Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:32

_Marjon_ schreef:
Ik denk dat ze daarmee zo'n soort 1 delig pakje/onesie bedoelen.

Kreeg vandaag alsnog de uitslagen vd suikertest op de mail. Na 2 uur nog een waarde van 11. Oeps :

Uk_Eef welkom!

Dat is idd wel hoog, balen zeg.

Marlis

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:35

Wij gaan het weekend verder met de babykamer. Behang is van de muren, muren opgevuld waar nodig. Dus dan eerst starten met plafond doen en dan de twee muren in voorstrijk en verven en erna behangen. Als dat klaar is nieuw laminaat erin.

Als dan de meubels op zn plek staan is alle spullen ordenen en bij mn zus vandaan halen om te kijken wat we nog moeten.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 00:14

UK_Eef: welkom! Leuk dat je ook meekletst!

Met een boxpakje wordt inderdaad zo'n onesie bedoeld. Als je andere kleertjes hebt, is een boxpakje niet nodig. Zelf vond ik het wel heerlijk, zo'n kleintje in dat pakje. Overigens had onze eerste in verhouding korte benen. Een boxpakje met voetjes is dan echt niet handig, want dat past nooit. Voor ons dus alleen boxpakjes zonder voetjes. De meeste baby's zijn met een week of 2 / 3 alweer uit maat 50 gegroeid, dus ik zou vooral niet teveel van die kleine maatjes kopen tenzij je een kleine baby verwacht. Zelf verwachten we, net als bij de eerste, maat 44 nodig te hebben. Dat hadden we toen niet en het arme jongetje heeft weken gezwommen in zijn kleertjes maat 50 :')

Wij zijn ook allebei niet echt babymensen. Ook geen behoefte aan het vasthouden van andermans baby's etcetera. Maar van onze eigen baby konden we geen genoeg krijgen, dat gold voor mijn man en voor mij. Terugkijkend vind ik het wel leuker sinds je wat meer interactie hebt. Maar zo'n eigen kleine baby is toch ook wel héél erg leuk hoor. Kijken we ook wel weer erg naar uit <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 08:41

Charlotte446 schreef:
Leuk dat je het eerste item voor de baby hebt gekocht Marjon :D Haha, ik ben benieuwd naar de kinderwagen, kan begrijpen dat je liever een iets modernere kinderwagen hebt met wat meer gemak voor jou en de baby.

Mooi dat de test goed is gegaan Freekie! Die waarde ziet eruit als een goede uitslag als ik snel op Google kijk.

Lekker dat jullie al zoveel spullen in huis hebben Gnome en Sky_As :j Dat zal veel rust geven?

Fijn dat je weer thuis bent Kiwipitje. Hopelijk kan je je rust vinden en heb je morgen een goede controle. Goede keuze om niet meer naar je werk te gaan. Ik heb ook vaak last van een vertraagde reactie als die komt. Jij en de baby gaan nu even voor alles :j

Je buik groeit lekker Gnome! Mooi dat het verlof van je man gelijk is goedgekeurd.
Op deze manier is het toch een stuk fijner dan wanneer daar gedoe over is.

Wat leuk een meisje Vivian <3

Mooi klein buikje heb je QueenE.

Vervelend dat je een slechte nacht hebt gehad Mriek. Hopelijk kan je een beetje uitrusten met het bankhangen :D Of ga je aan de slag met het ledikantje en de kinderwagen?

Fijn dat je je geen zorgen maakt Azmay. Ik ben 13 weken beroerd geweest (ruim 15 weken zwanger nu) en dat gaf me iig een soort van zekerheid dat de baby er nog zat. Nu merk ik niks dus wil morgen bij de geslachtsbepaling heel graag het hartje zien kloppen voor mijn gemoedsrust :')

Balen zeg Marlis dat Kyra nog steeds niet helemaal is opgeknapt. Succes volgende week met je nieuwe baan!
Jij bent echt lekker actief zeg, dat vind ik heel knap!

