Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madeliefw

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:17

Dankje dat is een fijne reactie moonprayer. Je kan inderdaad niets anders doen dan afwachten. Heel lastig zeg. Jij ook succes met afwachten lees ik. Misschien heb jij ook een lange innesteling.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:22

madeliefw schreef:
Mag ik hier meepraten. Geen idee of dit het juiste topic is maar voel me zo onzeker dat ik het ergens van mij af wil schrijven. Ik vind het namelijk heel naar voor degenen die nog helemaal geen kindje hebben en dat heb ik al wel. Maar nu ben ik voor de tweede keer zwanger en het begint al raar. Op de dag dat ik ongesteld had moeten worden testte ik negatief. Een paar dagen later nog niet ongesteld geworden en nog een keer getest, een heel licht kruisje dus toch zwanger. Nu dacht ik afgaande op de laatste menstruatie (ben heel regelmatig ongesteld) dat ik vrijdag op 7,5 weken zou zitten. Ik kreeg een echo (dat is nieuw tegenwoordig zo vroeg) en op de echo bleek dat het vruchtje niet ouder dan 6 weken kon zijn. Het hartje klopte wel goed. De echoscopist verklaarde dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat de innesteling een week kon duren. Dat zou het kunnen verklaren. Ook omdat de eerste test negatief was. Omdat ik verder ook geen klachten had. Over twee weken krijg ik nu weer een echo om de groei te zien. Maar nu heb ik dus vanochtend een heel klein beetje bloedverlies gehad en denk dus eigenlijk dat het mis is. Geen idee wat ik met dit berichtje wil, niemand behalve mijn vriend weet ervan en ik denk het gewoon even aan iemand kwijt te kunnen. Ik ga nu met kerst ook niet de verloskundige bellen. We wilden het vanmiddag aan directe familie vertellen maar dit doen we nu ook maar niet. Nouja iedereen toch een hele fijne kerst gewenst

Ik menstrueer(de) ook regelmatig, toen ik mijn zwangerschap ondekte zou ik 6 weken zijn. Echter was er niets op de echo te zien, ook 1,5 week later zat er enkel een lege vruchtzak. Pas met 10,5 week was er een kloppend hartje te zien en werd mijn zwangerschap terug gezet naar 8+4......dus waar dat ei heeft gezeten? Inmiddels ben ik 15+2....

Voor bloedverlies zou ik gewoon de dienstdoende VK bellen en niet 2 dagen volledig in de stress zitten, daarom hebben ze weekenddienst. ( Bij ons kom je bij de dienstdoende VK in het ziekenhuis terrecht, misschien minder bezwaarlijk dan dat er een VK van huis moet komen).

Ik had met 8+6 ( donderdags) een echoscopiste met de controle van mijn nieren. Ze vond het wel interessant de beeb in beeld te brengen met de melding mmmmmmmmm die hangt wel erg stil, nouja misschien slaapt ie. Om vervolgens haar onderzoek te vervolgen. Met m'n mond vol tanden en in dikke onzekerheid ging ik naar huis. Mijn VK is op vrijdag gesloten, dus ik heb tot maandag gepiekerd of ik een miskraam kon verwachten. VK gebeld, kon diezelfde dag al terrecht alles was gelukkig ok. Wel werd mij op het hart gedrukt bij onzekerheid gewoon te bellen, daar zijn weekenddiensten voor.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:31

Oh wat naar om zo'n bericht te krijgen vlak voor het weekend zeg. Gelukkig was alles goed. Maar jij dus ook zo'n rare innesteltijd gehad. Goed om te horen dat alles goed is gegaan. Ik moet mij misschien niet teveel zorgen maken. Het hartje klopte, het verhaal strookt met de eerste test die negatief is. En ik ga toch de verloskundige maar niet bellen. Ik ben nu ook op weg naar familie. Het bloedverlies was echt heel weinig. Als het fout is kan er nu toch niks veranderd worden. Ik blijf hoop houden dat het toch goed zit.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:38

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 08:58

Meiden komen jullie de kerstdagen een beetje door?

Vinden jullie het moeilijk de feestdagen?

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 09:42

Wilde hetzelfde vragen: hoe gaat het met alle dames in de trajecten?

