Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 13:30

Jezzi het kan nog even duren want ik ben zo weg. Had al wel gezocht maar kom allemaal andere interessante artikelen tegen die niet direct hier betrekking op hebben maar wel de moeite waard zijn om te lezen. Zo stuitte ik net op een interessant artikel over ijzer toevoeging bij ijzer tekort of anemie .
Iets waar ik zelf al mijn hele leven mee te maken heb maar waarvan ik zelf ondervond dat de behandeling zoals de huisarts die aanpakt eerder averechts werkt op de lange termijn.
Vond er nu een mooie onderbouwing voor. http://www.tonleenders.nl/files/IJZER_Document.pdf

Barbabientje

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 13:49

Jezzi, ik ga meteen even van je 'gebruik' maken :j

Ik wil nu graag wat kg's kwijt, maar vooral ook lekker blijven sporten.. Ik merk dat met wat ik nu eet (gebruik Bodieboost, misschien ken je het) dat ik gewoon de energie mis om te sporten.. Blijf ook lekkere trek houden (jups suikeraddict :') ), maar dat wordt langzaamaan minder, behalve als ik zit te studeren, dan moet ik gewoon suikers hebben om te concentreren. Heel vreemd maar met een halve liter energiedrink heb ik meer concentratie dan met een ritalin (adhdtabletje), maar goed dat was even terzijde..

Nu wil ik het hardlopen weer serieuzer oppakken, maar merk dat ik het dus moeilijk vind om een balans te vinden tussen genoeg eten om energie te hebben voor te lopen en het bij mijn bodieboost/gezonde leefstijl te houden..

Heb jij soms tips met producten die ik kan eten en toch binnen de opgelegde grenzen van dat 'dieet' te blijven?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 13:56

Ik heb geen flauw idee wat bodieboost is, heb even je berichten nagelezen en je krijgt een soort eetlijst van hun opgestuurd?

Probeer je energie vooral te verdelen rondom je activiteiten. Dus koolhydraten voor en na het hardlopen(voor die tijd een mix van snelle en langzame, bijvoorbeeld zilvervlies- en witte rijst, en na die tijd snelle om aan te vullen, bijvoorbeeld een glas fruitsap/een stuk fruit) en een goede maaltijd voor het leren :)

Bodieboost zegt niet te werken met kcal tellen, maar is het wel persoonlijk op jouw gewicht/lengte/leeftijd/inspanning afgesteld? Ik werk bijvoorbeeld met hoge en lage kcal dagen, waarbij ik op de lage dagen zoveel mogelijk rust houd en op de hoge dagen ga trainen. Dit werkt echter wel met kcal en macros(khd/eiwit/vet) tellen, maar dat moet ook wel, want ik werk naar een heel specifiek doel(bodybuilding wedstrijd) :Y)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:10

NWDynamite schreef:
Ik geef een tip om je echte gewicht te weten in kg. Ik zeg niks over de essentie daarvan?!
Je kan in gewicht zijn aangekomen omdat je vetmassa kwijt bent maar spiermassa erbij hebt. Dan ben je dus slanker geworden maar zwaarder. Op die manier kan je gewicht in kg je demotiveren terwijl je echt wel afvalt in vetmassa en dus slanker wordt.

Je zegt dat gewicht totaal onbelangrijk is (jouw precieze woorden) waarom zou je het dan volgens jou moeten weten?

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:14

Samiyah schreef:
NWDynamite schreef:
Ik geef een tip om je echte gewicht te weten in kg. Ik zeg niks over de essentie daarvan?!
Je kan in gewicht zijn aangekomen omdat je vetmassa kwijt bent maar spiermassa erbij hebt. Dan ben je dus slanker geworden maar zwaarder. Op die manier kan je gewicht in kg je demotiveren terwijl je echt wel afvalt in vetmassa en dus slanker wordt.

