Emmaa_ schreef:Mizora totaal niet om onaardig over te komen want ik vind het heel knap dat je het zo aanpakt, maar als je zo veel gewicht wil verliezen zou ik zeker eens met de huisarts bespreken wat de mogelijkheden zijn voor professionele hulp. Als het proces zo lang is is het van belang om dit onder begeleiding van een professional te doen, ook omdat er bij het verliezen van dat gewicht wellicht andere problemen kunnen komen kijken die makkelijker aan te pakken zijn op het moment dat er al hulpverleners op de zaak zitten.
Een dietist wordt 3 uur lang vergoed vanuit het basispakket en anders zou ik in ieder geval wel aankaarten bij de huisarts dat je hiermee bezig bent voor eventuele hulp en ondersteuning.
Het komt totaal niet onaardig over, maar ik ga je advies toch niet gebruiken. De huisarts kent me niet. En dat is niet overdreven. Ik zit nu weer tijdelijk in Wageningen, daar sta ik niet eens bij een huisarts ingeschreven, maar bij de huisarts in H'sluis ben ik 2 keer geweest. 1x vanwege een rare plek op mijn been (ringworm die dankzij de laksheid van de assistentie uitgelopen was op wondroos) en 1x vanwege een ontsteking en een allergische reactie op caviabeten (ik greep in toen de mannen elkaar probeerden te vermoorden), die 2e keer heb ik geloof ik niet eens een huisarts gezien, maar dat weet ik niet 100% zeker. We hebben er namelijk wel 4 of 5 daar rondlopen. De keer daarvoor was als kleuter (met mijn vinger tussen het kleuterhek gekomen, daarvoor ben ik wel een aantal keer geweest), maar dat was nog bij een oudere huisarts (letterlijk, we zijn veranderd omdat hij met pensioen ging).
Dietist valt wel onder de basisverzekering, maar ook onder eigen risico. Conclusie is dan alsnog dat ik het gewoon zelf betaal. Qua contact en eigenlijk ook qua kennis was ik niet bijster onder de indruk van de huisarts in H'sluis, dat helpt niet mee.
Eerlijk gezegd denk ik dat als ik al professionele hulp ga zoeken, dat op een ander vlak is. Maar ook daar is de drempel voor mij op het moment nog te groot voor.
@smurffie: ik eet regelmatig er iets naast. Mijn nasi bestaat ook grotendeels uit groenten. De 6 porties komen van 200g rijst, 400g tofu, 150g hamreepjes, 200g peen, 450g sperziebonen, 600g ui, ketjap manis (om de tofu te marineren) en olie. Daarnaast dus een appel. En soms nog extra groenten (sperziebonen of krootjes over het algemeen).