Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:15

Dat doe je toch maar weer! Dapper hoor. Fijn dat je jezelf positief verrast en dat het je goed doet.
Ik kan mij helemaal niet voorstellen dat het binnenkort al zou stoppen. Je bent eigenlijk net begonnen.
Ik duim voor je dat het een vervolg krijgt.

genja

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:49

Wat goed je hebt het zwembad gewoon gedaan!!

Staat er nog geen mdo (multidisciplinair overleg) ingepland? Tussentijdse evaluatie met alle disciplines en de revalidatie arts. Om te kijken hoe het gaat en wat het verdere plan wordt.
Anders gewoon aan een van de therapeuten vragen of ze al weten hoe lang het doorgaat nog. Voor jezelf ook wel goed dat je enig idee hebt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 23:55

Bedankt!

Ik kan daar niks van zien, maar de Fysio zei de vorige keer wel dat er een overleg moment was geweest waar ze het vocht in m'n voet besproken had en dat oedeemtherapie er bij kwam. Ze had al een keer gezegd dat ze een collega mee wou laten kijken, dus ik dacht dat ze overleg met een collega bedoelde, maar dat zal het MDO geweest zijn denk ik.

Bleek toen ook de mail al te hebben over de behandelplan bespreking en vragenlijst over wat m'n doelen zijn tot aan de volgende bespreking.

Ik zal idd de fysio of psychomotorisch therapeut eens vragen of ze daar al iets over weten.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 01:17

Het scheelt wellicht ook dat je weet dat alle andere mensen daar ook allemaal zijn met hun eigen medische problemen en beperkingen en om daar aan te oefenen. Het is geen fashion model show om mensen te kijken maar iedereen wil wel graag gezond worden of iig verbeteren door aan hunzelf te werken?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 10:04

Vergeet niet dat je ook zelf mag aangeven wat je wensen, doelen en behoeften zijn he. Het is jouw revalidatie!

Verder echt supergoed dat je het zwembad bent aangegaan en dat het gewoon gelukt is!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 10:05

Fijn dat de PMT peut kon schakelen van fysieke oefeningen naar de mentale kant, zodat het in elk geval lichamelijk minder intensief was. Huilen mag, lang of kort. Je hebt heel wat voor je kiezen gehad en dat komt er gewoon uit.

MDO ben je zelf niet bij, dus dat zul je niet op je planning zien. je kan wel aan een van je therapeuten vragen of zij weten of dat nog/weer gepland staat voor je afspraak met de PA. Ik hoop dat je een verlenging krijgt van je traject, want ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het je goed doet, zowel lichamelijk als in je bol.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 17:07

Ja, ik kan idd alleen de afspraken zien waar ik zelf bij ben. Heb verder geen idee wanneer ze overleg etc hebben.

Heb de vragenlijst iig ingevuld en denk dat ik duidelijk ben geweest over wat ik wil. En heb het gesprek natuurlijk ook nog. Zie wel wat daar van gaat komen..

Vandaag pijn.. M'n voeten staan in de fik en steeds stroom onder m'n voet #) Tijdens het zwemmen ook al last van die brandende pijn door het water langs m'n voeten. Therapeut adviseerde waterschoenen te halen, dus die heb ik besteld. Hopelijk is dat de volgende keer dan minder.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 19:01

Annick75 schreef:
Fijn dat de PMT peut kon schakelen van fysieke oefeningen naar de mentale kant, zodat het in elk geval lichamelijk minder intensief was. Huilen mag, lang of kort. Je hebt heel wat voor je kiezen gehad en dat komt er gewoon uit.

MDO ben je zelf niet bij, dus dat zul je niet op je planning zien. je kan wel aan een van je therapeuten vragen of zij weten of dat nog/weer gepland staat voor je afspraak met de PA. Ik hoop dat je een verlenging krijgt van je traject, want ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het je goed doet, zowel lichamelijk als in je bol.

Bij ons ben je als patiënt wel bij het mdo. De therapeuten hebben eerst kort een voorspreking en daarna nog een bespreking met jou erbij waar je terug koppeling krijgt hoe ze vinden dat het gaat. En wat volgens hun goede haalbare doelen zijn voor de volgende periode en je kan dan zelf aangeven hoe je vindt dat het gaat en wat voor jou je doelen zijn.
Vond ik altijd wel nuttig en prettig.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 21:59

genja schreef:
Bij ons ben je als patiënt wel bij het mdo. De therapeuten hebben eerst kort een voorspreking en daarna nog een bespreking met jou erbij waar je terug koppeling krijgt hoe ze vinden dat het gaat. En wat volgens hun goede haalbare doelen zijn voor de volgende periode en je kan dan zelf aangeven hoe je vindt dat het gaat en wat voor jou je doelen zijn.
Vond ik altijd wel nuttig en prettig.

