Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BB1981

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:55

dat is minder Karin niet paardrijden en niet fietsen.......

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:08

Nee, en ik had ook net m'n nieuwe zadel geleverd gekregen... -O-
Maar goed, ik heb nu alle tijd om naar de TDF te kijken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:38

Nou het nieuwe zadel zit er op! Heb ook een iets kortere stuurbuis meegenomen. Ik hoop dat het beter wordt. Heb trouwens ook nog een nieuwe broek besteld. Met goede korting kunnen kopen gelukkig want hij was normaal 140 euro.

Ik zou morgen de Pieter weening classic gaan fietsen maar ik denk dat ik er vanaf zie! Heb het heel druk met andere dingen en het weer wordt echt heel slecht. Plus dat het allemaal nog wat gevoelig is :+

Ik denk dus dat ik zondag begin van de middag ga.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:26

Ik fiets vaak zonder zeem, met natte kleding en heb een zalf die heel goed zadelpijn doet voorkomen..

Deze heb ik:

Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:36

Die heb ik ook. :j

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:40

Die creme heb ik ook, super spulletje!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:16

Ik was het topic even uti het oog verloren :+
Gisteren 33 km geknald. Eerste gedeelte heel veel pijn aan mijn longen en tweede gedeelte een slapend been. Oké ik heb te hard gefietst en ben niet lief geweest voor mijn lijf :+ Maar was wel een mooi rondje!

Sakkia mooie fiets! Veel fietsplezier!
SAKKIA schreef:
Maken jullie trouwens allemaal gebruik van klikpedalen?
Ik zie daar namelijk wel een beetje tegen op. Heb de neiging om eerst volledig ingepakt te gaan oefenen met in en uitklikken :+

Ja :j In het begin is het even spannend, maar het went erg snel! Je kunt het klikken ook lichter en stroever maken.

Romy, hoe kom je in die mailgroep van Marianne Vos? Ik ben wel geïnteresseerd en ze zit hier in de buurt :D
Romyv schreef:
Splash, wanneer is de selvio!!? Kan je wel joh, je hebt een super goede basisconditie volgens mij! Wel mega tof dat je het gaat doen :D Welk verzet zit er op je fiets?

Ik ben uiteindelijk niet gegaan. :o Om meerdere redenen. Ik heb een trippel dus op wilskracht was ik ongetwijfeld bovengekomen, maar zoals ik hierboven al schreef ben ik niet zo heel zuinig op mijn lijf :+
Leuk die complimenten over je fiets! En dat verhaal over de toertocht _O-

Homiafortuna, ik ben ook bij de proloog geweest. Zo gaaf!! (En ook de start op zondag)

Zijn er meer mensen die slapende voeten krijgen? Ik dacht in de winter altijd dat ik slapende voeten van de kou kreeg, maar dit jaar heb ik het ook in de zomer. Ik heb al geprobeerd mijn schoenen losser te maken, maar dat helpt niet. En zodra ik het op voel komen ga ik meer met mijn voeten bewegen, maar dan is het eigenlijk al te laat.

BB1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:28

Ik heb 2 paar schoenen met spd: race en mtb, en met beide heb ik ook regelmatig last van slapende voeten, het maakt ook niet uit of ik de mtb of de racer pak en welke schoenen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:02

Het schijnt te komen door beknelde ader in je lies door de druk op het zadel.. Zadel ietsjes lager kan de oplossing zijn

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:31

Hm.. binnenkort toch maar eens een afspraak maken met de fietsenmaker om mijn fiets goed te laten instellen. Ik heb hem in een fietsenwinkel gekocht en laten afstellen, maar eigenlijk weet ik al sinds het begin (al 5 jaar :o ) dat ik sowieso een kortere stuurpen moet. Dus misschien maar eens echt gaan regelen _O-

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 06:45

Nieuwkomer hier!!

Ik (race)fiets sinds enkele maanden ook om jawel.. af te vallen. :Y) en tot nu toe gaat het goed en zit ik op de -12 *\o/* . nog zeker 10 te gaan. zweet zweet.

Maar zoals mijn boven bokker schrijft heb ik ook vaak last van slapende voet, altijd de linker. Heb geen klik schoenen, wou eerst maar eens proberen hoe het bevalt voor ik mij aan klikkers waag.
Maar zoals Romyv zegt klinkt ook wel logisch.

