Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:Nou inderdaad.. maar je stukje over mensen die wachten op een test dat geloof ik wel. Ik vind dat echt zorgelijk dat dat testbeleid nog steeds niet op orde is. Hoezo kan dat in andere landen wel.
bigone schreef:Herr_Balou, even over patiënt 31, simpel te vinden hoor maar hierbij. Die vrouw had Corona, komt door een auto-ongeluk in ziekenhuis. Corona kwam toen daar niet voor en de patiënt kreeg na een aantal dagen wat koorts en besloot toch om het ziekenhuis te verlaten om met een vriendin te eten en om een zeer grootschalige kerkdienst te bezoeken. En zij heeft niet 5000 mensen aangestoken maar veroorzaakte het domino effect .
Dimphyl schreef:Als reactie op de vragen over mijn vriendin: ik ga daar geen antwoord op geven omdat er achter de schermen ook vanalles speelt en zij al op de vingers is getikt over dingen die ze niet mag vertellen. (Dus niet, dingen die niet kloppen, maar echt dingen die ze niet mag vertellen)
Maar goed, volgens haar zijn er op dit moment, in het ziekenhuis waar zij werkt
3 patiënten die echt voor covid in het ziekenhuis zijn, en verder nog een aantal die wel positief getest zijn of in afwachting van uitslag, maar die voor andere problemen opgenomen zijn.
Ook zegt zij dat het probleem met zorg tekorten op dit moment vooral ligt bij het veel vuldig testen, en dan in afwachting van uitslag een aantal dagen thuis moeten blijven, van de medewerkers. Dat is iets wat nodig is uiteraard, maar helaas geeft het wel nog meer druk op een team dat vóór corona eigenlijk al onderbemand was.
ElSea schreef:Voor de ziekenhuis opnames discussie is het wel zo makkelijk om daar gewoon cijfers bij te pakken IPV via via verhalen lijkt mij.
[ [url=m/s9GPgs.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Lolaliza schreef:Ik vind dit misleidend dat ze niet de grafieken beginnen vanaf maart
In Belgie wel ..en ik volg deze dagelijks op de site van sciensano Toen de premier gisteren zei dat het nu al veel erger is met de ziekenhuisopnames dan in maart vond ik dat "gelogen " ook zei ie veel meer bezette bedden , overvolle ic en mesen aan beademing dan bij de piek in maart dus veel strengere maatregels ..ik wil echt niets ontkennen maar de grafieken geven dat niet weer
herr_balou schreef:Lolaliza schreef:Ik vind dit misleidend dat ze niet de grafieken beginnen vanaf maart
In Belgie wel ..en ik volg deze dagelijks op de site van sciensano Toen de premier gisteren zei dat het nu al veel erger is met de ziekenhuisopnames dan in maart vond ik dat "gelogen " ook zei ie veel meer bezette bedden , overvolle ic en mesen aan beademing dan bij de piek in maart dus veel strengere maatregels ..ik wil echt niets ontkennen maar de grafieken geven dat niet weer
De cijfers van een commercieel bedrijf zijn betrouwbaar? Heb je cijfers van de belgische tegenhangers van het RIVM, NICE, etc?
Lolaliza schreef:ElSea schreef:Voor de ziekenhuis opnames discussie is het wel zo makkelijk om daar gewoon cijfers bij te pakken IPV via via verhalen lijkt mij.
Ik vind dit misleidend dat ze niet de grafieken beginnen vanaf maart
Lolaliza schreef:ElSea schreef:Voor de ziekenhuis opnames discussie is het wel zo makkelijk om daar gewoon cijfers bij te pakken IPV via via verhalen lijkt mij.
Ik vind dit misleidend dat ze niet de grafieken beginnen vanaf maart
[ [url=m/65E5Fh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UzQU5b.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0ZTjuc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iNeHrm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kB2iWi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Cayenne schreef:Dimphyl schreef:Als reactie op de vragen over mijn vriendin: ik ga daar geen antwoord op geven omdat er achter de schermen ook vanalles speelt en zij al op de vingers is getikt over dingen die ze niet mag vertellen. (Dus niet, dingen die niet kloppen, maar echt dingen die ze niet mag vertellen)
Maar goed, volgens haar zijn er op dit moment, in het ziekenhuis waar zij werkt
3 patiënten die echt voor covid in het ziekenhuis zijn, en verder nog een aantal die wel positief getest zijn of in afwachting van uitslag, maar die voor andere problemen opgenomen zijn.
Ook zegt zij dat het probleem met zorg tekorten op dit moment vooral ligt bij het veel vuldig testen, en dan in afwachting van uitslag een aantal dagen thuis moeten blijven, van de medewerkers. Dat is iets wat nodig is uiteraard, maar helaas geeft het wel nog meer druk op een team dat vóór corona eigenlijk al onderbemand was.
Ik heb je berichten in dit topic even teruggelezen en daaruit concludeer ik dat ik het verhaal over je vriendin met een hele grote korrel zout moet nemen.
Ninx schreef:Cayenne schreef:
Ik heb je berichten in dit topic even teruggelezen en daaruit concludeer ik dat ik het verhaal over je vriendin met een hele grote korrel zout moet nemen.
Binnen ziekenhuizen wordt de data voor de meeste medewerkers afgeschermd. Je kunt dus wel zien wie er kanker, of iets anders akeligs heeft, maar je kunt niet zien wie er Corona heeft. Best vaag.
Men heeft ook een geheimhoudingsplicht.
idinn schreef:"Worden zij een groot deel van hun leven verboden om vrij te ademen" .. daar haak ik dan al direct af. Overdrijven is ook een vak. En het is facebook, dat valt niet onder een echte bron. Ik kan een zelfde post schrijven die precies het tegenovergestelde zegt.
Janinevv schreef: