[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:26

Mijn tragus loopt weer te k*tten... Helemaal ontstoken met een bult erachter. Heeft vannacht gebloed. Heb net even water gekookt voor een kamille-zeezout badje :')

TheNovelist

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:13

Had 27 mei een monroe piercing laten zetten maar damn wat is dat (bij mij )een lastige piercing! De zwelling was er echt wel een tijdje maar de binnenkant is nog niet volledig genezen. Ook zit een soort van bultje dus zit nogsteeds met het lange staafje (die steeds over mijn tand heen schuift dus niet echt fijn)
Iemand tips?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:27

TheNovelist, zou een bioplast staafje helpen denk je? Of blijft dat alsnog schuiven?

Ik heb afgelopen dinsdag mijn tongweb weer laten piercen. Sindsdien heb ik een beetje een trekkerig gevoel in mijn tanden, heel irritant, net als wanneer je beugel weer is aangetrokken. Zou het met de piercing te maken hebben? Ik ben wel 2 weken terug bij de tandarts geweest voor mijn spalk maar dat was mijn bovengebit :=

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:20

TheNovelist schreef:
Had 27 mei een monroe piercing laten zetten maar damn wat is dat (bij mij )een lastige piercing! De zwelling was er echt wel een tijdje maar de binnenkant is nog niet volledig genezen. Ook zit een soort van bultje dus zit nogsteeds met het lange staafje (die steeds over mijn tand heen schuift dus niet echt fijn)
Iemand tips?

Ik quote even mezelf wat betreft het vochtbultje:
Drunksheep schreef:
Ik weet niet of mensen hier de tip al kenden, maar ik kreeg 'm laatst voor het enorme vochtbultje van mijn medusa en het werkt als een tierelier - en had hem nog niet eerder gehoord. Fix van AOP, zeezouten en met rust laten hielpen niet, maar dit had eigenlijk direct effect: aspirine bruistablet er tegenaan houden. Ik had de Aspirine-C bruistabletten gekocht. Als je een uitwendig vochtbultje hebt dan moet je er wel een klein beetje vocht op aanbrengen om hem te laten bruisen. En je hebt meer dan genoeg aan een half bruistabletje per keer.

Verder echt niet te vroeg wisselen van staafje hoor, er kan echt nog wel een en ander gebeuren dus overleg goed met je piercer. Zou sowieso ff wachten tot je bultje weg is.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:31

Hier ook nog steeds een bultje achter bij mijn forward helix.. het bultje aan de voorkant is inmiddels weg, gelukkig haha. Vannacht voor het eerst weer normaal op mijn oor kunnen slapen, we komen er wel *\o/* . Ik zit nu al te kijken wat mijn derde oorpiercing gaat worden. Vind een inner conch erg gaaf maar een rook ook. Ik wacht sws nog een maand of drie voor er een nieuwe komt.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:18

Wat is het hier stil...

Misschien woensdag al mijn neuspiercing laten zetten!! *\o/*
Ik ga hem bij Six feet under in Oss laten zetten :)

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:35

Pepperrr schreef:
Wat is het hier stil...

Misschien woensdag al mijn neuspiercing laten zetten!! *\o/*
Ik ga hem bij Six feet under in Oss laten zetten :)

Goede keus. Hopelijk word er goed gecommuniceerd tijdens het zetten want dat was bij mij ringetje wisselen alles behalve

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:29

Hier gaat het goed met mijn helix zit er nu maand in. Alleen op links slapen blijft wat gevoellig liggen. Maar geen ontstekingen meer of iets geneest goed gelukkig. Beetje aan rond kijken voor welk sieraad ik erin zou willen in sept, maar er is zoveel keuze zie teveel leuke dingen := . Denk dat ik begin met een ringetje met gekleurd steentje en knopje of iets om af te wisselen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:59

