4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:28

Mara; al iets van de huisarts gehoord? Lastig he dat je dan zo moet afwachten..

Joanne; wauw, 1000 is inderdaad wel heel veel, heb je dan ook geen extra trek met zoveel beweging?
Krentenbollen zijn idd echt zo lekker :))

Taifoen; hoe zijn je tentamens gegaan?
Lekker lijstje hoor!

Hier gister een echte cheat dag gehad.. voelde me niet zo tof en had echt nergens zin in ofzo.
Mn hond knapt nu gelukkig op en merk dat bij mij dan alle spanningen eruit komen, gister voor het eerst bloed gedoneerd waar ik onwijs moe van was + incident gehad donderdagavond op werk waardoor ik nu nog met hoofdpijn rondloop (iets met een knie tegen mijn hoofd :') )

Dus gister lekker broodjes gehaald als lunch, en eten besteld in de avond + een brownie als toetje :+

Vandaag weer mn best doen;
O; 150 gr Griekse yoghurt 0,1% vet, 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten, 200 ml optimel.
T: volkoren cracker met peper pathe.
L: 2 witte bolletjes, 1 met rosbief, 1 met filet americain.
T; een mars, blikje redbull sugarfree.
A; 60 gr volkoren noodles met kip, Italiaanse groente en zoetzure saus
T; eierkoek, 150 gr stracciatella kwark

m9ara

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 13:20

Lief dat jullie allemaal naar het belletje van de dokter vragen! Gelukkig waarden mijn waardes helemaal goed en is er dus als het goed is niets ergs aan de hand! :D Ze wilde me zelf bellen om de vervolgstappen te bespreken. Dat is onder anderen proberen het rustig krijgen met psyllium (@Kimmie, al goede tips voor me? :') )

@Joanne, Ik hou echt heel erg van koken en we eten daarom ook vrijwel nooit hetzelfde, ik probeer graag dingen uit haha :)
Klinkt super gaaf, die dressuur simulator! Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Lastig he, meer eten.. Ik zou inderdaad gewoon goed naar je lichaam luiseren en eten waar je zin in hebt ipv het te overdenken :D
Ik stond net heeeel erg te twijfelen in de AH om de salty peanut mee te nemen, toch maar niet gedaan want ik had al zoveel boodschappen :+ Hij gaat wel op het lijstje! Perfection bar ook een aanrader dus?

@Taifoen, Jouw buik ook nog niet helemaal rustig dus.. Net en lekker lijstje wel!

@Lis_Ol, Ah alles zo op een rijtje klinkt inderdaad als een flinke trigger om even gewoon lekker te cheaten. Hopelijk was het het helemaal waard en voel je je vandaag ook weer beter! Niet al teveel last van je hoofd?

Ik ben vanavond onverwachts thuis en mijn vriend niet. Op zich niet zo erg, want dat betekent dat ik lekker kan sporten! Ik vond het lastig mijn planning rond te krijgen deze week en op zaterdagavond is normaal echt niet haalbaar, maar nu komt het goed uit :D Lekker mijn nieuwe gewichten testen!

Ik gun mezelf daarna wel een wijntje en wat lekkers (heb pure chocolade en oude kaas in huis, net waar ik zin in heb), maar op het moment heb ik er nog niet echt zin in dus als dat zo blijft doe ik het niet!

Planning verder:
O: 35gr havermout met 50gr kersen, 7gr whey en cacao
T: Time out koekreep
L: Tomaten-groentensoep met een waldkornbroodje
D: Pannenkoeken (zooo lang geleden en zoveel zin in!), ik denk een met spek en kaas en een met kersen
T: Body & fit pro bar
T?

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:27

Tanja: lief dat je dat vraagt!! Gaat goed heb er bijna geen last meer van :)
Wow je hebt veel bewogen! Echt ontzettend knap, hoop dat je een goed gevoel hebt bij je revalidatie.
Ook heb je een mooie lijst.
Goed om naar je gevoel te luisteren, een keertje wat minder is geen probleem.

Lis_Ol: nee extra trek valt eigenlijk erg mee :+
Fijn dat je hond beter gaat en goed van je om bloed te doneren! Dat wil ik ook nog graag gaan doen. Oei, dat klinkt niet zo prettig. Hoop dat je snel geen last meer hebt van je hoofd.
Je hebt iig lekker genoten van je cheatday en jezelf ook weer direct herpakt, top! :D

Mara: voor psyllium moet je inderdaad bij Kimmie zijn := het klinkt in ieder geval erg lastig om binnen te krijgen. Hopelijk hebben jullie iets aan elkaar haha.
Salty peanut inderdaad echt meenemen! En de perfection bar is ook een aanrader, is denk ik mijn favo reep overall maar neem hem niet zo vaak omdat hij erg groot is :+
Hoe bevallen je nieuwe gewichten?
Hoop dat je hebt genoten van je avondje alleen thuis en wellicht nog wat lekkers hebt gegeten.

____

Ik begon gisteren wel goed, 's avonds alleen wat chips gegeten en ik werd (hoe kan het ook anders) meteen gestraft met buikpijn _O-
Voor vandaag moet ik het nog even gaan bekijken :)

Lijstje gisteren:
O: havermouttaartje :9
T: halfvolle chocolademelk, nobo sprits
L: 150 ml magere yoghurt, beschuit met kipfilet
T: smart bar
A: gewokte groenten met rijst en kip
T: bakje naturel chips

B: uur les met paard, 45 minuten racefiets

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:59

Netjes Mara -0.1 t.o.v. vorige week! Fijn dat dit een goed aantal kcal lijkt te zijn!
Ik ga meestal drie keer per week naar de sportschool, soms twee keer, soms vier keer. Net hoeveel tijd ik heb. Fijn dat je waardes goed waren! Wat psylium betreft :') [MWS] Hoe psylium binnen krijgen? in dit topic staan heel veel tips, maar mij heeft er geen een geholpen. Hopelijk gaat dat bij jou wel lukken!

