4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:51

Lis_Ol: vervelend dat je wat moeite hebt met jezelf beheersen. Vind het sowieso knap dat je zo veel bent afgevallen en nu op een stabiel gewicht blijft. Goed dat je op je vrije dag rustig aan hebt gedaan en hopelijk ben je weer bijgekomen en kun je er weer even tegen. Goed naar jezelf luisteren en je gevoel volgen :(:)
Super fijn dat het goed gaat met je paard!
Lekkere lijstjes heb je zeg!

Mara: thanks voor je mooie uitleg (Kimmie jij ook :D). Ben me er ook zeker van bewust en er wordt aan gewerkt haha.
Zou inderdaad fijn zijn als je je eetplanningen wat meer los kunt gaan laten. Zeker omdat je daar nu veel speling in hebt nu je veel 'moet' eten om op gewicht te blijven. Daardoor lijkt het me makkelijk bij te sturen als je een keer wat meer eet maar het stukje controle loslaten, is inderdaad erg eng.
Je zou ook een globale indeling kunnen maken waarbij je dingen later invult om het beetje bij beetje wat meer los te kunnen laten.
Super lekker lijstje heb je weer :9

Tanja: Dat is ook wel eens lekker, een avondje vrij :D Fijn dat je dinsdag hebt kunnen sporten.
Goed dat je je lijstjes alsnog deelt en ik vind het toch wel mooie lijstjes!
Fijn dat je zo veel hebt kunnen bewegen! Hoe is het zwemmen gegaan?
Veel plezier dit weekend, lekker gaan genieten :)
En fijn dat er eindelijk duidelijkheid is over het verplaatste tentamen, succes!

Kimmie: Fijn dat je paard weer beter gaat! :D
Gezellig en lekker, sushi eten! Wow veel bewogen weer zeg.
Had je in de avond geen honger aangezien je geen avondeten meer op hebt?

___

Ik ben tevreden over mijn lijstje van vandaag :D ook nog lekker kunnen fietsen tussen de buien in, er stond wel echt een enorme wind.

O: 30 gram special k, 200 ml melk
T: ontbijtkoek, merci chocolaatje (thanks to oma :+ )
L: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout. Volkorenboterham met pindakaas
T: powerbar, 200 gram wortel
A: gebakken aardappeltjes, spinazie, 1/2 zigeunerschnitzel
T: 200 ml magere yoghurt

B: 120 minuten racefiets, 1 paard rijden

Wellicht dat ik dadelijk nog wat lekkers pak :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:14

@Taifoen, Hmm stress kan inderdaad ook erg veel invloed hebben op je lichaam! Fijn dat het nu in ieder geval weer over is. Pff mega irritant van je tentamen.. Ben je helemaal voorbereid en moet je er straks weer voor gaan zitten..
Een nachtje weg is dan weer wel een heel lekker vooruitzicht! :D Waar gaan jullie heen? Geniet ervan!
Lief dat je vraagt hoe het met mij gaat. Helaas nog geen vooruitgang. Ik ben nu 4 dagen bezig met psyllium, dus wie weet moet het nog een beetje inwerken. Anders ga ik toch de dokter weer bellen. Ik loop er nu al jaren mee en ben het helemaal beu haha!
Wat betreft de cake, ik heb het niet uitgewerkt, maar je kan onderstaand recept als basis gebruiken met de volgende wijzigingen:
- becel light vervangen door 1 eidooier en 1 flinke el water
- cacaopoeder en chocolade vervangen door +/- 150gr frambozen
https://koken-maar.jouwweb.nl/alle-rece ... coladecake

@Kimmie, Haha goed dat je het nog extra hebt gecheckt, weten we zeker dat een Bossche bol af en toe helemaal prima is! :D Oeh sushi, heerlijk!! Dagen die op zo'n manier in de soep lopen is een stuk minder vervelend! Ik ben ook benieuwd of je wat gaat merken van het stoppen met de pil. Ik vraag me tegenwoordig steeds vaker af of er ongemerkt toch niet veel negatieve neveneffecten zijn. Hou ons maar op de hoogte dus! :D

@Joanne, Ik denk dat ik het inderdaad op die manier aan ga vliegen! Het is toch altijd weer een beetje zoeken naar de juiste weg als je weer iets veranderd.
Wauw netjes dat je weer op de fiets bent gestapt! Ik dacht tijdens het wandelen nog bij mezelf dat ik echt niet graag op de racefiets zou zitten :') Wel lekker kunnen uitwaaien denk ik!

Mijn weegschaal geeft aan dat de batterij 'low' is, dus ik kan niet meten of ik weer netjes stabiel ben gebleven :+ Maar goed, ik geloof het wel haha. Ik begin er nu zelfs over te twijfelen aan een hele lichte bulk te starten. Ik vind het te eng om echt meerdere 100en kcal boven onderhoud te gaan eten. Maar nu het winter gaat worden is het wel het ideale moment om extra bij te eten om écht spieren te kunnen kweken voor de zomer straks. Nog even twijfelen :D

Vandaag heb ik weer een kariger dagje op de planning om vast ruimte over te houden voor het weekend. Als het te weinig is qua hongergevoel pak ik nog wel wat extra:
O: 300gr optimel appel-kaneel met 20gr whey crispy
T: Stukje gezonde wortelcake, peer
L: 4 volkoren crackers met 2 plakken lightlife kaas, stuk gezonde wortelcake
T: Smart bar crunchy
D: Falafelburger met aubergine en tomaat
T: 200gr magere kwark met 50gr zomerfruit
Totaal 1530 kcal

Licor

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:30

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb een week of 5 besloten om ook maar eens een serieuze poging te gaan ondernemen om af te vallen.. met stress kom ik namelijk heel erg makkelijk aan, maar t gaat er niet echt meer vanaf.. en aangezien ik best wel wat stress heb gehad de afgelopen jaren, is het een beetje de spuigaten uit gelopen..

