Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:06

Heb je vancomycine? omdat de top-dal spiegel geprikt moet worden.

Wat ben je toch een toppertje paar dagen naar een hele zware operatie en je loopt al weer rondjes op de afdeling. Niet te snel willen met alles he luister goed naar je lichaam. Hoe gaat het met de druk in je hoofd is die een beetje onder controle? Hoop dat je herstel zich vandaag goed doorzet en dan fijn de katheter eruit geeft ook weer wat bewegingsvrijheid.

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:52

Wat fijn om te horen dat je zo'n goede dag hebt gehad! Jij bent echt niet stuk te krijgen he! Hoe gaat het nu met je hoofd zonder drain? Hopen dat het prikken allemaal lukt!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:46

Klinkt super Alice, die update van gisteren.

jouw lijf moet zo ondertussen kaas met gaten zijn, met al die prikken die jij krijgt. :=

Ik wens je vandaag terug zo'n goede dag toe.

Wendy, zorg jij nou maar eerst voor jezelf. :(:)

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:47

Als meelezer zal ik nu ook eens reageren.

Ik lees net pas van de afgelopen week! Wat heftig en alvast veel sterkte met het herstel en hopelijk komt nu een einde aan de tunnel! :j

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:56

Je lichaam zegt gewoon: doei, ik geef niks meer :') en ik zat gister al te miepen over 2 buisjes.
Echt, diep respect voor jou hoor

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:45

En hoe gaat het met je hoofd ala je zit/ staat?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 22:38

Genja: één van de ab is inderdaad de vancomycine waar voor ook de dal/top prikken.

Vreselijk irritant, vanochtend uiteindelijk ic arts die t bloed geprikt heeft na 12 pogingen (ook van andere). Na antibiotica weer geprikt en uiteindelijk na tig pogingen toch bloed. Belt eind van de middag de apotheek dat ze geen vanco in mijn bloed zien! Damnn.

Dus vanavond weer opnieuw dal/top geprikt, deze keer in iets minder pogingen.

Helaas sneuvelde mijn infuus vanmorgen, ab zat er in en zetten vocht aan. Nog geen 2 min later hele dikke pijnlijke arm en kwam t vocht er weer uit gelopen. Dus van OK weer nieuw infuus, deze keer echt op een rot plek, boven op mijn hand bijna op mijn vingers. Maargoed t zit er in ergens anders lukte t echt niet meer. Ook door t extreem veel prikken (bloed en infusen) laatste dagen.

Vreselijk dat gedoe de hele tijd. Normaal geef ik echt niets om prikken, ga gerust zitten voor iedereen die wil proberen en ook die t moeten leren, geen probleem! Nu is t echter toch echt wel klaar, alles is zo blauw en pijnlijk en toch elke keer weer opnieuw. T is dat t echt moet, elke dag crp en nierfunctie en nog wat dingetjes en dan 3 keer in de week (als t goed gaat) die top/dal... Hoop nu dat spiegel wel goed te zien is, want vanco zit er toch echt in! Zat er 2.5 uur lang naast. :+

Heb eens geteld hoeveel ik nu zichtbaar geprikt ben vanaf zaterdag, 64 keer... En ik weet niet of er al gaatjes niet meer zichtbaar zijn... Bizar veel.

Varekaj: die bestaan inderdaad wel, maar hebben ze hier helaas niet. Hadden we ook al om gevraagd. Er is gedacht infuus te prikken voor t bloed af te nemen, maar infuus gaat helemaal moeizaam. Zou voor ab ook niet zo verkeerd zijn dat t afgewisseld kan worden, dat moet eigenlijk ook ivm ontstekingen van de ader.

Verder gaat t best goed, ben van m'n blaaskatheter af, van de pijnpomp, van t zuurstof. Dus gaat de goede kant op. Vandaag zonder pomp toch wel aanzienlijk meer pijn, maar t is nog redelijk te doen met de morfine pillen. Zitten lukt niet lang, dan stoppen m'n benen er mee (geen gevoel en geen kracht meer) en is erg pijnlijk, lopen daarentegen gaat ontzettend goed! Minste pijn dan.