Joanne, heerlijk dat je zoveel beweegt en dat je daarna kunt eten wat je wil! Oeh dat klinkt als een leuk tripje inderdaad! Wauw 1000 klinkt wel heel veel dan, grappig dat je geen extra trek hebt.

Lis_Ol, wat leuk dat je dat hebt georganiseerd voor je vaders verjaardag! Ik kan je bezorgdheid goed voorstellen hoor. Ah alles zo op een rij klinkt als een goede reden om even lekker te cheaten!

Tanja, ondertussen heb ik overleg gehad en er is nu gelukkig besloten dat ik het niet meer hoef te nemen omdat ik het echt met geen mogelijkheid weg krijg (ik ga telkens over mijn nek, zo vies!).
Wow gefeliciteerd met je hoge cijfer! Jeetje, buikpijn heerst inderdaad hier! Fijn dat je tentamens zo goed zijn gegaan! Jouw buik dus ook nog niet helemaal rustig...

Gisteren was een rare dag. Ik zou eigenlijk 's middags lekker gaan rijden met mijn paard (nou ja, eigenlijk naar het bos, maar vrijdag was ik daar ook en was ze zo debiel dat dat geen goed plan was) maar 's ochtends werd ik uit mijn bed gebeld dat ze op drie benen stond en echt niet kon lopen. Dus gauw een banaan erin en naar stal gecrosst. Dierenarts erbij en bleek een hoefzweer. Zat te diep, dus weken. Maar daardoor liep echt mijn hele dag anders. Heel gek lijstje ook gehad. Na mijn lunch bij de thee even rustmoment en zelfgemaakt koekje door mijn zusje erbij. Vlak daarna weer naar stal gegaan en opnieuw geweekt. Gelukkig is ze er redelijk braaf mee. Toen ik weer thuis was samen met mijn vader gekookt en daarna wilde ik eigenlijk nog even een workout doen, maar geen tijd meer, want we gingen bij mijn tante iets drinken. Daar mezelf ook echt overeten, beetje jammer, maar wel heel logisch na zo'n stressdag. Ik had gewoon echt totaal geen overzicht, dus het was wel te verklaren.
O: banaan.
L: saucijzenbroodje.
T: kaneelkoekje.
T: mini worstenbroodje.
T: mini krentenbol.
A: Indiase viscurry.
T: melkchocolade, bonbon, m&ms peanut, cola, pecorino cheese, salami, witte chocolade, toastjes, stokbrood, gerookte zalm etc. Veel te veel dus haha.
B: 5000 stappen en anderhalf uur voor paard gezorgd.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:06

Ik merk dat ik nog steeds slecht ben in mee posten. Ik lees wel mee, maar kom nog steeds niet echt aan posten toe. Een goede bijleespost houden jullie van me te goed.

Ik ben vrijdag voor het eerst in jaren naar een sportschool geweest. Het was e er toen eigenlijk te druk en kom niet echt mijn draai vinden. Zaterdag toen ik tot twee keer toe zeiknat geregend was tijdens een blokje om toch maar besloten me in te schrijven, ze hebben een aanbieding om 8 weken te sporten voor 4 tientjes met alle extras die je ook met een jaarabbo krijgt maar zonder dat je daarna aan dingen vast zit en ze hebben een 4 weken abbo dat dus per 4 weken op te zeggen is. Ik kan nu 8 weken aan mezelf bewijzen dat ik er in de maanden met slechter weer echt gebruik van maak. En gebruik maken van hun fysio om verstandig aan de slag te gaan zonder mijn rug weer naar de knoppen te helpen. Vandaag wel alvast een uurtje geweest maar me niet bijzonder hard ingespannen: 20 minuten fietsen, 10 minuten op de elliptical en 15 minuten op de loopband met een helling van 6.5% Hoe dat er de komende weken uit gaat zien ga ik binnenkort met de fysio bespreken.

Qua eten was het wat rommelig. Ik heb tot een uur of 11 in bed gelegen en dus ontbijt niet echt genuttigd.

L - 2 volkorenboterhammen met rookvlees
T - Knijpfruit mango (direct na het sporten)
T - Zelf gebakken choco chip koek
A - Burger en frietjes
T - ???

Ik had nog heel veel calorieën over en heb mijn geplande avondeten verruild voor de burger en frietjes waarvan ik niet precies weet hoeveel calorieën het was maar met alle beweging van vandaag hou ik nog steeds wat ruimte over denk ik.

Beweging:
9500 stappen, 30 minuten fietsen buiten en een klein uurtje in de sportschool

Ik verwacht dat er nog een 3500 stappen bij gaan komen want ik moet nog even langs de appie.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:37

Mara; fijn dat de uitslag van de dokter wel goed was! Zal vast een opluchting zijn!
Mn hoofd is gelukkig wel weer aardig bij getrokken, voelt alleen nog wat beurs haha.
Oh pannenkoeken! Waren ze lekker? Ga ik binnenkort ook weer is maken.

Joanne; ik wou al een tijdje bloed doneren maar durfde niet zo goed. Maar nu toch de knoop door gehakt en het viel me echt alles mee! Voelt goed om iets voor de mede mens te kunnen betekenen :)
Je buik weer een beetje bijgetrokken na je chips?

Kim; he wat balen van je paard dr hoefzweer! Hoe staat ze er nu op?
Logisch dat het eten er dan een beetje bij inschiet en je in de avond net iets meer nam dan de planning was.

