Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Drogon

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:28

Hey dames! Ik heb een vraag. :D

Ik ben sinds kort begonnen met hardlopen en ik vind het heerlijk. Ik wil doe het nu 3x per week. Ik wil dit graag blijven doen en natuurlijk ook steeds wat intensiever alleen lees ik overal op het internet dat hardlopen dus funest blijkt te zijn voor je borsten/billen. Nou denk ik dat borsten makkelijk op te lossen zijn met een goede sportbh, maar nu wil ik dus graag wat oefeningen door mijn hardlooproutine heen gooien om te voorkomen dat ik straks een pannenkoekenkont heb. :')

Zijn hier ook mensen die dit ook doen? En welke oefeningen doen jullie dan? En doen jullie dat voor, na of tijdens jullie run?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:40

Ik heb er geen pannenkoekenkont van gekregen! *\o/* Maar ik doe niet alleen aan hardlopen, dus misschien kan iemand anders beter antwoorden.
Tijdens het hardlopen spring ik over alle bankjes heen, zie elke boomstam als evenwichtsbalk en de paardenhindernissen in het bos moet ik ook altijd over O:) . Ik train voor een mudrun dus buitenspelen mag best, toch? :o
Vaak doe ik na het hardlopen nog wat oefeningen zoals squats en push- ups enzo.

Ik draag altijd een sportbh (over mn gewone, ik ben een piepert wat dat betreft- wil geen enkele beweging daar whatsoever).

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:50

Ik vraag me altijd af of het niet gewoon kul is? Geen idee. Ik fiets en zwem ook, dat schijnt er dan weer goed voor te zijn.

Boobs verdwijnen bij mij wel, maar da's door afname van mijn vetpercentage. Tja, jammer dan.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:05

Ik doe veel krachttraining naast hardlopen. Het is natuurlijk net wat je mooi vind en zelf wil. Ik vind een gespierd lichaam mooi (dan bedoel ik overigens geen body builder gespierd lichaam!) zowel bij mezelf als bij anderen. Sterker nog, ik heb afgelopen jaren bijna alleen maar krachttraining gedaan. Nu ik meer hardloop blijf ik zeker 2 a 3 keer per week kracht erbij doen.

Ik doe dit niet op dezelfde dag als hardlopen maar op de andere dagen. Train alles, wel iets meer nadruk op billen, hamstrings, en rug, maar train ook armen, schouders, rest van mijn benen, core, alles eigenlijk.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:06

Leuk trouwens die foto's! Ik sta er altijd beroerd op haha, zie er niet charmant uit met een bezweet uitgeput hoofd. Op Zandvoort wel lachend over de finish om er toch een keer lachend op te staan, maar die is van vrij ver weg genomen. Van obstacle runs wel veel leuke foto's.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:37

Ik doe ook krachttraining erbij, dus geen platte boel hier. Ook nooit gehad.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:25

Wat een gave finishfoto supervixen! Jammer dat je vriend het niet doorhad :')

Dit is mijn finishfoto van de asselronde afgelopen jaar, ben ik ook wel blij mee! Was behoorlijk fris toen dus geen last van rooie kop/bezweet

Afbeelding

Ik heb een prima kont hoor en doe geen krachttraining :D Wel zwem ik en fiets ik en rijd ik paard (dit schijnt ook goed te zijn voor je kont?). Als ik een pannenkoekenkont zou krijgen van het hardlopen denk ik dat mijn vrien daar wel 'commentaar' op zou geven :')
Mijn borsten zijn opzich prima, ze zijn klein maar dat komt toch voornamelijk door genen icm slank zijn, die train je er ook niet aan ofzo. Het voordeel is wel dat ze daardoor niet snel gaan hangen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:39

Mooie foto hoor!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:06

Leuke foto s1993!

