Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M1994

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:34

Ah oliebol balen zeg! Blijft een raar virus he met ups en downs.

Hier ook aan het wachten op 24u klachtenvrij. Ben nog aan het hoesten helaas en wanneer ik mij inspan word het erger..

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:12

Hoi!
Ik ben een paar dagen geleden positief getest op Corona en ben helaas ook flink ziek (geweest). Nu op dag 5 gelukkig uit bed en geen koorts meer. Ik ruik en proef dus echt helemaal niets meer, ik er zijn akelige verhalen dit heel lang zo blijft. Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die ook reuk en smaak vermogen zijn verloren en hoelang dit voor jullie heeft geduurd?

Alvast bedankt!!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:20

Hoi Moos,
Ik heb precies 2 weken geleden klachten gekregen en precies 12 dagen geleden verloor ik mijn reuk en smaak compleet. Inmiddels is het nog niet helemaal herstelt, maar ik proef al best veel en ruik ook alweer het een en ander.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:21

Badeendje schreef:
Hoi Moos,
Ik heb precies 2 weken geleden klachten gekregen en precies 12 dagen geleden verloor ik mijn reuk en smaak compleet. Inmiddels is het nog niet helemaal herstelt, maar ik proef al best veel en ruik ook alweer het een en ander.

Thanks!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:22

Mijn schoonzusje verloor alleen haar reuk op dag 4 van haar klachten. Na zo'n 10 dagen ruikt ze nu alles weer. Smaak is zij niet kwijt geweest.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:24

Bij mij begonnen de klachten op 22 oktober, na een dag of 4 5 rook en proefde ik niks meer. inmiddels ruik ik wel weer een beetje en proef ik ook weer een beetje.

Maar ik ben er nog niet, nog steeds heel snel slap en uitgeput.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:54

bij mij ook op dag 3 ineens ...kan mijn neus overal insteken..echt ik ruik het niet
heel maf.
smaak ook niet

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:57

Hebben jullie ook last van fantoom reuk?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:19

M_D_H schreef:
Hebben jullie ook last van fantoom reuk?

Nee, wel fantoom smaak. :+

Bij mij duurde geur/smaakverlies een dag of 10. Ik had ook andere verhalen gelezen dus was blij dat het "maar" 10 dagen duurde.

Nu is het voor zo,n 85%terug. Alleen als ik verschillende smaken doorelkaar eet of drink wil het wel eens minder worden.

Zo deed ik laatst een high beer thuis en proefde ik na drie bier geen verschil meer, terwijl ik voor Corona duidelijk verschil proefde. Ook zijn de smaken minder intents dan voorheen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:28

Dat is wel erg herkenbaar.

Ik heb dus ook fantoomreuk, ik ruik heel vaak bloed, maar ik heb mij afgelopen donderdag gek gezocht naar een lekkage in mijn bieb want ik rook oud water en regen, maar ik kon niks vinden, mijn vriend heeft ook gekeken toen hij thuis kwam van werk en kon ook niks vinden, maar toen rook ik het ook al niet meer :')
Heel naar

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 23:52

Moos99 schreef:
Hoi!
Ik ben een paar dagen geleden positief getest op Corona en ben helaas ook flink ziek (geweest). Nu op dag 5 gelukkig uit bed en geen koorts meer. Ik ruik en proef dus echt helemaal niets meer, ik er zijn akelige verhalen dit heel lang zo blijft. Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die ook reuk en smaak vermogen zijn verloren en hoelang dit voor jullie heeft geduurd?

Alvast bedankt!!

Mijn eerste symptoom was reuk- en smaakverlies. Zit nu op dag 10 maar ruik en proef nog steeds helemaal niks, noppes, nada. Ben zo bang dat dit (lang) blijft. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:00

aisa schreef:
TeSzZz schreef:
Aisa volgens degene die mijn vriend van het lab aan de telefoon had was hun test idd ook erkend en was een tweede test niet nodig, maar de ggd vond bij hem van wel want ze gaan niet uit van de sneltesten. Ik vind het allemaal best verwarrend iig.

ggd was duidelijk..deze test is bij hen bekend en vonden het niet nodig.
Anders was ik echt wel gegaan,er stond al een tweede afspraak 5 uurtjes later

degene waar ik de sneltest heb laten doen,gaven me meteen het advies de ggd te bellen om te vragen wat verstandig was,toen ik positief bleek.

maar er zullen zeker verkeerde uitslagen tussen zitten in al die testen!