Hier weer volledig bijgekomen van het infuus dus vandaag een beetje in huis aan het schoonmaken. De hond had nog een verrassing achter gelaten tijdens het douchen :r Scheelt dat onze buurman (boer) sinds gisteren aan het gieren is en het dus al naar stront rook _O- Morgenavond komen we als het goed is achter het geslacht en zondag komen onze ouders/broers/zussen om het bekend te maken. Leuk vooruitzicht dus :D Ik mag van mezelf als ik de baby morgen weer heb gezien (met kloppend hartje) de meubels voor de babykamer en de kinderwagen gaan bestellen :):)

Succes en veel plezier vandaag!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 08:42

Charlotte446 schreef:
Het scheelt enorm dat er al een poeplucht van het gieren hing. Dat maskeerde het een beetje _O-
Ik zie het maar als een beetje oefenen voor de poepluiers, die zullen ook niet altijd even best ruiken :=

Mijn vriend neemt ook geen verlof Marlis. Heeft wel een eigen bedrijf met een soort van reserve bedrijfsbus. Zo kan hij mocht het nodig zijn iets later beginnen en iets eerder thuiskomen. Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Hij heeft van zichzelf het idee dat hij de babyfase niet heel leuk zal vinden, een hoop werk en voor zijn gevoel nog weinig interactie met de baby.

Hebben jullie of jullie partners daar een mening/idee over? Ik denk dat ik de babyfase juist wel leuk ga vinden met de kleine dingen die ze ontdekken (geluid maken, je herkennen etc.).

Wij zijn ook beide geen babymensen :P maar denk als ze er straks is dat het wel heel anders is, voor hem ook wel denk ik

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 08:44

UK_eef schreef:
Mag ik hier ook aanhaken? Ik heb de laatste pagina's bijgelezen.
Ik ben zwanger (duh 8-) ) van een IVF-baby. Pittig traject geweest maar dolgelukkig dat het ons gegund is. Het wordt ons 1e kind.
Ik ben 10 juli uitgerekend dus nu ruim 20 weken zwanger van een jongen. :)F

Mijn grootste uitdaging is fijne zwangerschapskleding vinden. Die skinny positie-jeans met zo'n band over je buik, ik kan er niet mee omgaan. Ik heb geen heupen of billen dus het zakt regelrecht naar mijn knieen :+ :') Toch maar leggings of een maillot met rokje ofzo. Ik weet het anders ook niet. Mochten jullie nog fijne tips/merken hebben, ik hoor het graag +:)+

Welkom en gefeliciteerd!! Hoe voel je je zelf?? Merk hier wel dat de duurdere broeken een stuk beter blijven zitten, die hebben bij mij ook zo'n elastiek band in de boord die je strakker kan trekken

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:46

Melanie_D schreef:
UK_Eef: welkom! Leuk dat je ook meekletst!

Met een boxpakje wordt inderdaad zo'n onesie bedoeld. Als je andere kleertjes hebt, is een boxpakje niet nodig. Zelf vond ik het wel heerlijk, zo'n kleintje in dat pakje. Overigens had onze eerste in verhouding korte benen. Een boxpakje met voetjes is dan echt niet handig, want dat past nooit. Voor ons dus alleen boxpakjes zonder voetjes. De meeste baby's zijn met een week of 2 / 3 alweer uit maat 50 gegroeid, dus ik zou vooral niet teveel van die kleine maatjes kopen tenzij je een kleine baby verwacht. Zelf verwachten we, net als bij de eerste, maat 44 nodig te hebben. Dat hadden we toen niet en het arme jongetje heeft weken gezwommen in zijn kleertjes maat 50 :')

Ik vind boxpakjes zo ontzettend schattig! Ik had ze meestal zonder voetjes, omdat je ze met voetjes beter niet in de draagdoek of draagzak kan doen.
We hebben nog veel kleertjes van mijn zoontje. Wel nieuwe dingetjes gekocht, maar niet veel. We hebben in elk geval voldoende voor de eerste tijd (maat 50 en 56. We hebben ook 1 rompertje met lange mouw maat 44).