Ik loop bij voedingsdeskundige.. eigenlijk is hij nog veel meer dan alleen dat haha.. maar goed hij helpt mij met mijn traject.. mijn traject bij hem loopt echter binnenkort af en dan moet ik het toch alleen gaan doen en dan kan ik wel wat stimulans gebruiken :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:39

Licor schreef:
Mag ik me hier ook melden?
Ik heb een week of 5 besloten om ook maar eens een serieuze poging te gaan ondernemen om af te vallen.. met stress kom ik namelijk heel erg makkelijk aan, maar t gaat er niet echt meer vanaf.. en aangezien ik best wel wat stress heb gehad de afgelopen jaren, is het een beetje de spuigaten uit gelopen..

Ik loop bij voedingsdeskundige.. eigenlijk is hij nog veel meer dan alleen dat haha.. maar goed hij helpt mij met mijn traject.. mijn traject bij hem loopt echter binnenkort af en dan moet ik het toch alleen gaan doen en dan kan ik wel wat stimulans gebruiken :D

Welkom! :D Leuk dat je mee wil praten.

Super slim dat je direct professionele hulp hebt gezocht om een goede start te maken :) Wil je delen wat je doelen zijn? En hoe tot nu toe je aanpak is geweest met behulp van de voedingscoach? Altijd erg interessant en leerzaam :D

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:59

Mara: je hebt weer een mooie lijst! Is de wortelcake vergelijkbaar met het recept van de frambozencake, maar dan uiteraard met wortel ipv frambozen? :)
Jammer dat je niet hebt kunnen wegen om te zien of je stabiel bent gebleven maar de vorige keer bleef je ook stabiel dus zal nu waarschijnlijk ook wel zo zijn idd.
Interessant dat je er over denkt om een tijdje te gaan bulken.

Licor: Welkom, gezellig dat je mee wilt komen praten!
Wat vervelend voor je dat je zo veel stress hebt gehad en dat dit invloed heeft op je gewicht.
Net als Mara ben ik ook erg benieuwd naar de aanpak van jouw voedingscoach.

____

Gisteravond nog een klein milkyway chocolaatje bij gegeten :D

Vandaag een drukke dag gehad en veel bewogen. Erg lang op stal geweest dus vandaar geen tussendoortje tussen ontbijt en lunch, en vervolgens een wat uitgebreide lunch want had echt honger :+
Vanavond nog ruimte om wat lekkers te eten maar wil vandaag ook nog wat overhouden omdat ik morgenavond uiteten ga en morgen niet veel tijd heb om te bewegen dus vandaag een klein beetje compenseren.

Lijstje/planning van vandaag:
O: havermouttaartje
L: kaiserbroodje met kipfilet, 1/2 pistoletje met kaas, cracker met vlokken
T: barebells reep, pakje lu mini crackers
A: vis uit de oven, roerbakgroenten, zilvervliesrijst
T: 200 ml yoghurt met 10 gram whey
T: ??

B: 2 paarden privé les, 60 minuten wielrenfiets

Na een uurtje op de fiets vond ik het vandaag wel genoeg want m'n snelheid lag voor mijn doen redelijk hoog (30 km/u) dus vond het wel genoeg geweest :+
Vanavond dus nog ruimte over voor wat lekkers en ga er proberen niet te veel over na te denken. De enige keuze die ik vanavond nog moet maken is of ik boek ga lezen of serie ga kijken, ik kan me ergere keuzes inbeelden :D
Laatst bijgewerkt door Joanne1997 op 09-10-20 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:00

Na professionele hulp erbij vond ik wel belangrijk.. en dan niet de standaard diëtiste want daar heb ik niet zo'n goede ervaringen mee.. Dit is een alternatief traject maar werd volledig vergoed door mijn zorgverzekering en voelde me ook erg prettig bij hem.. hij heeft me heel goed geholpen ook en voelde me heel serieus genomen..

De coach heeft eerst mijn bloed bekeken (hoeveheid versuikerde cellen, hoeveelheid verzuurde cellen, hoeveelheid afvalstoffen, enz) en op basis daarvan een advies gegeven.. de eerste 2 weken erg streng gevolgd omdat het als t waren je systeem weer even "reset"/je oude patroon doorbreekt en je spijsvertering weer goed aan de gang brengt.. Ik heb bijvoorbeeld chromium tabletjes genomen om mijn lichaam wat gevoeliger te maken voor insuline.. inmiddels ben ik een stuk losser qua schema..

Het werkt in fases.. globaal zijn deze:
Fase 1: alleen soep (3x) en fruit met avocado (1 dag)
Fase 2: geen koolhydraten (3 dagen)
Fase 3: max 35 gr koolhydraten (2 dagen)
Fase 4: max 50 gr koolhydraten (1 dag)

Iedere week doorloop je de fases.. al hoef je fase 1 maar 2x te doen.. daarna kun je die fase overslaan.. Ik heb wel een gespecificeerder menu gekregen dan hierboven beschreven, maar daar komt het globaal een beetje op neer..

Belangrijk is ook dat ik regelmatig eet.. ongeveer om de 2 uur.. doe ik dat niet, dan val ik ook niets af.. dat zie ik gelijk op de weegschaal terug..

Mijn coach zegt dat ik zittend op de bank af moet vallen.. dan draait mijn spijsvertering namelijk goed.. alles wat ik dan nog aan sport zou doen zorgt alleen voor extra verbranding maar is niet nodig om af te vallen..