Je zegt dat gewicht totaal onbelangrijk is (jouw precieze woorden) waarom zou je het dan volgens jou moeten weten?

ik zeg niet dat je het zou moeten weten. Ik zeg dat ALS je je gewicht wil weten dat je het het beste zo kunt doen ipv 1 keer per week wegen.
ik geef gewoon een tip over wegen. Ik zeg niks over waarom je het zou moeten doen. Snap je bedoeling niet, wat wil je dat ik zeg? Ohja foutje ofzo?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:16

NWDynamite schreef:
Samiyah schreef:

ik zeg niet dat je het zou moeten weten. Ik zeg dat ALS je je gewicht wil weten dat je het het beste zo kunt doen ipv 1 keer per week wegen.
ik geef gewoon een tip over wegen. Ik zeg niks over waarom je het zou moeten doen. Snap je bedoeling niet, wat wil je dat ik zeg? Ohja foutje ofzo?

Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor, bedoel het heus niet slecht. :n
Ik vond het elkaar gewoon wat tegenspreken, that's all. En ik ben het er niet mee eens omdat gewicht echt wel wat zegt.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:21

Samiyah schreef:
NWDynamite schreef:

Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor, bedoel het heus niet slecht. :n
Ik vond het elkaar gewoon wat tegenspreken, that's all. En ik ben het er niet mee eens omdat gewicht echt wel wat zegt.

Oke ;-) waarom zegt gewicht volgens jou wel wat? Misschien wordt ik het wel met je eens namelijk. Laten we het dan wel puur hebben over waarom gewicht wat zegt voor iemand die graag slanker wil worden/af wil vallen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:22

Nou denk als je 10+ kilo kwijt moet dat gewicht wel degelijk wat zegt..... Als ik naar mezelf kijk dan let ik gewoon echt op gewicht nu, maar ik heb ook serieus overgewicht dus :)

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:30

Yonker schreef:
Nou denk als je 10+ kilo kwijt moet dat gewicht wel degelijk wat zegt..... Als ik naar mezelf kijk dan let ik gewoon echt op gewicht nu, maar ik heb ook serieus overgewicht dus :)

oke ik begrijp wat je bedoeld. Alleen zou je best 10 kg kwijt kunnen zijn terwijl je spiermassa hebt aangemaakt waardoor je eigenlijk meer kwijt bent omdat je vetpercentage lager is geworden maar je spiermassa hoger. Zo zou je ook als doel kunnen hebben je vetpercentage rond de 25% krijgen, dan zul je er slank uit zien en hoef je in kilo's misschien minder af te vallen als je tegelijkertijd spiermassa aanmaakt. Iemand die 60 kg weegt maar gespierd is zal er slanker uit zien en een lager vetpercentage hebben dan iemand die 60 kg weegt en die niet gespierd is, diegene zal er 'dikker' uitzien omdat diegene een hoger vetpercentage heeft. Zo weegt mijn vriend bijna 100 kg maar is bijna 1 en al spieren, hij is hartstikke breed. Maar mijn vader weegt ook 100 kg en die heeft echt vet op zijn buik en best wat over zijn riem hangen. Mijn vriend heeft een vetpercentage van ongeveer 10/15 procent en mijn vader van 30 procent. Ze zijn beide ongeveer even lang.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:34

Jup op die manier wel.... maar voor mij doet spiermassa er niet echt toe omdat ik dat niet echt wil kweken ofzo en het enige wat ik doe is paardrijden 1 keer in de week....
Vraag me ook af hoe je, je vetpercentage precies meet eigenlijk?
Voor mij is momenteel zelf mijn gewicht wel belangrijk om er 30 en eigenlijk nog meer af te krijgen. Maar goed dan praat je ook over mee kilo's dan de meeste mensen hier kwijt moeten. Is ook gewoon persoonlijk denk ik.

Merk wel dat ik de laatste dagen teveel op die weegschaal sta, ga denk ik voortaan gewoon 1 keer per week proberen te wegen :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:45

Ik begrijp dynamite wel hoor en voor de meeste mensen is het vetpercentage (ook al fixeert met zich vaak meer op de kilo's) belangrijker. In ieder geval wel voor de gezondheid en inderdaad ook voor het zicht. BMI zegt in deze dan ook niet veel omdat een gespierde persoon van bv 1m70 en 70 kilo hetzelfde wordt ingeschat als iemand met maar een heel lage spiermassa en dezelfde lengte en gewicht.
Mijn vetpercentage was bij de laatste metingen prima (21%) voor mij als vrouw zijnde en 51 jaar. Volgens de tabellen zelfs iets te laag. http://www.acti-vita.nl/bepaal-je-vetpercentage.html Maar volgens de sportarts prima. Ik heb zelf zoiets dat de verdeling wel wat beter zou mogen zijn. Maar daar heb je natuurlijk geen invloed op. Maar ik zie bij gelijkblijvend gewicht liever mijn vetpercentage dalen dan dat het gaat stijgen. Het effect is tenslotte mooier dan.
Wel bizar het idee dat wij vrouwen voor bijna een kwart uit vet bestaan..............

