2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:00

Imre : fijn dat de eetbuien weer onder controle zijn! En idd, vooral omdat je het lastig had fijn dat er in ieder geval wat af is. Komende weken beter!

Mlies: ben benieuwd hoe het bevalt, lijkt me best intensief maar begeleiding kan fijn zijn!

NachocheeseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 00:09

Lastig he die vreetbuien imre. Ik kom er denk ik nooit vanaf. Hoop dat ik ooit leer met mate te snoepen ipv gelijk alles wat in de kastjes ligt te moeten opeten.

Veel plezier maandag mlies!

En 1,2 kilo is toch wat Urosa :D

Hier gaat het goed sinds ik mijn kcal inname heb verhoogd en gewoon normaal kan eten. Bootcamp was vrijdag binnen ivm de kou, en daar waren veel spiegels. Het is wel even confronterend om jezelf te zien springen, en dan te zien dat al je vetjes gezellig met je meespringen :+. Ik ben niet perse te zwaar, maar erg erggghh fluffy :+ daar moet echt wat aan gebeuren..

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:50

De schade is meegevallen gelukkig! Vanmorgen 800 gram aangekomen in vergelijking met 2 weken geleden. Vanmiddag heb ik nog een verjaardag en daarna ga ik weer flink aan de bak! :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:54

Fijn dat het meevalt topsylover!

Oeps nanchocheese, dat is eigenlijk het moment dat je liever geen spiegeltje spiegeltje aan de wand wil doen. Fijn dat het nu beter gaat!

Ik heb mijn kcal juist naar beneden gedaan, ik ben grotendeels overgestapt op maaltijdvervangers en daarnaast eet ik dan een appel en als ik erg behoefte heb een bakje nasi (400kcal, zelfgemaakt). En tot vandaag s ochtends ook nog een kopje cupasoup. Want die moesten op.

Dit is voor mij eigenlijk beter vol te houden dan beperkt eten merk ik. En nog goedkoper ook. 1 van de 3 shakes maak ik zelf van producten die ook op moeten, de andere 2 zijn low calorie meal van body&fit. Die bevat vrijwel geen suiker (4g/100g. Dus 8g indien je ruim 3 shakes neemt), ruim voldoende eiwit (70g per dag), ruim voldoende vezels (24g per dag) en voldoende vet (20g per dag). Zeker dat laatste is van belang omdat met dit soort shakes afvallen een verhoogd risico op galstenen geeft, maar dat lijkt grotendeels te komen doordat ze extreem vetarm zijn, waardoor de galblaas niet volledig (of zelfs nauwelijks) geleegd wordt. Ongeveer 7g vet per maaltijd lijkt voldoende prikkel te geven om volledig te legen , maar bij mijn zelfgemaakte shake doe ik 10g vet voor de zekerheid.

Inclusief nasi kom ik nu op zo'n 1200kcal uit.

Ik was gisteren onverwachts op de boerderij en dus heb ik mijn oude weegschaal meegenomen. Ik ben van ruim 133 naar 127.6kg gegaan. Daar zit zowel de tijd van de maand tussen, als dus vol aan de bak met afvallen, als een andere weegschaal. Ik ga de komende tijd wel zien wat wat precies toegevoegd heeft.

Vanmiddag gezellig een groepswandeling maken. Het is heerlijk weer. Het tempo zal laag liggen vanwege een zieke, maar het is zo lekker voor de hondjes om zo te kunnen wandelen en heerlijk voor mij om zo buiten te zijn.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:30

Mizora gebruik je die shakes wel iom een diëtiste? Om even tijdelijk te doen geen probleem om bv even op te starten.
Maar op langere duur zijn die shakes niet ideaal en kom je na het stoppen toch weer aan. Afvallen werkt het beste blijvend als je echt je voedingspatroon aan past. Je zit nu behoorlijk laag in calorieën.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:28

Ik gebruik er geen diëtiste bij, geen geld voor. De periodes dat ik me goed voel, kom ik niet aan en val ik niet af, maar op het moment dat ik stress heb, kom ik heel snel aan door het stresseten. 4000-5000 kcal op een dag zijn dan niet ongebruikelijk.