Phoe ik heb zenuwen voor vanavond. Het is maar 5 km, er hangt absoluut niks vanaf, helemaal geen belangrijke loop, maar ik merk aan mezelf dat ik spanning heb en mezelf druk op leg om een knappe tijd te lopen. Ik weet nu al dat ik te hard van start zal gaan om die tijd te halen, snel buiten adem ga zijn, buikpijn ga krijgen. Waarom deed ik ook alweer mee? Oh ja voor mijn lol _O- komende uren toch maar proberen de druk er wat af te halen, nergens voor nodig allemaal.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:15

Kom op anne_bento, niet zo aanstellen hoor! :P Die 5km kan je nog met twee vingers in je neus.
Ook een leuk idee voor op de foto trouwens :D

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:23

Dankjulliewel! Hoor inderdaad meer dat zwemmen naast het hardlopen een mooie combinatie is. Zal ik eens naar gaan kijken. :)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:35

Wat gaan jullie hard! Sorry als ik iets mis!

Beeldmateriaal heb ik niet van mezelf terwijl ik aan het hardlopen ben, maar ik gok dat ik er tijdens het lopen niet heel charmant uitzie :+

Ik doe verder geen krachtoefeningen naast het hardlopen, maar ik fiets wel veel en rijd ook paard. Het enige wat ik merk is dat mijn vetpercentage omlaag gaat (ik val af en mijn taille wordt smaller) maar goed dat lijkt me niet meer dan logisch. Maar dat kan misschien wel voor een pannenkoekenkont zorgen :')

Vanmorgen een rondje van 5km gedaan. Ging prima! Ik wordt er zo lekker energiek van :D Heb mezelf beloofd dat ik na de 7km nieuwe (echt goede) schoenen mag :)

Ik had wel een andere vraag: eten jullie bewust meer als jullie hardgelopen hebben? Ik loop tegen wat dingetjes aan en vraag me af of ik door het hardlopen misschien niet meer moet gaan eten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:22

Als ik 20km hardgelopen heb barst ik van de honger, dus eet ik meer. Logisch toch? Zeker als je meer dan 1000kcal verbrandt.
Bij een 5km heb ik dit nauwelijks, maar vanaf 10km eet ik echt wel meer.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:37

Felica bij mij wisselt het ook erg, zoals vanochtend 5km gelopen dan eet ik 'normaal', na een lange duurloop heb ik veel trek en weet ik dat mijn lichaam ook eten nodig heeft voor goed herstel dus eet ik wat extra :)

Doe ik ook met andere activiteiten overigens, als ik heel veel beweeg op een dag eet ik ook wat meer, merk dat mijn lichaam daar ook behoefte aan heeft!

Voor de mensen hier die veel in het bos lopen: hoe vinden jullie de weg? Ik wil nu het weer kan vaker in het bos lopen maar loop het liefst met zo min mogelijk attributen en vind het lastig om een 'plan' te maken voor lopen als ik de weg niet weet (normaal bepaal ik vooraf ongeveer de afstand via Google maps als ik loop, maar die kent niet alle bospaden natuurlijk).
Vanochtend met mijn vzpony rondje bos gedaan maar dat is gewoon kwestie van het ruiterpad volgen, dat heeft als voordeel dat ik iig niet verdwaal!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:46

Ik wandel al bijna 15 jaar bijna wekelijks met mijn vriend door de bossen van Veluwezoom, door het Deelerwoud, door Montferland, Ginkelse hei enz. Eigenlijk alles wat redelijk in de buurt is.
Dus ik weet behoorlijk goed de weg in de bossen in de buurt. Als ik ga hardlopen bedenk ik wel een route waarvan ik weet welke kant ik zo ongeveer op moet.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:34

Gewoon gaan, dat is toch echt de beste tip. Onthoud waar je de bocht om gaat, en blijf in de buurt van de paden die je wél kent. Uiteindelijk leer je steeds meer delen van het bos kennen. Zelf vind ik het fijn dat ik mijn route 'terug' kan lopen op mijn horloge, of ik laat 'm zoeken naar een aangemaakte locatie zodat je in ieder geval altijd weet welke richting je terug op moet. Ook kijk ik graag op websites van routes die andere mensen hebben gerend, zoals bijv op de website van runnersworld. En natuurlijk lekker wandelpaden volgen als die aangegeven staan!

