Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:39

Ik ben ook positief getest. Zaterdag met het koken ben ik erachter gekomen dat ik niets meer rook. Proeven kan ik nog wel, het zij in mindere mate. Ik denk dat dat vooral aan het feit ligt dat ik niet meer kan ruiken. Zondag ben ik bij het ziekenhuis waar ik werk getest, 5u later bericht dat ik positief ben. Tot op heden geen andere klachten, hopelijk blijft dat zo :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:39

Ik ben vanaf positief een beetje dichte neus. Bij diep adem halen wel een tikje benauwd maar ik weet dus niet of dit nof een verschijnselen is van de Corona.. ik
Vind er weinig over op internet. de neus zit gedeeltelijk dicht maar ik hoef niet te snuiten, niet verkouden ook niet niezen maar toch zit ik “ dicht” zo lastig inschatten dit

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:42

joyce_eddy schreef:
Ik ben vanaf positief een beetje dichte neus. Bij diep adem halen wel een tikje benauwd maar ik weet dus niet of dit nof een verschijnselen is van de Corona.. ik
Vind er weinig over op internet. de neus zit gedeeltelijk dicht maar ik hoef niet te snuiten, niet verkouden ook niet niezen maar toch zit ik “ dicht” zo lastig inschatten dit

Wat is nu precies je vraag? Want je bent al positief getest toch?
Een verstopte neus, hoort bij verkoudheid, kan een symptoom zijn van Corona.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:59

Zijn er meer aan het afwachten tot ze weer naar buiten mogen? Ik zit inmiddels op dag 11 na m'n eerste klachten. Voel me prima, alleen nog steeds aan het hoesten... Meer die daar nog lang last van hebben? Zit nu nog steeds thuis van werk terwijl ik mij echt goed genoeg voel..

Noscapine van de huisarts gekregen voor het hoesten maar heb echt verschrikkelijk veel last van de bijwerkingen, zo erg dat ik me er weer ziek van ging voelen..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 23:57

Maartje1990 schreef:
.

Ik heb trouwens enerzijds moeite met de uitspraak "ach zijn toch oudere mensen"

Dat heb ik precies zo! Vooral met de uitspraak: 'Ja maar die mankeerde al iets/ onderliggend lijden'.
Want hoeveel bokkers hebben astma, diabetes, schildklieraandoeningen etc?

Dus als 1 van hun wat krijgt is het, ja maar er was onderliggend lijden..

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 00:09

Wat heftig Maartje, 4 overledenen, wat veel Y;( en wat een contrast dat de andere positieve bewoner eigenlijk geen klachten heeft! Een vreselijke uitspraak inderdaad, ik denk dat er veel mensen zijn (ook jongeren) met astma of ander 'onderliggend lijden' dat maakt het niet minder erg..

Hier inmiddels dag 9 met klachten, sinds gisteren met een luchtwegverwijder en voel me eindelijk weer wat beter. Alweer bijna twee weken thuis sinds de positieve test, mijn vriend was positief toen ben ik dezelfde dag getest maar had ik nog geen klachten. Ben heel benieued naar de 20 weken echo volgende week. Ik heb me zo raar/beroerd gevoeld dat ik echt duim dat er met de tweeling niks aan de hand is. Iedereen veel beterschap :(:)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 00:09

M1994 schreef:
Zijn er meer aan het afwachten tot ze weer naar buiten mogen? Ik zit inmiddels op dag 11 na m'n eerste klachten. Voel me prima, alleen nog steeds aan het hoesten... Meer die daar nog lang last van hebben? Zit nu nog steeds thuis van werk terwijl ik mij echt goed genoeg voel..

Noscapine van de huisarts gekregen voor het hoesten maar heb echt verschrikkelijk veel last van de bijwerkingen, zo erg dat ik me er weer ziek van ging voelen..

Ja hier ook...
Morgen wordt overigens mijn kat ook getest. Als die niet positief is dan geloof ik niet dat het overdraagbaar is op huisdieren. Heeft al mijn quarantainedagen bovenop me gelegen. Wel heel nieuwsgierig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 00:11

IMJ schreef:
Maartje1990 schreef:
.

Dat heb ik precies zo! Vooral met de uitspraak: 'Ja maar die mankeerde al iets/ onderliggend lijden'.

Nog erger: 'dor hout.'
Die heb ik ook al meer dan eens gehoord. :\

Sprak vorige week nog (via videobellen) met een meid van 24 met een immuunziekte. Normaal volop in het leven, nu alweer weken niet de deur uit geweest.
Maar ook mijn vader van 76 met al zijn kwalen is geen dor hout. -O-

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 00:13

Helderder schreef:
M1994 schreef:

Ja hier ook...
Morgen wordt overigens mijn kat ook getest. Als die niet positief is dan geloof ik niet dat het overdraagbaar is op huisdieren. Heeft al mijn quarantainedagen bovenop me gelegen. Wel heel nieuwsgierig!

Waar kan je dieren laten testen? Uit nieuwsgierigheid :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 00:15

Ik doe mee aan een onderzoek, vanuit de universiteit van Utrecht. Ben gevraagd, geen idee of je je er zelf voor kunt aanmelden eigenlijk (er moet sowieso iemand binnen je huishouden positief getest zijn).