Hoofd gaat nog best goed. S nachts wordt ik helaas wel af en toe wakker van de hoofdpijn, hoge druk (kan ook puur van de hersenvliesontsteking zijn, zegt dus gelukkig nog niets). Komt omdat ik m'n bed helemaal plat leg (slaapt gewoon fijner vind ik), dus vannacht even proberen met hoofdeind iets omhoog, hoeft maar heel klein beetje ivm lek. Kijken of t dan weg blijft en dat ik niet meer pijn in m'n rug ervan krijg. Ik heb nog wel een flink liquor lek in de rug, dus overeind is lage druk. Komt dan ook een flinke bult op de rug rond de wonden en dat is niet fijn. Het zijn twee wonden van 10 cm en zit 1 cm tussen beide. Ik hoop dat de hechtingen het houden en er niet weer een groot lek komt! Zou niet mooi zijn...

Vandaag weer veel kaartjes gekregen! Zijn maar op t raam verder gegaan hihi.
Afbeelding

En deze heb ik naast m'n bed gezet, mijn lieve paardjes en favorieten knuffel hengst die naar Japan verkocht is! <3
Afbeelding

Ben zo blij met al die kaartjes! Echt onwijs leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:44

Stomme vraag, maar kan je zoiets niet gewoon bij de apotheek laten halen door je vriend als iemand hem een voorschrift meegeeft? Zal heus niet de wereld kosten en dan ben jij wel van al dat prikgedoe af. Wat een ellende zeg!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:51

Ik weet niet of het "normaal" is maar wat kun je alweer ongelooflijk veel na zo'n heftige operatie. Echt petje af hoor!
Fijn dat je in zo'n korte tijd alweer echt stappen in je herstel maakt.
Wel enorm vervelend van die prikken. Lijkt me vreselijk als ze in je beurse huid gaan zitten poeren...
Wat een hoop kaarten inderdaad, staat een stuk gezelliger dan een witte muur. Nog een postlading verder en dan heb je geen daglicht meer, haha.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:52

Super dat je al van zoveel dingen af bent!! :)) toppert! :j

He... ik zie mijn kaartje nog niet... je hebt er wel al veel! :)) of toch... ik kan t niet goed zien... :x

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:55

Geweldig die kaartjes :D Ik zie de mijne er ook al tussen hangen.

Wel vervelend van al die prikken telkens, kan me voorstellen dat je lichaam (en jij ook) op een gegeven moment er genoeg van heeft :\
Knap dat je al van je pijnpomp, katheter én zuurstof af bent, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar wat ben jij een bikkel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:14

Oh ja mijne is er ook , sorry voor het piep handschrift helaas heb ik dat niet goed meegekregen :P

Wat rottig die prikken steeds , net een speldenkussen

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 23:24

_KiMbErLeY_ schreef:
Super dat je al van zoveel dingen af bent!! :)) toppert! :j

He... ik zie mijn kaartje nog niet... je hebt er wel al veel! :)) of toch... ik kan t niet goed zien... :x

Jawel! Die zonder naam! :D
Of heb ik nu verkeerd gegokt? -O-

Varekaj schreef:
Stomme vraag, maar kan je zoiets niet gewoon bij de apotheek laten halen door je vriend als iemand hem een voorschrift meegeeft? Zal heus niet de wereld kosten en dan ben jij wel van al dat prikgedoe af. Wat een ellende zeg!

Ze willen t hier op de afdeling gewoon niet doen. Helaas.
Zou inderdaad een hoop geprik schelen, want t begint onder tussen ook gewoon echt pijn te doen. Doordat t zo blauw en beurs is...

BusyMissy schreef:
Ik weet niet of het "normaal" is maar wat kun je alweer ongelooflijk veel na zo'n heftige operatie. Echt petje af hoor!
Fijn dat je in zo'n korte tijd alweer echt stappen in je herstel maakt.
Wel enorm vervelend van die prikken. Lijkt me vreselijk als ze in je beurse huid gaan zitten poeren...
Wat een hoop kaarten inderdaad, staat een stuk gezelliger dan een witte muur. Nog een postlading verder en dan heb je geen daglicht meer, haha.

