3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:06

hafpower schreef:
Ik kruip ook maar eens uit de mee lees stand.
Heb eigenlijk altijd al problemen gehad met mijn gewicht.
2 jaar geleden flink afgevallen door 4x per week naar de sportschool te maar had daardoor nergens anders meer tijd voor..
Het was na het werk omkleden en dan door.
Nu zit ik met een flinke knieblessure en heb zeker 3 weken stil gezeten.
Nu zit ik op 86,2 kg en daarvoor op 84 waar ik al niet blij mee was.
Ook heb ik een trage schildklier dus maakt afvallen ook niet makkelijk.
Heb me ook weer aangemeld bij weight watchers om toch een stok achter de deur te hebben.
Ik mag nog steeds niet sporten, beetje fietsen en wandelen zou mogen dus daar wil ik vandaag mee beginnen.
Oké nu m'n lijstje.

O
shake body en fit met 250 ml magere melk
Koffie met een zoetje
M
2 wraps met laagje MonChou,sla en kipfilet, opkikker tomaat.
A
150 gekookte aardappelen,200 groente,vlees en jus.
T zijn appel en banaan

Mochten er op of aanmerkingen zijn hoor ik het graag!

Op hoeveel kcal zit je? :))
Klinkt niet heel veel nml

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:28

Op hoeveel kcal zit je? :))
Klinkt niet heel veel nml[/quote]

Klopt helemaal hoor,zie het nu ook.
Maar moet echt even flink afvallen.
Krijg echt commentaar van iedereen en m'n broeken passen amper.
Zit echt in een mega dip.
Bmr gaf 1700 aan zit hiermee op 1047
Bij weight watchers mag ik nog 7 punten.

jaimy10

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:30

Dan hebben ze maar commentaar.... Liever langzaam gezond afvallen dan zo.. Dit is niet gezond. :n
Niet lager eten dan dat je BMR aangeeft! :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:34

Oei oei oei, 1000 kcal is minder dan wat ze gemiddeld in hongersnood eten :(:) Je laat je lichaam nu eerst je eigen spieren op eten, en vervolgens je organen. Niet doen hoor! Goed voor jezelf zorgen :(:)

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:43

Jullie bedankt had dit ff nodig.
Ga nog even kijken wat ik er bij pak.
Het is vooral mijn gevoel dat ik me nu zo rot voel en schaam zeg maar.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:46

Niet doen hoor! Goed voor je lichaam zorgen, je moet er nog heel lang mee door. Snap dat je je rot voelt, maar zet dat om in motivatie om er iets aan te doen op een gezonde manier :(:)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:49

Ik zie helemaal niet in waarvoor jij je moet schamen. Al moet je 100 kg afvallen, nou en? Lekker veel proberen wandelen/zwemmen/fietsen, niet aan de pillen en bizarre dieetprogramma's, maar tijd nemen om voor jezelf te koken met voedende producten. Geen pakjes en zakjes, maar lekker veel groente zodat jij alle vitamines binnenkrijgt :(:)

Wie jou liever op een crashdieet zet waardoor je binnen de maand kilo's aan vocht (geen vet!) kwijt bent, en nadien dubbel zo hard aankomt, die heeft het niet goed met jou voor. Hetzelfde geldt voor wie niet inziet dat jij misschien wel op je voeding moet letten, maar wel gewoon nog steeds voldoende moet eten :(:)

En zoals voor alles geldt: de beste stuurlui staan aan wal. Sterkte hoor!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:55

hafpower schreef:
Jullie bedankt had dit ff nodig.
Ga nog even kijken wat ik er bij pak.
Het is vooral mijn gevoel dat ik me nu zo rot voel en schaam zeg maar.

Je kunt het! *\o/* Goed voor jezelf zorgen, dat is echt zo enorm belangrijk. Zoals anderen al zeggen: liever iets langzamer en blijvend op een gezonde manier, dan snel een crashdieet en na 2 maanden alles er weer aan.. Lief zijn voor jezelf en voor je lijf. :)

Dat schamen herken ik trouwens heel goed hoor. Het is heel naar als andere mensen opmerkingen maken over je gewicht en over dat je bent aangekomen. (alsof je dat zelf nog niet doorhad 8)7 ). Maar sta er boven! Antwoord gerust met dat je het weet en er mee bezig bent, of dat het simpelweg hun zaken niet zijn. Dat mag jij gewoon zeggen en vinden!

