Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:16

de competitie met jezelf aangaan is misschien nog wel zwaarder dan die met een ander. want je zal toch echt zélf moeten lopen, je moet echt jezelf moeten motiveren etc.
Ik weet zeker dat ik die 10k ook in 55 minuten kan lopen, maar mijn kop is nog niet zo ver. Ik kan mezelf nog niet genoeg motiveren dat ook werkelijk te doen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:17

Robijntjah leuk! Wat heb je gekocht?
Shoppen hoort inderdaad ook bij de loopverslaving haha. Ik shop ook graaaaaag :D

Hyawatta lijkt me verstandig de afspraak wel te laten staan idd, even zien wat daar uit komt.

Noisy lekker hoor!!

Benangelique niet overdrijven he, was binnen de 57 :P
Maar het is zeker leuk en ik vind het van iedereen heel knap! We doen het allemaal toch maar en zoals al vaker is gezegd, bankhangen is veel makkelijker.
En jij onderschat jezelf volgens mij inderdaad. Ook een competitie om dat te doorbreken.

Gisteravond twijfelde ik over de kleding omdat het behoorlijk fris was. Shirt met 3/4 broek en dat was goed maar had ook wel een mouwloos shirt aan kunnen doen. Warmer had ik me in ieder geval niet moeten kleden.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:04

soof14 schreef:
Greetje63 schreef:
soof ik houd helemaal niet van dat soort massale evenementen. Het massale zou zo gezellig zijn en meestal is er dan ook veel leuk publiek maar de sfeer van binnenuit wordt er meestal niet beter van. wat dat betreft vind ik kleinschalige evenementen echt veel gezelliger.
Na de 10km toewerken gaat je vast en zeker snel lukken.

Ik had inderdaad niet het gevoel van gezellig samen rennen,, maar opzich is zo'n evenement wel een goede stok achter de deur voor mij !

Zo een evenement vind ik juist wel een fijne manier om ergens naartoe te trainen, zoals je zegt een stok achter de deur. Marathon Eindhoven is wel meteen een van de meest massale evenementen die je kunt vinden. Maar wat een geweldig gevoel geeft het om tussen die hekken door te lopen, waar 5/6 rijen dik staat te kijken aan beide kanten..

Geen haar op je hoofd die eraan denkt die laatste 2 km te gaan wandelen tussen al die mensen hoor :'). Ik kan op zo een evenement echt wel meer uit mezelf halen dan dat ik een training kan. Dan valt het eigenlijk nog mee hoe kapot ik ben op het einde, nu qua spierpijn heb ik ook niet het gevoel dat ik over een grens ben gegaan..

Gewoon meer trainen, toch weer proberen volgend jaar voor die halve marathon te gaan. (probeer ik al 2 jaar, al 2 jaar onvoldoende getraind en afstand terug gezet).

Daan: Lastig nu met kort/lang 3/4e enzo.. voor de trainingsrondjes ga ik nu toch wel voor lang..
Beanlgelique: Dat vind ik wel een beetje de kunst, je eigen doelen nastreven en proberen niet te vergelijken met andere.. De ene bouwt zoveel makkelijker op dan andere..

Een vriendin van mij is een tijd later begonnen met hardlopen dan ik, maar die haalt me vlot in, eigenlijk vanaf het begin af aan al, betere basisconditie. Zelf merk ik dat ik wat moeite blijf houden met die conditie op te bouwen en te houden, ben het ook snel weer kwijt als ik om wat voor reden dan ook even niet kan lopen, frustrerend af en toe -O-. Nu moet ik tevreden zijn als ik 5km in 32 minuten ren, terwijl ik dit een paar maanden geleden in 27 kon -O-

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:10

[/quote]

Zo een evenement vind ik juist wel een fijne manier om ergens naartoe te trainen, zoals je zegt een stok achter de deur. Marathon Eindhoven is wel meteen een van de meest massale evenementen die je kunt vinden. Maar wat een geweldig gevoel geeft het om tussen die hekken door te lopen, waar 5/6 rijen dik staat te kijken aan beide kanten..