Ik wil op den duur er één of twee maaltijden bij gaan eten, op het moment dat ik meer richting mijn uiteindelijke streefgewicht ga, maar dat duurt nog wel even. Voor 2018 wil ik terug naar 100kg, maar uiteindelijk moet ik rond de 60-65kg uitkomen, of zelfs nog iets daaronder. Ik ben namelijk niet zwaar gebouwd en niet groot (1.63). Een bmi van 20 is 53.1kg voor die lengte. Dat komt dus neer op 70-80kg afvallen. Tegen die tijd ga ik wel weer rustig omschakelen en hoop ik dat ik iets minder zorgen heb.

1 zorgenpunt lijkt op het moment in ieder geval weg te zijn. Ik durf het nog nauwelijks hardop uit te spreken, maar het lijkt erop dat mijn dames (honden) elkaar eindelijk leuk zijn gaan vinden. Sinds Ninthe gecastreerd is, is de sfeer flink omgeslagen. Nu spelen ze 5-6x per dag, terwijl eind januari er nog bijna dagelijks vechtpartijen waren. Ik had echt verwacht dat ik haar rond deze tijd ter herplaatsing zou aanbieden omdat ze helemaal genezen is van de castratie (morgen 4 weken terug). Het is allemaal nog heel pril en je ziet nog ontzettend veel aftasten en soms gewoon knullige/onbenullige pogingen, maar er zit duidelijk een stijgende lijn in.

Het grote voordeel van deze shakes ten opzichte van gewone (calorie-arme) maaltijden is dat ik nu niet permanent honger heb, ondanks dat ik 500-800 kcal minder eet dan normaal met afvallen. Dat het dan ook nog eens goedkoper is, is mooi meegenomen. Ook geeft het minder risico op miskopen, omdat ik alleen voor mijn zak appels nog in de supermarkt kom, in plaats van semi-dagelijks omdat ik de weerleiding niet kan weerstaan om toch wat te halen.

Overigens eet ik er regelmatig nog wat naast. Ik vind het nog erg lastig om geen extra eten mee te nemen als ik toch ergens in de buurt ben, hoewel dat langzaam aan ook beter gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:26

Mizora totaal niet om onaardig over te komen want ik vind het heel knap dat je het zo aanpakt, maar als je zo veel gewicht wil verliezen zou ik zeker eens met de huisarts bespreken wat de mogelijkheden zijn voor professionele hulp. Als het proces zo lang is is het van belang om dit onder begeleiding van een professional te doen, ook omdat er bij het verliezen van dat gewicht wellicht andere problemen kunnen komen kijken die makkelijker aan te pakken zijn op het moment dat er al hulpverleners op de zaak zitten.

Een dietist wordt 3 uur lang vergoed vanuit het basispakket en anders zou ik in ieder geval wel aankaarten bij de huisarts dat je hiermee bezig bent voor eventuele hulp en ondersteuning.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:39

Mizora, je doet ongeveer wat ik gedaan heb om 40 kilo af te vallen. Ondertussen ben ik onderweg naar een sixpack. Vandaag op de weegschaal een vetpercentage van 18.4%.

Mijn grootste tip aan jou, laat je niet gek maken door anderen. Jou gewicht ( en ook mijn oude gewicht) is heel slecht voor je.
Weet wel dat je lichamelijke klachten gaat krijgen van je huidige manier van afvallen. Denk aan lage bloedsuikers, haaruitval, lage bloeddruk e.d.
Met jou gewicht kan ik me voorstellen dat 1200 om direct op te cutten te zwaar kan zijn voor je lichaam als je van 4000 af komt. Maar jij voelt het. Ik heb eerst maanden bewust 1200 aangehouden, daarna naar 1600 gegaan.
1600 is langzamer, maar voelde me wel beter. Echter de motivatie werd slechter en ik ging weer stil staan.