Imay; goed dat je een proef periode heb genomen! Kan je mooi kijken hoe het bevalt toch :)

Hier ook weer een dag die anders liep als anders :')
Lijkt wel zondagavond dierenarts avond (vorige week hond, nu paard)
Vanmorgen een uur gelest, ging echt onwijs goed! Helemaal blij. Haal ik vanavond mn paard van de wei, wil die zn brokken niet eten, stond maar naar zn buik te wijzen en te schrapen. Dus gelijk aan de wandel gegaan, dierenarts gebeld. Op verzoek getempt, ja hoor koorts. Dus een virusjes, geen koliek (gelukkig) pijnstillers gehad en nu eet hij gelukkig weer. Temperatuur is nog niet gezakt dus om 24.00 nog een keer doen en als t nog boven de 39 is nog een keer metacam geven. Ben zoet met mn beesten deze week haha.

Maar goed, mn lijstje;
O: 2 witte bolletjes, 1 met magere filet americain, 1 met rosbief, 200 ml optimel
L; Italiaanse bol met filet americain en ui (van de bp :+)
A; 200 gr gnocchi, 200 gr bladspinazie, achterham, bechamelsaus en wat geraspte kaas
T: 150 ml coockie dough ijs van de boer <3
T: 6 blokjes chocolade met noten en caramel.
Beweging; 1 uur intensief les en 20.000 stappen ( ja echt, zonder t paardrijden mee geteld _O- want dan zit ik op de 30.000)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 06:37

Nou jongens, jullie gaan lekker met alle ziekige paardenkinderen :( Volgens mij in beide gevallen niet doodziek gelukkig, maar fijn is anders. Kim, die psyllium heb ik gewoon in een soort strooiverpakking en dat kan dan door je havermout bijvoorbeeld.. Gok dat je dat al kent. Ik heb ook ooit kokosbroodjes gemaakt in een combinatie van psylliumvezels, kokosmeel en water en dat was enorm lekker. Als je wil zoek ik dat recept even voor je op? Lisa door jou heb ik nu zin in gnocchi terwijl ik het nog nooit heb gegeten :') Misschien toch maar eens doen. Heb het tot nu altijd weggelegd omdat het veel koolhydraten bevat maar what te f*ck maakt het ook uit. Ik ga het binnenkort eens halen!

Hier gaat het een stuk beter gelukkig. Ik beperk mijn cardio in de sportschool als ik nog een andere cardio activiteit gepland heb staan dezelfde dag. Het is echt die hardloopsessie 's ochtends waardoor ik meer trek heb, op dagen dat ik niet ren kan ik mijn kcal doel aanzienlijk beter in de gaten houden. Het is zo logisch jongens, maar ik moet er altijd achter komen door trial en error :+ Ik vertrek zo naar de sportschool voor een buikspierochtendje, dan ontbijt en dan naar school.
Geschatte lijst:
O: Havermout (100 ml amandelmelk, 40 gram havermout, 100 gram lactosevrije kwark, 20 gram chocolade eiwitpoeder)
T: -
L: Havermout (100 ml amandelmelk, 40 gram havermout, 100 gram lactosevrije kwark, 20 gram chocolade eiwitpoeder, 10 gram chiazaad)
T: Proteine koekje, komkommer
A: Strata (broodpudding) met 4 allison volkoren, 2 eieren, 50 ml amandelmelk, bieslook en zongedroogde tomaat
T: Kwark, mini rijstwafels met filet americain.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:31

@Joanne, Gelukkig is de spierpijn van je val verdwenen! Ik moet zeggen dat ik vaak al honger krijg als ik naar jouw lijstjes kijk. Is dit voor jou echt voldoende, of doe je het puur om af te vallen maar heb je wel honger? Mijn nieuwe gewichten bleken uiteindelijk niet helemaal lekker op mijn stang te passen, die gaan dus helaas weer terug.

@Kimmie, Ik ga straks de psyllium ophalen bij de apotheek, dus ik ben benieuwd.. :+ Gemiddeld 3x sporten is erg netjes, fijn dat je het dus ook terugziet in je lichaam! :D Wat vervelend van je paard.. Wel geluk bij een ongeluk dat het 'maar' een hoefzweer is, maar ik kan me voorstellen dat het flink stressen is geweest. Het is altijd al lastig om van lekkere borrelhapjes die al voor je staan af te blijven, maar na zo'n dag is dat inderdaad helemaal niet te doen :+

@IMAY, Wat een goede stap dat je een 8 weken abbo bij de sportschool gaat proberen! Het is meer dan logisch dat je aan het begin nog een beetje aan het zwemmen bent, maar met goede begeleiding van een fysio komt dat zeker weten goed! Je zal zien dat het na een paar keer al een hele andere ervaring is :) Lekker die burger met frietjes, geen straf om daar nog ruimte voor te hebben :9

@Lis_Ol, De pannenkoeken waren echt mega lekker! Was een goede keuze om dat weer eens te doen. Pff ook voor jou super schrikken dat je je paard zo aantrof. Er schiet toch gelijk koliek door je hoofd.. Bizar ook eigenlijk dat dat zo snel kan gaan, 's ochtends nog fijn lessen en 's avonds flink ziek. Hopelijk knapt hij snel weer op!

@Castilja, Ik heb wel vaker gehoord dat je met psyllium goed kan bakken! Is dat dan ook in de hoeveelheden die je medisch gezien binnen moet krijgen, of moet je daar dan 10 broodjes voor eten? :+ Anders is het voor mij misschien ook een aanrader!
Gnocchi is echt mega lekker! Ik neem zelf altijd wel de verse uit de koeling en die bak ik op, in plaats van koken. Dan worden ze lekker knapperig van buiten en zacht van binnen <3
Fijn toch dat je steeds beter weet hoe je lichaam reageert en daarop in kan spelen :D Hoe gaat het verder, na je laatste teleurstellende weging? Nog op de weegschaal gestaan/tevreden met de spiegel?