Ik zit echt heel erg in twijfel of ik mn onderste navelpiercing eruit ga halen.. ik kan geen hoge broeken meer aan, of om het minste of geringste gaat ie al irriteren en komt er pus uit.. hij is wel gewoon helemaal genezen en heb hem bijna een jaar nu. Wat zouden jullie doen?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:36

Blijkbaar is ie dan niet genezen, want er komt pus uit dus is het open.. Tja, als jij je er beter bij voelt om hem eruit te halen, zou ik dat gewoon doen. Anders geen strakke kleren eroverheen dragen en niet zwemmen, heel goed schoonmaken met zeezout.

white_flame zal er op letten, bedankt dat je het zegt! Ik zal even goed aangeven wat ik wil dan :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:39

Pepperrr schreef:
Blijkbaar is ie dan niet genezen, want er komt pus uit dus is het open.. Tja, als jij je er beter bij voelt om hem eruit te halen, zou ik dat gewoon doen. Anders geen strakke kleren eroverheen dragen en niet zwemmen, heel goed schoonmaken met zeezout.

white_flame zal er op letten, bedankt dat je het zegt! Ik zal even goed aangeven wat ik wil dan :)

Ik bedoel Zegmaar dat het niet meer dik of rood is enzo. Alleen komt er wel vaak pus (wit achtig slijm) uit als ik op mn buik heb geslapen of als ik een hoge broek aan had.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:43

Uhm okee, maar dan is hij nog steeds niet genezen...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:56

Ik moet hier even mijn ei kwijt.. Hoe gaan jullie om met extreem conservatieve ouders? Hier is het vooral mijn vader, hij beschouwt iedereen met piercings en tattoos als criminelen en uitschot, maakt niet uit waar je piercing of tattoo staat.

Ik heb voor mijn 18e, na jaren smeken, drie piercings in mijn oor mogen laten zetten, en daar blijft het ook bij. Ondertussen ben ik bijna 22 en zou ik graag een neuspiercing willen, dit is niet van vandaag op morgen beslist geweest. Ik zit dan ook al een tijdje mijn ouders erop voor te bereiden en ze reageerden er telkens onverschillig op "je weet wat wij ervan denken, maar als je er spijt van krijgt is het jouw probleem". Vandaag was de dag dat ik het eindelijk zou laten zetten, ook na mijn ouders te hebben ingelicht en weer dezelfde reactie te hebben gekregen. Onderweg naar de shop krijg ik telefoon van mijn vader "je moeder en ik hebben het erover gehad, we willen niet dat je zoiets laat zetten dus je komt nu naar huis". Wanneer ik probeerde te redeneren kreeg ik enkel argumenten "zolang je hier woont verbieden we het je" en "als je het toch laat zetten zul je zien wat er gaat gebeuren". Omdat ik behoorlijk boos en teleurgesteld was heb ik mijn ouders wijsgemaakt dat ik hem al had laten zetten, kreeg ik als reactie van mijn vader dat hij mijn piercing eruit zou rukken zodra hij me zag.
Ik heb helemaal geen piercing laten zetten, maar wou wel zijn reactie weten.

Ik word hier gewoon ontzettend verdrietig van dat ik niet gewoon mezelf mag zijn. Ik heb nooit wat achter hun rug gedaan of wat dan ook en dan nog behandelen ze me alsof ik nog steeds een kind van 15 ben. Ik wil hun ergens ook wel respecteren zolang ik nog afhankelijk ben van hun en bij hun woon, maar met zo'n chantage en dreigementen kan ik niet om :n

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:59

Ik denk dat je er vrij weinig aan kunt doen, behalve een plekje voor jezelf zoeken. Dan hoef je je aan niemand meer te verantwoorden.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:12

Ja dat weet ik wel.. Het is gewoon ontzettend jammer dat ze maandenlang zo'n onverschillige reactie hebben gehad en als het erop aankomt gaan ze zitten dreigen. Zolang ik nog studeer ben ik helaas nog afhankelijk van hun. Ik wou het gewoon even kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:59