Blijf alsjeblieft gewone maaltijden eten naast de shakes. Je darmen gaan zich heeel snel aanpassen aan shakes. Eet bijvoorbeeld een flink bord groente erbij, steeds een beetje tussendoor.

Heel veel succes! Geloof in jezelf. Je doet dit voor jezelf.
Laatst bijgewerkt door smurffie op 04-03-18 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:58

Emmaa_ schreef:
Mizora totaal niet om onaardig over te komen want ik vind het heel knap dat je het zo aanpakt, maar als je zo veel gewicht wil verliezen zou ik zeker eens met de huisarts bespreken wat de mogelijkheden zijn voor professionele hulp. Als het proces zo lang is is het van belang om dit onder begeleiding van een professional te doen, ook omdat er bij het verliezen van dat gewicht wellicht andere problemen kunnen komen kijken die makkelijker aan te pakken zijn op het moment dat er al hulpverleners op de zaak zitten.

Een dietist wordt 3 uur lang vergoed vanuit het basispakket en anders zou ik in ieder geval wel aankaarten bij de huisarts dat je hiermee bezig bent voor eventuele hulp en ondersteuning.

Het komt totaal niet onaardig over, maar ik ga je advies toch niet gebruiken. De huisarts kent me niet. En dat is niet overdreven. Ik zit nu weer tijdelijk in Wageningen, daar sta ik niet eens bij een huisarts ingeschreven, maar bij de huisarts in H'sluis ben ik 2 keer geweest. 1x vanwege een rare plek op mijn been (ringworm die dankzij de laksheid van de assistentie uitgelopen was op wondroos) en 1x vanwege een ontsteking en een allergische reactie op caviabeten (ik greep in toen de mannen elkaar probeerden te vermoorden), die 2e keer heb ik geloof ik niet eens een huisarts gezien, maar dat weet ik niet 100% zeker. We hebben er namelijk wel 4 of 5 daar rondlopen. De keer daarvoor was als kleuter (met mijn vinger tussen het kleuterhek gekomen, daarvoor ben ik wel een aantal keer geweest), maar dat was nog bij een oudere huisarts (letterlijk, we zijn veranderd omdat hij met pensioen ging).

Dietist valt wel onder de basisverzekering, maar ook onder eigen risico. Conclusie is dan alsnog dat ik het gewoon zelf betaal. Qua contact en eigenlijk ook qua kennis was ik niet bijster onder de indruk van de huisarts in H'sluis, dat helpt niet mee.

Eerlijk gezegd denk ik dat als ik al professionele hulp ga zoeken, dat op een ander vlak is. Maar ook daar is de drempel voor mij op het moment nog te groot voor.

@smurffie: ik eet regelmatig er iets naast. Mijn nasi bestaat ook grotendeels uit groenten. De 6 porties komen van 200g rijst, 400g tofu, 150g hamreepjes, 200g peen, 450g sperziebonen, 600g ui, ketjap manis (om de tofu te marineren) en olie. Daarnaast dus een appel. En soms nog extra groenten (sperziebonen of krootjes over het algemeen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:10

Meer algemeen, maar de dietist wordt indien de huisarts een indicatie heeft om je door te sturen wel volledig vergoed vanuit het basispakket voor 3 uur. Daar betaal je ook geen eigen risico over. Maar ik snap het hoor, het is ook lastig om het zomaar bij iemand neer te leggen, al helemaal als er meer meespeelt waardoor het eventueel lastig is. Heel veel succes in ieder geval!

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:29

Eindelijk even tijd voor een bijleespost :o Veel goede berichten van afvallers Noor17, NoTwixLeft, Mlies, Tigress, Veraaaaah, Jorika1986 en Urosa! Knap gedaan allemaal, keep up the good spirit!

Britt_Sisi hoe gaat het nu met wat meer variëren in kcal?

Imre lukt het je om jezelf weer te 'resetten' met IF? Krijg je er juist meer honger van of is het meer een mindset en meer mentaal resetten?

Lieve knap dat je toch van de koekjes kunt afblijven, ook al kost het wat meer moeite.