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 23:27

Yonker schreef:

Ja precies, zo bedoelde ik het ook. Kijk, als je al (ongeveer) op een gezond gewicht bent en je wil wat strakker worden is het denk ik anders. Dan zou ik idd meer naar vetpercentage kijken.

In mijn geval, ik had (nouja, heb) overgewicht en wil op een gezond gewicht komen. De kilo's eraf zeggen imo toch echt een hoop. :) Hoewel de spiegel en mijn steeds wijder wordende kleren ook een graadmeter zijn :)) Als ik ook nog spiermassa heb aangemaakt en daardoor eigenlijk meer vet kwijt ben zie ik dat maar als een bonus :D .

Voorlopig focus ik me op m'n gewicht, ook omdat ik m'n vetpercentage niet kan (laten) meten op dit moment. Ik ga namelijk niet naar een sportschool en thuis schijnt niet zo nauwkeurig te zijn.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:46

Volgens mij is het nog nooit gebeurd dat er rond 2en in de middag nog niets gezegd is hier :oo

Ik denk dat de weegschaal voornamelijk niet het enige is waar je naar zal moeten kijken, maar een onderdeel is van meerdere. Als je veel wilt afvallen kan die weegschaal heel motiverend werken, dat geeft snel info of je op de goede weg bent :j
Uiteindelijk zal het op het einde steeds meer richting spiegel en vet% gaan.

Even mijn lunch showen, ben bijzonder trots, normaal eet ik met moeite groene dingen :+
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:17

Ziet er heerlijk uit!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 14:23

Looks good! Ik maak ook wel eens zoiets :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:27

Lekker hoor!

Hier een relaxt dagje.

O: 2 boterhammen kipfilet, salami
T:/
L: 3 rijstewafels gekookt ei-kipfilet-kaas
T: havermout appelkoek
A: waarschijnlijk patat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:44

Ziet er goed uit! Ik heb niet zo goed ontbeten, Griekse yoghurt met aardbeiensmaak. Maar ben nu m'n heerlijke kokos-courgettesoep aan het maken dus dat maakt weer een hoop goed <3 Gelijk een gigantische pan zodat ik er de hele week van kan eten haha

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:52

Ziet er lekker uit Yasmine :)

Net voor het eerst in het buitenzwembad hier gezwommen, was eerst best koud maar na een paar baantjes was het heerlijk :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:54

Samiyah schreef:

Net voor het eerst in het buitenzwembad hier gezwommen, was eerst best koud maar na een paar baantjes was het heerlijk :D

:oo Is dat niet verschrikkelijk koud, hier is het namelijk echt geen warm weer :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:58

Jeetje ik heb al kippenvel als ik denk aan een buitenbad nu! dat is toch heel niet lekker :oo

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 15:00

:oo Het is hier echt bere-koud haha. Bikkel!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 15:07

Steef schreef:
Samiyah schreef:

:oo Is dat niet verschrikkelijk koud, hier is het namelijk echt geen warm weer :')

haha nee echt alleen in het begin was het koud, als je eenmaal zwemt is het echt heerlijk. Het water is ook verwarmd. Was ook nog redelijk druk met zwemmers verder. :D

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:44

@Greetje63
Ik zit precies op gezond gewicht, :D het nu nog behouden. :) :)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:44

Lijkt me wel lekker eigenlijk om buiten te zwemmen, klinkt als een fijne workout.

Ik heb donderdag en vandaag weer gerend. Ging donderdag echt dramatisch, wel gewoon volgehouden maar met moeite. Vandaag ging het super goed terwijl we nu juist langer moesten. Heel apart.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:09

Moet je nagaan hoe snel je lichaam zich aanpast, Alice. Insane toch?