De eerste 2 weken ben ik 4,5 kilo afgevallen.. 2 kilo vocht eraf en 2.5 kilo vet..
Nu ben ik losser.. eet ik meer koolhydraten en hou ik me minder aan de fases.. en nu val ik ongeveer een kilo per week af(half vet/half vocht).. en dat is ook mijn doel, een kilo per week..
Als ik een slechte week achter de rug heb.. dan hou ik me weer even strict aan t advies en dan vliegt het er weer af.. ik weet daardoor vrij goed wat ik wel en niet kan doen.. en hoef met uit eten/verjaardagen enz ook niet zo nauw te kijken.. alleen ik moet blijven opletten dat ik mezelf niet iedere dag die zak chips of chocolade taart gun.. ik moet een balans gaan vinden tussen wat lekkers toestaan maar ook serieus aan het kijken blijven want anders is weer zo het hek van de dam natuurlijk

Een gezond gewicht ligt rond de 75 kilo voor mij.. of ik dat haal weet ik niet, maar is ook niet direct mijn streven..
Ik wil graag onder de 90 komen en dan is 85 een beetje mijn ideale streven.. en wie weet als t lekker blijft gaan dat ik die laatste 10 er ook nog af wil..

Inmiddels ben ik nu bijna 8 kilo kwijt sinds de start op 31 augustus
In totaal is t bijna 40 kilo wat ik af moet vallen dus ben er nog lang niet haha

Mijn grootste drijfveer is dat ik weer wil kunnen paardrijden.. mijn eigen paarden rij ik niet meer, die lopen alleen voor de koets.. maar wil graag weer gaan rijden op een manege daarnaast en hopelijk in de toekomst weer een eigen rijpaard..

Sorry het is een lang verhaal geworden haha

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:59

@Kimmie, wat fijn dat je paard weer goed gaat! Heb je na de sushi helemaal niet meer (avond) gegeten? Wel lekker veel beweging

@Joanne, het zwemmen ging goed! Geen last van mijn heup gehad oid. 45 min baantjes gezwommen, maar gewoon lekker rustig aan gedaan en af en toe pauze gehouden. Het was alleen niet voor herhaling vatbaar, maar dat kwam door hoe ze het corona technisch hadden geregeld. Het was nu rustig, dus ik had samen met mijn vriend 1 baan. Maar er zouden dus 6 mensen in 1 baan mogen. Dan kan je onmogelijk afstand houden natuurlijk :+

@Mara, we gaan naar Groningen! Jammer dat je nog geen vooruitgang merkt. Ik denk dat je het inderdaad de psyllium nog even de tijd moet geven. Bedankt voor het recept!

@Licor, welkom!

----------------
Mijn lijstje voor vandaag:
O: kiwi, schaaltje magere kwark
T: appel
L: 3 bruine pistoletjes met pindakaas, salami light en boterhamworst, cappuccino
T: plakje cake
A: volkoren noodles met biefstuk puntjes, broccoli en ketjap
T: eiwit shake, oikos romige yoghurt
Totaal: 1715 kcal
B: 8000 stappen, 20 min fietsen, 75 min sportschool
Dus ik ben tevreden. Wat lekkere dingen gegeten, maar het paste prima in mijn lijstje. Nu het weekend lekker weg en dan maandag een tentamen. Verder een weekje herfstvakantie, daar ben ik echt aan toe!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:17

@Joanne, Ja klopt haha! Ik gebruik er alleen optimel appel kaneel voor. Verder rasp ik er een wortel doorheen en voeg ik speculaaskruiden toe. En ik top hem met een klein beetje ongezouten noten. Deze ga ik nog wel uitwerken denk ik, want dit is echt een succes! :D
Wat blijf jij fanatiek fietsen met dit weer :wow: Ga jij bijv. ook in de regen gewoon? Ik ben echt al weken niet gegaan..
Geniet van je etentje vanavond!

@Licor, Wauw een mega interessant verhaal! Dat zelfs je bloed wordt onderzocht is voor mij nieuw. Stemt hij daar ook zijn advies op af? Of is het meer een soort meetpunt?
Je benadering klinkt voor mij in ieder geval erg gezond! Niet alles verbieden, maar een mooie balans proberen te vinden :) Je resultaten liegen er ook niet om! Super bezig :D Weer kunnen paardrijden is een heel leuk en meetbaar doel. Hopelijk heb je wat aan dit topic om de motivatie tot de 85kg te houden :D

@Taifoen, Wat een goed lijstje! Heel lekker maar ook netjes qua kcal :) Wat raar van dat zwemmen.. 6 in een baan lijkt mij ook absoluut niet te doen. Wel erg jammer, nu ook blijkt dat je heup ook niet protesteert tegen zwemmen.
Veel plezier in Groningen!!

Ik heb gisteren een goede dag gehad. Ik kon alleen niet afblijven van het verse brood wat ik net had gekocht dus heb nog 1 kale boterham extra op :') Verder had ik echt geen zin om te sporten maar heb ik het toch gedaan :D

Vandaag komen er weer vrienden borrelen. Ik merk dat er toch standaard dingen op de borrelplank komen (kaasjes, droge worst, chips) die ik wel heel lekker vind, maar toch ook weer niet iedere week mijn cheat van de week waard vind. Toch kan ik er dan niet vanaf blijven :') Voor vandaag ook wat groente en fruit erbij gekocht, wie weet kan ik het vooral daarop houden en gaan denken over een cheat waar ik écht zin in heb!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:50

Mara; ik denk restverschijnselen (klinkt echt raar zo...) van mijn burn-out. Opzich gaat het goed, maar nu teveel stress en drukte gehad en dat komt er dan weer uit.
Heb jij een recept van je homemade kip madras? Wil is wat minder met pakjes koken hihi.
Veel plezier met borrelen vanavond! Paprika of komkommer vind ik ook altijd lekker om te snacken bij een borrel hihi.

Kimmie; fijn dat je paard weer beter gaat!
Haha ik had ook echt het idee dat zo’n Bossche bol meer was, maar wat Mara ook zegt; nu ik dat weet past die vast wel eens in een lijstje haha.

Taifoen; oh super dat het zwemmen met je heup goed ging! Succes met je tentamen maandag. En jouw avond eten van gisteravond klinkt echt lekker!

Joanne; je lijstjes zien er weer beter uit! Veel plezier met uiteten vanavond.

