Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sazsie

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:21

Ik heb net les 8 van Evy erop zitten....vond het een pittig lesje. Zat em niet in aantal minuten lopen, deze waren juist nu korter ( steeds 2 min), alleen de rust tijd was nu ook korter.
Ik loop vanaf huis, maar ik zie mezelf ook wel een keer ergens anders lopen, zeker als ik straks alle lessen van evy erop heb zitten, denk ik dat ik hetzelfde rondje wel beu ben. Ik heb nu wel een voordeel, want ben pas verhuisd en ik leer de omgeving rondom huis wel goed kennen zo. *\%/*

Ik ga me misschien in juni inschrijven samen met een collega voor een 5 km loop in de buurt. Voor haar een stok achter de deur weer wat meer te gaan trainen en voor mij een mooi doel. Hoop alleen dat die 5 km tegen die tijd lukt.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:26

Ik ren voornamelijk in de stad op asfalt, maar wissel dus ook wel eens af door naar bos te gaan bij waar paard staat of waar mn ouders wonen.

Sazsie, ja ik weet nog dat ik die ook echt niet leuk vond! (volgens mij krijg je hem volgende week nog een keer en bij mij ging die toen wel een stuk beter!) is echt conditie training. Ja tuurlijk lukt 5 km tegen die tijd!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:36

Ik kom even binnenvallen hoor, heb hier vorig jaar wel eens mee gekletst maar over het algemeen gaat dit topic veel te hard om te blijven volgen.

Maar...waar kopen jullie je hardloopkleding? Alles is zo duur. Nu ren in nog gewoon in een goedkope joggingbroek maar ik heb me inmiddels ingeschreven voor een loop en met langer rennen gaat die broek toch wat irriteren. Shirts wil ik eigenlijk ook die met zo'n stofje dat droog blijft, zit veel comfortabeler maar ook die vind ik erg duur. Heeft iemand tips?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:41

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Deze foto maakte ik in de zomer in Italie tijdens een rondje hardlopen. Wat zou ik daar nu graag een rondje willen lopen <3

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:42

DarkShines schreef:
Ik kom even binnenvallen hoor, heb hier vorig jaar wel eens mee gekletst maar over het algemeen gaat dit topic veel te hard om te blijven volgen.

Maar...waar kopen jullie je hardloopkleding? Alles is zo duur. Nu ren in nog gewoon in een goedkope joggingbroek maar ik heb me inmiddels ingeschreven voor een loop en met langer rennen gaat die broek toch wat irriteren. Shirts wil ik eigenlijk ook die met zo'n stofje dat droog blijft, zit veel comfortabeler maar ook die vind ik erg duur. Heeft iemand tips?

De kleding van de H&M is niet zo duur :D en af en toe heeft LIDL of ALDI ook wel eens wat liggen.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:44

@DarkShines....ik ben bij de Decatlon geweest, daar is nu ook het een en ander in de uitverkoop....heb 15 euro betaald voor een lange hardloop broek. Strakke broek loopt echt 10x fijner dan een losse broek, dat gaat lopen schuren.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:53

Hmm ja, ik boycot de decathlon alleen :o

H&M had ik nog niet aan gedacht, daar ga ik eens kijken. Aldi en lidl kom ik eigenlijk nooit maar dat is ook nog een optie. Heb een hele fijne broek aan gehad van asics maar heb die uiteindelijk laten hangen door de prijs, maar nu kom ik erachter dat ik die broeken nergens goedkoper kan vinden ;(

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:56

Ik liep per toeval een grote uitverkoop tegen het lijf en heb toen aardig mn slag kunnen slaan! Ga wel een wat duurdere 3/4 broek kopen, maar dat is omdat die echt zooo fijn zat bij het passen en de goedkopere merken niet. En het luistert met lopen toch best nauw vind ik, of het lekker zit of niet. En ja deze is er helaas niet in de uitverkoop.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:28

HannahFrouk schreef:
Ik vind het wel héél erg leuk, een fotootje erbij.
Dan heb ik meteen iets van: oooooh, lijkt me lekker om daar te lopen.
Ik zal ook eens een plaatje schieten onderweg. Ik heb sinds kort een andere sportschool en die ligt direct aan het bos. Dus ik kan deze zomer dan eerst omkleden bij de sportschool, dan het bos in lopen, dan terug omkleden en dan plons .... het zwembad in. How cool is that! En dan kom ik op de terugweg naar huis ook nog langs een ijscozaak waar ze ambachtelijk schepijs verkopen.

Belooft een leuke zomer te worden (nu nog zien dat ik een baan houd ....)

Ik heb dus al een paar leuke routes in dat bos uitgezet (met afstandmeten.nl), een leuk rondje van 5 en eentje van 10K, maar ik krijg het alleen niet voor elkaar om die routes in m'n telefoon te krijgen.

klinkt goed :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:38

fatal_flower schreef:
Respect voor de mensen die zulke lange afstanden lopen hoor. Ik vind 5 km voorlopig meer dan genoeg! Ik heb mijn doel gehaald: onder de 30 min :) (29:40) Nu een nieuw doel stellen...langere afstand, of alleen sneller die 5 km?
Goed bezig allemaal!Voor wie nog aan het opbouwen is: jullie komen er wel!
Ik liep meestal gewoon een rondje vanuit mijn huis, maar dat was ik een beetje zat. Gisteren ben ik dus naar een mooi plekje gereden en daar m'n rondje gedaan :j

goed zo!
en af en toe moet je veranderen van route, dat motiveert :j

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:41

DarkShines schreef:

decathlon of H&M :j al wil ik nu bij Run2Day winkel zo'n kort broekje kopen want zo'n lange broek werd me al te warm deze week :j

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:45

Ik heb gisteren weer 'les' gehad op de baan. Halve rondes rennen en dan aan het einde oefeningen doen voor de been, buik, kuit-spieren. En dan weer rennen, en dan weer oefeningen ect.