Alleen heb ook bijna elke keer last van een slapende tintelende hand (ook links) Iemand daar een weetje voor, of moet ik gewoon eens naar een kraker :+

Heb mijn fiets al wel laten afstellen, en mijn kont doet gelukkig minder zeer, maar het tintelen blijft.

Lautje138

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:01

Ook hier een nieuwkomer :)

Ik zit momenteel met een groot dillema. Ben in het bezit van een MTB Trek Sky SLX en het voelt alsof ik volledig 1 ben met mijn fiets. Nu gebruik ik hem eigenijk alleen voor op de weg ipv in het bos. ( vind t eng om alleen het bos in te gaan ;( )
Nu ben ik na jaren roepen dat het niets voor mij is, toch aan het rondkijken naar de overstap op een racefiets. Mede ook omdat ik op deze fiets naar mijn werk wil ( ongeveer 24km enkele reis) en dit mij veel soepeler en ontspannender lijkt fietsen dan de MTB.
Inmiddels heb ik bij 1 fietsenwinkel geinformeerd en die adviseerden mij een Cube Axial PRO WLS ( 999.00 euro). Ik heb er even op gezeten en heb het gevoel dat ik best opgesloten zat op de fiets terwijl het wel mijn framemaat is.
Nu heb ik toch sterk de neiging om wederom een TREK racefiets te kopen. De winkel waar ik was, dealed niet in TREK dus zal ik naar een andere winkel moeten, wat uitteraard geen probleem is. Ik heb ook ergens gelezen dat Cube inderdaad een veel "kortere" houding heeft dan de TREK. Wat mij dus prettiger lijkt.
Nu ben ik dus benieuwd wat jullie zouden doen. En welk type damesracefiets beter is. Ik zit er nog totaal niet in dus weet ook niet goed wat ik nu moet. Iemand die mij hierin kan adviseren?

Oja, mijn budged zit rond de 1200-1300 euro exclusief assesoires.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:46

Mijn advies; Kijk naar wat jij fijn vindt zitten, dat is het belangrijkste. Ongeacht het merk :)
Er is niks "beter" of "slechter" dat is denk ik heel persoonlijk!

Ik ben super blij met mijn 2 bulls fietsen, allebei nieuw gekocht voor +/- 800. Maar er zijn vast ook mensen die het niks vinden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:48

Ik heb ook een Cube, een Axial-wls-gtc-pro, ik vind het een fijne en prima fiets.
Ze moeten alleen nog en mee naar de afstelling kijken want ik krijg last van m'n bovenarmen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:53

Lekker een beetje fietswinkels naar binnen lopen en proberen. Wat voor de één fijn is, is voor de ander helemaal niks.
Het vinden van een geschikte fiets is iets heel persoonlijks! Lekker proeffietsen :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:10

Oja voor mijn MTB ben ik bij 12 Go biking geweest. Super fijn, ze hebben daar heel veel merken!

Lautje138

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:30

Alvast bedankt voor de adviesen!
Wat raden jullie verder aan kwa afmontage enzo? Zit er niet echt in thuis nog. Hoorde ook al iemand zeggen dat ik hem tripple moet laten afstellen, maar nu scheint dit met de nieuwe afstelling niet meer te hoeven?

BB1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:06

rij zelf met een "klassiek" dubbel op mijn racer, hier heb je in feite genoeg aan. voordeel van triple, je komt altijd tegen de berg op......
op de mtb heb ik triple maar heb eigenlijk altijd genoeg aan de middelste en grootste. Dus voor mij een dubbel. Je kan ook nog kiezen voor compact dat is en combinatie van dubbel en triple dus een echt klein en groot blad.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:31

Lautje138 schreef:
Ook hier een nieuwkomer :)