Het is bij mij alweer langer gelden, maar hier was dat niet het geval, dus het zal wellicht per revalidatiecentrum verschillen. Bij mij liep het destijds via de revalidatie-arts of soms gewoon via de therapeuten zelf. Maar bij mij werd ook niet vooral bepaald hoe lang mijn revalidatie zou duren, maar waren de eerste 6 weken bedoeld om te kijken hoe het ging, waarna een verder plan werd gemaakt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 16:24

Dat ga ik dan ook maar even navragen voor de zekerheid. Ze zijn allemaal heel aardig, maar hoef niet perse in m'n eentje te zitten met hun allemaal tegelijk. Dus wel goed om even te vragen hoe dat zit, zodat ik weet of ik evt alleen kan gaan of iemand mee moet nemen :=

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 13:47

Behandelplan bespreking is dus idd niet alleen met de PA :=
Nouja, komt vast goed. Hoop dat m'n ma mee kan en verwacht verder geen problemen, dus gaat alleen vast ook lukken.

Vandaag kracht etc gemeten van m'n voet, want Maandag gaan we een spalk proberen.. Fysio zei dat ze het eerst even wouden aankijken, of het verbeterde, maar dat is tot nu toe niet zo en met lopen heb ik daar wel echt last van.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 17:23

Klinkt alsof ze nog niet van je af zijn :D . Het is goed dat ze eerst wilde kijken of je voet zo zou verbeteren, maar als dat niet zo is, dan is een spalk inderdaad wel iets om naar te kijken. Ik weet niet of er ook sprake is van een verkorting in bv de kuistpieren agv de tijd dat je toch veel op bed hebt gelegen. Zo ja, zou je kunnen vragen of een Strassburg sok voor de nacht zou kunnen helpen de boel voorzichtig weer op te rekken.

Ik ga intussen weer even met de voetjes omhoog, want de fysio heeft weer gedart in mijn piriformis en dat deed zo'n pijn dat ik bijna een hapje uit mijn eigen arm nam |o |o %) .

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 19:08

Daphne__ schreef:
Behandelplan bespreking is dus idd niet alleen met de PA :=
Nouja, komt vast goed. Hoop dat m'n ma mee kan en verwacht verder geen problemen, dus gaat alleen vast ook lukken.

Vandaag kracht etc gemeten van m'n voet, want Maandag gaan we een spalk proberen.. Fysio zei dat ze het eerst even wouden aankijken, of het verbeterde, maar dat is tot nu toe niet zo en met lopen heb ik daar wel echt last van.

Je kent alle therapeuten nu natuurlijk al wel dat scheelt vast al voor zo gesprek. En anders inderdaad je moeder of zo meenemen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 21:02

Ja, Fysio zei idd dat m'n kuitspier te kort is. Ben nu ongeveer 1.5 week aan het rekken, elke dag 3 x 15 seconden. Moet dat een tijdje doen en dan hoopte zij m'n enkel te kunnen doorbewegen.
Zal er eens naar vragen.

Het scheelt idd erg dat ik ze al ken en me prima voel bij ze. En zij kennen mij nu ook, ze hebben denk ik genoeg kunnen zien wat het probleem is en wat er nodig is. Zou het ook gewoon prima vinden als het straks over gaat naar 1e lijns fysio etc. Hoef denk ik niet keihard voor mezelf op te komen. Maar wil wel naar huis gaan met het gevoel dat ik heb kunnen zeggen wat ik wil en in m'n eentje is die kans toch net wat kleiner dan met iemand naast me als steun.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 18:50

Hoe gaat het nu, wordt je termijn vd revalidatie nog verlengd?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:29

marije1109 schreef:
Hoe gaat het nu, wordt je termijn vd revalidatie nog verlengd?

Toevallig. Was net aan het denken, hoe zou het gaan?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 14:20

Hoe het gaat.. Opzich goed, maar voel me afentoe behoorlijk k*t. Daarom ook even stil geweest hier. Deze week ook best druk met gesprekken, nieuwe therapeuten etc. Er gebeurd iig nog genoeg.