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:58

Voor m'n knieblessure deed ik 2x in de week flink wandelen met de honden,1x in de week agility,1x in de week body pump en iedere ochtend 30 minuten wandelen en nog 2x hardlopen.
Nu mag en kan ik niks dus dat geeft al frustratie.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:58

Of dat ze de opmerking maken of je nu alwéér eet, of ofdat je wel aardappelen zou eten, want jij bent toch op dieet? 8)7

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:00

hafpower schreef:
Voor m'n knieblessure deed ik 2x in de week flink wandelen met de honden,1x in de week agility,1x in de week body pump en iedere ochtend 30 minuten wandelen en nog 2x hardlopen.
Nu mag en kan ik niks dus dat geeft al frustratie.

Snap ik heel goed. Ik heb een half jaar niets mogen doen ivm een rugblessure en ben daardoor ook flink aangekomen. Mocht niet eens op de fiets naar mijn werk :( Inmiddels heb ik een nieuwe fiets waar ik beter op kan zitten en mag ik weer wat dingen doen. Ik ga nu ook weer naar de sportschool en kan weer wandelen: dat motiveert zo enorm! Probeer te denken aan het moment waarop je dit soort dingen weer mag doen. Heb je een zware blessure? En heb je een lange verwachtte herstelperiode?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:01

Gebruik deze tijd om je voeding al op het juiste spoor te krijgen! Dat is al halfweg :-)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:19

Bhriseis schreef:
Annikoe, visdag :D Heb je je 'weekendprobleem' al kunnen oplossen? Hoe gaat dat nu?

Ik doe mijn best, maar het werkt nog niet altijd even optimaal :Y)
Afgelopen weekend was ik bijvoorbeeld alleen thuis met mijn vriend, en dan kook ik zelf gewoon gezond, probeer ik gezond te ontbijten en had ik pompoensoep gemaakt voor de lunch. Alleen 's avonds van de lekkere dingen afblijven is lastig :)) Nog een paar maanden en dan woon ik op mezelf, ik hoop dat het dan al een stuk beter/gemakkelijker gaat. Nu haalt mijn moeder vaak nog veel ongezonde dingen in huis wat het lastig maakt soms.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:36

Ik schaam me ook voor mijn lichaam.. Ik heb gelukkig wel een hele lieve vriend die me neemt zoals ik ben en er niks van zegt, maar het zou me juist wel helpen als hij zegt; melis er moet wel echt wat af..

Maar uiteindelijk doe ik het voor mezelf op mijn eigen tempo!

Ik heb vanochtend de snickersmoothie op. Tussen de middag moest ik eigenlijk een klutsei met tomaat eten maar omdat ik net pas terug ben van stal wordt dat hem niet meer.. Ik moet dalijk werken dus moet om 16.30 al eten. Ik denk dus dat ik mijn avondeten en lunch eventueel omdraai. Meestal heb ik na werk honger omdat ik zo vroeg moet eten..

Ik ga dalijk dus een linzenschotel klaarmaken. Ik ben heel benieuwd of hij smaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:32

LoveUggs schreef:
Ik schaam me ook voor mijn lichaam.. Ik heb gelukkig wel een hele lieve vriend die me neemt zoals ik ben en er niks van zegt, maar het zou me juist wel helpen als hij zegt; melis er moet wel echt wat af..

Ik heb vanochtend de snickersmoothie op. Tussen de middag moest ik eigenlijk een klutsei met tomaat eten maar omdat ik net pas terug ben van stal wordt dat hem niet meer.. Ik moet dalijk werken dus moet om 16.30 al eten. Ik denk dus dat ik mijn avondeten en lunch eventueel omdraai. Meestal heb ik na werk honger omdat ik zo vroeg moet eten..

Ik ga dalijk dus een linzenschotel klaarmaken. Ik ben heel benieuwd of hij smaakt!