Ik zit momenteel met een groot dillema. Ben in het bezit van een MTB Trek Sky SLX en het voelt alsof ik volledig 1 ben met mijn fiets. Nu gebruik ik hem eigenijk alleen voor op de weg ipv in het bos. ( vind t eng om alleen het bos in te gaan ;( )
Nu ben ik na jaren roepen dat het niets voor mij is, toch aan het rondkijken naar de overstap op een racefiets. Mede ook omdat ik op deze fiets naar mijn werk wil ( ongeveer 24km enkele reis) en dit mij veel soepeler en ontspannender lijkt fietsen dan de MTB.
Inmiddels heb ik bij 1 fietsenwinkel geinformeerd en die adviseerden mij een Cube Axial PRO WLS ( 999.00 euro). Ik heb er even op gezeten en heb het gevoel dat ik best opgesloten zat op de fiets terwijl het wel mijn framemaat is.
Nu heb ik toch sterk de neiging om wederom een TREK racefiets te kopen. De winkel waar ik was, dealed niet in TREK dus zal ik naar een andere winkel moeten, wat uitteraard geen probleem is. Ik heb ook ergens gelezen dat Cube inderdaad een veel "kortere" houding heeft dan de TREK. Wat mij dus prettiger lijkt.
Nu ben ik dus benieuwd wat jullie zouden doen. En welk type damesracefiets beter is. Ik zit er nog totaal niet in dus weet ook niet goed wat ik nu moet. Iemand die mij hierin kan adviseren?

Oja, mijn budged zit rond de 1200-1300 euro exclusief assesoires.

Als jij de mtb alleen voor op de weg gebruikt zou je er "weg"banden op kunnen zetten zoals Racing Ralph. Dat rijdt al een stuk comfortabeler. Je kunt er eventueel ook lichtere componenten op monteren.

Bedenk wel dat een racefiets veel minder comfortabel fietst dan een mtb op de weg. Je mist toch een flink stuk vering en stabiliteit. Ja, je gaat sneller maar als je met een mtb over een tak of een gat in de weg rijdt boeit dat niet. Met een racefiets ligt dat anders en dat is flink wennen. (en laten we het maar niet over een nat wegdek hebben…)
Heb je ook al bij de fitness-fietsen gekeken? dat zijn racefietsen maar dan met een mtb stuur en vaak net iets dikkere banden.
Bijv. de Specialized Vita. Die heb je in verschillende prijsklasses.

Succes met uitzoeken!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:04

Ik rij dubbel compact met een 11-28 achter verzet (omdat ik veel in de bergen fiets en die 25 was net iets zwaarder), grote nadeel vind ik dat de stap tussen de 2 bladen voor te groot is. Vaak schakel ik achter is 2 zwaarder voordat ik voor naar mn kleine blad ga... Kost tijd!

Wat betreft afmontage, gezien je budget zou ik voor ultegra gaan of vergelijkbaar niveau van scram of campagnolo.. Misschien wel interessant om te kijken naar 11 achter!?

Wat betreft merk, los laten!! Ik heb een colnago, belachelijk want je betaalt gewoon voor de naam.. Maar dit was de enige fiets waar ik echt fijn op zat!

Woehoeh! Ik heb een weekje bergtraining gedaan in Duitsland, eifel. Gezwommen in de vulkanen en gerend langs de rivieren. Echt prachtig!!

Heftigste rit was nog geen 30km met 600 hoogtemeters, een berg was 200 hoogtemeters op denk 1.5km. Gemiddelde hellingshoek is dan 15% ofzo? Boven deden serieus mn longen pijn Hahahaha

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:38

Sportief hoor!

Ik ben gisteren op de gewone fiets aan het fietsen geweest. Dikke 42 km gemaakt. heerlijk! :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:53

Lekekr Romy!

Gisteren zelf ook even op de fiets gezeten, wel 15 km :')

BB1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:07

rij ook met 11-28 en voor 42-52.
van de week nog ff 30 km gefietst, beetje aan het opbouwen tussen het rev door, wil nog niet helemaal zoals ik wil maart ga wel steeds iets vooruit

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:14

Ik heb vanavond nog een rondje gedaan, 33 km, 24 gemiddeld. Niet heel snel maar heb de laatste 10 dagen gewandeld in de bergen en heb daar zo'n gruwelijke spierpijn van gehad. Dacht dat het wel over was maar ik verzuurde toch heel snel!

Zondagochtend maar weer een rondje en hoop dat wat verder te gaan en de een 50 km rondje te doen.

Heb trouwens geïnvesteerd in een nieuw zadel een een nieuwe goede broek. Was direct bankroet maar nergens meer last van gelukkig!

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:36

Op wat voor gemiddelde snelheid doelen jullie eigenlijk?