Nee is niet normaal, hihi. Zolang ik goed maar m'n lichaam luister, bij pijn ga liggen en niet over mijn grenzen ga, mag ik t wel. Wel veel afwisseling en nooit lang achter elkaar. Zitten mag maar heel kort, maar dat is ook echt nog pijnlijk.

Ja leuk he! Maakt t vrolijker, elke ochtend wakker worden met een glimlach. Geeft moed voor de dag!

Darah3 schreef:
Geweldig die kaartjes :D Ik zie de mijne er ook al tussen hangen.

Wel vervelend van al die prikken telkens, kan me voorstellen dat je lichaam (en jij ook) op een gegeven moment er genoeg van heeft :\
Knap dat je al van je pijnpomp, katheter én zuurstof af bent, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar wat ben jij een bikkel!

Ja leuk he. :D

Ben ook heel blij dat ik al snel minder slangetjes heb, elke dag er wat af motiveert ook. En t gaat meeste tijd ook gewoon echt goed. Natuurlijk niet alles en soms gaat t me niet snel genoeg, maar kan t hoe relativeren en weer verder gaan.

Rebecca schreef:
Oh ja mijne is er ook , sorry voor het piep handschrift helaas heb ik dat niet goed meegekregen :P

Wat rottig die prikken steeds , net een speldenkussen

Hihi was goed te lezen hoor! Ja lek vergiet noemen ze me hier... Niet dat een vergiet altijd lek is. :')

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:28

super leuk al die kaartjes en fijn dat het steeds ietjes beter gaat :D
zie mijn kaartje ook hangen, beterschap uit elburg hahaha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:29

Straks heb je nog pijnstillers nodig voor al die prikgaten ipv je postop status -O- Elk gaatje is ook weer een infectierisico, vind het echt zo jammer! Maar goed, als ze het niet willen doen kan je ze ook niet dwingen natuurlijk.

Stel je voor zeg, je komt net uit het ziekenhuis op ik zeg maar wat, vrijdagavond. Jij blij omdat je ein-de-lijk naar huis mag, kom je onderweg een alcoholcontrole tegen. Door de morfine ben je nog beetje duf, de politie laat je uitstappen en ziet al die prikgaten. Stel je voor dat ze je dan aanhouden voor mogelijk druggebruik :')

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:34

Varekaj schreef:
Straks heb je nog pijnstillers nodig voor al die prikgaten ipv je postop status -O- Elk gaatje is ook weer een infectierisico, vind het echt zo jammer! Maar goed, als ze het niet willen doen kan je ze ook niet dwingen natuurlijk.

Stel je voor zeg, je komt net uit het ziekenhuis op ik zeg maar wat, vrijdagavond. Jij blij omdat je ein-de-lijk naar huis mag, kom je onderweg een alcoholcontrole tegen. Door de morfine ben je nog beetje duf, de politie laat je uitstappen en ziet al die prikgaten. Stel je voor dat ze je dan aanhouden voor mogelijk druggebruik :')

Hahahaha :'). Dan wil ik wel mee rijden en filmen :D!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 00:14

Haha ze noemde me al drugs gebruiker!

Maar dat zou wel een stunt zijn, genoeg in m'n bloed te vinden. :')

Moet trouwens sowieso tot en met maandag blijven.

Heb nog paar leuke foto's gekregen van m'n knappe pony! Wel in t donker Hihi, maar lekker genieten van hooi!
Afbeelding
Afbeelding

Veulentje die daar geboren is, is vernoemd naar mij! Zo leuk. :D

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:27

Pff ik was eventjes anderhalve week weg en dan dit allemaal. Nogmaals een hele dikke knuffel :(:)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:35

Vervelend van dat prikken. Als het om bloed gaat zijn laboranten vaak handiger dan artsen en verpleegkundigen. Alleen doen ze geen infusen.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:30

Wat een goed nieuws allemaal! Nu hopen dat je zonder drain verder kunt! Scheelt weer een operatie!