Afbeelding

Maargoed, heb nu al een week een evo en lopen gaat daarmee beter. Nogsteeds 2 krukken, maar raak niet meer steeds de grond en struikel dus minder. Hoef dus ook minder op te letten en dat maakt het lopen minder vermoeiend. Wel dwingt dat ding m'n enkel natuurlijk in een houding die door de spitsstand eigenlijk niet goed lukt en heb dus ook best pijn na een uurtje. Maargoed, gebruik hem nu 2x per dag een uur en tussendoor doe ik hem los als ik zit zodat m'n voet weer even naar beneden kan.
Ondertussen ben ik nogsteeds aan het rekken en de fysio heeft gisteren ook geprobeerd of zij m'n enkel toch verder kan bewegen.

Krijg een evo die op maat gemaakt word etc, tot die tijd heb ik deze te leen van de Vogellanden:
Afbeelding

Gisteren gesprek gehad met de PA. Was alleen en zag er best een beetje tegenop, maar het was alsof ik tegenover een totaal ander persoon zat. Heel fijn gesprek gehad en denk dat de klik een beetje laat kwam, maar dat die er nu zeker wel is.

Vandaag behandelplan bespreking (Ook in m'n eentje gedaan, vind het een wonder :') Waren wel maar met z'n 4en, deel van het team was er niet bij. Over 6 weken wel.) gehad en het gaat sowieso nog 6 weken door. Fysiotherapie, psychomotorische therapie en zwemmen 2 keer in de week, diëtist 1 keer in de 2 weken, Psycholoog ook 1 keer in de 2 weken.
Donderdag nog een andere fysiotherapeut erbij voor het oedeem en Ergotherapie werd ook nog genoemd.

PA en Fysio hadden het ook nog even over m'n enkel. En ze vinden het niet helemaal duidelijk wat er aan de hand is.. Voetheffers parese en verminderde mobiliteit, maar waarom dat laatste is.. Spier, of iets anders. Ze hebben wel wat genoemd, maar heb dat niet duidelijk genoeg onthouden.. Daar moet misschien nog verder naar gekeken worden.
En misschien krijg ik ook nog een nachtspalk.

Nouja, morgen gelukkig even helemaal niks. Na gisteren en vandaag heb ik wel even een dag rust nodig :=

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 14:40

Het word dus in elkgeval verlengd en gekeken naar hulpmiddelen die het voor jou makkelijker kunnen maken.

En toppie dat je alleen geweest bent
Je kunt het *\%/*

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:49

wat een fijne update TS. en wat ben je knetterhard aan het werk.
top dat de PA het goed oppakt en je de klik voelt. ik heb het idee of snapt ze nu wat beter dat het wel serieus is.

en ja dit kost veel energie en gaat niet zomaar over, logisch dat je je dan rot voelt.

but you can do it!!!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 16:13

Pittig programma meid! Ziet dat het met pauze tussen PMT en fysio nog niet altijd lukt met de planning. Wel fijn dat je nu alvast een leen EVO heb, dat geeft toch vast een idee van hoe dat loopt. Dan kan er met maatwerk gekeken worden naar een beter passend exemplaar.

Goed bezig met de gesprekken met de PA en het MDO! Fijn dat het met de PA nu ook gewoon goed klikt. Jullie moesten elkaar duidelijk ergens vinden. Goed dus dat je samen met Lalidan het gesprek bent aangegaan na het eerste gesprek.

Goed ook dat ze niet vasthouden aan de 6,5 week, maar dat je door kunt gaan, voorlopig nog 6 weken en dan weer MDO om te kijken hoe verder, denk ik.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 16:15

Wat ben je goed bezig!
En fijn dat je nu de klik wel hebt met de pa.

Fijn dat je door mag met de revalidatie.
Knetterhard werken, maar voor het goede doel :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 23:16

Het is een heel pittig traject en het is ontzettend frustrerend dat je dit moet doormaken, maar wat ben jij gegroeid. Chapeau!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-25 21:45

Ja, het is nu lastig en zwaar, maar het is idd voor een goed doel. Heb er ook nog vertrouwen in dat het goed komt, ondanks dat ik wat vaker baal van alles. Misschien niet helemaal zoals hiervoor, maar wel goed. En misschien ook wel gewoon zoals hiervoor. Dat kan ook gewoon nog. Al gaan ze daar nu niet echt van uit.

