Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SwitchShadow schreef:Ik ben stiekem een beetje trots op mezelf. Heb me gisteren ziek gemeld en nu nog thuis. Niet gezegd waarom en mijn doel is ook om morgen of vrijdag weer te gaan werken maar kan zo even helemaal bijkomen. Mis alleen mn paard. Kan niet alles hebben he haha.
Hoe is het bij jullie?
SwitchShadow schreef:Wat is mindfit precies?
Fijn dat de spanning wat wegzakt.
Ik zou eerst een GGZ traject ingaan bij de psychiater maar heb nu met mijn huidige psycholoog afgesproken dat ik bij haar wil blijven en dit ook vanmorgen met mijn huisarts overlegd.
Heb zo'n problemen met vertrouwen en begin nu na 5 maanden bij dezelfde eindelijk wat losser te worden.
Nu ik losser word kan zij me ook beter helpen. Gelukkig begreep mijn huisarts dit goed. Dus geen gewissel. Geeft een hoop rust. helaas kan ik dan minder sessies doen i.v.m. de verzekering. Maar goed kijk wel hoe dat loopt.
Phen schreef:Ik denk dat ik mij hier ook mag aansluiten.
6 jaar geleden werd ik erg ziek, moest veel overgeven en dan vooral 's ochtens en at vrijwel niks. De huisarts kwam toen die tijd alleen met de vragen of ik misschien zwanger was (ik was toen 14 jaar) en of ik misschien graag dun wilde zijn. Ik kreeg zwaar ondergewicht maar ben daar gelukkig overheen gekomen. Het geen waar ik nu nog mee zit is dat ik vaak moet overgeven als het gaat om bepaalde situaties. Omdat het zo niet langer kon heb ik na 5 jaar weer aan de bel getrokken bij de HA. Deze keer werd ik serieuzer genomen en werd ik doorverwezen naar een eerstelijns psycholoog. Ik heb daar een aantal gesprekken gehad maar vond het niet gericht genoeg, voelde mij niet begrepen en werd soms zelfs uitgelachen. Weer terug naar de HA en een verwijzing naar GGZ aangevraagd. En sinds kort volg ik CGT met de diagnose dat ik generalisatie angststoornis heb. Voor het eerst voel ik mij serieus genomen. Ik heb nog een lange weg te gaan omdat ik er al zo lang meeloop, maar er word nu tenminst iets aan gedaan en het klinkt misschien gek maar ik heb er zin in. Ik wil heel graag beter worden omdat dit mij belemmerd in bijna alles.
Zijn er nog lotgenoten die de zelfde stoornis hebben als mij?
Joolien schreef:Phen schreef:Ik denk dat ik mij hier ook mag aansluiten.
6 jaar geleden werd ik erg ziek, moest veel overgeven en dan vooral 's ochtens en at vrijwel niks. De huisarts kwam toen die tijd alleen met de vragen of ik misschien zwanger was (ik was toen 14 jaar) en of ik misschien graag dun wilde zijn. Ik kreeg zwaar ondergewicht maar ben daar gelukkig overheen gekomen. Het geen waar ik nu nog mee zit is dat ik vaak moet overgeven als het gaat om bepaalde situaties. Omdat het zo niet langer kon heb ik na 5 jaar weer aan de bel getrokken bij de HA. Deze keer werd ik serieuzer genomen en werd ik doorverwezen naar een eerstelijns psycholoog. Ik heb daar een aantal gesprekken gehad maar vond het niet gericht genoeg, voelde mij niet begrepen en werd soms zelfs uitgelachen. Weer terug naar de HA en een verwijzing naar GGZ aangevraagd. En sinds kort volg ik CGT met de diagnose dat ik gegeneraliseerde angststoornis heb. Voor het eerst voel ik mij serieus genomen. Ik heb nog een lange weg te gaan omdat ik er al zo lang meeloop, maar er word nu tenminst iets aan gedaan en het klinkt misschien gek maar ik heb er zin in. Ik wil heel graag beter worden omdat dit mij belemmerd in bijna alles.
Zijn er nog lotgenoten die de zelfde stoornis hebben als mij?
Mag ik vragen wat jouw stoornis inhoudt? Ik kende het nog niet.