Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:06

Evelijn schreef:
Dat klopt... maar als die 'nee' misschien niet zo wordt uitgesproken... maar verpakt als 'niet nu, , 'dat zie we later wel' of 'ooit wil ik wel kinderen' etc.

Dat soort antwoorden kun je in feite gewoon als "nee" interpreteren. Een man die kinderen wil "maar nog niet nu" zet daar meestal een soort "tijdsbestek" op. Alsin: "als we gesetteld zijn in een huis" bv. Of "als ik een stabiele job heb."
Niet "ooit" en "zien we later wel". Dat is gewoon "ik wil geen kinderen maar durf dat niet met zoveel woorden te zeggen."

Kinderwens heeft weinig van doen met liefde. Het is gewoon iets waarop je niet zou mogen "compenseren" want dat gaat niet als er echt een wens is. Dan doe je jezelf tekort.
Als mijn man kinderen had gewilt, dan met heel veel pijn in het hart maar dan was het nooit wat geworden, hoe verliefd ik ook op hem was. Dat kan en mag ik hem niet ontnemen. Andersom kan en mag hij mij dat niet opdringen omdat hij ook verliefd was op mij. Dus dan zouden onze wegen gescheiden zijn.

Evelijn

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:11

Tja... en wie is er dan de slappeling, Ayasha. Als de kerel weet dat zijn vrouw kinderen wil en hij niet dan kan ook hij de relatie beeindigen. Ze zijn er allebei inderdaad bij... en hebben dus beide verantwoordelijkheid hier... en ik denk dat het voor ons zonder kinderwens een stuk makkelijker is om rationeel te blijven dan wanneer je met die tikkende tijdklok rondloopt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:12

Evelijn schreef:
Tja... en wie is er dan de slappeling, Ayasha. Als de kerel weet dat zijn vrouw kinderen wil en hij niet dan kan ook hij de relatie beeindigen. Ze zijn er allebei inderdaad bij... en hebben dus beide verantwoordelijkheid hier... en ik denk dat het voor ons zonder kinderwens een stuk makkelijker is om rationeel te blijven dan wanneer je met die tikkende tijdklok rondloopt.

Ik las 'tikkende tijdbom' maar dat is het natuurlijk ook wel :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:13

Ik denk dat het hele stuk "wie is er dan de slappeling" ook geen fluit toevoegd
Ja iemand kan ontwijkende antwoorden geven
Dat is idd niet handig
Maar neem je wel of niet genoegen met die ontwijkende antwoorden?
Dan laat je het wel of niet gebeuren
Tis een wisselwerking denk ik

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:15

Ik vind het dan weer niet zo opbouwend om andere vrouwen serpenten te noemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:17

Evelijn schreef:

Beide, want zij heeft de ballen ook niet.
Hem dan maar een kind op dringen is niet alleen slap maar ook nog eens laf, liegen en respectloos.
Ik bedoel het ook niet opbouwend. Ik vind dat gewoon. :+ Dus dat valt mee.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:22

In het geval van mijn familielid, haar ex wilde eerst graag dat ze haar opleiding zou afmaken en ze wat zouden sparen. Dat duurde madam blijkbaar te lang. (ze is 26) Dus hoppa, vriend eruit met een slap excuus en na 3 maanden zwanger van de volgende.

Ik vind dat oerstom gedrag, geen ander woord voor.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:41

Evelijn schreef:
Ik vind het dan weer niet zo opbouwend om andere vrouwen serpenten te noemen.

Op het moment dat je in een relatie zit waarbij de partner geen kind wil en je stiekem toch een kind in die relatie wil krijgen (lees:je douwt je partner een kind door zijn strot) valt er weinig opbouwends meer te zEggen geloof ik
Dan is serpent nog relatief mild

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:42

Mee eens. Maar als je als man absoluut geen kinderen wil, zou je natuurlijk ook zelf voor anticonceptie kunnen zorgen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:42

O jee je zal je kind maar een stabiele basis willen bieden :roll: stel je voor.

Ik heb toch ook het idee dat het per geval van kinderwens kan verschillen. Je hebt van die hele intense geboren vaders/moeders en mensen die het anders zien. De eerste categorie zal de relatie verbreken, de tweede zoekt misschien een andere invulling van zijn/haar leven. Kan gewoon, weet je. Niet voor iedereen, maar het oneens zijn over kinderwens hoeft imo niet het eind van een relatie te betekenen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:44

Lielle: dat is ook zo... maar goed... mensen blijven soms wonderlijke weZens :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:46

En dan kun je nog zo een wens hebben ... wat als het gewoon niet lukt
Dus niet, niet willen
Maar het kan niet ?
Die situaties leiden vaak ook tot andere invulling (of tot verbreken relatie wat ik dan weer heel rottig vind voor degene die niet de optie : kind bij een ander heeft omdat het productie systeem niet meewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:51

Ja of je gaat een jarenlange medische molen in... Of iets met donors, dat je kind toch net niet van jou is. :o

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:49

Ik kwam net deze foto tegen en moest aan dit topic denken.
Geweldig hahah

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:54

Magrathea schreef:
Ja of je gaat een jarenlange medische molen in... Of iets met donors, dat je kind toch net niet van jou is. :o

Ik doel dan echt op aan het eind van die rit zeg maar

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:15

hahaha die foto. Ik vind die foto's met zo'n gefaseerde uitvergroting (weet hippe benaming die vast bestaat echt niet) altijd zo grappig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:20

Ik zie het grappige niet aan die foto maar wellicht omdat ik mobiel zit (dus foto vrij klein is)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:21

Magrathea schreef:
O jee je zal je kind maar een stabiele basis willen bieden :roll: stel je voor.

