Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:55

Dag programma vond ik ook leuk om te kijken ja.

Morgen komen de verhuiswagens, dus ook mijn weegschaal. :=

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:50

Ik heb niet zo veel met programma's als my 600lb life :o kijk sowieso niet zo veel tv, eigenlijk alleen Masterchef.

Ga vandaag best over mijn kcal heen :o 2200, terwijl onderhoud voor mij rond de 2000 is. Voelt raar, maar heb besloten dat het kan, neem zelfs nog een gin-tonic zo. Hele week onder de 1800 kcal gegeten en vandaag flink actief, > 30.000 stappen en 850 kcal extra verbrand vandaag volgens mijn horloge.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 19:19

Ik heb weer een dagje de Eetmeter ingevuld, het is weer eng hoe snel je hoog zit qua kcal -O- nou moet ik zeggen dat we vanavond pizza hebben gegeten en dat is ongeveer in 1x je dagtotaal natuurlijk :') zit nu op 1967 terwijl ik 1800-1850 wil.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:36

Pizza of ander lekkers zijn inderdaad niet fijn voor de dagscore.
Eetmeter is echt leerzaam voor mij.
Zolang ik geen ongezonde uitspattingen doe, is het nog best een klus om aan de dagelijkse ca. 1800 te komen. Moet echt bedenken wat ik extra ga eten. (Om 19.00 op 1050 :oo )
Snap inmiddels ook beter waar mijn neiging tot snaaien (vooral' s avonds) vandaan komt; ik eet overdag te weinig. :P

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 22:33

Ja, echt een eye opener om dat eens bij te houden! Als je idd gezond eet, is het best moeilijk, maar als je er dan toch iets bij hebt wat minder gezond is, zie je dat ook direct :=

Wat eet je zoal overdag Senna?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:23

Goed, speelkwartier is voorbij, dag (slecht) weekend. Broekriem wordt weer aangetrokken. 8-)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:34

Ik lees eigenlijk al vanaf het begin van het topic mee. Nu toch maar eens tijd om ook mee te schrijven. Korte geschiedenis: eind januari van dit jaar ben ik bevallen van mijn zoontje. Voor m'n zwangerschap was ik al aan de stevige kant (lees ongeveer 10kg te zwaar voor m'n lengte). Tijdens de zwangerschap heb ik eigenlijk nergens op gelet en gewoon gedaan waar ik zin had. Dit resulteerde in minimaal 20, misschien wel 25kg extra op de weegschaal. Na mijn bevalling is daar een deel vanaf gegaan, maar door Corona en verlof en weinig beweging kwam er volgens mij gewoon weer wat bij in die periode -O-

Halverwege mei was ik er klaar mee. Ik voelde me niet fijn, was niet meer blij en kon heel slecht met mezelf omgaan. Dus tijd om er wat aan te doen. Door extra te bewegen (ben van mezelf gelukkig erg sportief) en weinig tot geen oliebol, lees: chips, chocolade, snoep, te eten ben ik ondertussen bijna 15kg afgevallen. Ik zit nu alweer een flink eindje onder het gewicht waarmee ik mijn zwangerschap startte, dus echt heel blij :D Nu het laatste stukje nog. Eigenlijk wil ik een jaar na de geboorte van mijn zoontje weer helemaal goed in mijn vel zitten. Daarvoor mogen er zeker nog wel wat kilo's vanaf en mag het allemaal wat meer geshapet, maar we gaan de goede kant op *\o/*

Ik vind het fijn om te lezen hoe jullie elkaar motiveren en elkaar tips en advies geven, waar mogelijk. Dus graag schrijf ik zo nu en dan mee en natuurlijk blijf ik sowieso lezen :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:38

Welkom Musli

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:46

Wees welkom bij de ploeg, hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Nouja. Ellende. Afvalellende.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:01

Welkom Musli!

Roosch schreef:
Goed, speelkwartier is voorbij, dag (slecht) weekend. Broekriem wordt weer aangetrokken. 8-)

You can do this!!!

Hier vandaag ook weer een goede start gemaakt. Smoothie staat klaar voor het moment dat mijn suikers te diep zakke . Vanavond ga ik wandelen samen met mijn vriend, vanwege mijn energie/lage suikers durf ik niet te sporten op t moment. Dus nu voor t eerst samen wandelen proberen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:45

Welkom Musli!
Ik ben een tijdje eruit geweest. Had na mijn laatste bezoek aan de diëtist geen goed gevoel meer. En toen dacht ik... laat ik het voor de laatste keer proberen bij een nieuwe diëtiste.
2 weken geleden voor de eerste keer geweest. Ik heb een aantal kleine aanpassingen gedaan(geen rijst bij de kip met wokgroente, geen melkpoeder meer in de koffie maar gewoon koffiemelk, ipv 2 zoetjes 1 zoetje in de koffie... meer kijken naar het aantal koolhydraten. En het belangrijkste, 2 boterhammen om 7 uur bij de balie.
Als tussendoortje een stuk fruit.
En afgelopen vrijdag heb ik mij gewogen. 9 ons eraf! :D

Nog 4,1 kilo te gaan en dan mag ik een half uurtje rijden :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:46

Nieuwe ronde nieuwe kansen, purny!