Heel erg lastig. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je omgeving je accepteert voor wie je bent en je misschien wel motiveert om gezonder te leven, maar tegen een vriend/vriendin/familielid/whatever zeggen dat ze voor het mooie af moeten vallen vind ik zo'n slippery slope. Stimuleren en helpen, uiteraard, maar uiteindelijk moet het vanuit jezelf komen, jij moet tevreden met jezelf zijn.

Ik zeg dat als iemand die zich ook lang heeft geschaamd voor haar lichaam en dat met vlagen nog steeds doet. Soms kijk ik 's morgens in de spiegel en weet ik gewoon al dat er die dag geen land met me te bezeilen gaat zijn, wil dan niks straks dragen en het liefst de hele dag opgerold in een balletje in bed liggen. Maar ik begin nu wel stukje voor stukje meer te leren dat het belangrijk is dat je jezelf mooi vindt ongeacht het gewicht dat je hebt of dat ene puistje op je voorhoofd. Als je jezelf niet mooi vindt zoals je er nu uit ziet ga je namelijk imo altijd wel een rede vinden om jezelf niet mooi te vinden, ook als er 10 of 20 of 50 kilo vanaf is.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:58

Emmaa_ schreef:
LoveUggs schreef:

Heel erg lastig. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je omgeving je accepteert voor wie je bent en je misschien wel motiveert om gezonder te leven, maar tegen een vriend/vriendin/familielid/whatever zeggen dat ze voor het mooie af moeten vallen vind ik zo'n slippery slope. Stimuleren en helpen, uiteraard, maar uiteindelijk moet het vanuit jezelf komen, jij moet tevreden met jezelf zijn.

Ik zeg dat als iemand die zich ook lang heeft geschaamd voor haar lichaam en dat met vlagen nog steeds doet. Soms kijk ik 's morgens in de spiegel en weet ik gewoon al dat er die dag geen land met me te bezeilen gaat zijn, wil dan niks straks dragen en het liefst de hele dag opgerold in een balletje in bed liggen. Maar ik begin nu wel stukje voor stukje meer te leren dat het belangrijk is dat je jezelf mooi vindt ongeacht het gewicht dat je hebt of dat ene puistje op je voorhoofd. Als je jezelf niet mooi vindt zoals je er nu uit ziet ga je namelijk imo altijd wel een rede vinden om jezelf niet mooi te vinden, ook als er 10 of 20 of 50 kilo vanaf is.

Ik woon nu sinds een jaar samen met mijn vriend (voor het eerst op mezelf dus), maar ondanks dat is mijn moeder diegene die tegen me zegt; melis, kijk uit, doe er wat aan want dalijk ben je ongelukkig en dan krijg je het er zo moeilijk weer vanaf.

Mijn vriend vind me mooi zoals ik ben, en dat maakt dat ik weet dat er kilo's af moeten, maar dat ik het zelf moet willen doen.

Tot nu toe kom ik goed de dag door, maar het wordt lastiger als ik moet werken en dan op mijn werk moet eten. Ik moet het dan van te voren klaar maken en als ik bijvoorbeeld van 11.30 tot 21.00 moet werken betekend dat dat ik de avond ervoor eten klaar moet maken voor de volgende dag.

Ik wil ook het sporten weer gaan oppakken. Vandaag heb ik +- 30 min paard gereden, 15 min gepoetst, 30 min stal uitmesten en ons stallenblok geveegd, dalijk nog 3 uur staand werken.

Vanochtend de smoothie en dalijk een linzen salade met zoete aardappel, pompoen, wortel, linzen, basilicum en munt, ben heel erg benieuwd of hij smaakt. Ik heb nog nooit linzen gegeten en pompoen en wortel vind ik normaal niet lekker haha

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:57

Ik heb ook erg lang last gehad met onzekerheid en schaamte over mijn lichaam. Inmiddels heb ik dit wel redelijk los kunnen laten, mede omdat ik 2 kinderen verder ben en opeens de drang om "strak" te worden veel minder is. Daarnaast werkte het me alleen maar tegen, doordat ik slecht in mijn vel zat ging ik alleen maar meer eten. Inmiddels ben ik best tevreden met mezelf, maar dat gaat natuurlijk met ups en downs. Het afvallen gaat me nu vooral om mijn gezondheid, ik heb vanwege de zwangerschapsdiabetes die ik had een verhoogde kans op diabetes type 2. De belangrijkste manier om dat te voorkomen, is gewichtsbeheersing. Daarnaast wil ik gewoon alles met mijn kinderen kunnen doen en ook een goed voorbeeld voor ze zijn. En tot slot wil ik er natuurlijk ook beter uitzien, maar dat is niet meer prioriteit nr 1 :)