Voor nu is het doel over 6 weken +- 500 meter lopen, met krukken en evo.
Met meer vertrouwen traplopen.. En "Mevrouw wil comfortabel een winkel door lopen" Voelde me wel een beetje een 80 jarige tijdens de bespreking :') Maargoed, het is wel waar. Nu ga ik wel eens naar de winkel, maar dan moet ik gewoon pakken wat ik nodig heb en direct naar de kassa en hopen dat iedereen een beetje opschiet. Ben blij als ik weet in de auto zit. En dat niet ver kunnen lopen, of lang kunnen staan, is natuurlijk op nog meer momenten onhandig.. Maargoed, dit is wel duidelijk te meten.

Oja, ik zei dat de Ergotherapeut nog genoemd was, maar wist eigenlijk niet meer waarom. Maar dat is voor fietsen. De PA kwam daar mee, of het niet handig zou zijn om daar naar te kijken. Want nu ben ik voor alles afhankelijk van anderen, kan nergens zelf heen, terwijl ik niet ver van het centrum woon en evt zelfs station etc. Dus dat leek me idd wel een goed idee.

Heb idd het idee dat de PA nu een beter beeld heeft van m'n problemen en die ook serieus neemt. Ze zei eerder ook dat er vast vaker twijfels zouden zijn en dat ze die wel moest kunnen uitspreken. Maar ze begon nu direct met hoe ik het ervaren had, of ik zelf nog verder wou en kwam dus zelf ook nog met het fietsen. Het is nu ook niet zeker of het na deze 6 weken wel stopt, over 6 weken is er weer behandelplan bespreking.

Planning ging idd nog niet helemaal goed. Maar als het goed is, is dat nu opgelost. Fysiotherapeut heeft dat tijdens de bespreking nog eens aangekaart en de PA zei dat als zij dat voorschrijft, dat er iig een half uur tussen fysio en pmt moet, dat geregeld moet worden. Zat volgens mij ook iemand van de planning oid bij, kende haar iig niet en zij zei dat ze dat ging regelen. Fysio is blijkbaar ook de eerste verantwoordelijke therapeut, dus als er problemen zijn kan ik bij haar terecht zei de PA.

Heb de PA trouwens ook gezegd dat ik blij ben dat ik toch bij Vogellanden gebleven ben en de afgelopen tijd ook zeker als positief ervaren heb. Vond dat wel netjes, om dat ook te zeggen, na hoe het eerder gegaan is.

Woensdag afspraak voor aanmeten van de evo, dat is niet bij Vogellanden maar For Motion Orthopedie. PA is daar bij.

Heel verhaal, had niet door dat het bericht al zo lang geworden was :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 22:00

Lang verhaal kort: het was een geweldige stap om destijds je angst onder ogen te zien en zo dapper te zijn het gesprek met de PA aan te gaan *\%/*

Zo ontzettend blij om dit te lezen hè, ook dat je deze gesprekken gewoon zelf aangegaan bent, in je eentje. Je bent zo ontzettend goed bezig, op zoveel meer vlakken dan alleen lichamelijke revalidatie :j.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:08

Ik word best wel blij van je berichten nu! Balen mag, revalideren is zwaar en dan zijn die baalmomenten of baaldagen heel normaal. Je bent ook nog steeds gewoon een mens. Dat je ook de vooruitgang ziet en hoop hebt voor de toekomst, is mooi.

Ook fijn dat de PA je met de ergo wil laten kijken naar de mogelijkheid tot fietsen. Goede manier om je benen te training en als het op een 2 wieler niet gaat, dan zijn er nog andere opties, al zal dat ook even slikken zijn. Maar als je het qua balans en kracht red om op een gewone fiets, evt een e-bike, te fietsen, dan maakt je dat een stuk minder afhankelijk.

Je loopdoelen zijn ook helder. Je mag bij een volgend MDO trouwens best aangeven dat je het prettig vindt als ze je gewoon bij je naam nemen ipv "mevrouw wil graag..." Da's leuk voor in verslagen, maar als je erbij zit, kan ik me voorstellen dat het onpersoonlijk voelt.

Mooi dat er ook nog eens goed naar de planning gekeken wordt en dat de PA nu een beter beeld heeft van je issues en ze serieus neemt. Soms is het goed ook gewoon met behandelaars aan de slag te gaan om een duidelijker beeld te krijgen. Bij een intake lukt dat niet altijd. Goed dus ook dat de behandelduur niet direct aan tijd gebonden is, maar dat ze per 6 weken gaan kijken.