Licor: welkom! En wat een interessante uitleg! Fijn om te zien dat je ook al een goed resultaat boekt! Hopen dat je mede door het topic extra motivatie krijgt en behoudt!

Gister was hier een rare dag, liep allemaal weer anders als anders haha. Daarom niet echt veel gegeten en wat ik at was wat minder gezond :')
Lijstje van gister:
O; 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, kaneel, 15 gr müsli, 200 ml optimel
L: 2 witte bolletjes, 1 met magere filet americain, 1 met cervelaat.
T: 3 blokjes milka chocolade, wit pistoletje met oude kaas
A; frietjes uit de airfry met 5 snacks (bitterbal, 2 mini frikandellen en 2 kipnuggets) ook uit de airfry.
T: cookie dough ijs :))

Geplande lijstje voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt, 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten, 200 ml optimel.
L: 2 witte bolletjes met 5 runderknakworstjes.
T: Redbull sugarfree, btween reep hazelnoot.
T; reep ontbijtkoek
A: maaltijdsalade gerookte kip
T; LU time-out koekjes, eierkoek.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:13

Planning voor vandaag;

O; 150 gr Griekse yoghurt, 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten, 200 ml optimel.
L: afbak baquette, 1/2 met rosbief, 1/2 met een plak old Amsterdam
T: redbull sugarfree, reep ontbijtkoek.
T2: b’tween reep hazelnoot.
A; bami met 75 gr volkoren mie, 100 gr kip, kruiden, 150 gr groente en een grote eetlepel saté saus
T; eierkoek, 3 paprika maïswafels

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:39

@Lis_Ol, Oei vervelend dat je nu nog af en toe 'last' hebt van je burn-out. Hopelijk heb je wel genoeg handvaten om er goed mee om te gaan en de stress ook weer op tijd genoeg af te laten vloeien! Ik knutsel altijd nog wat aan recepten, maar ik heb deze als basis gebruikt: https://ohmyfoodness.nl/omf-kookt/zonde ... ip-madras/
Lekkere lijstjes had je!

Nou ik heb me dit weekend niet zo goed gedragen :') Zaterdagochtend een hele zware krachttraining gehad (was wel heel lekker) en daardoor gewoon heel de dag honger gehouden. 's Avonds tijdens de borrel, na een paar wijntjes, kon ik me dus niet echt meer inhouden := Ook gisteren toch weer wat wijntjes en hapjes op. Op zich niet zo erg, het fijne aan jezelf een weekbudget geven qua kcal is dat het prima recht te trekken is :)

Planning voor vandaag:
O: 300gr magere kwark met 100gr bramen en 10gr whey crispy
T: Stukje wortelcake, 50gr druiven
L: 2 bruine boterhammen met ham, lightlife kaas en tomaat
D: Curry-aardappelen met kipgehakt en bloemkool
T: 200gr melkunie protein
Totaal 1545 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:08

Licor: wat ontzettend interessant! Maar anderzijds klinkt het ook erg ingewikkeld en snap ik dat je zonder je coach de weg/motivatie een beetje kwijt raakt.
De balans lijkt me inderdaad het belangrijkste, af en toe iets ongezonds/lekkers eten is helemaal niet erg.
Wat een mooi doel heb je voor ogen om weer te kunnen paardrijden. Dat geeft vast extra motivatie.
Ik ben erg benieuwd naar je lijstjes.

Tanja: wat raar van dat zwembad! Dat zou toch niet moeten kunnen met zo veel in een baan :+ Fijn dat je geen last hebt gehad van je heup!!
Heb je een leuk weekendje weg gehad? Succes met je tentamen vandaag en geniet van de herfstvakantie!

Mara: Die wortelcake klinkt echt heerlijk! Laat het me weten als je hem uitgewerkt hebt op je site :D :D
Zijn het vooral de wind en de regen die je weerhouden van fietsen nu of is het de kou? Ik plan mijn ritjes wel echt tussen de buien in, als het echt regent op het tijdstip dat ik wilde gaan, ga ik liever wandelen met een paraplu.
Ik heb gisteren bijvoorbeeld echt nog super fijn kunnen fietsen, in een korte broek haha. Maar ik had me zo verheugd op de vakantie waarin ik veel kon gaan fietsen dat ik daardoor misschien ook wel een beetje te fanatiek was :+ heb afgelopen twee weken ruim 25 uur op de fiets gezeten dus dat wordt nu weer een beetje afkicken.
Vers brood is ook niet te weerstaan :9 Als ik jou was zou ik me niet al te druk maken om wat je extra eet in het weekend. Doordeweeks plan je vaak al een aantal balans dagen in en daarnaast moet je nu ook meer eten om op gewicht te blijven. Al snap ik ook wel dat het heel tegenstrijdig voelt.

Lis_Ol: Oeh lekker airfryer friet! Ik zeur hier al een hele tijd om een airfryer maar de frietpan die we hebben is nog niet echt aan vervanging toe :+
Mooie gevarieerde lijstjes heb je!

______

Zo mijn vakantie zit er weer op, heb twee weken echt genoten maar ben ook blij om nu weer terug te gaan naar mijn normale ritme. Vanmorgen begon meteen al goed, mijn auto van het werk wilde niet starten :+
Zaterdagavond uiteten geweest en gisteren een dagje rustig aan gedaan qua eten.
Morgen zal ik weer een lijstje delen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:14

Lis_Ol, vervelend dat je moeite hebt met het beheersen van jezelf. Oei, ook heel vervelend dat je soms nog steeds zo'n last hebt van je burn-out.

Tanja, dat is ook wel eens lekker, een avondje vrij :D Stress kan zeker veel invloed hebben op je lichaam. Wat een goed lijstje! Super dat het zwemmen met je heup goed ging!

Joanne, nee ik zat zo vol van de sushi toen ik terug kwam nog steeds. Toen ben ik naar stal gegaan en was ik pas om 21 uur weer terug thuis. Pas om 22.30 kreeg ik een beetje honger, maar het leek me niet nuttig om dan nog wat te gaan eten := Je lijstjes zien er weer beter uit!

