[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:13

Chrissie: bij mij viel het ook mee hoor het zetten en de tijd erna. Had me ook op t ergste voorbereid :=
Het ligt er naar mijn idee ook voor een groot deel aan hoe je zelf met pijn omgaat. De een gaat piepend in een hoekje zitten, de ander neemt een pijnstiller en gaat gewoon verder, dat scheelt echt. Ik had de dag na het zetten nog even wat kramp, Naproxen erin en toen ben ik gewoon een dagje erop uit geweest met mn vriend. :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:21

Mars, er is wel een verschil tussen 'even wat kramp' en 'niet meer kunnen staan of zitten van de pijn'.

Ik ben bijvoorbeeld echt geen kleinzeer (2x doorgelopen met een botbreuk) maar als ik echt goede menstruatiekramp heb dan kan ik alleen nog maar in elkaar gedoken op bed liggen. Met 600mg ibuprofen wordt de pijn vaak wel 'draaglijk' maar ook dan ben ik echt niks waard, sta ik nog te trillen op m'n benen.

Natuurlijk, het ligt eraan hoe je ermee omgaat, maar soms gaat het gewoon niet. :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:27

ik ben wel het type: piepend in een hoekje zitten..
en zelfs ik kon nog redelijk functioneren haha..
nee maar t ligt er denk ik ook gewoon echt aan hoe je lichaam er op reageert. zoals bij JG, haar lichaam reageerde gewoon heftig. dan kun je verder nog zo'n harde tante zijn maar als t licht uit gaat,gaat t uit :P

t hangt er ook vanaf hoe je de soort pijn kan handelen denk ik.. orgaan pijn is (vind ik) veel naarder dan pijn in bijv je spieren.
ik heb bijv ook regelmatig last van mn rug, alleen voel ik dat niet in mn rug maar in mn linker been. dan loop ik mank enz. maar dat doet alleen 'pijn' , bij orgaanpijn (darmkramp, baarmoederkramp etc) voel ik me ook gelijk ziek/zwak/zielig.
de pijn in mn been loop ik mee door, en als t zo erg wordt dat ik amper meer kan lopen en ik ben bijv op mn werk (=lopen) dan neem ik een pijnstiller.
bij baarmoeder pijn (en ook als ik een darmspasme heb oid) dan wil ik t liefst me in mijn bed verstoppen en heel stil liggen wachten tot t over gaat. (maarja, dat gaat meestal niet :P)

anyway, compleet nutteloze post dit..
maar ik zou je dus geen zorgen maken omdat t bij jou geen pijn doet/ weinig bloed ed

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:44

Een tijd niet meer meegelezen,
Maar nu is t zo dat mijn pil ophoudt met bestaan. Voor directe vervanger ben ik allergisch, die hebben ze me namelijk al een keer eerder perongeluk meegegeven.
Nu moet ik dus opzoek naar iets nieuws.
Ik heb zelf dingen gelezen over de Mirena en dat lijkt me misschien wel wat, afgezien van het inbreng proces.
Heeft iemand van jullir hier ervaring mee?

Een grote vraag die bij mij opkomt roepen is, hoe gaat dat met seks. Want ze zeggen dat je de 2 touwtjes moet kunnen voelen, maar als er regelmatig langs gegaan wordt, dan is er toch een grote kans op verschuiving? Of zeg ik nou iets heel geks...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:28

Je zegt niets geks maar het is geen probleem. De touwtjes kunnen ook heel kort af geknipt worden (als jij je daar beter bij voelt doen ze dat meteen) maar eenmaal ie goed zit, kan je hem er met seks in principe niet uit trekken. Na een tijdje worden de touwtjes soepeler en kunnen ze ook "op krullen" zeg maar. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:32

Heeft er hier iemand ervaring met de pil ministat? Die heb ik nu meegekregen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:38

Peer_hvj schreef:
Een tijd niet meer meegelezen,
Maar nu is t zo dat mijn pil ophoudt met bestaan. Voor directe vervanger ben ik allergisch, die hebben ze me namelijk al een keer eerder perongeluk meegegeven.
Nu moet ik dus opzoek naar iets nieuws.
Ik heb zelf dingen gelezen over de Mirena en dat lijkt me misschien wel wat, afgezien van het inbreng proces.
Heeft iemand van jullir hier ervaring mee?

Een grote vraag die bij mij opkomt roepen is, hoe gaat dat met seks. Want ze zeggen dat je de 2 touwtjes moet kunnen voelen, maar als er regelmatig langs gegaan wordt, dan is er toch een grote kans op verschuiving? Of zeg ik nou iets heel geks...

Hier een tevreden gebruikster, plaatsen is niet echt feest, maar het viel mij behoorlijk mee :)
De voordelen wegen voor mij enorm op tegen het kleine nadeel van plaatsen. Ik ben niet meer ongesteld, geen krampen of andere ongein en het is heerlijk om niet meer zo op te hoeven letten of je je pil wel op tijd hebt genomen...

Touwtjes... in het begin voelde mijn vriend ze, toen zat hij nog niet zo lang. Het deed hem geen pijn, maar hij voelde het wel. Als je Mirena eenmaal een aantal weken zit worden de touwtjes zacht en gaan ze om je baarmoedermond heen liggen. Na die paar weken voelde mijn vriend er niks meer van :)

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:49

Ik zit nu in de 3e week van de pil en ik slik hem altijd 's ochtends rond een uur of 8/9.
Nu ben ik hem gisteren vergeten in te nemen en heb ik dat gisteravond om 18.00 uur gedaan (dus nog binnen de 36 uur). Maar vanochtend was ik hem weer vergeten en heb ik hem net precies ingenomen.
Ben ik nu nog veilig?