Ik heb zaterdagavond met sporten een stom ongelukje gehad met een gewicht.. Ik lette even 2 seconden niet goed op en kwam klem te zitten met mijn hand. Flink dik en pijnlijk geworden, dus van een goede training is het niet gekomen :+ Gelukkig trekt het redelijk snel bij, dus ik verwacht deze week wel weer gewoon aan de slag te kunnen. Gisteren nog wel een lichte buikspiertraining gedaan, zonder handen haha.

Qua eten heb ik het in het weekend wel netjes kunnen houden. Zaterdag eigenlijk geen zin meer in wijn of snacks, dus dat laten staan. Gisteren wel lekker geborreld, maar daar tegenover de rest van de dag niet te zwaar gegeten. De komende 4 dagen hoef ik dus niet heel erg te compenseren om me aan mijn weektotaal te houden :) Dat komt goed uit want mijn vriend heeft appeltaart gebakken, kan ik mooi een stukje nemen :Y)

Planning vandaag:
O: 250gr magere kwark aardbei met 10gr whey crispy en 50gr aardbeien
T: Stukje appeltaart, 75 gram aardbeien
L: Broodje met beenham en klein beetje zelfgemaakte honing/mosterdsaus (melk, honing en mosterd), 2 blokjes chocolade puur hazelnoot
T: Stukje gezonde frambozencake, 1 volkoren cracker met kaas, 3 zoete pepertjes
D: Homemade kipschnitzel met aardappeltjes en spruitjes met gorgonzola
T: 200gr melkunie pudding
Totaal 1997 kcal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:40

Castilja; ik had het ook nog nooit gegeten, maar t recept leek me heel lekker. Maar eerlijk, het viel me echt heel erg tegen :Y)
Haha heel flauw, maar soms moet je toch eerst onderuitgaan voor je het door krijgt, maar fijn dat je nu tevreden bent met hoe het gaat!

Oei klinkt niet lekker van je hand Mara! Klinkt pijnlijk..
Wat een heerlijk lijstje heb jij vandaag zeg!

Mn paard was vanmorgen koorts vrij! Vannacht nog wel 39.7 dus toen nog een keer metacam gehad. Vanmorgen gelukkig 37.9.. nu hopen dat het vanavond niet weer op gaat lopen als de pijnstilling uit is gewerkt. Moet zelf werken vanavond dus mijn moeder komt vanavond even langs om te tempen (vriendlief is ook weer onderweg) dus dat vind ik wel even fijn :) dan hoeven we niet te wachten tot ik vannacht pas thuis kom.

Mijn geplande lijstje voor vandaag;
O; 150 gr Griekse yoghurt, 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten, 200 ml optimel
T: 2 rijstwafels bbq
L; omelet van 2 eieren, spinazie, champignons en ui met 2 volkoren crackers
T; redbull sugarfree, mars
T: 75 gr witte druiven
A; 60 gr witte rijst, sperziebonen saté schotel (sperziebonen, saté saus en gehakt)
T; plak ontbijtkoek, 150 gr stracciatella kwark.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:08

@Lis_Ol, mijn tentamens zijn goed gegaan! Ik zou eigenlijk vandaag om 17:00 mijn laatste tentamen hebben, mailen ze nu (een uur van te voren) dat het niet doorgaat in verband met technische problemen en dat het opnieuw ingepland gaat worden -:(- Had echt gehoopt dat ik vandaag klaar zou zijn, ze weten ook nog niet wanneer hij nu plaats gaat vinden. -O-

Fijn dat je hond opknapt! Nu je paard aan de beurt dus… hopelijk blijft hij koortsvrij nu
@M9ara, gelukkig dat de uitslag goed was! Succes met psyllium, hoop dat jij het beter kan binnen houden dan Kimmie. Balen van je hand, hoop dat je snel weer aan de slag kan!

@Joanne, fijn dat er geen last meer van hebt! Typisch van de buikpijn }>

@Kimmie, hoe gaat het nu met je paard?

@Immay1990, wat goed dat je naar de sportschool bent geweest! Heb je al spierpijn? :D

@Castilja, fijn dat het beter gaat nu je de cardio beperkt!

------------------------
Mijn lijstje voor vandaag:
O: boterham met pindakaas, kiwi
T: 2 stukjes milka
L: 2 boterhammen met boterhammen worst
T: banaan
T: kwark
A: rode kool met hertenragout pie
B: moet nog even bedenken of ik zin heb om te sporten :o heb pas 1000 stappen want de hele dag stil gezeten om te leren voor de toets die toch niet doorgaat :Y)

Ik heb nog steeds last van mijn buik (en soms ook wat misselijk) :\

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:27

Lis_Ol, gelukkig gaat het nu weer een stuk beter! Ze kan er weer gewicht op zetten en heeft genoeg energie. De smid heeft de zweer vanmorgen uitgesneden en mijn bijrijder gaat vanavond even kijken hoe het met haar gaat, aangezien ik zelf geen tijd heb vandaag verder helaas. Oeh gnocci vind ik wel heel lekker, zeker zelfgemaakte! Fijn dat je hond opknapt!

Imay, goed dat je een proefperiode hebt genomen!

Castilja, ik weet het idd, maar helaas kreeg ik het dan alsnog niet weg. Die vieze smaak en structuur, bah! Volgens mij mocht ik niet bakken ermee, omdat dan de werking te veel verloren zou gaan. Maar gelukkig hoef ik het niet meer, dus ik ben al blij. Fijn dat het beter gaat nu je de cardio beperkt!

Joanne, gelukkig is de spierpijn van je val verdwenen!

Oei klinkt niet lekker van je hand Mara!