Aan het einde hebben we core-stabilty training gehad van de vader van Bram Som. Kijk, we worden nog echte pro's! Haha we liggen wel altijd in een deuk in het krachthok, want daar moet je zonder schoenen naar binnen en de vloer stinkt daar gewoon te erg. En daar lig je dan over te rollebollen...

Ik ga ook eerst voor de 5km, dan ergens een wedstrijd lopen en dan door naar de 10 km.

Trouwens, ik woon in een dorp en zit na 100 meter al redelijk in het buitengebied. Merk dat ik steeds groter rondje kan maken, dus ik verbaas me er wel over waar ik al overal heen ren (en wat je normaal niet ziet als je met je luie reet in de auto zit). Ik pak inderdaad ook wel eens de auto om naar een bos te gaan, of waterplas.

Primark heeft trouwens ook sportkleding, voor als je goedkoop wil!
En bij de scapino heb je voor 25 euro een broek en 25 euro een vest, voor 15 wel een shirt.
Laatst bijgewerkt door Yucca op 19-04-13 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:46

Ariebombarie schreef:
DarkShines schreef:

decathlon of H&M :j al wil ik nu bij Run2Day winkel zo'n kort broekje kopen want zo'n lange broek werd me al te warm deze week :j

Dat heb ik ook! En voor dat ik begon met rennen kon ik echt niet snappen dat mensen al zo snel met korte broek op pad gingen, leek me vreselijk koud.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:56

Ik vind mijn lange broek tot nu toe nog steeds fijn en echt nog niet te warm....zeker met de wind die er vandaag weer flink stond.....Wat ik nog extra vermoeiend lopen was, want ik had met regelmaat de wind flink tegen......extra work-out zullen we maar zeggen.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:01

Yucca schreef:
Trouwens, ik woon in een dorp en zit na 100 meter al redelijk in het buitengebied. Merk dat ik steeds groter rondje kan maken, dus ik verbaas me er wel over waar ik al overal heen ren (en wat je normaal niet ziet als je met je luie reet in de auto zit). Ik pak inderdaad ook wel eens de auto om naar een bos te gaan, of waterplas.

Grappig is dat he? Heb ik ook!!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:04

Ja, ik heb afgelopen weekend witte walibi's gezien een dorp verderop, nooit geweten dat die daar stonden!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:14

CarovdG schreef:
Een internationaal topic!!
Het zit er weer op, training uitgelopen maar jeempie, wat kan de ene training toch zo compleet anders voelen dan een andere. Kreeg de ene voet zowat niet voor de ander. Niet meer lopen na warm eten :n , dat is de les voor vandaag....

Om die reden loop ik altijd 's ochtends, anders zit ik zo bovenop mijn eten en dat is echt niet fijn.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:52

ik eet altijd pas laat dus ik loop eerst, eet daarna :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:56

Ik liep altijd voor het ontbijt maar tegenwoordig ben ik een slappe vaatdoek voordat ik heb gegeten. Loop dan echt niet lekker. Raar dat dat zo kan veranderen.

Mijn zus heeft toch de Asics broek voor me gehaald. Helemaal blij! Lijk ik net een echte hardloper ;-)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:01

Ik heb ook een Asics broek, met blauwe strepen. Lijk rechtstreeks uit de film Tron Legacy te komen in die broek :') maar hij zit wel enorm lekker.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:02

gaaf he, zo'n broek! Idd net echt :) Ik heb er ook een van mijn zus gekregen (was voor haar te lang) en ik ben er erg blij mee. Zit veel lekkerder dan mijn oude broek.
Ik ben 's ochtends niet zo actief haha. Ik loop meestal 's avonds, net voor het eten of na het eten. Ik moet dan wel voldoende tijd nemen om mijn eten te laten zakken.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:03

Ik loop meestal na het werk, voor het avondeten. Als ik in het weekend ren, meestal tussen ontbijt en lunch, maar het smiddags na het werk rennen vind ik prettiger :j

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:35

DarkShines schreef:

cyclewear.eu heeft regelmatig hele leuke aanbiedingen. Alleen vaak niet meer in alle maten verkrijgbaar. De tights zonder zeem kun je prima gebruiken als hardloopbroek. Meestal half geld vergeleken bij winkelprijzen.En af en toe kun je terecht bij Lidl of Aldi.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:39

[quote="Guinevere"]Nee, ik woon in de VS (ik doe dit weekend deze: http://toughmudder.com/). Wat is er in Enschede?

Respect als je zo'n toughmudder race uit kunt lopen! Hoe train je daar voor? Want dat is toch wel iets anders dan alleen een rondje rennen. En dan nog op afstanden van 10-12 miles! Wel een heel stoer evenement, vind het bijna zo'n mariniers-trainingsbaan.
Succes dit weekend! En jij denkt dat een marathon zwaar is...? ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:02

De action heeft ook regelmatig prima spulletjes voor een schijntje :j
Die bij mijn werk heeft volgens mij in ieder geval nog shirts liggen...