De babyperiode vond ik ook heel wisselend, maar onze start met onze zoon was niet ideaal. Er kwam dus naast het wennen aan ouderschap ook een periode van verwerken en onzekerheid bij. We wisten toen niet hoe onze zoon uit zijn slechte start zou komen en hoe hij zich zou ontwikkelen.
Wat ik erg fijn vond waren de korte wandelingetjes met hem. De borstvoeding verliep goed. Nachtvoedingen vond ik niet erg. De slaapjes samen. Wat ik zo leuk vond aan het eerste jaar is dat die ontwikkeling zo snel gaat. Ze laten al zo vroeg hun karakter zien.
Ik heb uiteindelijk 1,5 jaar borstvoeding gegeven en we zijn met vaste voeding begonnen rond de 6 maanden via de rapley/kleintjes methode. Dat willen we bij deze baby ook weer doen.

Het enige waar ik nu soms tegen aan loop is dat ik me soms een beetje schuldig voel tegenover mijn zoon. Ik ben eind van de dag moe van het werk en heb dan weinig fut om nog iets met hem te doen. Op de grond zitten spelen red ik dan bijvoorbeeld niet (vinden mijn bekken niet tof). Gister wel samen onder de douche geweest, dat is dan wel weer erg leuk. Ook heeft hij me van de week geholpen met zaadjes zaaien voor de moestuin. Dat zijn dan weer zulke fijne momenten.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:09

Marjon, he balen! En hoe nu verder?

Eef, welkom!! en heel herkenbaar van de broeken. Ik heb er nu 2 van Prenatal en 1 van Only. Die van Only zit wel echt vele malen beter! Maar helaas heb ik van mijzelf al een "vreemde maat" dus ik kan er helaas ook geen tweede van vinden :(
Bij mij zitten ze vaak bij de bovenbenen wat strak waardoor ze ook naar beneden trekken, maar een maatje groter is weer te ruim en zakt daardoor af... drama! := Leggings, rokjes, jurken en misschien zwangerschapspanty's kan natuurlijk ook. Ik moest wel lachen om mijn moeder die zei: "zo high-tech allemaal, vroeger kochten of maakte we gewoon een wijde rok en daar moest je het mee doen" :')

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 15:29

Over die box pakjes, Hema heeft van wat ik zo vind hele fijne! Die broek pijpjes kan je opvouwen dus meer zo’n meegroeipakje. Maar lijkt mij gewoon en schattig en fijn. Denk dat dat hier veel gedragen gaat worden haha

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:39

Ah nu snap ik wat boxpakjes zijn :) die zijn wel heel schattig!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:55

Als het een meisje wordt ga ik dit boxpakje waarschijnlijk kopen als eerste outfit (-strik). Vind het zo schattig met zeepaardjes <3

Afbeelding

Een boxpakje lijkt me voor mijn vriend ook wel handig. Een broek en shirt moet je continue goed trekken, hij is meer van het gemak :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:02

Gnome schreef:
En ook goed nieuws. Had een brief opgesteld naar de baas van mijn man.. Die ik ook heb benaderd toen ze zo moeilijk deden over m'n zorgverlof. Verlof van mijn man is direct goedgekeurd dus we zijn straks de eerste 6 weken heerlijk samen met de kleine.
*\o/* Wat goed! Soms moet je gewoon heel strand zijn en het fixen.