Gisteren veel aan school gewerkt, verder sowieso een drukke dag gehad, wel netjes gegeten. Zoals te zien is zat ik 's ochtends nog een beetje vol van de hapjes van de avond en nacht ervoor :')
O: boterham met filet americain. (130)
L: chocoladevla. (198)
T: bossche bol. (254)
T: cola zero en zoutjes. (366)
A: Penne al forno met gehaktballen en mozzarella. (630)
T: kaneelkoekje en chocola. (65)
B: 4000 stappen en 80 minuten paard verzorgd.
Totaal kcal: 1643.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:21

Kimmie: aii balen van je paard zeg :( snap dat je er veel stress door had. Hopelijk voelt je paard zich snel weer beter.
Jouw zusje bakt wel vaak lekkere dingen :D lastig te weerstaan lijkt me.

Imay: wat goed dat je je hebt ingeschreven bij de sportschool!! Ik hoop dat het goed gaat bevallen.
Nette lijst heb je ook. Slim om voor lekker avondeten te kiezen nu je toch kcal over had.

Lis_Ol: Ook voor jou alweer ontzettend balen, eerst de hond en nu paard :(
Wauw je hebt veel stappen gezet! En dat ijs klinkt echt mega lekker haha. Verder een mooie lijst hoor!

Castilja: Fijn dat het bevalt om je cardio te beperken. Super lekker lijstje!! Ik heb je broodpudding nog steeds niet geprobeerd maar dit herinnert me er aan dat ik dat nog moet doen haha.

Mara: Lijstjes zijn inderdaad wat karig helaas.. vandaag ook weer. Het komt denk ik echt door de vakantie omdat ik gewoon niet weet wat te verwachten. Daarnaast ook wel redelijk bewust om af te vallen maar wel met honger. Een lastige puzzel.
Balen van je gewichten die niet helemaal passen.
Oei pijnlijk!! Hopelijk voelt je hand snel beter.
Lekkere lijst en geniet van de appeltaart :D

Tanja: Nou zeg wat ontzettend raar van je tentamen wat zomaar wordt uitgesteld.. hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid.
Mooi lijstje hoor. Ben je uiteindelijk nog gaan sporten of lekker een vrije avond gehad? :)

____

Lijstje van vandaag:
O: 150 ml skyr, 30 gram special k
T: 2 rijstwafels
L: 1 pistoletje, rosbief. Cappuccino
A: gekookte aardappels, bloemkool, vega schnitzel
T: schaaltje yoghurt met vanille vla

B: 2 paarden rijden, ochtend op stal helpen.

Niet zo tevreden :+
Vanmorgen bij mijn vriendin op het werk geholpen op stal. In de middag thuis zelf de paarden gereden.
Daardoor weinig tijd gehad om te eten en daardoor wederom een karig lijstje. Wellicht dat ik er dadelijk nog wat bij eet maar ik weet het nog niet zo goed.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:46

@Lis_Ol, Fijn dat je paard weer vooruit gaat en je moeder ook kon ondersteunen! Ondertussen nog steeds de stijgende lijn te pakken? Jouw avondeten roept bij mij echt jeugdsentiment op, dat at ik vroeger vaak toen ik nog thuis woonde :D

@Taifoen, Oeh hertenragoutpie klinkt goed! Zelfgemaakt? Wat vervelend dat je nog steeds last van je buik hebt. Als je er ook misselijk bij bent is het misschien toch een licht (buik)griepje?

@Kimmie, Herkenbaar dat je in de ochtend nog vol kan zitten van een flink cheatmoment :') Scheelt wel weer om het een beetje recht te trekken!

@Joanne, Hmm dan zou ik jezelf toch niet teveel kwellen met honger en toch wat meer gaan eten. Ik heb het idee dat je zo laag in kcal zit, dat het ook niet goed voor je is. Je beweegt daarnaast ook hartstikke veel, dus heeft je lichaam ook voldoende brandstof nodig. Ik herken als de beste hoe moeilijk het is om, tegen je gevoel in, meer te gaan eten hoor, dus het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar wel belangrijk :)

Ik heb vanochtend psyllium genomen en omdat ik me op het ergste had voorbereid viel het me best mee :+ Lekker is anders, maar het zit erin :D

Mijn planning voor vandaag:
O: Havermouttaartje van 40gr havermout, 1/2 ei, 1 appel, 10gr whey cookies&cream, 75gr magere kwark, speculaaskruiden
T: Smart bar crunchy, mandarijn
L: Bonenmix met passata en een gepocheerd eitje, kampioentje, tosti van 2 bruine boterhammen, 1 plak lightlife kaas en 40gr ham.
T: Stukje gezonde wortelcake
D: Gevulde puntpaprika's met couscous, rozijnen, geitenkaas en groene paprika
T: 200gr melkunie proteine
Totaal 1906, ik 'moet' eigenlijk tot 2045 om mijn weekdoel te halen dus nog even kijken waar ik wat toevoeg. Het blijft bizar voelen hoeveel ik nu 'moet' eten, nu gewichtsbehoud i.c.m. spieropbouw mijn doel is :oo

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:54

@Joanne Is het misschien een idee om te kiezen voor broodbeleg met meer inhoud te kiezen? Rosbief heeft relatief heel weinig calorieën, een broodje pindakaas is al snel een 150 calorieën meer. Ook als je ergens gaat lunchen is vaak een keuze voor iets meer inhoud wel te maken, al zal het dan geen pindakaas zijn...

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:49

Mijn lijstje voor gister, ik was er zelf wel tevreden mee. Die chocolate chip koeken die ik zaterdag gebakken had zijn wel een groot tussendoortje, de volgende keer dat ik ze maak dan vries ik ten eerste een deel van het beslag in en ten tweede maak ik er niet meer 8 grote koeken van maar een stuk of 20 kleinere.

