Evelijn schreef:Dat klopt... maar als die 'nee' misschien niet zo wordt uitgesproken... maar verpakt als 'niet nu, , 'dat zie we later wel' of 'ooit wil ik wel kinderen' etc.
Dat soort antwoorden kun je in feite gewoon als "nee" interpreteren. Een man die kinderen wil "maar nog niet nu" zet daar meestal een soort "tijdsbestek" op. Alsin: "als we gesetteld zijn in een huis" bv. Of "als ik een stabiele job heb."
Niet "ooit" en "zien we later wel". Dat is gewoon "ik wil geen kinderen maar durf dat niet met zoveel woorden te zeggen."
Kinderwens heeft weinig van doen met liefde. Het is gewoon iets waarop je niet zou mogen "compenseren" want dat gaat niet als er echt een wens is. Dan doe je jezelf tekort.
Als mijn man kinderen had gewilt, dan met heel veel pijn in het hart maar dan was het nooit wat geworden, hoe verliefd ik ook op hem was. Dat kan en mag ik hem niet ontnemen. Andersom kan en mag hij mij dat niet opdringen omdat hij ook verliefd was op mij. Dus dan zouden onze wegen gescheiden zijn.