QueenE schreef:
Snap heel goed dat je niet meer gaat werken hoor, zo veel scheelt het ook niet meer dan.. en wat leuk dat jullie eerder terecht konden, leek mij ook heel leuk zo'n beeldje dus ben benieuwd naar het resultaat
Klopt. Daarnaast heeft de interimmer al enkele maanden met me mee gelopen en merkte ik dat het voor hem heel lastig was om écht de verantwoordelijkheid te pakken dus ergens ook wel goed, want nu moet hij wel. Hup in het diepe zonder bandjes en succes ermee. Ik heb wel onze nieuwe teamleider een berichtje gestuurd dat mocht hij vragen hebben dat hij me altijd een berichtje mag sturen, maar hij gaf al aan dat dat echt niet nodig is en dat ik me gewoon op de baby moet focussen. Fijn om te horen wel want ik voel me vaak mega (te) verantwoordelijk voor mijn werk.

Marlis schreef:
Valt reuze mee hoor, loop maar 2x per week 5 km nog. Tempo is nog niet omlaag en gegaan haha.
In mijn vorige zwangerschap gelopen en gemountainbiked tot het weekend voordat ik plots bevallen ben. Nu eigenlijk al vanaf 12 weken geen hol uitgevoerd := Voelde niet goed om te rennen, fietsen geen zin in of was te koud. Wel veel gewandeld en gezwommen. Zwemmen weet ik niet of dat nu dan nog mag dus volgende keer dat we in het ziekenhuis zijn even dubbelchecken of dat nog handig is.

Charlotte446 schreef:
Scheelt dat onze buurman (boer) sinds gisteren aan het gieren is en het dus al naar stront rook _O-
Die most wonderful time of the year is duidelijk weer begonnen ja :r

UK_eef schreef:
Mag ik hier ook aanhaken? Ik heb de laatste pagina's bijgelezen.
Ik ben zwanger (duh 8-) ) van een IVF-baby. Pittig traject geweest maar dolgelukkig dat het ons gegund is. Het wordt ons 1e kind.
Ik ben 10 juli uitgerekend dus nu ruim 20 weken zwanger van een jongen. :)F
Welkom!

Wij hebben eigenlijk alles in huis voor de kleine. We willen nog:
    babyfoon
    baby nestje
    draagdoek
    fles warmer
    achterbank spiegel
We hebben gisteravond voor de zekerheid de beveltas ingepakt en toen kwam ik erachter dat ik me we heel netjes heb ingehouden qua kleertjes maar ik weet niet of dat handig is dat ik daar nu achter kom met zo veel vrije tijd en net gestort salaris :=

Wat leuk al die buik foto's en hoeveel verschil daar in zit! Ik voel me echt massive vergeleken met jullie maar ben ook gewoon heel trots op mijn lijf <3

Zwangerschapsbroeken had ik vooral van H&M en Only. Die waren wel prima, maar ik merk dat ik die nu toch niet meer fijn om de buik vind zitten dus ik draag nu vooral jurkjes / leggings en heb een paar gewone broeken (zoals deze bijvoorbeeld: https://www.gutsgusto.com/nl/product/hi ... trol/85571) die wel nog lekker zitten dus daar woon ik zo ongeveer in.

Charlotte446 schreef:
Een boxpakje lijkt me voor mijn vriend ook wel handig. Een broek en shirt moet je continue goed trekken, hij is meer van het gemak :')
Er bestaan dus serieus broekjes / shirts met drukkertjes die je aan elkaar maakt zodat je baby aangekleed blijft en hij/zij niet zijn kleren onder zijn oksels heeft als ie met papa is :Y) Het merk heet Tugz. Ik vond het duur maar heb twee setjes gekocht met een black friday combi aanbieding.