Tigress goed van je om zo toch wat meer te bewegen!

Rebecca fijn dat je dipje (bijna) voorbij is. En nu weer positief doorgaan.

Mizora veel berichtjes van gesneuvelde en vervangen weegschaal tot een flinke verandering in dieet. Heel knap van je dat je er zo voor gaat en voor jezelf kiest! Ik heb geen kennis over voeding dus kan je niet aanraden of afraden. Maar ik vind het wel knap van je dat je voor jezelf durft te kiezen en er voor te gaan.

Topsylover jammer van het emotieeten :(:) Maar elke 'val' is een nieuwe kans om weer overeind te komen nietwaar.

Nachocheese dat weightwatchers klinkt niet echt prettig. Als je het toch niet waar kunt maken is meedoen dus eigenlijk de bevestiging van falen? Die boterhammen met pindakaas klinken veel beter :Y) En naast de pindakaas lekker sporten, klinkt goed. En zie die meespringende vetjes in de spiegel maar juist als extra motivatie :)

Lieke een bounty binnen je kcal moet toch gewoon kunnen af en toe? Juist knap dat je het in je kcal hebt gepast.

Mlies succes morgen bij je personal trainer!

Veraaaaah snaaimomenten zijn wel vervelend inderdaad. Brood en vooral pasta vind ik ook moeilijk ja. Ik vind pasta gewoon heel lekker en lekker makkelijk en snel te maken. Ik eet nu vooral pasta op dagen dat ik heel veel beweeg, dat helpt voor mij om toch nog binnen mn kcal te kunnen eten.

Jorika1986 leuk toch om af te vallen terwijl je meer met de auto gaat :D

Smurffie wat knap van je om 40kg af te vallen, respect!

Zo ik ben denk ik weer bij, hehe. Morgen weer een nieuwe week, nieuwe kansen en weer lekker verder met bewegen en minder/gezonder eten. Succes iedereen +:)+

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:49

Suusjespluus, goed bijgelezen *\o/*

Ik had dit weekend een soort openbaring :') Klinkt misschien heftiger dan het is, maar heeft mij wel extra bewust gemaakt hoe het nu zo ver heeft kunnen komen. Niet dat ik een secret eater was, maar ik stond er gewoon niet bij stil.

Ik was bezig met m'n eten plannen voor het weekend en soms is dat extra moeilijk, want ik zou langs m'n ouders gaan. Ouders weten van m'n afval-poging, dus dat is het probleem niet. Wat wel het probleem was (!) is dat ik nu dus ook bedacht dat ik vorige jaar in zo'n weekend rustig 2x naar de mac ging (en dan was ik soms door de weeks ook al stiekem een keer geweest) en zondag avond bij m'n ouders ook nog een keer friet of chinees mee at. Ik stond er nooit bij stil dat dit zo slecht voor me was en ik kon daardoor oprecht huilen als ik weer een kilo was aangekomen,want "ik at toch heel normaal" ;( :\

Nu kan ik dus zeggen dat de afgelopen maanden me wel erg bewust hebben laten worden hoe ik beter met eten om moet gaan. En je een keer laten gaan is niet erg (vorige week bijv ook een paasei-lunch gegeten -O- ), moet kunnen zelfs. Maar de balans vinden in een juist eetpatroon en bewegen is denk ik het allerbelangrijkst en door afgelopen weekend snap ik weer beter hoe ik zo ver ben gekomen en weet ik dat het nu alleen maar makkelijker zal gaan worden om door te gaan.

Lang verhaal en voor sommigen misschien niet interrssant, maar misschien haalt er 1 persoon hier motivatie uit en daar gaat het mij om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:54

Helemaal mee eens NTL. Imo gaat afvallen voor een heel groot deel over het vinden van een balans zodat je de rest van je leven op een gezond gewicht kan blijven zonder dat je er heel actief mee bezig hoeft te zijn. Een keertje naar de McDonalds (of patat, of Chinees) kan prima, als daar maar een gebalanceerde maaltijd tegenover staat die misschien wat minder rijk is in kcal. Ik eet ook prima een king deal van de BK als ik bezig ben met afvallen, maar zorg dat ik de rest van de dag extra goed oplet en voer hem ook gewoon in als maaltijd. Dat is niet alleen flink confronterend (want zo vullend is het nou ook weer niet) maar dan weet ik wat ik de rest van de dag moet doen om het te compenseren.