Geen haar op je hoofd die eraan denkt die laatste 2 km te gaan wandelen tussen al die mensen hoor :'). Ik kan op zo een evenement echt wel meer uit mezelf halen dan dat ik een training kan. Dan valt het eigenlijk nog mee hoe kapot ik ben op het einde, nu qua spierpijn heb ik ook niet het gevoel dat ik over een grens ben gegaan..

Gewoon meer trainen, toch weer proberen volgend jaar voor die halve marathon te gaan. (probeer ik al 2 jaar, al 2 jaar onvoldoende getraind en afstand terug gezet). -O-[/quote]

Jeetje knap dat je voor de halve marathon gaat trainen ! ik doe het je niet na !
! Misschien had ik van de 4 mijl meer genoten als ik ook echt goed getraind had, dan weet je ook dat je een mooie tijd neer kan zetten en kun je jezelf ook echt uitdagen. En het klopt wel, met al die mensen ga je indd niet zo snel even wandelen tussendoor . Ik had zondag het idee als ik voorbij mijn ouders ben ga ik even een klein stukje wandelen. Ik dacht dat mijn ouders op de helft stonden maar dat was niet zo en toen stonden ze uiteindelijk bij de finish en heb ik helemaal niet gewandeld. ;)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:47

Iedereen is hier zo geweldig bezig, en ik heb vanmiddag voor de eerste keer hardgelopen.
1 minuut lopen en 2 minuten wandelen, en dat tien keer herhalen. Ik was echt trots op mezelf haha. Ik heb wel gewoon in mijn eigen tuin gelopen, die is nogal groot, en ik kon makkelijk rondjes lopen. Over een rondje deed ik ongeveer 2 minuten. Maar het was natuurlijk wel een beetje saai. Maar hoe bedenken jullie wat voor rondje je gaat lopen (of meer ronde, als ik sommigen zie haha)? Ik kan moeilijk het bos inlopen, en dan ergens bedenken dat ik klaar ben en weer helemaal naar huis toe lopen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:34

Op afstandmeten.nl kun je je rondje plannen als je weet hoe ver je ongeveer zult lopen. Doe ik ook vaak want ik wil bij lange trainingen het liefste een grote ronde lopen en het liefste zoveel mogelijk varieren. In het bos weet ik inmiddels zelf ook wel hoe ver een bepaald lus extra is. En even uitwandelen is ook niets mis mee he. En zelf kijk ik niet op een 10minuten meer. Maar ik ga nooit voor een halve minuut minder , in dat geval loop ik mijn huis voorbij.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:36

Oh maar ik train wel naar evenementen toe hoor , sterker nog ik loop juist heel veel wedstrijden. Maar er zijn ook heel veel leuke minder massale wedstrijden.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:37

http://Www.afstandmeten.nl is m'n grote vriend. En ik weet natuurlijk door mijn schema hoeveel km ik nodig heb ongeveer. En daarnaast kan ik hier heel makkelijk mijn rondje een paar honderd meter groter maken als het nodig is, dat is bij mijn ouders wel anders, vanochtend moest ik de straat nog even heen en weer om de training af te ronden :')

Gaan veel mensen goed momenteel. Ik ga ook lekker, vanochtend 8,6 km gelopen met een gemiddelde pace van 6:01 min/km. Dat gaat helemaal goedkomen met de 10 eind december! Als ik me zo blijf voelen zal ik hem in 57 min wel uitlopen denk ik.

Tis inderdaad een stuk frisser, vandaag ook maar de 3/4 broek en dun jasje uit de kast gehaald. Was ook maar 7 graden of zo

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:42

Ik loop altijd vanaf huis en ik ken de omgeving goed waardoor ik wel weet welk rondje welke afstand is.