Licor, welkom! Superslim dat je professionele hulp hebt gezocht om een goede start te maken. Ik ben er zelf niet van overtuigd dat dit per se een goede manier is om af te vallen. Ik vind het allemaal redelijk strict en zeker fase 1 gewoon ongezond klinken. Ik denk dat het een redelijk lastige weg is om iets te doen wat makkelijker kan. Natuurlijk, als het voor jou werkt, blijven doen. Ik vraag me alleen wel af of dit een manier is om alles blijvend eraf te houden. Ben je van plan de rest van je leven zo te eten? Als je weinig koolhydraten eet, hou je namelijk weinig vocht vast. Eet je er meer, kom je vanzelf weer wat meer aan. Wel een heel interessant verhaal!

Mara, je hebt weer een mooie lijst!

Ik even een tijdje hier niet geweest. In plaats van een cheatdag had ik even een cheatweek. Een combinatie van ongesteld zijn, contact hebben met een jongen die eigenlijk helemaal niet goed voor me is (maar ik niet los kan laten) en een zelfbeeld dat onder de grond ligt op dit moment ( :') ) zorgden er even voor dat ik me niet kon focussen op gezond eten. Ik heb mezelf weer bij elkaar geraapt (ben niet meer ongesteld) dus ik hoop dat ik het weer kan oppakken. In ieder geval al begonnen met een gezond ontbijt.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:56

Mara; dank voor het recept! Ga ik binnenkort eens proberen!
Klinkt wel als een lekker weekend haha. En inderdaad, je zorgt er altijd voor dat je die ruimte heb toch :)
Lekker lijstje voor vandaag!

Joanne; die airfry is ook echt een uitvinding haha. Wij hebben geen eens een frituur meer in huis!
Sterkte weer met beginnen na je vakantie!

Kimmie; he wat vervelend dat je je zo voelt, zeker het stukje over je zelfbeeld. En dan het stukje verstand en gevoel. altijd heel lastig, wees niet te streng voor jezelf :*

Hier was ik vanmorgen zelfs 0.5 onder mijn doel! Is kijken of dit gewoon toeval is of dat ik gewoon toch iets meer moet eten om op gewicht te blijven.
Weer ff rommelen met eten omdat ik vannacht begin met een nachtdienst reeks, dus nu net pas geluncht en eet dan pas vanavond rond 21.00 warm als ik wakker ben.
O; 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml optimel.
T; eierkoek met een dun laagje milka chocopasta.
L; 2 witte pistoletje, 1 met rosbief en 1 met grilworst.
T; een donut :Y)
A; 150 gr aardappelpuree, dorperwten met wortels en een vegetarische champignon burger.
T; b’tween hazelnoot reep

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:28

Ik zie langs komen dat mensen vooraf hun dag plannen. Ik vind dat echt lastig. als ik 's ochtends op sta en niet vergeten ben brood in huis te halen dan maak ik ontbijt en lunch om mee te nemen. Daarvan weet ik dan dus wel al wat het is en hoe veel het is. Ik vergeet dan vervolgens de helft van de dagen nog om een tussendoortje mee te nemen. Soms vul ik dat gat op met drinken met callorieën en soms niet. Vandaag bijvoorbeeld had ik toevallig broodbeleg dat niet zo veel bevat volgens MFP, ontbijt en lunch zou samen nu op een kleine 500kcl komen en dan heb ik gewoon 2 keer 2 volkoren boterhammen. Ik heb daar nu een blikje bullit en een merci chocolaatje bij gehad omdat ik weer mijn tussendoortje niet meegenomen heb. Dat betekent dat ik nog een 900 kcal ergens vandaan moet gaan halen en als ik bedenk wat ik voor avondeten zou willen doen zonder eten te gaan bestellen dan kom ik daar echt niet aan. Ik heb echt respect voor mensen die vooraf kunnen bedenken wat ze op een dag gaan eten, dit ook daadwerkelijk in huis hebben die dag, het niet op het aanrecht of de eettafel laten liggen als ze het huis uit gaan en niet halverwege de dag hun plan overboord gooien omdat de dag anders loopt dan verwacht.

On a positive note, de weegschaal stond zaterdagochtend op 80.0, gister op 79.9 en vanochtend op 79.8. Meestal ben ik op maandagochtend juist weer een paar honderd gram zwaarder. Ik sta in het weekend pas op de weegschaal als ik definitief voor de dag uit bed kom en meestal is dat 1 of 2 toiletbezoeken later dan door de weeks zegmaar...

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:28

Voor mij werkt het juist prettiger, zodat ik van te voren weet waar ik aan toe ben.
Ik doe maar één keer per week boodschappen dus ik haal voor de hele week eten in huis en zo is het dus makkelijk in de plannen.

Scheelt dat ik ver van de supermarkten af woon en dus niet ‘even snel’ heen en weer om iets bij te halen. En tuurlijk heb ik ook wel eens een avond geen zin heb om te koken en wel eens wat bestel, maar over het algemeen houdt ik me er aan :)

Fijn dat de weegschaal lief voor je was deze ochtend, goed begin op de maandag :)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:29

Ik merk zelf dat als ik t niet van te voren plan ik me moeilijk aan mn dieet kan houden en ik ook niet afval

Opzich is mijn dieet helemaal niet zo strict en is er juist veel ruimte.. de coach kijkt ook echt hoe we t menu zo optimaal mogelijk voor mij kunnen maken en het ook goed te doen is.. ingewikkeld is het ook niet echt omdat het menu gewoon uitgeschreven is dus ik kan t zo aflezen..
Fase 1 had wel een functie maar ik weet niet meer precies hoe dat zat.. in ieder geval hoef je die fase ook maar 2x te doen en daarna niet meer..