O - Volkorenbrood met rookvlees
L - Volkorenbrood met pindakaas
T - Choco chip koek
A - Kogelbiefstuk, doperwtjes, zoete aardappel uit de oven en frietsaus

Drinken - 1 blikje sprite

Totaal: 1684 kcal

Beweging 12.500 stappen en 2 keer 10 minuten fietsen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:37

Taifoen; Aaai das echt zuur! Zeker als je je zo had voorbereid op die toets. Hopen dat ze het zo snel mogelijk doen, dan zit het nog een beetje in je geheugen. Hoe is het vandaag met je buik?

Kimmie; fijn dat je paard er beter bij staat! Hopen kunnen ze snel de zweer eruit halen,
Lekker lijstje heb je gepost zeg!

Joanne; lekker lijstje, maar inderdaad een beetje karig hihi.

Mara; haha grappig dat jullie dat vaak aten! Mijn vriend vind het lekker dus maak t wel is en dan het overige portie in de vriezer.
Paard is nog steeds koorts vrij! Dus ik ben blij!

Imay: lekker zelfgemaakte choco koeken!

Hier gaat het wel aardig! Kon t alleen gisteravond bij thuiskomst niet laten om nog even wat ijs te pakken :))
Lijstje van vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 1/2 appel, 15 gr müsli met rozijnen, kaneel. 200 ml optimel.
L; 2 witte broodjes met rosbief en een met boterhammenworst. 2 speculaasjes.
T: plak ontbijtkoek
A; 90 gr (ongekookt afgewogen) tagliatelle, 60 gr gerookte kip, 6 champignons, 20 gr groene pesto en 20 gr parrano kaas
T; 2 time out koekjes, 125 gr stracciatella kwark.
T2: btween reep hazelnoot.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:38

Joanne, het voelt voor mij niet zo vaak, maar nu je het zegt de laatste tijd wel :D Ik zou jezelf zeker niet kwellen met honger en echt meer gaan eten. Je lichaam geeft nu duidelijk aan wat het nodig heeft; ik zou daar zeker naar luisteren. Wat Imay zegt zou ook wel een goede zijn. Zo krijg je ook meteen wat meer vulling én goede vetten binnen. Lekker lijstje verder wel!

Tanja, wat raar zeg dat je tentamen zo maar werd uitgesteld. Oeh hertenragoutpie klinkt goed!

Lis_Ol, wat fijn dat je moeder ook kon ondersteunen!

Mara, wat grappig dat jullie dat vaak aten!

Imay, lekker die zelfgemaakte choco chip koeken!

Gisteren weer lekker zumba gedaan in de sportschool. Was weer super.
O: twee boterhammen met kip kerrie en filet americain. (249)
T: mini krentenbol en druiven. (148)
L: chocoladevla en vanillevla gepasteuriseerd. (281)
T: kaneelkoekje en peer. (112)
A: drie en een halve boterham met filet americain, cervelaat, 100% pindakaas ah, halvarine met hagelslag en nutella. (608)
T: bossche bol. (254)
B: 4000 stappen, 20 minuten paard verzorgen en 50 minuten Zumba Fitness.
Totaal kcal: 1652.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 06:16

Joanne, ik vind je lijstje ook wat weinig. Wel verantwoorde keuzes allemaal dus dat is top, maar om het compleet te maken zou ik er nog een vetbron bij gooien. Eigenlijk wat Kim ook zegt. Avocado, pindakaas, handje noten.. Je gaat op dit lijstje super goed afvallen maar vraag me wel af of je deze manier van eten op de lange termijn vol gaat houden omdat het best karig is. :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:15

@IMAY, Oh jammie chocolate chip koeken! Dat is voor mij een gevalletje chocolade pepernoten, ik kan er absoluut niet vanaf blijven :x

@Lis_Ol, Net lijstje weer! Sta jij nu eigenlijk ook nog regelmatig op de weegschaal om te kijken of je stabiel blijft (als ik het me goed herinner was dat de bedoeling toch?) of laat je dat los?

@Kimmie, Wow is een Bossche bol maar zo (relatief) weinig kcal? :D Ik zit daar altijd zo lang vol van en voor mijn gevoel is het echt 800 kcal := Dan is het best een idee om dat eens te kopen als ik echt een keer zin heb in iets cheaterigs haha! :D

Ik ben weer een dagje op kantoor, is toch weer even anders qua eten dan met thuis werken. Saai om niets lekkers klaar te kunnen maken :+
O: 350 gram magere kwark aardbei met 100gr zomerfruit en 10gr whey crispy
T: Stukje gezonde frambozencake, halve banaan
L: 2 bruine boterhammen met kipfilet en oude kaas, 2 crackers met 1 plak ham, plakje gezonde wortelcake
D: Boerenkoolstamppot met magere spekjes en magere rookworst
T: Smart bar crunchy en 100gr hummus met 3 crackers
Totaal 2010 kcal

Mijn hand is weer okee, dus vanavond ga ik weer lekker sporten! Vandaag moet ik een dagje op kantoor werken en daar wordt ik toch altijd een beetje duf van, dus lekker vooruitzicht :D

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:25

Bedankt allemaal voor de tips en de opmerkingen dat ik best wat meer mag eten. Ben het helemaal met jullie eens!! Vanaf maandag ga ik weer aan het werk en dan hoop ik weer wat beter in mijn ritme te komen.
Helaas schiet mijn gewicht ondanks het weinige eten alsnog niet echt op := maar ik kijk het nog een tijdje aan.

Mara: fijn dat de psyllium je mee viel! Hoop dat je snel verschil gaat merken. Welke melkunie proteïne heb jij altijd? :) zag pas veel verschillende soorten in de supermarkt en twijfelde wat mee te nemen.
Veel plezier vanavond met sporten! Heerlijk is dat he, iets actiefs doen na een hele dag op kantoor.