Vanmorgen op controle geweest en mijn bmm is nog precies net zo lang als de afgelopen weken dus dat is eigenlijk gewoon super nieuws. De kleine gaat in dit tempo voorlopig echt nog niet komen dus dat is een geruststelling. Verder deed de kleine het ook heel goed en zei deze gyn dat hij groot is maar niet zorgwekkend (dus voel me ook extra gesterkt in mijn beslissing die test over te slaan). Hij trappelt wat af dus heeft het goed naar zijn zin ook. Nu iets meer vertrouwen om wat meer op de been te zijn. Spanning van het ziekenhuis viel vanmiddag pas echt goed van me af dus meteen drie kwartier liggen slapen maar nu ben ik weer een beetje in het land der levenden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:25

Kiwipitje jij mag ook ronder zijn, je bent een stuk eerder aan de beurt dan de meeste hier :+

Vandaag druk geweest met de inbouwkast op de kinderkamer in het folie zetten. Vreselijk schattig. Morgen de gordijnen en wat plankjes ophangen en dan is de kamer zo goed als klaar. Alleen nog wat verf op de andere kant van de kast :')

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:08

Wat fijn dat het goed was in het ziekenhuis Kiwipitje!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:25

Wat fijn dat het erop lijkt alsof hij voorlopig nog even blijft zitten, Kiwipitje :j

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 20:44

Fijn nieuws kiwi!!

Hier twijfel ik soms wat ik moet hebben.. nu over een autostoel dekentje. Eind mei beval ik. Zal geen dikke nodig hebben. Maar een dunnere lijkt mij wel fijn toch? Is zo klein en er is alsnog temperatuur verschil. Vind soms echt lastig.

Wat denken jullie ? Denk wel dat ik dan zo’n dekentje makkelijk vind dan echt een jasje aan gaan doen

Of zeg ik nu iets stoms en is dat dan helemaal niet nodig? Alleen slofjes en wel gewoon een jasje?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 21:33

Ohh die boxpakjes zijn wel schattig zeg. Die zeepaardjes <3 ik wil ook een geboortepakje halen ondanks de 6000 stukken kleding die we al hebben gehad. Weet alleen niet welke maat dan slim is. Ben heel erg benieuwd hoeveel we straks waarvan hebben. Denk dat we ook wel anderen blij kunnen maken nog.

Hier het bericht gehad dat 6 maart de kinderwagen komt. Kunnen we mooi oefenen met de honden.

Ben vandaag voor het eerst echt in elkaar gestort qua energie. Sliep ineens nog maar 3 uur per nacht sinds zaterdag. Vanmiddag heerlijk een paar uurtjes in coma gelegen.

@freekie zo'n dekentje lijkt me wel fijn maar ik ga het niet apart kopen. Hebben best veel fleecedekentjes al liggen en anders voldoet een lekker vest of sjaal naar mijn idee ook prima.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:01

Wat fijn kiwipitje! Mag je ook weer rustig wat meer doen?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:05

Wat fijn dat je controle goed was Kiwi *\o/* Dan kan je met een gerust(er) gevoel het weekend in. Goeie tip ook van die kleding met drukknoppen!

Volgens mij heb ik pas gelezen dat een baby eigenlijk niet te dikke kleding aan mag in een autostoel ivm veiligheid Freekie. Zal eens kijken of ik dat nog kan vinden.

Lekker dat je bijna klaar bent met de babykamer Azmay!

Wij weten sinds vanavond het geslacht. Mijn zus zit ook op het forum dus hou het hier nog even stil tot zondag. De baby werkte totaal niet mee, continue draaien, navelstreng tussen de benen en benen tegen elkaar klemmen. Wij hebben flink gelachen want ik moest rennen, springen, en huppelen om de baby flink te laten draaien vanwege de navelstreng. We hebben wel lekker lang naar de baby kunnen kijken :D

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:12

Charlotte446 schreef:
Wat fijn dat je controle goed was Kiwi *\o/* Dan kan je met een gerust(er) gevoel het weekend in. Goeie tip ook van die kleding met drukknoppen!

Volgens mij heb ik pas gelezen dat een baby eigenlijk niet te dikke kleding aan mag in een autostoel ivm veiligheid Freekie. Zal eens kijken of ik dat nog kan vinden.