Overigens moe tik het ook wel echt zelf doen. Hoewel mn man me heel fijn steunt, heeft hij wat eten betreft nog minder ruggengraat dan ik :') Prima, het is ook mijn verantwoordelijkheid. Soms zou t wel fijn zijn als hij zei "he schat, niet doen" maar ik snap ook wel dat hij daar zijn vingers niet aan brandt O:)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:00

Wat goed van je Laura!
Ikzelf vind mezelf niet per se lelijk, maar ik trek eigenlijk nooit een strak shirtje aan of ik stop ook niks in mijn broek. Dan wordt namelijk de nadruk gelegd op mijn (helaas erg brede) heupen en dat vindt ik echt niet mooi, dan lijk ik ook meteen veel dikker.

Mijn lijstje van vandaag:
O: een zelfgemaakt gevlochten kaneelbroodje en een kop thee.
L: twee boterhammen met kalkoenfilet en hagelslag en water.
T: een handje pinda's en een handje pepernoten.
A: wortelstamp met scholfilet.
T: kop thee met wss iets lekkers.
B: wandelen met paard in bos, 10 minuten fietsen, 15 minuten oefeningen.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:06

Ik irriteer me ook echt meer aan mezelf. Ik vind een bepaalde kledingstijl heel erg leuk die ik eigenlijk niet aan kan. Dit kan ik alleen maar zelf veranderen.

Ook baal ik soms echt als ik foto’s van mezelf op mn peerdje zie en dit wil ik ook voor ons beide anders, want zij draagt het ook mee.

Lijstje voor vandaag is weinig, maar niet zo gezond denk ik :=
O: koffie met 3 roereitjes en een sinaasappel
L: bakje met stukjes ananas en koffie
A: Lasagna met salade en 2 glazen spa rood
T: koffie met een stroopwafel en een pimmetje
Beweging: lopen naar het winkelcentrum, longeren waarbij ik altijd wat meer loop dan ik geleerd heb.

Misschien dat er vanavond nog wat bij komt, maar dan doe ik wel even een editje.

Zie verder goede en inspirerende lijstjes voorbij komen, leuk!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:18

LoveUggs, kan je niet op vb. zondagnamiddag je eten voor vier dagen klaarmaken? Of voor een week zelfs, als je maar wat porties in de vriezer doet? Dat kan prima hoor, en vergt wel even tijd, maar volgens mij zijn er veel fitte drukke mensen die dat doen. Ik prep nu de maandagvoormiddag mijn avondmaaltijden tot en met donderdag, en de vrijdag haal ik iets (gezonds) uit de vriezer, vb. zelfgemaakte pastasaus, curry, stoofpot... Zo heerlijk, al die rust nu 's avonds! Ook meteen minder afwas <<) En dan heb ik tijd om lekker lang met de hond te wandelen na het werken, in plaats van me te moeten haasten omdat ik moet koken.

Voor je lunch hoef je niets té fancy te maken als je daar de tijd niet voor hebt. Hier staat standaard soep in de vriezer, en spinazieblaadjes/sla en kerstomaten/paprika/komkommer in de koelkast. Kan je prima een gezond belegde boterham, wrap of salade mee voorzien.