Imay: lekker zeg, zelfgebakken chocolate chip koeken :D
Nette lijst verder. Zit je al weer wat meer in een fijner ritme en hoe gaat het met je motivatie om te gaan bewegen na werk?

Lis_Ol: lekker bezig!! :D

Kimmie: fijn dat zumba zo goed bevalt!! Ik twijfel of ik voor de winter ook zoiets wil gaan doen 1x in de week alleen ik kan echt niet dansen oid :+ dus nog even over nadenken.

___

Hier even geen lijstje, gisterochtend nog lekker kunnen fietsen en daarna vertrokken voor een nachtje weg.
Twee dagen echt genoten en lekker gegeten. Wel nergens over mijn calorieën gegaan of overgegeten dus daar ben ik erg blij mee.
Net op de terugweg nog een pumpkin spice latte gehaald bij starbucks :9 die kon ik echt niet weerstaan haha

Beeetje offtopic, maar het ruiter balans centrum was echt super tof! Hele fijne tips gekregen en een hoop om aan te werken. En mijn bovenbenen vielen me nog best mee op het paard :+ voor mijn gevoel waren ze een stuk dikker haha
Spoiler:
Afbeelding

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:28

Kimmie; lekker lijstje! Verbaas me ook over t aantal calorieën van de Bossche bol, is dat een kleintje dan?
Lekker van de zumba!

Mara; nee ik sta elke week wel op de weegschaal hoor :)) soms zelfs twee keer per week. Voornamelijk als ik iets teveel heb gesnoept; dan check ik direct de volgende ochtend hoeveel er aan zit (heel onlogisch, maar dat zit er nu eenmaal in :') )
Maar ik blijf gelukkig netjes rondom mijn doel! (Doel was 65, schommel tussen de 65/66)
Veel plezier met sporten vanavond!
En boerenkoolstampot, heerlijk. Wordt het nu ook echt weer voor <3

Joanne; netjes hoor, niet over je calorieën gaan met een dagje weg! Je ziet er strak uit hoor op die foto! Mooi slank :j

Hier merk ik wel dat ik iets meer moeite krijg met mn eten. Gisteravond bij thuiskomst nog een halve zak chips op gegeten.. merk dat ik weer heel moe wordt, vol hoofd en weinig prikkels kan hebben... en begin dan weer met eten, zo stom.
Vandaag was ik vrij, dus echt even rustig aan gedaan. Mn moeder kwam langs dus samen geluncht. Even een korte training met mn paard gedaan (hij is nog steeds koortsvrij en had t ook echt weer naar zn zin <3 ) en verder een beetje uitgerust. Dus hoop dat ik er weer tegen kan.

O: 2 donker bruine boterhammen, 1 met magere filet americain, 1 met cervelaat, 200 ml optimel.
T; 4 stukjes milka hazelnoot chocolade, 2 bbq rijstwafels.
L: 250 ml zelfgemaakte tomatensoep, 1 volkoren cracker met 1/2 plakje old Amsterdam.
A: 200 gr aardappelpuree, roerbak van bladspinazie, champignons, kidneybonen, paprika en een roomschijf
T; 150 ml coockie dough ijs.

En mezelf nu weerhouden nog iets te pakken vanavond :Y)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:51

Weinig bij te lezen voor mij :))
Gisteravond toch nog wat chocolade gepakt, maar voel me daar niet slecht onder :)

Lijstje voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt, 15 gr müsli, 1/2 appel en wat kaneel. 200 ml optimel.
L: afbak stokbroodje met 1/2 magere filet americain en 1/2 met een plakje old Amsterdam.
T: Btween hazelnoot reep, blikje Redbull sugarfree.
T2: een appel.
A; 175 gr (gekookte) volkoren macaroni met groente, kruiden en 60 gr gehakt, 10 gr parrano snippers (dan was t zakje op haha).
T: 2 time-out granenbiscuits
T2: wasa sandwich tomaten koekjes.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:02

@Joanne, Ik geloof absoluut niet in de spaarstand etc., maar ik denk wel dat het niet altijd de simpele rekensom is: zo min mogelijk eten = zoveel mogelijk afvallen. Soms zorgt iets meer eten juist voor een positieve stimulans. Niet dat ik hier een kant en klare studie neer kan gooien hoor, maar dat is meer mijn ervaring. Ik zou dus echt niet altijd maar focus op minder, minder, minder, maar inderdaad eten wat je nodig hebt :)
Fijn dat je zo genoten hebt de afgelopen dagen! Ziet er gaaf uit op dat paard! En je heb inderdaad al een figuur om trots op te zijn hoor :D Voor je eigen gevoel is alles al snel veel dikker dan daadwerkelijk, herkenbaar :')

@Lis_Ol, Ah vervelend dat je toch merkt dat je weer vermoeider wordt. Heb je door waar het door komt? Als in bijv. werkgerelateerd of juist 'gewoon' door het wisselen van de seizoenen? Op tijd aan jezelf denken hoor!
Netjes dat het je lukt goed op gewicht te blijven! Het is toch fijn te weten dat een bepaald ritme dat je hebt gevonden goed aansluit bij je doel :)

Hier gaat het ook prima! Ik heb wel heel wisselend honger, waardoor ik de ene dag moeite heb om niet over mijn kcal doel heen te gaan en de andere dag om het te halen. Ik twijfel dus ook of ik mijn eetplanningen wat meer los moet gaan laten en het wat meer achteraf te tracken en bij te sturen. Vind dit toch nog wel eng, stukje controle loslaten.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 volkoren crackers met 2 plakken lightlife kaas
T: Smart bar crunchy, 1/2 mandarijn, 1/2 peer
L: 2 kampioentjes met 100gr hummus pikant, 1 tomaat en 1 ei
T: 30gr havermout met 35gr kersen, cacao en 35gr magere kwark. Stukje wortelcake met 50gr magere kwark
D: Homemade kip madras met rijst
T: Stukje gezonde wortelcake
Totaal 1961, 'moet' eigenlijk tot de 2090 dus misschien nog wat extra nemen!