Pff,zondag aardig stuk en vanavond zware tempo training met de groep. Ben kapot. Donderdag maar rustig herstelloopje doen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:48

Ik lees morgen avond weer even bij.
Wel heel fijn rondje gelopen vanmiddag.6km in 33min en nog sprintjes getrokken daarvoor.
En dat na 2.5uur slaap.
Lang leven de nachtdiensten en niet kunnen slapen.
Nog een nachtje te gaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:52

Best tempo! Hoeveel scheelt het qua tempo nou met of zonder honden?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 23:44

Ligt eraan of ik de honden aan het werk zet en op watvoor ondergrond ik loop. Vandaag was driekwart mulle ruiterpaden, maar loop ik met trekkende honden op gras of schelpenpad ksn ik het af met vijf min een km.
Zonder hond op asfalt 25min vijf km en ruiterpaden /gras meestal vijf km in 33 a35 minuten.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:17

Knappe tijd Horsii ! Wel gezellig met honden, is dat niet lastig aan de lijn?

Greetje, jij loopt hele lange afstanden toch?
Beangelique: Heb je zo wel voldoende tijd om je spieren ook te laten rusten?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:35

echt leuk horsii, tijd dat ik een hond aan ga schaffen dus!

renee, dit keer zat er niet genoeg tijd tussen nee. ik had gisteren beter de training kunnen skippen en een km of 6 langzame herstelloop kunnen doen. Ach ja, moet je ook een keer ervaren :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:26

Oke Bedankt! Ik weet alleen ook niet welke afstand ik loop haha. Ik loop nu op tijd en niet op afstand. Ach ja, ik denk dat ik het maar gewoon een beetje ga uitproberen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:52

Renee ik richt mij momenteel inderdaad op de lange afstanden (een maand terug nog een 100km wedstrijd gedaan) en die zijn nooit massaal want zo groot is de poel van ultralopers niet. Maar ook marathons probeer ik zoveel mogelijk op uitdagende parcoursen te lopen en daar staan dan ook nooit veel mensen bij de start. Het parcours is namelijk veel zwaarder maar de sluitingstijd vaak korter dan bij de grote marathons. Die laatste zijn voor mij alleen interessant als ik voor een snelle tijd wil gaan.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:55

Kimmie ik loop meestal op tijd en niet op afstand. Maar je bent er snel genoeg achter hoe ver je daar ongeveer mee komt. De eerste keren zal je misschien een keertje nog een stukje uit moeten wandelen of juist je huis voorbij lopen. Maar na een aantal keren kun je het veel beter inschatten.
Ik heb het gemakkelijk want mijn trainer zet het er meestal in mijn schema bij hoeve km het ongeveer is.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:06

Greetje63 schreef:
Renee ik richt mij momenteel inderdaad op de lange afstanden (een maand terug nog een 100km wedstrijd gedaan) en die zijn nooit massaal want zo groot is de poel van ultralopers niet. Maar ook marathons probeer ik zoveel mogelijk op uitdagende parcoursen te lopen en daar staan dan ook nooit veel mensen bij de start. Het parcours is namelijk veel zwaarder maar de sluitingstijd vaak korter dan bij de grote marathons. Die laatste zijn voor mij alleen interessant als ik voor een snelle tijd wil gaan.

In welke tijd loop je een marathon?
Ik heb echt vol verbazing naar de (hele) marathonlopers staan kijken, wat een tempo hebben dei Kenianen zeg :wow: Die hou ik nog niet bij in eens printje en zij lopen dat gewoon ruim 42 km lang.. Ik liep de estafette tussen de hele marathon lopers, maar echt diep respect voor de afstanden hoor.. +:)+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:22

Mijn beste tijd is 3hr16 op 49jarige leeftijd. Dat was op een snel parcours (Eindhoven). Daarna zijn de problemen met het hart gekomen en ben ik afhankelijk van een pacemaker. Maar ik heb mij inmiddels toch weer redelijk terug gevochten. Vorig jaar oktober op een veel zwaarder parcours 3hr19 gelopen. Sindsdien heb ik alleen marathons als lange duurloop training voor een ultra gelopen en dan vaak op hele zware parcoursen. Als je echt een goede tijd wil lopen kun je maar 1 hooguit 2 marathons per jaar lopen. Ik had dit jaar in 7 maanden tijd 4 ultra's en 3 marathon wedstrijden gelopen. (en daarnaast nog een marathon en een ultra in training). Maar dat geeft je wel kans om overal sfeer te gaan proeven.
Maar vergeet niet dat toplopers op een 5 of 10km echt net zo hard trainen hoor. Ook wat betreft trainingsomvang.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 15:53

Greetje wat loop jij op een 5 of 10 km? Dat moet je wel heel snel kunnen doen volgens mij.

