Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 00:19

Misschien heb je je wel voor niets laten vaccineren.
Misschien heb je wel, net als ik, mazelen gehad zonder duidelijke symptomen en daardoor levenslang voldoende afweerstoffen.
Dan heb je nu een ampul onzin ingespoten waarvan nog steeds niet bewezen is dat je er geen diabetes van kunt ontwikkelen, maar wat wel als toevallige misschien niet gerelateerde bijwerking geregistreerd staat.
Diabetes heeft 1 voordeel... Mijn dochter was heel snel van haar prikangst af.

Maar je moet het helemaal zelf weten natuurlijk en uiteraard doen wat je zelf goed lijkt.

Avalanche

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 00:26

Oh gut, krijg je nu ook al diabetes van een vaccin? :')

Toch wonderlijk dat er gewoon nog levende mensen zijn he, vind je niet? Die vaccinaties zijn zo gevaarlijk......

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 06:09

Virale infectie kan bij mensen die daar aanleg voor hebben type I diabetes veroorzaken.
Iedere virale infectie. Dus ook de mazelen, of de griep of een zeer flinke verkoudheid.

Maar dan moet je al gevoelig zijn voor een virale infectie.

Men vermoed dat het afweersysteem in de war kan raken door gluten allergie of een melk intolerantie.
Mijn overbuurvrouw haar dochter heeft coeliaki en vitiligo en dus DM I.

Mijn collega heeft coeliaki en bij haar was de zwangerschap de trigger om diabetes te krijgen.

Maar het kan ook een aanboren aanleg zijn.

Als ik binnenkort diabetes type I krijg ben ik er van overtuigt dat ik de aanleg al had en het hoe dan ook gekregen had.

En ik weet echt veel van diabetes. Ik weet wat voor een klote ziekte het is. Ongeacht of het type I of type II diabetes is.

https://diabeter.nl/nl/over-diabeter/ni ... -diabetes/

Zie hier na mazelen vaccin een iets lager risico.(niet statistisch significant)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 06:54

Mag ik even binnenvallen met een vraag?
Zijn er mensen die ervaring hebben met de fsme vaccinatie?
(bijwerkingen)
Ik twijfel enorm om ons gezin te laten enten..
(Teken encefalitis)

Alvast bedankt voor de reacties

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 07:28

Waar woon je?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 09:10

Duitsland

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 09:16

Ik ken het vaccin verder niet. Maar ik zou afwegen of je in zo’n gebied woont of er vaak komt. Wat de ziekte exact inhoud en wat voor behandeling er mogelijk is.
En hoe groot de kans is op besmetting.

Heb snel even wat gelezen. En als ik in een bosrijk gebied woon waar het veel voor komt dan zou ik hem denk ik wel overwegen. Maar ik zou me eerst goed in willen lezen daarvoor

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:51

Ken het ook niet, maar ik ga met quera mee. ff goed inlezen idd, maar je beschermen lijkt me een goed ding :j

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:06

Waarom is er eigenlijk nog geen vaccin tegen de ziekte van Lyme? Weet iemand dat? Als dit beschikbaar zou zijn, zou ik me morgen nog laten enten, gezien het feit dat ik buiten werk.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:31

Repelsteel er is ook niet bewezen dat je wel diabetes type I krijgt van vaccineren. En er is onderzoek naar gedaan en er is geen bewijs of aanwijzing gevonden dat vaccineren direct verband houdt met diabetes.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:32

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:07

Zolang er nog steeds nieuwe gevallen van de mazelen opduiken rondom Den Haag wil ik het vooral geen propaganda noemen. Brrr, rotsituatie daar.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:38

secricible schreef:
Zolang er nog steeds nieuwe gevallen van de mazelen opduiken rondom Den Haag wil ik het vooral geen propaganda noemen. Brrr, rotsituatie daar.

Nieuwe gevallen? Vertel

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:39

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 00:08

Toen mijn kind nog klein was ging ik niet met hem naar buitenland. Ik probeerde juist zoveel mogelijk risico's te mijden, ging ook niet uit eten maar kookte altijd zelf zodat ik wist wat hij binnen kreeg (met het oog op bacteriën en salmonella).
Maar tegenwoordig moet alles kunnen, worden jonge babies meegesleurd op vakantie naar familie of naar exotische landen, de ski pistes mee hoog in een draagzak.
Kraamschudden is ook zoiets idioots, dan komt de hele familie en vriendenkring even al hun mogelijke infecties over de pasgeborene uitstorten.
Moet allemaal kunnen...
Maar als het dan mis gaat dan komt dat door de niet gevaccineerden >;)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 00:39

Askja schreef:
Waarom is er eigenlijk nog geen vaccin tegen de ziekte van Lyme? Weet iemand dat? Als dit beschikbaar zou zijn, zou ik me morgen nog laten enten, gezien het feit dat ik buiten werk.