Ik wil niet mijn hele leven lang koolhydraat arm blijven eten.. maar ik krijg nu wel een goed beeld van wat werkt bij mij.. Ik kan ook best koolhydraten eten nu en toch afvallen.. Ik weet steeds beter wat wel en niet kan.. en mocht het een paar dagen minder gaan, weet ik ook waar ik naar terug kan zodat het er ook weer af gaat.. Ik ben er nog niet helemaal maar krijg wel een steeds beter beeld zeg maar

O: roerei met groenten (2 eieren, champignons, spinazie, ui)
T: 3 plakjes kipfilet
L: salade met tonijn
A: andijvie stamppot met worst
T: handje nootjes

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:51

Kimmie: klinkt allemaal erg vervelend voor je. Knap dat je jezelf weer hebt kunnen herpakken maar let wel goed op jezelf hoor. Je bent goed zoals je bent <3
Ik zag vorige week trouwens een quote op internet, die ik met jullie allemaal wilde delen maar bij deze: 'your direction is more important than your speed'. Heel simpel, maar het geeft mij houvast op een slechte dag en alleen al het feit dat je bezig bent met een gezond leven en gezonde voeding is een stap in de goede richting.

Lis_Ol: Je lijsten zien er ook erg netjes uit dus het zou me niet verbazen als je onder je doel zit!
Veel succes met je nachtdiensten. Mooie lijst! En die Milka chocopasta zag ik in de supermarkt maar heb het heeel bewust laten staan _O-
Zo zag ik gisteren trouwens op insta in een reclame, pepernoot pindakaas :oo Die ga ik dus echt niet kopen, dat gaat meteen op :+

Imay: wat grappig om te zien dat mensen zo verschillend kunnen zijn, ik ben juist heeel erg van het dingen inplannen. Hier is het ook echt paniek als er iets anders loopt dan verwacht en (gelukkig) vergeet ik nooit mijn eten of boodschappen te doen oid :+. Ik probeer er wel waakzaam op te zijn dat ik hier niet in doorsla. Wat dat betreft zou ik best een beetje van jouw persoonlijkheid willen, dan mag jij een stukje van mij haha.
Misschien zou je een tussendoortje de avond van te voren al in je tas kunnen stoppen?
Fijn van de weegschaal, ga zo door :D

Licor: ik mag niets zeggen want ik heb er zelf ook wel eens last van, maar ik vind je lijstje wel wat karig ogen, heb je hier geen enorme honger mee?
Op hoeveel kcal kom je gemiddeld uit per dag of wisselt dat heel erg welk schema je aan moet houden voor die week?

__

Gisteren een goede eerste werkdag gehad. Had eigenlijk weinig opstartproblemen en een vast ritme is wel weer fijn.
Qua eten wil ik even een paar dagen rustig aan doen, ook omdat ik nu weer grotendeels van de dag stil zit in mijn bureaustoel haha. Hoop dat ik me deze vrijdag weer even durf te wegen.

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 25 gram havermout, 20 gram proteïnepoeder
T: paprika, 200 gram wortel
L: 2 vkb runderrookvlees
T: liga milkbreak
A: gekookte aardappelen, jus, gehaktbal, brocolli, salade
T: 200 ml magere yoghurt, 15 gram gepofte spelt

B: 1 paard rijden

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:03

@Joanne, Het is vooral de wind en regen, maar ik heb ook niet echt goede lange kleding, dus ook kou is geen pretje. Misschien dat ik toch iets van spinning ga doen om mijn conditie op peil te houden!
Herkenbaar, dat gevoel dat het normale ritme ook wel weer fijn is na een tijdje vakantie. Ik zou overigens niet te rustig aan doen qua eten, want jouw lijstjes zijn altijd al wat karig, dus anders ga je misschien echt te weinig eten :) Ik hoop niet dat je me te vervelend wordt met die opmerkingen over te weinig eten steeds :') maar vind het persoonlijk gewoon heel belangrijk!
Ik zag overigens ook die pepernoot pindakaas reclame en had precies hetzelfde gevoel :')

@Kimmie, Oei wat een vervelend gevoel :knuffel: Voel je je al weer wat beter nu?

@Lis_Ol, Is die champignonburger een aanrader? Ik eet eigenlijk nooit vleesvervangers, alleen vegetarisch zonder vervangers zeg maar. Maar dit klinkt wel heel goed!

@IMAY, Ik geef zelf heel veel prioriteit aan plannen, omdat ik voor mezelf best strikte doelen heb gezet, ook qua eiwitinname en hier dus ook graag aan wil voldoen. Door vooraf te plannen en specifiek die boodschappen voor een (halve) week in huis te halen, is het ook makkelijker om je eraan te houden vind ik zelf. Natuurlijk loopt het wel eens anders dan gepland en dan stuur ik wat bij, maar dan heb je alsnog een fijne basis.
Overigens geloof ik niet zo in perse iets (ongezonds) moeten bestellen om je kcal te halen. Je kan ook prima zelf een kcal rijke maaltijd koken, waarvan je zeker weet dat je wel gezonde keuzes maakt. Sterker nog, als je van jezelf weet dat je overdag vaak vergeet te eten/niet zoveel nodig hebt kun je bewust je avondmaaltijden wat rijker maken :D Overigens is er natuurlijk niets mis met af en toe eten bestellen en lekker eten waar je zin in hebt, begrijp me niet verkeerd, maar het hoeft geen moetje te zijn :)

@Licor, Ik moet zeggen dat nu ik je lijstje zie ik me ook afvraag of het niet mega weinig is. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je porties zijn/wat er in je salade gaat. Hou je ook je kcalinname bij?
Het is inderdaad fijn om een bepaald ritme te vinden waar jij goed op gaat en waar je ook altijd op terug kan vallen :D Geeft toch ook een gevoel van zekerheid!

Hier gaat het zijn gangetje! Gisteren fijn aan mijn planning kunnen houden en vandaag ook op de goede rit, na een weekend waarin ik alleen maar trek had :+ Sporten gaat ook lekker, ik moet mezelf dwingen 2 rustdagen per week te nemen :') Vrijdag ga ik weer wegen en dan beslis ik of ik langzaam mijn kcal ga verhogen om dus richting een (mini) bulk te gaan, of dat ik nog even blijf hangen hierop.

Planning vandaag:
O: 500gr optimel sinaasappel abrikoos met 10gr whey crispy
T: Appel, mueslireep
L: 5 volkorencrackers met 1 tomaat en 1,5 plak lightlife kaas
T: 30gr havermout met 50gr zomerfruit, 5gr whey en 50gr magere kwark
D: 85gr Orechiette met limabonen, salie, salami en broodkruim
T: Body & fit pro bar
Totaal 1765 kcal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 01:25

Joanne; oh die reclame ben ik nog niet tegen gekomen! Ga vd week is op onderzoek uit in de supermarkt haha. Ik kan er best goed vanaf blijven, de milka chocoladepasta heb ik ook al een tijdje in huis.
Lekker lijstje heb je!

Mara; ik at die champignonburger ook pas voor het eerst haha. Maar vond hem erg lekker! Had m van de jumbo eigen merk :)
Super dat je je weer heb herpakt na het weekend! Ben benieuwd naar je weeg moment.

Hier mijn lijstje van vandaag; (maandag nacht en dinsdag)
1.00: 250 gr roomyoghurt aardbei van almhof
4.30: 2 witte bolletjes met boterhamworst en grilworst
7.30 1/2 flesje proteïne Shake van Melkunie (oh die vond ik echt heel vies )
9.00; 2 volkoren crackers met smeerkaas, 1 wit bolletje met pindakaas, 200 ml optimel
13.00: paar chocolade hazelnootballen
18.30; 2 bbq rijstwafels
21.00: 350 gr asperges met ham, ei en saus <3

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:23

Haha ja is de shake van melkunie zo vies? Die heb ik nog nooit gehad.
Volgens mij vroeg iemand laatst welke smaken ik aanraders vond en ik bedenk me opeens dat ik daar volgens mij niet op heb gereageerd :o Ik vind de pudding het lekkerst, allebei de smaken! :D Daarnaast neem ik de blueberry, strawberry en vanille kwark regelmatig in de aanbieding, omdat ik vaak kwark eet en graag afwissel. Deze vind ik prima, lekkerder dan bijv. Kvarg, maar niet echt iets om heel erg naar uit te kijken ofzo haha.

Net lijstje heb je weer hoor!

Ik moet de afgelopen weken om 06:30 starten met werken i.v.m. het coronavirus en ik merk dat ik daardoor wel wat eerder honger heb dan 09:30 (zo laat ontbijt ik normaal gesproken). Deels een kwestie van gewenning denk ik, maar daardoor wel een extra tussendoortje toegevoegd de laatste dagen.
Planning vandaag:
O: 50gr kersen met 40gr havermout, 10gr whey cookies&cream, 75gr magere kwark en cacao (echt mijn favoriet momenteel <3 )
T: Volkoren beschuit met 1/2 plak lightlife kaas, smart bar crunchy, appel
L: 1 bruine boterham met een ei, 1 volkorencracker met een plak lighlife kaas, 250gr magere kwark aardbei met 10gr whey crispy
T: Stukje gezonde frambozencake
D: Snijbonen, aardappels en een braadworst (bleh, mijn vriend wil dit perse regelmatig eten, ik vind er niets aan :') )
T: 250gr magere kwark aardbei
Totaal 1686 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:45

Mara: Nee echt geen probleem dat je dat telkens blijft zeggen!! Zo zeg ik bij jou ook telkens dat je de controle moet proberen los te laten, wat je ook als vervelend zou kunnen ervaren. Maar het is echt om je te motiveren en zo zie ik het andersom ook!
Lastig he, rustdagen nemen :+ maar wel goed voor je lijf.
Ik ben benieuwd wat je vrijdag gaat beslissen.
Mooie lijsten heb je weer! Braadworst is inderdaad ook niet mijn favoriet :+
Je zou je ontbijt ook iets kunnen vervroegen omdat je waarschijnlijk ook eerder naar bed gaat als je vroeger moet beginnen?
Thanks voor de uitleg over de producten van melkunie! Ik denk dat ik binnenkort de pudding eens ga uitproberen.

Ik vind het ooit een beetje ongemakkelijk (en op dit moment ook een soort van asociaal ofso omdat ik iedereen de ruimte wil geven in de winkel) om in de supermarkt uitgebreid verpakkingen te gaan lezen en producten te gaan vergelijken op voedingswaarden. Dus ik kijk liever van te voren op internet.

Lis_Ol: mooi lijstje! Je komt de nacht goed door zo. En asperges zijn echt zo mega lekker!

__
Gisteren weer een goede dag gehad! Het laatste tussendoortje in de avond had ik eigenlijk niet ingepland maar mijn lievelingsfilm was op tv dus beneden blijven hangen en ik had nog ruimte voor wat lekkers dus toch maar gedaan :D

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: 150 gram wortel, smart bar crunchy
L: 2 vkb runderrookvlees, beschuit met cottage cheese
A: wortelstamp :9 met een kipburger
T: 3 tucjes en 30 gram ongezouten pinda’s

B: 1 paard rijden, 45 minuten op normale fiets.

Bij ons in het dorp zit sinds een aantal jaren een boksschool waar je onbeperkt deel kunt nemen aan lessen voor 25 euro per maand. Er worden iedere avond lessen gegeven, ook lessen als HIIT kun je er volgen. Ik ben erg aan het twijfelen om me hier aan te melden voor de wintermaanden. Het weerhoud me alleen omdat ik niet zo’n groepsmens ben en bang ben dat ik me er niet echt thuis ga voelen. Maar misschien moet ik maar gewoon uit mijn comfort zone stappen en het eens gaan proberen.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 02:25

Mara; ja ik kreeg m echt niet weg, had eerst een milkshake idee, alleen de nasmaak was niet echt mijn ding :r had vanmorgen die yoghurt in zo’n knijp flesje (breaker idee) die was beter te doen :))
Ik zou ook voorstellen om iets eerder te ontbijten? Ik doe dat meestal ook als ik vroeg moet beginnen, zo kan ik de trek een beetje stillen.
Lekker lijstje verder!