Mijn grote valkuil was altijd pasta van Julia's op station. Toen ik nog lang moest treinen vond ik dat 's middags zo lekker, at gerust een bak tortellini carbonara leeg en dan om 6 uur gewoon avondeten. Dacht dat het een prima maaltijd was, niet heel mager maar zo erg zou het toch ook niet zijn? Nou... Zit dus gewoon 1200 kcal in zo'n bak pasta. Koekkoek :=

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:05

Zo probeer ik het nu ook te doen. Als ik niet weet wat ik s avonds ga eten, doordat ik bijv. uiteten ga of bij anderen ga eten, dan hou ik dus rekening met heel veel kcal en eet ik de rest heel minimaal. (Of ik vraag het vooraf)
Vandaag ga ik lunchen met een vriendin en dus eet ik vanavond iets van een soepje.
Het is ook voor mij nog heel erg nadenken en er mee bezig zijn, maar weet zeker dat het uiteindelijk een automatisme zal worden.

En ik ben ook regelmatig verbaasd over het aantal kcal, zowel positief als negatief 8-)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:07

Ik meld me ook maar weeer eens... Ik was echt goed bezig. maar de laatste weken is het echt drama voor mijn gevoel. en dit weekend was ik naar belgie een weekend. nou toen is het dieptepunt helemaal bereikt, dus vandaag maar weer een schop onder de kont gegeven. ik wil zo graag 30 kilo zijn afgevallen, en ik zat laatst op 29,9. en nu ist weer 28,5 geloof ik..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:40

Ik was het topic kwijt (foei Esther).
Mar het gaat wel.. niet super, maar ook niet ontevreden.
Beetje rare weken gehad, soms met wat snoepen of een pizza..
Moet alleen wel echt meer gaan bewegen, maar ben na stage zo moe dat ik daar geen zin meer in heb en daarnaast werk ik nog de zaterdag en zondag..
dus tot 1 april heb ik even geen sociaal leven meer, daarna wel :+.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:46

Nachocheese: fijn dat het beter gaat nu je calorie inname verhoogd is!

Mooi dat het meeviel topsylover!

Mizora: kan lezen dat je er wel heel bewust mee omgaat, maar zelf ook iets minder enthousiast over shakes hopelijk helpt het je die eerste fase door en kan je daarna met een gezond eetpatroon voor in de toekomst verder. Je bent toch mooi al een aantal kilo's kwijt! Hoop voor je dat de positieve lijn met je honden doorzet, zou ontzettend fijn zijn!

NoTwixLeft: heel waardevol dat je nu die bewustwording hebt!

Ladybird, welkom terug, en you can do it *\o/*

Esther, druk leven, sterkte :')

Vandaag eindelijk bij de tandarts geweest ivm het gat in mijn kies, was mijn tand zelf afgebroken ipv de vulling. Had niks met het boren te maken (zogenaamd) Uhu }:0 Wel heel bizar, dat met een normaal stuk chocola, wat heel Nederland eet, een groot deel van je kies afbreekt, waar de tandarts de dag van te voren in heeft lopen boren :') Nouja het is weer gefixt, ik eet nu wel even geen harde dingen meer aan die kant :+

Vandaag als lunch vers broodje met walnoten van de Lidl, erop geitenkaasspread met honing en 1 plakje gebakken ontbijtspek dat was zoooo lekker <3

Verder kon ik vandaag eindelijk weer wat doen met Luna, even gelongeerd, misschien morgen rijden, maar ligt even aan hoe ik me voel. Eindelijk de vorst weg *\o/*

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:27

Sorry dat ik zo binnenval, maar ik heb even een vraag tussendoor; stel nou dat je een tijdje zou crashen en daardoor 3 kilo afvalt, maar dat je daarna gewoon op verbruik gaat eten, dan houd je die 3 kilo er toch af? Dit is trouwens puur hypothetisch, ik ben dit niet van plan en raad het ook niemand aan. Ik vraag me dit af, omdat je vaak leest dat een crashdieet niet helpt en dat je daarna weer veel meer aankomt, maar als je het doet zoals ik het hierboven beschreef, is dat toch niet zo?