Zelfde hier.

Het heeft me altijd al gefrustreerd dat ik hond en kat kan beschermen tegen teken (al is het met de kat geen issue, die komt niet buiten) maar mezelf niet, en ook niet tegen mogelijke gevolgen ervan.
Ik werk niet buiten, maar ik loop wel met de hond, en bosachtige gebieden zijn leuk met een hond, helaas zitten daar ook teken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 01:05

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:02

Anoniem schreef:
Toen mijn kind nog klein was ging ik niet met hem naar buitenland. Ik probeerde juist zoveel mogelijk risico's te mijden, ging ook niet uit eten maar kookte altijd zelf zodat ik wist wat hij binnen kreeg (met het oog op bacteriën en salmonella).
Maar tegenwoordig moet alles kunnen, worden jonge babies meegesleurd op vakantie naar familie of naar exotische landen, de ski pistes mee hoog in een draagzak.
Kraamschudden is ook zoiets idioots, dan komt de hele familie en vriendenkring even al hun mogelijke infecties over de pasgeborene uitstorten.
Moet allemaal kunnen...

Helaas, het kind overal van afschermen in zijn jonge jaren geeft op latere leeftijd juist meer problemen. Wanneer het immuunsysteem van iemand niet regelmatig getriggerd word zal het juist verzwakken en minder alert zijn. Krijgt het dan op leeftijd van drie, vier jaar op school te maken met allerlei allergenen dan loop je een groot risico op veel heftigere reacties. Er word ook gezegd dat dr toename van allerlei allergieën juist komt omdat we extreem schoon zijn geworden de laatste decennia.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:06

Was gisteren nog op de radio. Kinderen die veel in stallen komen hebben minder last van allergieen en zijn minder vaak ziek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:23

NatasjavE schreef:
Was gisteren nog op de radio. Kinderen die veel in stallen komen hebben minder last van allergieen en zijn minder vaak ziek.

Ja, kan uit eigen ervaring er over meepraten , onze kinderen en die uit de buurt hadden vaak minder last van ziek zijn dan de kinderen uit het dorp. Sommige kids pakten alles op op school en dat waren meestal de kinderen niet bij ons mochten spelen want dan werden ze zo vies?? En konden ze in poep trappen en stonken ze naar koeien enz. Een van mijn broers kreeg een baby met zijn buitenlandse vrouw , toen ze bij ons op bezoek waren was het kind een jaar dus hoppa, buitenspelen terwijl wij koffie dronken . Schoonzus werd hysterisch want gras was vies, echt niet normaal. En juist hun kinderen waren altijd ziek zwak en misselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:11

bigone schreef:
[naam] schreef:
Moet allemaal kunnen...

Helaas, het kind overal van afschermen in zijn jonge jaren geeft op latere leeftijd juist meer problemen. Wanneer het immuunsysteem van iemand niet regelmatig getriggerd word zal het juist verzwakken en minder alert zijn. Krijgt het dan op leeftijd van drie, vier jaar op school te maken met allerlei allergenen dan loop je een groot risico op veel heftigere reacties. Er word ook gezegd dat dr toename van allerlei allergieën juist komt omdat we extreem schoon zijn geworden de laatste decennia.

Geen huilbaby, geen allergieën, vrijwel nooit ziek op een enkele verkoudheid na, ondanks jaren kdv nooit de 5de, 6de enz. ziekte gehad (alleen wp).
Hij is 5 en de grootste en sterkste uit de klas. Hij ontwikkelde na een tekenbeet van een (door lab onderzoek bevestigde) Lyme besmette teek geen Lyme terwijl ik na maanden zwaar kuren er niet af kom.
Dus of hij is de uitzondering op de regel, of het komt door zijn pony :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:19

N=1 blijft het antwoord op alles

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:25

Anoniem schreef:
https://www.rivm.nl/vaccineren-tegen-zi ... er-zijn-we

Ik heb chronische Lyme. Nooit een tekenbeet of kring gezien. Ik kwam er achter na bloedonderzoek vanwege ernstige neurologische klachten.

Op dit moment bloeit de vlier, verdiep je hier eens in mbt Lyme. Kan blijkbaar de lymeklachten bij sommigen flink laten afnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:15

bigone schreef:
[naam] schreef:
https://www.rivm.nl/vaccineren-tegen-zi ... er-zijn-we

Ik heb chronische Lyme. Nooit een tekenbeet of kring gezien. Ik kwam er achter na bloedonderzoek vanwege ernstige neurologische klachten.

Op dit moment bloeit de vlier, verdiep je hier eens in mbt Lyme. Kan blijkbaar de lymeklachten bij sommigen flink laten afnemen.

Dankje, ga ik doen :)