Alvast bedankt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:26

Ik zou het risico niet nemen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:04

Je moet 12 uur aanhouden.. dus in principe wel.. anders even de apotheek bellen als je twijfelt?

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:01

Is het al zo ver geweest dat de mirena er bij jullie weer uit moet?
Bij t gewone spiraaltje heb ik namelijk zo nu dan verhalen gehoord dat ze vast gegroeid in de baarmoeder waren en dat t echt geen pretje was om t eruit te laten halen. Maar de Mirena heeft andere bestandsdelen dus ik weet niet of dat t zelfde risicio is.
En waarom hebben jullie voor de Mirena gekozen ipv de Nuvaring of iets anders?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:50

Nope bij mij is t de eerste dus nog geen ervaring met uit laten halen.
Waarom geen nuvaring: ten eerste is die vrij duur, ten tweede heb ik geen zin in gefrommel met zo'n ding+het risico dat ik hem vergeet in te doen. Gebruiksgemak van de Mirena is imo veel beter.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:11

Komt het vaak voor dat bij een mirena de menstuatie uit blijft?
Ik zit namelijk erg te dubben tussen of een nieuwe pil proberen tegen stemmingswisselingen(yaz 24+4) of de mirena.
Maar bij beide lees ik horror verhalen :o :')
en daarom denk ik soms; misschien moet ik hier maar gewoon mee leven....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:27

Komt voor bij ongeveer 20-30% van de dames :)
Mijn menstruatie is nu ook volledig gestopt, echt erg fijn!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:35

Hier lijkt het er ook op dat ik geen menstruatie meer ga krijgen..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:12

Dat vind ik niet zo'n heel hoog percentage eigenlijk... :P
ayasha & Mars; Oh dat is wel lekker :)

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:40

Peer_hvj schreef:
Is het al zo ver geweest dat de mirena er bij jullie weer uit moet?
Bij t gewone spiraaltje heb ik namelijk zo nu dan verhalen gehoord dat ze vast gegroeid in de baarmoeder waren en dat t echt geen pretje was om t eruit te laten halen. Maar de Mirena heeft andere bestandsdelen dus ik weet niet of dat t zelfde risicio is.
En waarom hebben jullie voor de Mirena gekozen ipv de Nuvaring of iets anders?

Mijne is paar maand terug eruit gehaald en dat ging zonder problemen. Is even een onprettig gevoel, maar verder geen last van gehad.
Ik werd met de mirena ook niet meer ongesteld.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:21

Mijn gyn zei dat de helft van de vrouwen met een mirena niet meer ongesteld werd.
Las op inet ook rond de 20-30 procent.
Maar om me heen ken ik niemand die met een mirena nog wel ongesteld wordt

Ik denk dat t aan de hand van je normale menstruatie wel een beetje in te schatten is.
Heb je van jezelf (of in de stopweek van de pil) een zware/heftige/lange menstruatie dan is de kans dat je met mirena nog ongesteld wordt wel groter.
Maar ik had bijv tijdens de stopweken van mn pil ook al geen schokkende menstruatie.
2 dagen dat t echt een beetje doorbloedde (maar nog niet dat je elk uur naar de wc moet rennen om te verwisselen) dan een dag van te voren en een dag erna een beetje, en dan soms nog aan t eind 3 dagen 'net wel/niets'. Dus al met al een dag of 5 niet heel veel schokkends.
En nu met mirena dus niets meer

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 00:47

Ik bloed nu zonder ac heftig!! Was met al niet heel fijn maar nu echt erg! Maar goed..... Ik wilde het zelf en nag niet klagen! Als het wil lukken ben ik er straks 9 maanden vanaf en krijgen we er iets moois voor terug. Even doorbijten dus. Van de zomer wordt het lastiger, kan het nu niet regelen en met rokjes aan is het ook minder prettig.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:59

Ik gewoon elke maand 15 dagen ongesteld met de mirena...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:03

15 dagen? :wow:

Ik ben met de pil precies 2 dagen ongesteld in m'n stopweek en dan is het voorbij! Stelt gelukkig echt niets meer voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:11

Jolliegirl schreef:

Heeft mijn moeder ook gehad en toen bleek die niet goed te zitten,weet niet of dat bij jou ook het geval kan zijn?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:17

15 dagen is niet tof :n
Ik voel me ook echt verwend met de Mirena, niet meer ongesteld te zijn. Hopelijk gaat t in de toekomst met mijn tweede spiraal ook zo. Deze mag eruit als ik 28 ben, de tweede gaat er dan uit als ik 33 ben. Misschien dat ik er dan nog één laat zetten, maar vriendlief is tegen die tijd 40. Dan wordt het tijd dat hij ook iets aan anticonceptie mag gaan doen, dan heeft mijn lijf wel genoeg hormonen moeten verdragen :P
Ik ben nog steeds wel geinteresseerd in de Essure methode, maar gezien je als jonge vrouw niet zelf hierover mag beschikken is de Mirena voorlopig de beste optie.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:23

Ik ben ook na het plaatsen niet meer ongesteld geweest, heerlijk :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:20

Jolliegirl schreef:

:(:)

Bij jou gaat het niet echt soepeltjes met de Mirena he. Hoelang heb je 'm nu?