Er staat sinds kort informatie over online. https://www.ggdtwente.nl/actueel/nieuws ... ona-testen

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:15

Mijn vriend en ik hebben beide Corona. Ik had in eerste instantie een negatieve test, maar helaas toch wel Corona.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:46

Hoe ben je daar nu achter gekomen dan? Tweede test?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:51

Mijn klachten gingen niet over en heb daarover contact opgenomen met mijn huisarts en die vertelde dat alles wel echt op Corona lijkt, maar dat de kans nu erg groot is dat mijn test negatief zou uitslaan, omdat ik al 1,5 week klachten heb. Mijn vriend die heeft zich vandaag opnieuw laten testen (vorige week ook negatief) en die is vandaag positief getest.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:53

JorisDy schreef:
Mijn klachten gingen niet over en heb daarover contact opgenomen met mijn huisarts en die vertelde dat alles wel echt op Corona lijkt, maar dat de kans nu erg groot is dat mijn test negatief zou uitslaan, omdat ik al 1,5 week klachten heb. Mijn vriend die heeft zich vandaag opnieuw laten testen (vorige week ook negatief) en die is vandaag positief getest.

Balen!! Wat zijn je klachten?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:53

Licht in mijn hoofd, duizelig, gevoelig bij ademen, geen eetlust, verkouden, hoesten en verminderende geur en smaak.
Eerste 3 a 4 dagen ook verhoging en hoofdpijn gehad, maar daar ben ik vanaf nu.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:19

JorisDy schreef:
Licht in mijn hoofd, duizelig, gevoelig bij ademen, geen eetlust, verkouden, hoesten en verminderende geur en smaak.
Eerste 3 a 4 dagen ook verhoging en hoofdpijn gehad, maar daar ben ik vanaf nu.

Bah
Hopelijk blijft t hierbij en snel beter

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:39

Mijn vriend is alleen wat Hees verder geen klachten, ook testen? Hij zegt dat het geen symptoom is.. Zie ik ook nergens maar toch..

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:39

inderdaad Safina dat was mij ook bekend
Ik heb de eerste gehad(Abbott) toen in positief getest werd vorige week
Vandaar dat ik geen tweede test meer hoefde te doen vertelde het GGD me.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:24

JorisDy schreef:
Mijn vriend en ik hebben beide Corona. Ik had in eerste instantie een negatieve test, maar helaas toch wel Corona.

Da's natuurlijk dubbel gevaarlijk: kan je zo weer onder de mensen komen omdat je zogezegd Covid-vrij bent, en intussen weer wat mensen besmetten. Of moest je toch in quarantaine blijven tot je symptoomvrij was?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:11

Nee mocht gewoon gaan en staan waar ik wilde, maar ben uit mezelf thuis gebleven. Voel(de) me ook echt te beroerd om ook maar iets te ondernemen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:14

lovee schreef:
Mijn vriend is alleen wat Hees verder geen klachten, ook testen? Hij zegt dat het geen symptoom is.. Zie ik ook nergens maar toch..

Ja absoluut testen! Bewoners van mijn woning waren enkel hees 8 van de 9 positief!!!!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:30

Maartje1990 schreef:
lovee schreef:

Ja absoluut testen! Bewoners van mijn woning waren enkel hees 8 van de 9 positief!!!!

Hoe gaat het nu met ze?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 08:23

Tokedri, 4 zijn er overleden. 1 krijgt nog zuurstof, 1 heeft gewoon totaal geen klachten. De rest is afwachten.

Ik heb trouwens enerzijds moeite met de uitspraak "ach zijn toch oudere mensen" andersom is een man van 99 gestorven en die gaf zelf ook aan dat het goed zo was (weigerde ook voor die reden de zuurstof)