Vandaag wordt zo:

T: 3 suikervrije bio speltbiscuitjes
O: 90 g gezonde wortelcake, Griekse yoghurt vanille en twee lattes
B: Huishouden, 40 min. wandelen van en naar de supermarkt
L: Zweeds meergranenbrood met Aoste vegetarisch beleg en wat boter, kop verse pompoensoep
T: 400 g kwark met ananas en sinaasappel en een el granola met speculaaskruiden
B:Uur balletles
T: Banaan
B: Anderhalf uur balletles
A: 100 g rijst, wat appelmoes (suikervrije maar uit een pot), rauwe spinazie/cherrytomaat/wat light dressing, 100 g quorn en vega schnitzel

Zo'n 2250 kcal terwijl ik wellicht +3200 verbrand, maar met zoveel sporten heb ik sowieso weinig honger en daarmee compenseer ik wel de weekdagen dat ik tegen verbruik aanzit. Even kijken of dit werkt voor me!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:35

Ik prep ook zoveel mogelijk en dan inderdaad op zondag en woensdag :j Gebruik vaak veel dezelfde ingrediënten dus dan is het niet zoveel moeite. :) (de ene dag linzen in de salade, de dag erna linzen met hüttenkäse op roggebrood etc.) Ik ben er meestal een half uurtje mee bezig.
Elke avond red ik niet. Ik werk 40 uur, heb die deeltijd studie ernaast, een bijrijdpaard, pepper, fitness en soms nog iets van sociale contacten :))

Net lijstje Bhriseis!

Hier niet zo spannend vandaag:

O: shake van 600 ml met 200 ml halfvolle melk, water, chocolade eiwitpoeder, banaan, pindakaas en 60 gram havermout
T: 150 gram yoghurt, 50 gram musli, handje gedroogde cranberries
L: 2 grote speltcrackers met 40 gram hüttenkäse en een halve avocado
T: appel en een peer
A: 150 gram quinoa met 100 gram linzen, 3 stengels gesneden bleekselderij, halve avocado, azijn, olijfolie en kruiden, 60 gram hüttenkäse, stuk zalmfilet :9

B: 0 :+ Misschien uurtje fitness of uurtje paardrijden, even kijken hoeveel zin ik heb na werk haha

Totaal: 1886 kcal
Als ik nog ga sporten, neem ik na het avondeten nog een schaaltje kwark met sinaasappel, dan kom ik op 2043 kcal :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:20

Dank je Frummels! Vooral op mijn ontbijt ben ik dol: zoet en toch doe ik er haast vier uur mee zonder trek.

Heel netjes hoor, jouw dag!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:15

Goede tip van het invriezen maar helaas zit onze vriezer nu zo vol dat het er niet bij zou passen.. we hebben niet zo'n grote vriezer.

Dit is mijn lijstje voor vandaag;

O: smoothie met chocolade shake basis, ongezoete amandel melk, theelepel cacau poeder, blauwe bessen en een halve avocado. Daarbij water want ik vond hem niet zo lekker:+
T: een banaan
M: Griekse yoghurt 0% met gesneden appel en wat kaneel poeder
A: kikkererwten met peterselie en krenten, en daarbij zalmspiesjes klaargemaakt in vers geperste sinasappelsap, komijn, paprika poeder en een stukje geschaafde gember.

Vanavond mag ik nog een stukje chocola (75%) maar die lust ik niet dus zou ik niet eten. En nu op naar stal voor een uur les *\o/*

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:06

mijn lijstje vandaag is schokkend ^)
O: 2 koppen koffie
L: mcdonalds met frietjes en zo’n maestro burger
A: speltpasta met wortel, Chinese kool en 2 gehaktballen
T: pepernoten + koffie
Drinken: 2 glazen spa rood en een blikje fristi
:roll:

Beweging; 3 zakken voer verslepen, tillen en in tonnen gieten

En eigenlijk voel ik me niet eens schuldig!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 08:17

Goedzo benthhh, schuldig voelen is ook helemaal niet constructief. Soms heb je zo'n dag, dan kan je er maar beter van genieten :D

Mijn lijstje van gisteren is ook niet geweldig, allemaal laat en moe thuis, dus toen waren we opeens bij de snackbar O:)
Gisteren:
O: kokoskwark met granola
T: 2 vitalu crackers met slankie sambal
L: volkorenwrap met kipfilet, paturain, sla en tomaat
T: appel
A: haassate, broodje frikandel speciaal en paar patatjes

Vandaag nog onbekend, moet nodig boodschappen doen. Vanavond lekker uit met mn man, ff eten bij happy italy en dan naar de bios :D dus er komt sowieso een flink bord pasta of een pizza, en een bak zoute popcorn in mn lijstje :+