Ik heb toch ook het idee dat het per geval van kinderwens kan verschillen. Je hebt van die hele intense geboren vaders/moeders en mensen die het anders zien. De eerste categorie zal de relatie verbreken, de tweede zoekt misschien een andere invulling van zijn/haar leven. Kan gewoon, weet je. Niet voor iedereen, maar het oneens zijn over kinderwens hoeft imo niet het eind van een relatie te betekenen.

Je betrouwbare spermadonor (want partner is het dan imo niet meer) een kind door de strot duwen is niet mijn definitie van een stabiele basis maar goed..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 17:13

Ayasha, de uitvergroting laat zien dat de man nogal verschrikt kijkt :wow:

Magrathea schreef:

Mooi gezegd.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 19-05-17 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 17:17

Mijn bericht was een reactie op Mars :) Er waren alleen nog wat berichtjes tussengekomen dus ik had eigenlijk even moeten quoten, excuses :)
Ik doelde dus op het berichtje van het familielid van Mars dat wel een kinderwens had maar nu nog niet ivm opleiding nog niet afgerond op je 26e, dat is toch niet zo'n heel gekke reden om je kinderwens even vooruit te schuiven? :o Het getuigd imo juist van verantwoordelijkheid dat je even nadenkt voor je in een impuls besluit dat je net zo goed nú gelijk kan beginnen met je gezin.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 17:20

ik vind ook dat het not done is om tegen de wens van de partner zwanger te raken.
En een kind ter wereld te brengen. In een relatie doe je dat samen.
Als je perse kinderen wilt en je partner niet en je wordt echt niet gelukkig in de relatie zonder kinderen is het taak een punt te zetten achter de relatie en iemand te vinden die dat wel met jou wil.
Of je gaat er samen goed over praten en komt samen tot het besluit wel of niet. Maar iemand die graag een kind wil en de partner niet die zal dat altijd missen.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:28

Evelijn schreef:
Ik weet niet of je dat zo kan stellen Allegra.... dat de liefde niet diep genoeg heeft gezeten... want dan zou je de andere kant op ook kunnen beweren en is dat net zo juist.

Hoe bedoel je de andere kant op beweren?

Citaat:
Ik denk dat het wel of niet hebben van een kinderwens gewoon iets is waar je in een relatie overeenstemming over moet hebben.... je kan zelfs volgens mij nog makkelijker verschillen van geloofsovertuiging dan van kinderwens.

Mee eens. Het lastige is alleen dat je er in een vroeg stadium van je relatie wel afspraken over kunt maken, maar dat wil niet zeggen dat je er na vijf of tien jaar nog zo over denkt. Ik kan er gewoon niet bij dat je de persoon van wie je zegt zoveel te houden, het leven wat je samen hebt opgebouwd en waarmee je verder gelukkig bent, opgeeft voor het proberen (want ook dat is soms minder vanzelfsprekend dan het lijkt) te krijgen van een kind. Dat moeder worden zwaarder weegt dan alle andere dingen. Maar dat is dan ook een van de redenen dat ik geen kinderen wil, omdat ik niet mijn leven zoals het is wil omgooien. Laat staan dat ik me kan voorstellen dat ik er zelfs een andere partner voor zou zoeken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:42

Als mijn vriend later absoluut geen huisdieren zou tolereren is het ook over hoor. :')

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:49

Zou voor mij ook lastig zijn hoor MarlindeRoos... niet aan de orde gelukkig... maandag komt er een puppy :Y)

Maar ik denk dat mensen met kinderwens ook best kunnen beweren dat de liefde niet diep genoeg zit als je niet de kinderwens van de ander wil inwilligen.
Ik heb zelfs al weleens gehoord dat ik de verkeerde vent heb want als ik bij mijn echte ware liefde zou zijn zou ik zeker wel kinderen willen :+ :z

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:56

Evelijn schreef:
Zou voor mij ook lastig zijn hoor MarlindeRoos... niet aan de orde gelukkig... maandag komt er een puppy :Y)

Maar ik denk dat mensen met kinderwens ook best kunnen beweren dat de liefde niet diep genoeg zit als je niet de kinderwens van de ander wil inwilligen.
Ik heb zelfs al weleens gehoord dat ik de verkeerde vent heb want als ik bij mijn echte ware liefde zou zijn zou ik zeker wel kinderen willen :+ :z

Gefeliciteerd met je puppy! *\o/* heb je toch een beetje een kind :Y)

Maar man man man wat een uitspraak, dan is mijn vriend dus ook absoluut niet de ware.... Ik ga me snel inschrijven op tinder hoor :evaw: