Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 16:52

Varekaj schreef:
Doen jullie nog andere sporten naast lopen? Ik ben er eigenlijk mee begonnen omwille van 1) ik wil terug wat strakkere benen 2) werken aan eigen conditie 3) ik verwacht van mijn paard dat hij fit is, dan mag hij dat ook van mij verwachten.
Dus: paardrijden. Maar plan wel om meer met de fiets te gaan doen, ben me daarom aan het oriënteren naar een fijne gravel/racefiets.

Ik rij paard, doe aan boulderen en doe verplichte krachtoefeningen :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:09

Hier naast hardlopen en (berg)wandelen krachttraining in de sportschool.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:33

Wandelen (zo'n 90km per maand) en fietsen vooral in de lente en zomer. Krachttraining in de winter. Krachttraining zou ik in de lente en zomer ook moeten doen, maar dan ga ik liever naar buiten in de avond als het licht is.

Kylan

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:36

Ik loop sowieso veel (wandelen), daarnaast racefietsen in het seizoen en als er tijd over is krachttraining in de sportschool. En met enige regelmaat een lesje yoga om nog een soort van soepel te worden :x Maar eerlijk is eerlijk de sportschool heb ik nu al een iets te lange tijd niet van binnen gezien...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:50

Ik loop hard, volg twee keer per week een les kickboksen en fiets in het zomerseizoen op de racefiets/mountainbike :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:46

Ik heb 2x/week les en rij voornamelijk Eventing en langere buitenritten, probeer te mikken op 20km gemiddeld. Mijn vriend speelt basketbal en als het voorjaar wordt pakt hij ook de racefiets van stal. Ik heb echter geen geschikte fiets momenteel maar wil dat wel graag mee gaan doen. Quality time voor ons samen en we zijn beiden ook wel graag actief bezig. Als de kans er is gaan we ook weleens wandelen. En dat kan gaan van een rondje duinen van de Belgische kust tot op vakantie in Nepal :P (Beste reis ooit moet ik zeggen. Samen met Lapland in juni in 2018). Naast dat lopen en rijden zou ik graag ook yoga oppakken ivm soepelheid maar ik zou absoluut niet weten waar ik dat nog zou moeten tussen proppen.

Vandaag halve dag gewacht op zon maar die had er geen zin in. Rondje gelopen en tot min grote schaamte kost 3min lopen in 1 stuk me toch wel moeite. Gelukkig merk ik wel verbetering met mijn nieuwe schoenen en ik herstel heel snel na het lopen, dus op zich wel tevreden gevoel.
En uiteraard zat ik na het lopen 10 minuten op de bank toen de zon er plots in volle overtuiging doorheen kwam ^)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:50

Ik loop alleen drie keer per week hard. := Misschien dat ik nog eens een racefiets koop, maar dat is meer een hersenspinsel.

Gisteren een rondje van 6 door het bos gelopen, samen met mijn partner. Kon ik mooi m’n trailschoenen uitproberen. Had alleen wat te veel kleren aan dus halverwege even een stukje gewandeld.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:36

Ik ga vanavond voor de derde dag op rij hardlopen, eens kijken hoe dat gaat, nog niet eerder gedaan :) Benen voelen goed en ook geen zware loopjes gedaan. Zaterdag 6 km mijn nieuwe schoentjes uitgeprobeerd, gisteren een relaxte trail van 12 kilometer. Dan morgen alleen een wandeling, en bij redelijk weer fiets ik naar meeting bij een klant.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 20:20

En, hoe ging het gaucho?

Ik heb vandaag na het werk een rondje van 5 km gelopen.
Had wel wat zware benen, maar het lopen ging super goed. :D

Met een gemiddelde snelheid van 6:18 min/km en hartslag van 158 is dit echt een stap vooruit voor mij :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:35

Gisteren een loopje gedaan en vandaag gelijk de volgende sessie er achteraan :D Kwestie om het schema toch iets wat te respecteren.
Donderdag is mijn werkshift gewijzigd dus dat wordt een (vroeg) ochtendrondje maar kijk er wel naar uit!

Ik voel soms wel vaag ergens iets in mijn voet of scheenbeen maar kan het zeker geen pijn noemen. Ik voel vooral mijn kuiten, hamstrings en mijn kont :+ al moet ik toegeven dat stretchen achteraf écht wel lekker voelt :P

Mijn omgeving van vandaag

Afbeelding

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:28

Lekker Varekaj en Dilan :j

Hier ging het ook lekker. Pittige training voor core stability en techniek, daarna 3* 1,5 kilometer in 5:30 per km. Beentjes voelden prima, nieuwe schoenen echt heerlijk.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:30

Lekker bezig, dames!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:49

Ik was ook nog even een rondje na het werk gegaan. Totaal 7.5km met 6 blokjes van 250m versnellen.
Woensdag weer het bos in, ik ben stiekem blij dat het koeler wordt, dan loop ik toch lekkerder.

Mooie omgeving Varekaj. Ik wou dat ik altijd tijd had voor vroege loopjes.

Lekker getraind ook gaucho en dilan!
Mooi dat je hartslag wat lager bleef nu dilan.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:26

Lekker bezig geweest gisteren dames! Varekaj dat ziet er uit als een mooie omgeving om te lopen :)

Hier net terug van een rondje. Het ging helaas niet zo soepel, ik kreeg behoorlijk last van mijn darmen dus regelmatig even tussendoor moeten wandelen. Geen idee waardoor, ik heb niks geks gedaan qua eten volgens mij. Uiteindelijk op bijna 7km heb ik het opgegeven en ben ik verder naar huis gewandeld. Jammer, want het was perfect loop weer en ik had er zin in.
Ik vind het met zulke klachten ook wel een lastige afweging: doorlopen en sneller thuis te zijn maar de boel verder overstuur maken, of wandelen zodat het wat tot rust komt maar er langer over doen...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 17:28

Balen van je darmen!

Bij mij werkt het tot nu toe wel altijd om door te lopen. Soms even wandelen tussendoor. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

Mijn Nike trail short is binnen :D
Past, maar had niet kleiner moeten vallen, want dat had het niet zo lekker gezeten tijdens het lopen denk ik :+

Lijkt wel best dikke/ stugge stof. Opzich fijn. Vind die flinterdunne broekjes nooit zo geweldig. Zeker niet in het bos.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:49

Ja is dikke stof ja. Valt wat klein inderdaad.

Kylan vervelend! Ik moet dan echt gaan wandelen altijd. Maar wil het liefst zo snel mogelijk naar huis. Dus soms wordt het een soort kruising wandelen/rennen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 20:26

Mijn been is net ook weer even los geprikt en los gemasseerd bij de fysio :)

Zaten toch weer wat knoopjes in mijn kuit. En liever nu even prikken dan dat het weer aan mijn knie gaat trekken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 23:24

Ik moest deze week aan jou denken SV. In België organiseren ze in augustus elk jaar de Dodentocht. Dat is 100km wandelen in 24u, maar ik denk dat er ook enkele zijn die hem lopen. Zou dat niks voor jou zijn?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 00:12

@Kylan; wat balen dat je last kreeg van je darmen. Ik herken het, chronisch en moet dan altijd wandelen anders loop ik gewoon leeg.

Hopelijk blijft het bij deze ene keer en kin je de rest van de week weer fijn lopen.

Ik ben van het weekend ziek geworden en moest nog vanuit Leeuwarden naar huis rijden (150km) met hoofdpijn, buikpijn en misselijkheid. Net een minuut te laat thuis.. Zondag einde dag wat beter maar nog niet fit om gisteren te sporten.

Morgenochtend hopelijk een fijn rondje rennen en dan donderdagavond weer..

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:05

Beterschap mama3. Balen dat je nog zo’n eind moest rijden terwijl je niet lekker was.

Welke kleur short had je ook alweer besteld, Dilan? Fijn dat je kuit nu weer lekker los is.

Wat vervelend dat je zo’n last van je darmen had, Kylan!

Gisteravond weer met de loopgroep getraind. Ik wil weer langzaam op gaan bouwen qua afstand voor m’n halve marathon eind juni. Gisteren wat meer tempo tijdens de intervallen gepakt, en dat ging prima. Morgen met mijn collega’s trainen. Er staat regen en windkracht 5 voorspeld. :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 09:09

Deze had ik besteld :)
Afbeelding

Leuk dat je weer samen hebt kunnen trainen :j

Ik wilde me inschrijven voor de HM van Roosendaal in juni, tot ik de starttijd zag: 16.30u :=

Niet echt een fijne tijd om te starten vind ik.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:33

Hier is de short ook binnen. Helaas nog steeds ziek, dus geen kans om hem te gebruiken nu -O-

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:47

Mooie kleur!! Ik heb die oranje, voor onder een wijde short. Wel wat dikker qua stof maar draagt zeer comfortabel.

Beterschap, Musli!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:59

Varekaj schreef:
Ik moest deze week aan jou denken SV. In België organiseren ze in augustus elk jaar de Dodentocht. Dat is 100km wandelen in 24u, maar ik denk dat er ook enkele zijn die hem lopen. Zou dat niks voor jou zijn?

100km is misschien leuk voor volgend jaar. Eerst maar eens 75km proberen in de herfst.

Hier 21.5km getraild. Het was weer prachtig!
16.30 is echt een rottijd om te starten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:13

Ik kom even binnenvallen; gebruikt hier iemand de Garmin vivoactive 4S?
Kan je hierop routes en kaarten zetten? Op internet geven sommige sites aan van wel en sommige sites van niet, dus ik kom er niet uit :+