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:50

@Joanne1997, ik heb uiteindelijk niet meer kunnen sporten omdat alle tijdvakken vol waren. Dus lekker een vrij avondje gehad! Dus uiteindelijk ben ik dinsdag maar gaan sporten. Fijn dat je het ruiter balans centrum leuk vond! Je zit mooi in het zadel :)

@M9ara, mijn buikpijn is gelukkig weer helemaal over! Ik weet niet of het iets van (buik)griep is geweest, had ook wel veel stress met school. Maar nu gelukkig geen last meer van. Gelukkig viel de psyllium je mee! Hoe gaat het met jou?
Heb jij toevallig een recept voor de gezonde frambozencake? :9

@Lis_Ol, mijn buikpijn is gelukkig weer over! Mooie lijstjes! Fijn dat je paard weer opknapt :)

@Kimmie, hoe is het met jouw paard?

--------------
Ik ben niet zo trouw geweest met de lijstjes de afgelopen week. Hier die van vandaag en gisteren. Niet de beste, maar ik deel ze toch:
Gisteren:
O: cornflakes met halfvolle melk, cappuccino
T: warme chocolademelk (chocolade eiwitpoeder, halfvolle melk)
T: kiwi
L: 2 witte bolletjes met kibbeling en ravigotte saus
T: banaan
T: stukje jong belegen kaas
A: smoorvlees met sajoer boontjes en rijst
T: zakje chips
T: chocolade pepernoten
Totaal: 2000 kcal
B: 10.000 stappen, 20 min fietsen, 60 min krachttraining (mega goede sessie *\o/*)

Vandaag:
O: 2 meergranen pannenkoeken met banaan, appel en stroop, cappuccino
T: warme chocolademelk (chocolade eiwitpoeder, halfvolle melk)
L: 2 witte bolletjes, 1 met smeerkaas en 1 met kip
T: magere yoghurt met cruesli
A: zelfgemaakte rode linzensoep, 1 bruin pistoletje met smeerkaas, glas versgeperste sinaasappelsap
Totaal: 1850 kcal
B: 7500 stappen, baantjes trekken

Gisterenavond was ik met een vriendin naar de ladies night bij Pathé. Leuke avond gehad! Vanavond ga ik voor het eerst baantjes zwemmen! Ik ben benieuwd hoe mijn heup erop reageert en weet nog niet hoelang ik dat ga volhouden haha.
Morgen weer fysio en in de avond sporten. Het weekend ga ik een nachtje met mijn vriend weg, dus dan ga ik het niet bijhouden en gewoon lekker genieten.
Mijn tentamen is verplaatst naar komende maandag (in de herfstvakantie). Dus daarna mezelf weer even goed toespreken en weer een beetje op het eten gaan letten :') Qua bewegen gaat het in ieder geval heel goed, dus ik ben tevreden! Ik verbrand nu ook weer een stuk meer (gisteren bijna 2500 kcal), dus als ik dan 2000 eet is het alsnog prima.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:46

Joanne, is ook niet heel raar hè. Weinig eten betekent niet per se veel afvallen. De spaarstand bestaat inderdaad niet, maar het zou best kunnen dat je lichaam nu alles wat je eet gebruikt voor je organen en spieren ed. Ik kan dit trouwens ook niet wetenschappelijk onderbouwen, maar onze OP wel! Heel leerzaam dus om daar even naar te kijken.
IK kan ook echt totaal niet dansen! De laatste keer was het weer binnen, vanwege het weer, waardoor ik mezelf in de spiegel kon zien, dat was ook wel even traumatisch :') Maar het gaat ook niet per se om het dansen, meer om het plezier. Netjes hoor, niet over je kcal gaan met een dagje weg!

Lis_Ol, mooi lijstje! Lekker bezig! Vervelend dat je merkt dat je wat vermoeider wordt.

Mara, nou ja, door al jullie vragen heb ik het opgezocht, want ik had gewoon vertrouwd op MFP dit keer, maar ik lees overal verschillende getallen. Wel om en nabij dit, dus ik zou het lekker hierop houden :D Fijn dat de psylium je meeviel!

Tanja, lief dat je het vraagt! Het gaat gelukkig al een stuk beter. Op het zachte loopt ze weer helemaal goed, alleen op het harde ben ik nog niet content mee. Vandaag wel even gelongeerd in stap en draf en dat ging super. Echt heel blij ben ik daarmee.

Gisteren was een gekke dag. Ik had het totaal anders gepland, maar uiteindelijk bleef ik na school nog even hangen en ben ik met wat vriendinnen coronaproof de stad ingegaan en sushi gegeten. In plaats van half twaalf pas om 17 uur naar huis gegaan, dus hele dag in de soep. Dat betekent zelfs dat ik deze week maar één keer tijd had om naar de sportschool te gaan, afkicken :')
O: twee boterhammen met nutella (haast).
T: krokante granenreep én between reep (waarom Kim, waarom?)
L: drie rondes sushi :9
En dat was het dan wel weer, ook wel veel bewogen, 40 minuten gefietst en 17.000 stappen.

Vandaag is trouwens geen haar beter, ik merk wel dat ik echt ongesteld ben. Maar daar deel ik later nog wel een lijstje van.
Ik moet trouwens stoppen met de pil vanwege medische redenen, dus ik ben echt benieuwd of ik iets ga merken. Ik denk het niet, maar het zou best leuk zijn als ik daardoor nog kon afvallen.