Ik ben echt super blij voor je. Je verdient het, dat het nu een beetje mee lijkt te zitten en je al met zulke stappen voor uit gaat. Je bent een topper Alice!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:40

Ja die Rumag kaart was idd van mij! :P

Super dat ze je tot maandag houden! Misschien ist voor je herstel wel beter als je langer blijft omdat je anders weer te veel gaat doen...

Ben zooooooo benieuwd of je klachten nog terugkomen of dat het echt alleen maar een stomme blinde darm was.... ik HOOP het iig voor je! :))

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 13:51

Moet nu sowieso tot woensdag blijven... Wordt steeds langer haha.
Micro bioloog wil minimaal 10 dagen antibiotica via infuus. En dan hopen dat t helemaal weg is. Vooral ook in de gaten houden hoe t gaat en infectie waarde worden dagelijks gecontroleerd.

Vandaag echt duidelijk een mindere dag. Voel me erg ziek en beroerd. Koorts aanvallen en meer pijn in m'n nek weer. Niet heel gunstig, maar terug val kan gebeuren. Vandaag goed in de gaten houden.

Pijn is nog wel oké, alleen veel hoofdpijn.

Heb sowieso besloten dat als de hoge druk terug komt dat ik medicatie nog één keer de kans wil geven en ook mijn lijf even de kans wil geven zich aan te kunnen passen. Als t dan na week of 4 geen verbetering is, dan drain in de hersenen. En dan heel hard hopen dat t dan gewoon in één keer goed gaat!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:54

Maar mooi rustig aan doen dan vandaag! :(:) :*

Je kan wss ook niet veel meer maar toch...

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:27

Jeetje Alice hou 's op met die operaties ik wil topics van jou zien dat je lekker aan het rijden bent wat maak je toch allemaal mee en wat ben je een vreselijke bikkel! Hopelijk is dit toch echt het laatste.
Heel veel sterkte en vooral beterschap!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 18:59

_KiMbErLeY_ schreef:
Maar mooi rustig aan doen dan vandaag! :(:) :*

Je kan wss ook niet veel meer maar toch...

Nee Inderdaad, maar vandaag wat minder gelopen ook. Voel me niet lekker vandaag en veel hoofdpijn.

Maar goed 3 stappen vooruit en 1 terug is nog niet zo erg toch... T ging al best goed.

MissYvette4u schreef:
Jeetje Alice hou 's op met die operaties ik wil topics van jou zien dat je lekker aan het rijden bent wat maak je toch allemaal mee en wat ben je een vreselijke bikkel! Hopelijk is dit toch echt het laatste.
Heel veel sterkte en vooral beterschap!

Dankjewel Yvette! Ik hoop t ook zo. Nu sowieso komen drie maanden niet op t paard, mag zeker niet. Dus helaas ook niet stiekem.v liever nog drie maanden langer wachten en dan weer kunnen beginnen dan dat t fout gaat en nooit meer rijden. Dat zou ik niet aan kunnen haha.

Vanochtend al baal momentje, minimaal tot woensdag blijven. Net nog een groter baal momentje. Spiegel in m'n bloed is veel te laag, dus antibiotica (de vanco) is verhoogd en morgen weer dal/top prikken, grrr.
Maar goed grote kans dus dat ik nóg langer moet blijven nu. Al is t beter dan dat t daarna weer terug komt natuurlijk, maar even balen is t wel. Het kan wel verklaren dat ik me vandaag niet goed voel. Als de bacteriën t "winnen". Stomme monsters.

Afbeelding
Wond op m'n rug (30cm pff), gaat op zich best netjes. Blijft ook nog mooi dicht/droog. Ben wel bang voor lekkages, ook aangegeven en ze houden t goed in de gaten. Ze maken zich geen zorgen nog, maar dat deden ze de vorige keren ook niet terwijl t uiteindelijk ook een flink lek werd. Als t niet verbeterd gaan ze t lek dicht maken. Lek op zich is niet zo erg, maar nu met de uitgebreide infectie wel.