Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SAKKIA schreef:Maken jullie trouwens allemaal gebruik van klikpedalen?
Ik zie daar namelijk wel een beetje tegen op. Heb de neiging om eerst volledig ingepakt te gaan oefenen met in en uitklikken
Romyv schreef:Splash, wanneer is de selvio!!? Kan je wel joh, je hebt een super goede basisconditie volgens mij! Wel mega tof dat je het gaat doenWelk verzet zit er op je fiets?
Lautje138 schreef:Ook hier een nieuwkomer
Ik zit momenteel met een groot dillema. Ben in het bezit van een MTB Trek Sky SLX en het voelt alsof ik volledig 1 ben met mijn fiets. Nu gebruik ik hem eigenijk alleen voor op de weg ipv in het bos. ( vind t eng om alleen het bos in te gaan)
Nu ben ik na jaren roepen dat het niets voor mij is, toch aan het rondkijken naar de overstap op een racefiets. Mede ook omdat ik op deze fiets naar mijn werk wil ( ongeveer 24km enkele reis) en dit mij veel soepeler en ontspannender lijkt fietsen dan de MTB.
Inmiddels heb ik bij 1 fietsenwinkel geinformeerd en die adviseerden mij een Cube Axial PRO WLS ( 999.00 euro). Ik heb er even op gezeten en heb het gevoel dat ik best opgesloten zat op de fiets terwijl het wel mijn framemaat is.
Nu heb ik toch sterk de neiging om wederom een TREK racefiets te kopen. De winkel waar ik was, dealed niet in TREK dus zal ik naar een andere winkel moeten, wat uitteraard geen probleem is. Ik heb ook ergens gelezen dat Cube inderdaad een veel "kortere" houding heeft dan de TREK. Wat mij dus prettiger lijkt.
Nu ben ik dus benieuwd wat jullie zouden doen. En welk type damesracefiets beter is. Ik zit er nog totaal niet in dus weet ook niet goed wat ik nu moet. Iemand die mij hierin kan adviseren?
Oja, mijn budged zit rond de 1200-1300 euro exclusief assesoires.