Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Askja schreef:Waarom is er eigenlijk nog geen vaccin tegen de ziekte van Lyme? Weet iemand dat? Als dit beschikbaar zou zijn, zou ik me morgen nog laten enten, gezien het feit dat ik buiten werk.
Anoniem schreef:Toen mijn kind nog klein was ging ik niet met hem naar buitenland. Ik probeerde juist zoveel mogelijk risico's te mijden, ging ook niet uit eten maar kookte altijd zelf zodat ik wist wat hij binnen kreeg (met het oog op bacteriën en salmonella).
Maar tegenwoordig moet alles kunnen, worden jonge babies meegesleurd op vakantie naar familie of naar exotische landen, de ski pistes mee hoog in een draagzak.
Kraamschudden is ook zoiets idioots, dan komt de hele familie en vriendenkring even al hun mogelijke infecties over de pasgeborene uitstorten.
Moet allemaal kunnen...
Maar als het dan mis gaat dan komt dat door de niet gevaccineerden
NatasjavE schreef:Was gisteren nog op de radio. Kinderen die veel in stallen komen hebben minder last van allergieen en zijn minder vaak ziek.
bigone schreef:[naam] schreef:Toen mijn kind nog klein was ging ik niet met hem naar buitenland. Ik probeerde juist zoveel mogelijk risico's te mijden, ging ook niet uit eten maar kookte altijd zelf zodat ik wist wat hij binnen kreeg (met het oog op bacteriën en salmonella).
Maar tegenwoordig moet alles kunnen, worden jonge babies meegesleurd op vakantie naar familie of naar exotische landen, de ski pistes mee hoog in een draagzak.
Kraamschudden is ook zoiets idioots, dan komt de hele familie en vriendenkring even al hun mogelijke infecties over de pasgeborene uitstorten.
Moet allemaal kunnen...
Maar als het dan mis gaat dan komt dat door de niet gevaccineerden
Helaas, het kind overal van afschermen in zijn jonge jaren geeft op latere leeftijd juist meer problemen. Wanneer het immuunsysteem van iemand niet regelmatig getriggerd word zal het juist verzwakken en minder alert zijn. Krijgt het dan op leeftijd van drie, vier jaar op school te maken met allerlei allergenen dan loop je een groot risico op veel heftigere reacties. Er word ook gezegd dat dr toename van allerlei allergieën juist komt omdat we extreem schoon zijn geworden de laatste decennia.
Anoniem schreef:https://www.rivm.nl/vaccineren-tegen-zi ... er-zijn-we
Ik heb chronische Lyme. Nooit een tekenbeet of kring gezien. Ik kwam er achter na bloedonderzoek vanwege ernstige neurologische klachten.
bigone schreef:[naam] schreef:https://www.rivm.nl/vaccineren-tegen-zi ... er-zijn-we
Ik heb chronische Lyme. Nooit een tekenbeet of kring gezien. Ik kwam er achter na bloedonderzoek vanwege ernstige neurologische klachten.
Op dit moment bloeit de vlier, verdiep je hier eens in mbt Lyme. Kan blijkbaar de lymeklachten bij sommigen flink laten afnemen.