Ik heb ook wat verschillende rondjes hier in de omgeving waarvan ik de afstanden weet, dus dat bedenk ik dan voor ik ga lopen.
Ik overweeg om lid te worden van de atletiekvereniging, dat is 5 min fietsen bij m'n huis vandaan en dan kan ik dus ook de baan gebruiken. Alleen weet ik niet of ik de looptrainingen in een groep wel leuk vindt en voor alleen het gebruiken van de baan vind ik het een beetje zonde van het geld om lid te worden. Misschien maar eens een keer meelopen in een training om te kijken of ik het wat vind. Ik geloof zeker dat het goed is wat loopscholing etc betreft maar ik houd niet zo van verplichtingen en vaste tijden...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:00

Bedoel je aansluiten bij de roadrunners van aav daan? Je kan enkele keren gratis meetrainen om te kijken of t wat is

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:05

Nee bij AV47, mijn zus gaf al aan dat ik een keer (of meer) kan meedoen tijdens een trainingsavond. Misschien volgende week een keer doen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:11

Daan op de meeste verenigingen mag je niet zomaar na eigen believen van de baan gebruik maken ook al ben je lid. Meestal zit die tijd dat vastgekoppeld aan de groep waarin je traint en anders moet het in overleg gaan met diegene die dan gebruik maken van de baan. Anders wordt het ook een rommeltje op de baan.
Zelf een aantal jaren met de groep meegetraind en op zich is het heel leuk . vooral omdat je dan ook echte tempo maatjes hebt. En het zijn meestal maar een paar trainingen per week die gezamenlijk worden gedaan. De andere trainingen doe je voor jezelf of in overleg met anderen uit de groep.
Momenteel ben ik zelf nog wel lid van de av en heb ook een trainer bij de av maar train volledig los van de groep. En een keer per week train ik tegelijkertijd met de groep van mijn trainer op de baan. Maar dus volledig los van die groep. (die overigens bijna allemaal ieder voor zich trainen).
Goede begeleiding daar krijg je wel heel veel rendement van en is ook erg motiverend.
Mijn tijd op de 5 en de 10km is overigens niet echt snel hoor. En zeker de 5 daar heb ik mij nooit echt op toegelegd en zou theoretisch meer uit te halen zijn. Maar op de 10 dus nooit sneller gelopen dan 41min38 (en de 5km 20min50 dus net niet de helft van die 10). de 1500m en de 3000m zit dan wel weer in lijn met mijn 10km halve en marathon tijd. Maar die 10km tijd red ik momenteel ook niet hoor. Denk dat ik voor nu met een 43min al heel blij moet zijn. Dan zou ik er weer echt specifiek voor moeten trainen voor zover het mij dan wel lukt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:06

Ik vind het bij de av niets. Ik hou juist niet van die trainingen op de baan.
Ik loop lekker met de groep mee, idd inmiddels met een tempo maatje. Meestal loop ik op dinsdag en zondag mee met de groep, maar op advies vd trainer ga ik tijdelijk alleen op de dinsdag meelopen. Dan trainen we snelheid en kracht. Dan kan ik op donderdag een lange en rustige duurloop doen (opbouwen naar de 20) en op zondag afwisselend een korte snelle loop of juist een trage herstelloop

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:17

Benangelique bij de meeste atletiek verenigingen hebben ze ook recreant groepen (net zoals ze bij de meeste roadrunners ook specifieke wedstrijdgroepen hebben). De recreantgroepen trainen vaak niet eens op de baan. Dus daar ligt het verschil niet voor het kiezen van al dan niet een av. Alleen zijn de mogelijkheden er bij een av wel (zoals vaak ook een eigen krachthonk). En zelf vind ik de baan ideaal voor de interval training en ook voor de begeleiding De trainer kan er dan letterlijk met zijn neus bovenop staan. Want een trainer die zelf meeloopt kan niet ook goed meerdere mensen tegelijk begeleiden. (dan is meefietsen een betere optie-maar dat doen de meeste niet).