de uitzondering van de groepsgrote die met kerst geld ook met oud en nieuw geld? Of is het dan 2 personen die je mag ontvangen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:57

judithM schreef:

Thuiswerken is de vraag van de regering , dat zal ze nu ook doen?
Ik snap je vraag en vat het volgende niet persoonlijk naar jou en je zus op maar het eerste wat nu hier en overal gebeurt : Kan ik nog wel dit, of dat of ....... het is toch duidelijk, blijf thuis mits het absoluut niet anders kan. Oud en nieuw is twee personen.

Anoniem

NatasjavE schreef:
Weet iemand of de uitzondering van de groepsgrote die met kerst geld ook met oud en nieuw geld? Of is het dan 2 personen die je mag ontvangen?

Volgens mij is dat enkel voor kerst.

Anoniem

NatasjavE schreef:

Nu alleen kerst, verwacht dat ze later nog oud en nieuw bekijken.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:58

Jeetje wat maken mensen er weer een drama van zeg... wij zitten al sinds Maart in een lockdown :')
Niet dat het helpt overigens... hebben de hele zomer geen enkele Covid patient in de ICU gehad maar de cijfers bleven wel stijgen. Nu deze week toevallig weer 2 aan de beademing gelegd, waarvan ik vrij zeker ben dat 1 ervan het sowieso niet gaat halen.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:58

Nou ja het gaat waarschijnlijk toch niet door. Maken jullie je geen zorgen. Het was gewoon een vraag wat de quarantaine regels zouden zijn.... gelukkig zijn jullie allemaal heiliger dan de paus hier :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:00

Libera schreef:
Jeetje wat maken mensen er weer een drama van zeg... wij zitten al sinds Maart in een lockdown :')
Niet dat het helpt overigens... hebben de hele zomer geen enkele Covid patient in de ICU gehad maar de cijfers bleven wel stijgen. Nu deze week toevallig weer 2 aan de beademing gelegd, waarvan ik vrij zeker ben dat 1 ervan het sowieso niet gaat halen.

Komen mensen dan wel naar het ziekenhuis indien nodig? Zorg is bij jullie anders geregeld toch?

Net als uitkering of subsidie wat er daar niet is toch? Als daar je bedrijf dicht moet sta je op straat met niks ...

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:00

Ik zou mijn Engelse familie ook graag weer eens zien na 1,5 jaar.
Helaas...
En daar is de lockdown al helemaal geen pretje.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:02

Wellicht wat perspectief.. voor alle Bokkers in Nederland.

In Melbourne hebben we 100+ dagen in stage 4, zware lockdown gezeten.

Het leek een beetje op jullie huidige restricties.. behalve dat we niet verder dan 5 km van huis mochten, avondklok om 8 uur, mondkapjesplicht overal, 0 mensen in huis mochten en je een vergunning nodig had om te mogen werken... en heel veel sectoren mochten niet werken, waaronder mijn eigen bedrijf in honden training.
Scholen hebben dit jaar in totaal 19 weken online learning gedaan, en als leerkracht zelf was dat heel zwaar.

Er lagen overigens zware boetes op ook.
Verder dan 5 km van huis zonder vergunning $1600.
Geen mondkapje: $300
Bedrijf dat werkte zonder toestemming of breken van corona regels? $10000
Mensen op bezoek? $1600 per persoon in je huis.

Maar na 3 maanden dikke oliebol, zijn we nu al 49 dagen met 0 corona cases in de hele staat Victoria.

Lockdowns en mondkapjes helpen. Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk was.
Ik hoop dat de nummers naar beneden gaan, zodat iedereen straks weer familie kan zien. Of je nu in NL of Australie woont.. want ik zal mn familie nog een hele tijd niet kunnen zien op deze manier.
Laatst bijgewerkt door Nagini op 14-12-20 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:04

judithM schreef:
Nou ja het gaat waarschijnlijk toch niet door. Maken jullie je geen zorgen. Het was gewoon een vraag wat de quarantaine regels zouden zijn.... gelukkig zijn jullie allemaal heiliger dan de paus hier :+

Idd
Met de strenge lockdown in Maart mocht er trouwens wel essentiëel gereisd worden ..hoeveel belgen gingen dagelijks de grens niet over en terug en ook omgekeerd ..werken mogen /moeten we blijven doen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:05

Nagini schreef:
Wellicht wat perspectief.. voor alle Bokkers in Nederland.

In Melbourne hebben we 100+ dagen in stage 4, zware lockdown gezeten.

Het leek een beetje op jullie huidige restricties.. behalve dat we niet verder dan 5 km van huis mochten, avondklok om 8 uur, mondkapjesplicht overal, 0 mensen in huis mochten en je een vergunning nodig had om te mogen werken... en heel veel sectoren mochten niet werken.

Er lagen overigens zware boetes op ook.
Verder dan 5 km van huis zonder vergunning $1600.
Geen mondkapje: $300
Bedrijf dat werkte zonder toestemming of breken van corona regels? $10000
Mensen op bezoek? $1600 per persoon in je huis.

Maar na 3 maanden dikke oliebol, zijn we nu al 49 dagen met 0 corona cases in de hele staat Victoria.

Lockdowns en mondkapjes helpen. Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk was.
Ik hoop dat de nummers naar beneden gaan, zodat iedereen straks weer familie kan zien. Of je nu in NL of Australie woont.. want ik zal mn familie nog een hele tijd niet kunnen zien op deze manier.

Australie is een eiland kan je ook makkelijk isoleren

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:07

Dat doet er niet toe. Het feit dat het hier in Victoria ook de pan uit rees en er ook daadwerkelijk wat gedaan werd.

Ja, tuurlijk is het makkelijker dat wij de grenzen dicht hebben gegooid.. maar je moet beseffen dat iedereen die vrij rondloopt en winkelt en dingen aanraakt op het moment onnodig dingen kan verspreiden.

Wij zijn in stage 4 lockdown gegaan op 770 cases per dag....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:08

Appels.. Peren.. :roll:

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:08

Wij hebben in maart, april en mei 8weken niet op straat mogen komen zonder heel geldige reden. Dit overleeft Nederland ook wel hoor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:09

Nou ik denk dat als Europa een paar van die boetes zou uitdelen sommige dingen wel anders zouden gaan :+

Maar (gelukkig?) kan dat niet zomaar..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:10

Relaxed schreef:
NatasjavE schreef:

Nu alleen kerst, verwacht dat ze later nog oud en nieuw bekijken.

Ja dacht ik al. Helaas. We zouden eigenlijk met onze buren vieren maar die hebben 2 kinderen was van 1 bijna 18. Dat wordt hem dan niet.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:12

Relaxed schreef:
Appels.. Peren.. :roll:

Prima, zie het als appels en peren.
Ik zette het neer als perspectief. Je kan je ogen rollen maar als Nederland direct had doorgepakt zat je wellicht nu niet in de oliebol waar je nu in zit.

Black friday gekte, de efteling die vol stond.. events die door mochten gaan met honderden mensen.

Dan kun je wel zeggen Australie is een eiland maar ik gok zo dat het hoogste % aanwezigen op die events gewoon Nederlanders waren hoor.

Doe er mee wat je wilt, het was bedoelt als een hart onder de riem.. maar als je het liever als een steek ziet dan lig ik er ook niet wakker van.