Wij weten sinds vanavond het geslacht. Mijn zus zit ook op het forum dus hou het hier nog even stil tot zondag. De baby werkte totaal niet mee, continue draaien, navelstreng tussen de benen en benen tegen elkaar klemmen. Wij hebben flink gelachen want ik moest rennen, springen, en huppelen om de baby flink te laten draaien vanwege de navelstreng. We hebben wel lekker lang naar de baby kunnen kijken :D

Nee klopt! Had ik indd ook gelezen. Ivm warmte. Ik denk dat ik gewoon het gehaakte dekentje van mn oma gebruik. Die klap je in de auto ook zo open.

Ohhh spanned Charlotte! Hahaha oohh ging bij jullie dus ook niet gemakkelijk _O- maar wel leuk haha. Ben benieuwd! Spannend! We wachten af tot zondag hihi

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:22

Freekieee schreef:
Charlotte446 schreef:

Nee klopt! Had ik indd ook gelezen. Ivm warmte. Ik denk dat ik gewoon het gehaakte dekentje van mn oma gebruik. Die klap je in de auto ook zo open.

Ohhh spanned Charlotte! Hahaha oohh ging bij jullie dus ook niet gemakkelijk _O- maar wel leuk haha. Ben benieuwd! Spannend! We wachten af tot zondag hihi

Dik jasje in de auto mag niet omdat er dan te veel speling in het harnas zit in het geval van een ongeluk.

Ik vind het ook maar lastig te bepalen wat ik echt nodig heb, een dikke jas in mei lijkt me ook onhandig.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 23:53

Och kiwi helemaal vergeten te reageren. Echt super fijn dat het er zo goed voor staat. Laat de kleine voorlopig nog maar veilig binnen blijven.

Hier gaat het even niet zo lekker. Voel me beroerd en hartstikke benauwd. Kan weer niet rechtop zitten enzo. Bluh. Hoop toch niet dat dit nu standaard wordt ;(

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 09:28

Kiwi, super fijn!! Lijkt mij een hele geruststelling.

Ik vind het ook lastig te bepalen wat je nodig hebt aan warmere spullen bij een zomerbaby. Maar aan de andere kant hoorde ik ook dat een newborn zichzelf niet goed warm kan houden en je daarom ook in de zomer lange mouwen rompers moet gebruiken, dus een jasje en warmer dekentje enzo zal ik toch ook maar in huis halen denk ik…

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 09:40

Klopt. Had indd ook gelezen dat dikke jasjes niet goed is ivm harnas. Dus een dekentje erover wordt het dan.

Pff wat vervelend Gnome…
Hopelijk is dat gauw weer over

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:01

Hebben jullie dat ook na echo's dat je buik zeer doet? Heb daar wel 1 soms 2 dagen last van. Vannacht amper geslapen omdat ik er behoorlijk last van had. Heb verder (nog) geen last van het korte nachtje maar ga wel een middagdutje inplannen :D

En gisteravond gelijk de kinderwagen, een matrasje en extra maxi-cosi besteld. De maxi-cosi was een leuke aanbieding bij de kinderwagen van €199 voor €50 :D De Aerosleep Ecolution was ook in de aanbieding. Op de buik slapen is dan ook mogelijk en als de baby last heeft van reflux kan het matras aangepast worden. Deze kinderwagen heb ik besteld.

Afbeelding

Ik denk dat ik in het begin maar zorg dat ik altijd een jasje, dekentje en kruik meeneem. Misschien standaard een setje in de auto en kinderwagen voor het geval dat. Ik voel me daar vooral heel onzeker over. Het op die manier voorbereiden voor het geval dat geeft mij rust. En het komt echt wel goed, de manier van vroeger zal nu waarschijnlijk als barbaars gezien worden terwijl die baby's ook volwassen zijn geworden :D

Hopelijk voel je je snel wat beter Gnome. Je zo rot voelen is ook niks :(:)
Heb je een beetje kunnen slapen?