Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:48

Ik heb jaren lang last gehad van weinig gevoel. Daar is echt jarenlang overheen gegaan.

maar kan je de pijn beschrijven wat je voel zonder sport bh. Ik kon er een tijd niet op slapen dat weet ik nog wel. Maar kan me niet herinneren dat ik zo lang met bh heb geslapen. Zou even het navragen. En onderoek vragen

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:01

Alsof mijn borst één grote blauwe plek is zeg maar :P Heb het met beide borsten trouwens.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:59

Herkenbaar...
Is bij mij uiteindelijk wel weggetrokken qua pijn.
Ook heel herkenbaar mbt correctieingreep.
Ik durf het daardoor ook niet.
Mijn operatie is nu bijna 3 jaar geleden alweer.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:43

Oke ja een soort schijven voelde ik. Dat trek wel weg en dan worden ze weer zachter. Ik kijk erg uit naar de operatie. Mijn man vind het erg eng. Maar ik heb er zin in omdat ik er van overtuigd ben dat het gaat werken en dat ik dus veel minder pijn gaat krijgen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:33

Goed dat je er niet tegenop ziet! :D

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:27

heb de operatie al een keer gehad weet wat het is. vond het ergste dat ze met de hand alle hechtingen eruit gingen halen dat vond ik het naarste.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:55

Tegenwoordig wordt het onderhuids gehecht met oplosbare hechtingen :j Je hoeft alleen nog maar de knoopjes die wel buiten zitten (aan het uiteinde, zijn er in totaal 2 of 4 geloof ik) te laten verwijderen :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:10

dat is een groot verschil. hihihi dan val dat wel mee. mijn drains zaten ook niet vol elke keer dus ja. wat dat betreft ging dat bij mij super.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:36

Ik heb geen drains gehad haha, gelukkig! In het Martiniziekenhuis doen ze dat alleen nog als er tijdens de operatie al veel wondvocht in zit. :j

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:44

heb het dan ook over 15 jaar geleden. dus zal nu inderdaad wel erg anders gaan.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:42

Ik heb wel beide kanten drains gehad.
Het verwijderen daarvan was zeer pijnlijk!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:47

*meelezer*

:o ik heb een enorme angst voor hechtingen verwijderen en ook voor de drains... Misschien wel zo erg dat ik daarom geen OP wil :=
Sowieso moet/wil/zal ik nog 20 kg afvallen voor ik het serieus overweeg (borsten blijven bijna even groot terwijl ik afval). Maar drains... brrr

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:18

Ik heb ook gewoon drains gehad. Niks gevoeld van het verwijderen... knoopjes verwijderen ook niks van gevoeld..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:46

Knoopjes verwijderen voelde ik idd ook weinig van.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 00:12

Ik heb ook drains gehad.... de hele operatie zou ik zo overnieuw doen, ook het herstel.. Maar die drains verwijderen.... DE HEL!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 00:17

Pieneliene schreef:
sweetsox schreef:
Ligt er aan hoeveel overgewicht je heb. Maar ik denk ook hoe je het overgewicht draag

Dat overgewicht is voornamelijk ook van belang voor het herstel, complicaties, meer risico's enz. Maar ook als je afvalt zou je de operatie misschien niet nodig hebben.. dus heeft meerdere redenen.

Ze willen het liefst dat je wat afvalt voor de operatie, omdat er in je borsten, het meeste uit vetweefsel bestaat, mocht je na de operatie kilo's kwijtraken, dan worden je borsten nog kleiner.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 00:22

kimberley12 schreef:
Pieneliene schreef:

Dat overgewicht is voornamelijk ook van belang voor het herstel, complicaties, meer risico's enz. Maar ook als je afvalt zou je de operatie misschien niet nodig hebben.. dus heeft meerdere redenen.

Ze willen het liefst dat je wat afvalt voor de operatie, omdat er in je borsten, het meeste uit vetweefsel bestaat, mocht je na de operatie kilo's kwijtraken, dan worden je borsten nog kleiner.

Ben ik het niet mee eens.
Er zijn inderdaad mensen waarbij de borsten ook kleiner worden als ze afvallen, maar bij de meeste mensen met grote borsten is dat helemaal niet zo.

Mijn chirurg vroeg ook om een paar kilo af te vallen, maar hij gaf ook aan dat hij de operatie ook wel zou uitvoeren als ik niet zou afvallen.
Ik heb hem toen verteld dat ik al jaren stabiel ben op 80 kilo en dat ik nu wel 5 of 10 kilo af kon vallen, maar dat deze er dan waarschijnlijk ook weer aankwamen en dat het zonde zou zijn als mijn borstendaarbij ook zouden groeien.
Hij gaf me daar toen gelijk in en liet mij de keuze wat ik ging doen.
uiteindelijk ben ik 3 kilo afgevallen, ik kreeg opeens een turbo-oproep ( zo'n 4 jaar geleden net voor carnaval, niemand wilde geopereerd worden.. nou ik wel!).