Lekker gewandeld, landvrouw?

Ik heb onverwacht ook nog gewandeld, een klein half uurtje, naast mijn 650 kcal op Foxy. Een collega wilde een ommetje doen, nou dan doen we dat! Net gegeten en zit heel keurig in kcal voor vandaag, daar hou ik het ook bij. :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:58

Roosch schreef:
Nieuwe ronde nieuwe kansen, purny!

Lekker gewandeld, landvrouw?

Ik heb onverwacht ook nog gewandeld, een klein half uurtje, naast mijn 650 kcal op Foxy. Een collega wilde een ommetje doen, nou dan doen we dat! Net gegeten en zit heel keurig in kcal voor vandaag, daar hou ik het ook bij. :j

Lekker bezig! Ik probeer inderdaad ook veel te wandelen. Mijn zoon breng ik lopend naar de opvang (tenzij het hard regent). Heb ik in ieder geval 2x 1.2km nuttige beweging ;)

Vandaag heb ik een rustdagje. Vorige week maandag: kickboksen, woensdag: stevig gewandeld, donderdag: kickboksen, zaterdag en zondag: hardgelopen :')

Morgen weer kickboksen *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:00

Mooi :D

Ik heb de zero noodles van de action geprobeerd, smaakt prima :j

Afbeelding

Heel bord vol zo, met 200gram garnalen gewokt in olie totaal 450 kcal :)

Dan kan er voor morgen wel rookworst in de erwtensoep ;)

Hier vandaag alleen ff gedurende de lunch naar de dierenwinkel gewandeld, verder ff rustdagje, flink spierpijn. Morgenochtend weer van start met hardlopen en 's avonds paardrijden.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:25

Goed bezig allemaal!!!

Oooh dat ziet er lekker uit gaucho!! :9

Welkom terug purny :wave:

Net lekker een restje lasagna opgegeten (kha, geen lasagnabladen maar courgette en geen tomatenpuree erdoor mar een paar tomaten)

Vandaag op het werk wilden ze me aan het lopen hebben volgens mij :+
Ik heb 3 ruimtes waar ik in werk en ze hadden de deur tussen de 2 achterste ruimten dichtgemaakt. Dus moest ik de hele tijd vanuit de achtserste ruimte,via het magazijn naar de middelste ruimten. Schoot heel goed op zeg 8)7
Hopenlijk kan ik de achterste ruimte na morgen eer gebruiken (ze gaan een gat in de muur maken )

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:46

Maar weer my 600lb life aan het kijken. :))

Heb voor het eerst sinds tijden vanmiddag weer brood gegeten, dat vult echt onwijs. Eens even kijken hoe me dit bevalt. :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:57

Waar kijk jij Roosch?

Hier vandaag 2 rondjes gewandeld. 3.2km en 1.6km.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:58

In bed, maar dat bedoel je vast niet. :D

TLC.

Netjes, dat zijn toch weer enkele km's!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:10

:') juist, ik ook in bed. Maar geen TLC. Dus ga maar eens netflix doorbladeren. :))

Ja toch en ging best vlot. :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:18

Ik eet ook af en toe weer brood als lunch, vooral als ik lunch mee moet nemen. Bevalt mij best wel goed. Ik eet dan wel het voorverpakte zuurdesem / roggebrood / oberlander en dergelijke brood. Zijn kleinere pakjes en vullen echt nog meer. En ik vind het lekker :D

Ik kijk op de bank met een pot thee Harry Potter.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:19

Oh, zuurdesembrood, dat is een goeie. Iemand een tip bij welke supermarkt er lekker zuurdesembrood is?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:35

Bij de ekowinkel. :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:35

Ekoplaza :j

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:39

Ik haalde mijn lekkere brood altijd in duitsland haha. Zo lekker veel smaak en vaster en vullender dan nederlands brood.

Ik ben nu kopen zonder kijken aan het kijken.
Maar wilde ook 600 lb kijken en harry potter en waar is de mol.....
Gelukkig kan ik alles opnemen :') :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:43

Hier ook fan van Duits brood. In mijn vorige woonplaats zit een Duitse bakker, dat is me echter nu net te ver.