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 00:20

Interessant zeg :) ben benieuwd naar de uitslag!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 00:39

Een vriendin van mij heeft paar weken terug longinfarct en meerdere embolien gehad, als zij corona krijgt haalt ze het niet, ze is net 30 en heeft een kindje van 4.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 01:25

Wel interessant van dieren laten testen. Had dat met die van mij ook wel willen doen. Hier 3 katten waarvan 2 super aanhankelijk.

Jigglemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:54

Hier gisteren positief getest. Dat reuk- en smaakverlies is echt bizar. Ik hoop dat dat zich wel weer snel hersteld. Ik probeerde gister een pepernoot te eten maar het had net zo goed een legoblokje kunnen zijn :’) verder heb ik behalve hoofdpijn, hoesten bij inspanning en wat vermoeidheid weinig andere klachten. Ben 1 dag verkouden geweest maar dat is ook al over.
Telt de quarantaine periode vanaf de dag dat je thuis zit of de dag dat je positief test? Ik zit sinds dinsdag thuis en kreeg gister de uitslag. De GGD moet nog bellen dus stel de vraag uiteraard ook aan hun.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:33

SJP; Isolatie is vanaf de eerste dag van je klachten!

Houd er rekening mee dat je al 2 dagen voor de klachten besmettelijk was, mocht je in die dagen mensen van dichtbij hebben gezien kun je die eventueel vast inlichten.

Beterschap!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:58

Eight schreef:
Waar kan je dieren laten testen? Uit nieuwsgierigheid :)

misschien bij de GD in Deventer

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:03

SJP schreef:
Hier gisteren positief getest. Dat reuk- en smaakverlies is echt bizar. Ik hoop dat dat zich wel weer snel hersteld. Ik probeerde gister een pepernoot te eten maar het had net zo goed een legoblokje kunnen zijn :’) verder heb ik behalve hoofdpijn, hoesten bij inspanning en wat vermoeidheid weinig andere klachten. Ben 1 dag verkouden geweest maar dat is ook al over.
Telt de quarantaine periode vanaf de dag dat je thuis zit of de dag dat je positief test? Ik zit sinds dinsdag thuis en kreeg gister de uitslag. De GGD moet nog bellen dus stel de vraag uiteraard ook aan hun.

vanaf de dag van de eersten klachten (dus in principe van af wanneer je thuis zit, tenzij dat is omdat je met iemand met corona in contact kwam).

en dan minimaal 7 dagen, maar als je klachten aanhouden langer.

Ik zat al met al 24 dagen binnen :')

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:32

Ik heb ineens mega erge krampen in mijn benen??

Ik dacht eigenlijk gister zo goed als geen klachten meer te hebben maar nu ben ik weer extreem moe, kan echt de hele dag slapen. En die beenkrampen zijn ook echt heel apart. Ellende!

On a positive note, ik begin weer wat te proeven. Ruiken nog steeds niets.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:04

Ik heb ook vrij heftige spierkrampen, wat raar is omdat ik vrij fanatiek krachtsport en er nooit last van heb.

Ik zit momenteel op dag 11, maar helaas nog steeds klachten (hoesten, keelpijn, vermoeid). Duurt ondertussen wel wat lang, maar goed.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:08

Ik ben in maart mild ziek geweest, maar ben nu, ruim 7 maanden later, nog steeds vreselijk gevoelig voor spierpijn.
Ik reed voor ik ziek werd met gemak 35-40 km paard zonder een centje spierpijn en nu kan ik na 15 km soms de dag erna bijna niet lopen.

Dus ja, die spierpijn is erg herkenbaar helaas...

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:57

7 dagen na de positieve test vandaag,voel me oke,wel snel moe bij inspanning,beetje kuchje meer niet.
geen smaak en geur wel bij vlagen ...echt een walgelijke rare geur in mijn neus ??? ik kan het niet benoemen wat dat is echt maf.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 16:14

IMJ schreef:
Maartje1990 schreef:
.

Ja daar snap ik ook niks van. Vriend van m’n man heeft leukemie, gelukkig een vorm die prima te behandelen is en waar je prima van kan herstellen.... alleen je hele immuunsysteem ligt op z’n gat dan en een corona kan hij er echt niet bij hebben.
Bizar dat mensen dat zo makkelijk afdoen als ‘ze waren toch al oud, of waren toch al ziek, who cares’. Zelf zijn ze dan vaak niet ziek dus hoeven ook niet bang te zijn -O- Lekker egoïstisch ook

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:33

M1994 schreef:

Ja hier.. een tikje de neus dicht zitten, maar niet niezen, hoesten of snuiten..
Zo lastig.. is her Corona? Ben ik nog besmettelijk?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:15

SJP schreef:

Ik zit nu op dag 11 van niets proeven en ruiken... dus zet je schrap.. -O-

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:17

Martine_R schreef:
SJP schreef:

Ik zit nu op dag 11 van niets proeven en ruiken... dus zet je schrap.. -O-

Ik heb zaterdag gemerkt dat ik niets meer rook, zondag positief getest en ik kan sinds gisteren weer ruiken... :oo Ik vind het super leuk maar ik had gedacht dat het langer ging duren.
Dus soms valt het wel goed mee!