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:23

hihihi ik wil in de zomer vakantie geopereerde worden. hahaha. denk dat dan ook niemand wil. nou ik wel. zit nu wel inderdaad te denken moet ik nou echt afvallen voor de operatie of niet. ik weet wel dat ik veel te zwaar ben maar ben wel stabiel.

wil graag wel de operatie maar omdat ik toch niet bij mijn borsten afval. vind ik het eigenlijk onzin. Maar goed ga wel door en wat ik afval is mee genomen maar ga er niet voor op crash dieet.

2bizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:26

Nou,vandaag bij de chirurg geweest. Was gelijk duidelijk voor haar dat er echt een borstverkleining gedaan moest worden. Alles ging in sneltreinvaart. Moest gelijk door naar de rontgen waar ik vrijdag terecht kon maar ik zelf niet kon helaas dus dat wordt volgende week vrijdag. Er zijn normale foto's voor onszelf en de verzekering gemaakt. Aanvraag is verstuurd. Ben ook al bij de opname geweest en de operatie staat gepland voor de laatste week van april. Kon eerder maar dit was mijn voorkeur. Komt nu ineens wel heel dichtbij. Spannend hoor.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:19

Dat had ik ook 2bizzy ...toen eenmaal de afspraak stond kon het me niet snel genoeg gaan.
Nu is het bijna zover ...volgende week donderdag :j *\o/*

Hoop dat je aanvraag word goedgekeurd .

2bizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:25

Dat de aanvraag goedgekeurd wordt weet ik al omdat ik al geinformeerd had bij de verzekering. Maar goed,toch moet die opgestuurd worden. Logisch ook. Maar owh owh wat spannend. Is toch een hele ingreep. Voor jou schiet het al op. Zie je er tegenop of niet?

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:48

Wat goed nieuws zeg, ik ben nergens bang voor alleen voor de eerste afspraak voor wat de chirurg zegt en over hoeveel ik moet afvallen. Oja en over de verzekering maar meestal als de chirurg zeg dat het nodig is dan gaat de verzekering wel akkoord.

bij mij is ook nog nooit een operatie verkeerd gegaan dus daar geen zorgen over. Ben bang voor de intake. en wil heel graag pas in de zomer geopereerd worden. Vanwege mijn werk. Dan nog niet vragen hoe ik het met de pony's ga doen. Anders maar in de winter geopereerd worden.

2bizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 00:24

Ik had daarom ook voorkeur aangegeven. In het ziekenhuis is het bij ons met medische indicati een wachttijd van 4 weken. Nu duurt het voor mij iets langer omdat ik zeker wilde zijn dat mijn paarden op dat moment 24 uur per dag op het land staan zodat degene die ze gaat doen voor mij er het minst werk aan heeft. Over mijn werk hoef ik gelukkig niet in te zitten,die staan er volledig achter. Daarnaast moest ik vervanging regelen om mijn manegelessen over te nemen. Vandaar dat ik heb gekozen voor de meivakantie omdat degene die het overneemt dan vakantie heeft. Alles is hier alvast geregeld.

@sweetsox
Vanmorgen onderweg naar het ziekenhuis kreeg ik ook wel de zenuwen maar dat was gelukkig snel over. Duurde allemaal wat langer in de wachtkamer waardoor ik mezelf even moed had ingesproken. Al met al werd het wel een lange dag en daar had ik niet op gerekend. Was er echt met de instelling heen gegaan zo van even naar de poli en had al soort van gerekend hoelaat ik op stal zou zijn. Mijn planning liep dus helemaal niet zoals gedacht maar ach ja dan hebben we het maar gehad.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 05:52

:n 2bizzy , ik zie helemaal niet tegen de O.P op ...tenminste nu nog niet :D .
Hoe het 1 dag of kort van te voren is ??
Voor mij is het iig voor het eerst een narcose ..
Tussen intake en O.P zitten bij mij 5 weken :)ddd

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:00

ik heb het allemaal mee gemaakt maar vind de intake het spannendst. Voor mij is het mijn werk wat ik moet regelen. krijg dan niet betaald,en ik heb dan net een nieuw paardje. Zo zijn er nog wel wat dingen die geregeld moet worden. als ik gelijk in april geopereerd zou worden zou dus niet echt uitkomen dan liever in de winter maar dat komt niet uit met mijn werk.
Er zijn dus veel punten waar ik rekening mee moet houden.
Maar goed ik ga naar de intake en dan zie ik wel. zal wel veel te zwaar zijn. dus ga er van uit dat hij/zij wil dat ik eerst nog wat kilo's kwijt raak.