Dat is niet leuk :n Anders wachten en zogauw je het huis uit bent lekker doen wat je wil. Vind dat nu al zo eigenlijk, maar als het zoveel spanningen etc veroorzaakt....jammer.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:05

Dat is vervelend, maar ik ben het met mijn voorgangers eens. Je hebt ook al een tijdje gewacht voor je hem wilde laten zetten begreep ik uit je bericht? Hoe vervelend ook, maar het is verstandiger als je hem gewoon uitstelt tot je het huis uit bent.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:11

Ja tuurlijk is het ontzettend vervelend en banketstaaf. Ik vind je ook oud genoeg om zulke beslissingen zelf te mogen maken. Maar denk dat je enorm veel gezeik gaat voorkomen als je je nog even aan hun regels houdt. Hoe onredelijk ook.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:22

Ik ken het mijn vader is ook beetje zo maar dan iets minder erg gelukkig. Ben 32 en woon op mezelf en nog probeerde hij me om te praten dat ik geen oorpiercing zou nemen. Terwijl ik al van kleins af aan oorbellen gaatjes heb :').

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:07

Mijn moeder was ook een beetje zo, ik wilde op m'n 12e heel graag een neuspiercing en toen zei 'als je 16 bent mag het' dus ik heb het tussendoor wel af en toe nog laten weten en toen ik 16 was aangegeven 'hé mam, je zei dat ik op m'n 16e die neuspiercing mocht' en kreeg een 'nee je wacht maar tot je 18e' en toen ik 18 was veranderde dat in een 'je wacht maar tot je het huis uit bent'.
Paar maanden later ging ik uit huis, liet diezelfde week nog een neuspiercing zetten en heb daar vervolgens gigantische bonje om gehad. :+
Ben nu 8 piercings, gestretchte lobes en 4 tattoos verder en ze heeft het opgegeven. :')

Wat ik wel heel krom vond was dat mijn 6 jaar jongere zusje op haar 12e/13e een navelpiercing en op haar 16e een tragus en een tongpiercing mocht, dat heeft m'n moeder nog een flinke discussie opgeleverd over meten met 2 maten. }>

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:08

Ja ik vrees ook dat wachten tot ik uit huis ben de enige optie zal zijn. Waarschijnlijk zal dat de komende drie jaar nog niet gebeuren, alhoewel ik al ruim een jaar niet meer bij hun woon. Door de week zit ik op kamers en in het weekend bij mijn vriend. Maar ja, ouders betalen grotendeels mijn studie dus ik zal me er toch aan moeten houden :n
Zo jammer dat er nog steeds zo'n bekrompen mensen bestaan en dan nog dat het je eigen ouders zijn. Vriendlief heeft vijf tattoo's, het heeft ook maanden geduurd voordat mijn vader hem "accepteerde" en nu nog doet ie soms moeilijk.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:50

Mijn neuspiercing zit!!

Was een ontzettend fijne shop, Six Feet Under!! Echt een aanrader! Piercen ging helaas niet hoe ik verwacht had, heb meerdere piercings laten zetten, maar die deden amper pijn en voelde me helemaal prima. Maar vandaag werd het helemaal zwart voor mijn ogen, misselijk, draaierig, zweten, piep in mijn oren... Ik dacht echt dat ik neer ging!! Gelukkig was die man die me piercte heel aardig en depte hij het zweet van mijn hoofd af, heeft hij bij me gezeten en mijn hoofd tussen mijn knieën gedaan en me een beker water gegeven. Denk dat het een combi was van de hitte, spanning en pijn, heb dit nog nooit gehad zo!!

Maar hij zit en ik ben er superblij mee!!!

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:41

Hey,
Al een grote tijd een helix sinds 2014, een tijd niks gedragen (1 jaar) ofzo nu weer èèntje in :) alleen branden dat het doet en zeer dat het doet als ik er aan zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:42

Er niet aan zitten dan :))

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:44

Bizzybijtje schreef:
Er niet aan zitten dan :))

Das et probleem doe dat wel steeds, maar is zo weer over als t goed gaat teminste..