Wil toch iedereen fijne dagen wensen!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:19

Dat had ik ook bij mijn meisje, dat noemen ze een diapauze. Dan staat de ontwikkeling tijdelijk stil waardoor je korter zwanger bent dan je bbent ;) Ik heb een heel gezond meidje eraan over gehouden dus het hoeft niks te zeggen.

madeliefw schreef:
Mag ik hier meepraten. Geen idee of dit het juiste topic is maar voel me zo onzeker dat ik het ergens van mij af wil schrijven. Ik vind het namelijk heel naar voor degenen die nog helemaal geen kindje hebben en dat heb ik al wel. Maar nu ben ik voor de tweede keer zwanger en het begint al raar. Op de dag dat ik ongesteld had moeten worden testte ik negatief. Een paar dagen later nog niet ongesteld geworden en nog een keer getest, een heel licht kruisje dus toch zwanger. Nu dacht ik afgaande op de laatste menstruatie (ben heel regelmatig ongesteld) dat ik vrijdag op 7,5 weken zou zitten. Ik kreeg een echo (dat is nieuw tegenwoordig zo vroeg) en op de echo bleek dat het vruchtje niet ouder dan 6 weken kon zijn. Het hartje klopte wel goed. De echoscopist verklaarde dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat de innesteling een week kon duren. Dat zou het kunnen verklaren. Ook omdat de eerste test negatief was. Omdat ik verder ook geen klachten had. Over twee weken krijg ik nu weer een echo om de groei te zien. Maar nu heb ik dus vanochtend een heel klein beetje bloedverlies gehad en denk dus eigenlijk dat het mis is. Geen idee wat ik met dit berichtje wil, niemand behalve mijn vriend weet ervan en ik denk het gewoon even aan iemand kwijt te kunnen. Ik ga nu met kerst ook niet de verloskundige bellen. We wilden het vanmiddag aan directe familie vertellen maar dit doen we nu ook maar niet. Nouja iedereen toch een hele fijne kerst gewenst

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:46

Ik heb nu flink bloedverlies dus ik ga er maar vanuit dat het toch mis is gegaan :( sorry dat ik in dit topic kwam binnen vallen, heb die andere topics ook eens gelezen maar is ook niet echt wat ik zoek. Succes en sterkte iedereen hier

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:53

Sterkte madelief
Want of je nu wel of niet al kinderen hebt en wel of niet vlot zwanger raakt
Dit soort dingen blijven ronduit naar

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 14:03

Oh nee sterkte madelief.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:27

Sterkte madelief!

Hier gister kerst bij schoonouders. Even met schoonzus gekletst, en die was wel duidelijk. een derde zit er bij hun niet in, ze hebben 2 kids met ICSI. Wij hebben ook even een pauze/geen actieve wens. Ik zit nu in afwachting van controle uitstrijkje en het vervolg daarvan. Doordat ik al maanden bloedverlies heb ( niet veel, maar uitstrijkje lukt dan niet) constant uitstel. Heel irritant allemaal. Nu tijdelijk aan de pil, en het lijkt nu iets rustiger te worden dus hoop dat ik volgende week voor uitstrijkje kan.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:44

Heel veel sterkte madelief.
Vreselijk nieuws.
Misschien wel even bellen voor een afspraak.
Caroline hoop dat het snel beter gaat met het bloed verlies.
Weten ze niet hoe dat komt?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 08:32

Caroline, hopelijk stopt het bloedverlies snel zodat het uitstrijkje gedaan kan worden.

Madelief, hopelijk is het bloedverlies niets ernstigs en zie je straks op de echo dat alles nog prima is.

Hier even een ego berichtje :o
Net 2 zwangerschapstesten gedaan en beide geven aan dat ik zwanger ben! *\o/*
Straks het ziekenhuis bellen voor de echo.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 08:36

Cobiie, (een voorzichtige) gefeliciteerd!!! Super nieuws *\%/*

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 09:19

Wat een top nieuws!!
Vanaf hier ook (voorzichtig) gefeliciteerd.
Zoooo blij voor jullie.
Fingers crossed

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 09:21

Cobiiee ook hier een felicitatie. Hopen dat het allemaal goed gaat.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 09:35

gefeliciteerd cobii!! Dat is in mijn ogen niet ego hoor, daar doe je het allemaal voor

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:28

Madelief, wat naar! Hoop dat de VK je toch hoop of bevestiging kan geven wat betreft de bloeding. Onzekerheid is helemaal niets!

Cobbiie, wat een mooi nieuws!! Hier vandaag ook een "voorzichtige" felicitatie!! Mooie afsluiting van dit jaar en op naar een mooie echo in het nieuwe jaar!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:17

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 18:20

Het zal je maar gebeuren :oo en dan?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:32

:oo :x niet tof dat bericht.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:50

Nee geen idee maar als het echt zo is en dna test wijst het ook uit....
Moet er goed met de ouders en de biologische vader gepraat worden.
Hoe verder in de toekomst met contact.
En wat voor huidskleur heeft de vader?
En de cryo's?
enz enz

Waarschijnlijk nog veel meer dingen.
Grootste nachtmerrie.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:06

Lijkt me echt een nachtmerrie. Thank god was vl zijn zaad hier het probleem niet. Maar als dat wel zo was geweest zou dit wat nu mogelijk gebeurt is wel een angst van me zijn.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:10

Hier werd bij terugplaatsen ook nog het geboortedatum van vl gevraagd ter controle, mag dus aannemen dat dat steeds gecontroleerd werd.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:16

Gefeliciteerd Cobi! Fijn nieuws!

Ik ga mijn ei maar weer eens laten checken..