Joanne; kan je het boksen niet een maand proberen? Of zit je er dan gelijk langer aan vast? Dan kan je altijd weer stoppen als het toch niet prettig voelt.
Lekker lijstje had je hoor :)

Mijn lijstje van de afgelopen dag (di-wo)
1.30: gevulde bolus (had mn moeder voor me meegenomen hihi)
4.30: salade met 40 gr rucola melange, gerookte kip, mozzarella, komkommer, olijfolie en basilicum azijn.
8.30: die Melkunie yoghurt (200 ml), wit broodje met pindakaas
10.45: 250 ml room yoghurt aardbei van almhof.
19.00: grote kom linzensoep met 2 volkoren crackers met smeerkaas
22.45 50 gr chocolade hazelnoot balletjes.

Voor de komende dag ook al een planning;
1.00; zakje snack a Jacks 30 gr, kaassmaak
3.30: 250 gr room yoghurt stracciatella
5.00: 2 witte bolletjes, 1 met grilworst en 1 met boterhammenworst
9.00; gevulde bolus, Melkunie yoghurt (200 ml)
Avond; magioni pizza met groene pesto, gerookte kip, paprika, champignons en kaas.
Denk om 22.45 onderweg naar werk nog een b’tween reep hazelnoot, maar dat zie ik dan wel :')

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:01

@Joanne, Ja ik zie het zelf ook alleen als motiverend, gelukkig denken we er hetzelfde over :D Ik herken dat gevoel in de supermarkt wel, ik vind het altijd fijn om uitgebreid een keuze te maken, maar doe het nu ook maar even niet.
De tip van Lis_Ol wat betreft een proefmaand o.i.d. vind ik een hele goede! Meestal is er in ieder geval wel iets van een proefles toch? Ik zou me ook een beetje 'zwemmend' voelen als ik voor het eerst in zo'n groep ga sporten, omdat ik zo'n situatie ook niet ken. Wie weet is het uiteindelijk juist super leuk! :D

@Lis_Ol, Waar is zo'n bolus dan mee gevuld? Ik vind de normale variant echt mega lekker, maar geen idee wat een gevulde bolus is :D
Lekkere lijstjes heb je weer hoor! Jij hebt echt vaak dingen waarmee ik een 'chocoladepepernoten verhouding' heb en dus niet kan stoppen met eten, daarom helaas nooit in huis :') Stracciatella yoghurt, chocolade hazelnoot balletjes <3

Ik kan echt niet wachten tot mijn weegmoment morgen, om mijn koers te gaan bepalen :') Ik volg sinds kort een aantal accounts op instagram die me echt motiveren om niet bang te zijn om meer te eten/overtuigen dat het echt nodig is om resultaat te blijven boeken qua spieropbouw. Ik denk er nu dus over om een paar maanden langzaam in kcal op te bouwen en daarna weer af te bouwen voor de zomer. Ik wil het wel echt opvullen met gezonde voeding en niet teveel naar 'slechtere' snacks gaan grijpen. Afhankelijk van wat mijn gewicht heeft gedaan op mijn huidige kcal aantal ga ik de eerste stap omhoog bepalen. Spannend!
Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik hier mee blijf praten, ondanks dat mijn focus dan helemaal weg is van afvallen en is verschoven naar spieren opbouwen.

Mijn planning voor vandaag:
O: 250gr magere kwark met 50gr zomerfruit
T: 20gr ongezouten noten, sinaasappel
L: Havermouttaartje met 75gr wortel, 45gr havermout, 1/2 ei, 100gr magere kwark, 10gr whey
D: Gnocchi met stoofvlees
T: 2 crackers met 1 plak lightlife kaas
Totaal 1723 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:37

Lis_Ol: lekkere lijstjes!! En super lekkere salade had je dinsdagochtend! Mozzarella is echt mijn favoriet in een salade.
Eetsmakelijk vanavond, is dat dezelfde pizzabodem als Mara laatst had?
En eens met Mara! Je lijkt echt een enorme zelfbeheersing te hebben met het gematigd eten van lekkere dingen :+

Mara: Ik zou het heel leuk vinden als je hier gewoon mee blijft praten! Het is hier toch al zo rustig de laatste tijd en je geeft me altijd fijne tips en motivatie!
Misschien dat je wat inspiratie kunt halen uit de lijstjes van Travel_Me, die hier een tijdje terug ook mee praatte (Leoni waar ben je gebleven :D :D ). Zij had altijd erg mooie lijstjes, gevuld met gezonde dingen en zo uit mijn hoofd rond de 2200 kcal gemiddeld.
Mooie lijst heb je, succes morgen.

__
Bedankt voor jullie tips over het boksen. Je kunt een gratis proefles proberen en het is per maand opzegbaar dus misschien moet ik niet zo zeuren en het maar gewoon gaan proberen :D

Gisteren weer een fijne dag gehad! In de avond wel weer wat gesnoept, eerst bij oma op de koffie en later nog thuis voor de tv. Had liever wat gezonds gegeten maar het paste wel ruim binnen mijn calorieën.
Gisterochtend nog lekker gefietst, koud maar wel heerlijk!

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: paprika, pakje lu mini crackers
L: 2 vkb met 40 gram cottage cheese
T: perfection bar deluxe
A: gebakken aardappeltjes, vegetarische schnitzel, sperzieboontjes, salade
T: zandkoekje, mini milkway

B: 80 minuten racefiets, kwartiertje gewone fiets