Ik ga morgen ook weer een nieuw stuk bos ontdekken, gelukkig zijn de paden hier ontzettend goed aangegeven, dus het is enkel de namen van de locaties onthouden en de bordjes en kleurtjes op de bomen volgen :+

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:36

@Anne_Bento, benieuwd naar je wedstrijd.

Ikzelf heb morgen mijn eerste wedstrijdje van dit jaar, helaas te weinig snel getraind, en dinsdag dan iets sneller over een langere afstand dan normaal, en mijn kuitspieren laten zich voelen. Hopelijk valt het mee, is maar 4,5 km, liep die vorig jaar aan 13 km/u, als ik dit kan evenaren ben ik tevreden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 07:30

Ik ben een van de weinigen die niet van zelfde rondje houd.
Vanaf mijn huis heb ik meer dan 75 verschillende routes uitgeschreven diverse afstanden.

En vanaf de omgeving Breda heb ik beschikbaar over 7-8 grote bossen.
Maar ik rij ook naar bergen op zoom, Roosendaal, en Drunense duinen die gebieden ken ik helemaal niet.
Heb dan de app trails openstaan en ga ik gewoon rennen en dan aantal km kijk ik hoe ik terug moet lopen naar de auto.

Nu op dit moment twijfel ik tussen bergen op zoom of naar Teteringse heide of vrachelse heide nu zijn de laatste2 bossen beter optie. Beide zijn maar 10 minuutjes rijden..... en vanwege zwangerschap zal ik wel niet ver kunnen lopen dus denk ik dat dat wel beste oplossing is.
Morgen wil ik graag mee doen met leuk wedstrijdje op mijn gemakje, moet wel schitterend weer zijn

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 09:45

Ik heb wel een paar standaard rondjes, en verdwaal ook gerust. Meestal kom ik vanzelf weer ergens uit waar ik het wel ken en anders hebben we nog google maps enzo

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 10:51

Afbeelding

Ik ben weer thuis, het werd Teteringse bos en zandvlakte. Echter moet ik eerst beter uitzoeken hoe of wat want daar worden dus honden bijeenkomsten gehouden, reddingshond, beveiligingshond en de gewone hond.
En tijdens hardlopen heb ik hekel aan honden ik ben 2x flink te grazen genomen en heb blijvende angst.

De zandvlakte heb ik niet gehaald na 500 meter moest ik ff wandelen
Afbeelding
Pad naar beneden

Afbeelding
Dit is de app, na 5km heb ik gekeken waar ik was en hoe ik terug moest naar de auto.

Ik wilde vandaag flinke tocht maken niet gelukt ....omdat ik de honden niet vertrouw en liep niet op mijn gemak.
Na 7km in 50 min gestopt wel lekker gelopen geen enkel kwaaltje of pijn zelfs niet geplast.
Dus zoals nu uit ziet 5km wedstrijdje in bergen op zoom morgen....zin in ben er fit genoeg voor

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:01

Ik heb die app ook gezocht maar kon hem niet vinden. Er waren er meerdere. Kun je misschien een screenshot maken van het icoontje van de app?

Ik heb me net even uitgeleefd in de sportschool. 45 min op de variotrainer en 30 min krachttraining. Ik ga morgen weer het bos in.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:36

Leuk om te lezen hoe iedereen traint.

Ik heb zelf vanochtend 8 km gelopen. Ging lekker en eindelijk weer wat snelheid er in. Dinsdag wil ik rondje van 5 op meer snelheid doen en volgende week zondag de 10 in Enschede.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:16

Trails outdoor GPS logbook is de naam

Zoeken op je iPhone dus niet je iPad of Android

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 13:57

Ahh jammer, ik heb een samsung.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:24

Bedankt voor de antwoorden op mijn vraag! Ik vind het heel moeilijk in te schatten, ik loop nog niet bijzonder ver maar icm al het fietsen wat ik doe (gemiddeld toch wel een uur per dag) denk ik dat dat misschien toch wel mee kan spelen in de dingen waar ik nu een beetje tegenaan loop. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik mijn voedingspatroon daarop kan aanpassen.

Mooi zo in het bos. Ik loop zelf voornamelijk gewoon in de buurt, al lijkt het bos me wel heel fijn lopen. :)