Dankjewel alvast! :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:21

Ja, dat klopt. Al kan het wel zijn dan je wat vocht bij aankomt. Tegelijkertijd kan honger er juist voor zorgen dat je vocht vast houdt dus dan is dat uiteraard niet het geval. Het gevaar van een flink crashdieet (naast dat het niet goed voor je lichaam is) is dat eten haast een obsessie wordt. Sommige expeditie Robinson deelnemers houden bijvoorbeeld nog jaren een verstoorde relatie met eten en dan kan op gewicht blijven dus onmogelijk lijken. Al zal dat bij 3kg ook nog wel meevallen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:58

Afbeelding

Het heeft even geduurd, maar hierbij de lijst van deze week.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:13

Ik weet niet of dit voor mij zou gaan werken maar mag ik meedoen hier? Ik heb mijn hele leven al een gevecht met de kilo's. Was verleden jaar dik 10 kilo kwijt, wat was ik blij en wat voelde ik me goed. En toen gebeurde er teveel in mijn leven en zat ik tijdelijk thuis en nu, nu is alles er weer bij en baal ik zo vreselijk van mezelf. Ik kan wel janken. Hoe heb ik dat kunnen laten gebeuren.... zo vreselijk zonde!!
Met de vakantie weer in aantocht en omdat ik gewoon last heb van mijn dikke lijf en het gewoon veel gezonder is om goed te eten wil ik de draad weer oppakken. Ik wil alleen niet mijn gewicht kwijt in het openbaar.

Ik heb heel veel gehad aan de boeken van Mieke Kosters dus die ga ik er weer even bij pakken. Terug in het gezonde regime en calorieën tellen in My Fitness Pal dat werkte echt goed voor mij.

Ik hoor wel of jullie het goed vinden als ik mee kom schrijven :-)

Wat is jullie weeg dag?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:20

Natuurlijk ben je welkom. Ik weeg over het algemeen op zondag op het moment, maar om mee te doen voor het schema maakt het niet uit. Je hoeft dan zelfs niet per se een vaste dag te kiezen, het vertekent hoogstens een beetje het beeld van hoeveel je af bent gevallen die twee weken (want het kan dan over 8 tot 20 dagen gaan dat je afgevallen bent).

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:22

Thanks! Hoe vaak komt er een nieuw lijstje dan?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:27

Elke twee weken plaats ik (als ik het niet vergeet) een oproep dat je die week je gewicht mag doorgeven als je op het lijstje wilt komen. Als je er nog niet op staat, of als er iets aangepast moet worden van je gegevens, moet je het volgende doorsturen: Begingewicht (of Geheim), ideaalgewicht (of eventueel het aantal kg's dat je wilt verliezen), startdatum en Huidige gewicht (of aantal kg's dat je al kwijt bent).

Als je al op het lijstje staat is het voldoende om door te sturen wat je nu weegt (of indien geheim: wat je nu kwijt bent). Dan vul ik het in excel in en de maandag daarop komt dan over het algemeen de vernieuwde lijst online. Ook deze ronde hadden we weer een nieuwe aanmelding, dat is tot nu toe steeds geweest, dus voel je vooral niet bezwaard omdat we al bezig zijn.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:27

Ik heb het opgeven weer gemist zie ik. :')
Maar maakt niet uit, blijf momenteel een beetje hangen op de -5.
Beetje veel stress waardoor ik toch weer sneller ga snaaien.
Dus daar moet ik even doorheen gaan komen.
Ik was zo goed op weg.