Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:21

CharleyT schreef:
Pocca_Locca schreef:
Het probleem is dat op het gebied van vaccinatie, het de omgekeerde wereld lijkt te zijn. Iets wordt hupsakee op de markt gebracht, en later blijkt dat er van alles niet oké aan is, en dat er nu dus pas aan de bel wordt getrokken w.b. veiligheid en wisselwerkingen tussen de verschillende vaccins en hun hulp en conserveringsmiddelen o.a.
Weet je. Persoonlijk voelde ik er gelukkig niks voor om mijn baby als proefkonijn te laten fungeren. Dat anderen hun baby’s wel als proefkonijn laten inspuiten met van alles waar nog veel te weinig over bekend is, dat moeten zij weten. Gelukkig is er vrije keuze.

Ongenuanceerde bijdrage vind ik. Er wordt niks ''hupsakee op de markt geslingerd''. Gewoon niet waar.
Baby's worden niet als proefkonijn gebruikt en de toonzetting en taalgebruik passen niet in een serieuze discussie over vaccinatie.

Dat mag je vinden. Ik vind dat mijn taalgebruik nog redelijk genuanceerd is. Maar niemand is perfect hè.
Bovendien is het wel degelijk waar gebleken, dat er te snel vaccins op de markt verschijnen, en dat later blijkt dat het onveilig is. Zie het linkje over het gordelroos vaccin.

BigOne

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:25

Pocca BMR/DKTP vaccinatie voorkomt toch echt die ziektes. En er zijn inderdaad vaccins die de kans verkleinen en niet voorkomen dat je een ziekte krijgt maar voor sommige personen is dat van levensbelang om een risico op een ziekte zo klein mogelijk te maken. Want het wel krijgen van de ziekte bovenop een zeer zwak gestel staat soms gelijk aan een doodvonnis.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:30

bigone schreef:
Dit staat gewoon in de bijsluiter van het middel en in ons land word het alleen in extreme risico gevallen toegepast . En in Amerika beschouwen ze de waterpokken al als dodelijke ziekte dus zullen er ook heel veel mensen zijn geweest die als kind waterpokken hebben gehad en dus altijd kans houden op gordelroos. Die laten dit middel spuiten uit angst voor het krijgen van gordelroos want in Amerika is het goedkoper een spuit te halen dan een week in het ziekenhuis te liggen .

Ja, alleen is het wel sneu, dat de bijsluiter pas JAREN LATER is aangepast, nadat er mensen ernstige oogproblemen door kregen en erger!
Het is dus éėrst op de markt gebracht, en pas later ( ten koste van wat proefkonijnen dus) is het erbij gezet.

@bigone, en hoe weet je zeker dat je kind ( zijn immuunsysteem) wèl sterk genoeg is om op de leeftijd van 8 weken een combinatie vaccin van difterie, tetanus en polio aan te kunnen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:38

PoccaLocca, zou je het eigenlijk ook erg vinden als mensen oogproblemen krijgen van, bv, een infectie zelf? Het is duidelijk dat je je erg druk maakt over de gevolgen van vaccins, maar hoe zit het eigenlijk met de gevolgen van ziekte? Hoeveel mensen of kinderen overlijden bv aan de complicaties van een onschuldige kinderziekte of houden daar letsel aan over? Heb je daar cijfers en bronnen van?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:50

Ja dat is natuurlijk altijd triest. Ik geloof er persoonlijk alleen niet zo erg in dat vaccinatie zonder meer een wondermiddel is dat dé oplossing is om alle ziektes te voorkomen. Ik zie veel meer heil in goede voeding zonder al te veel gif en toevoegingen of gemanipuleerde gewassen, veel essentiële vitamines enzovoorts, gezonde levensstijl, goede hygiëne en uiteraard schoon drinkwater, zo min mogelijk stress, kinderen in hun waarde laten en volwassenen die de kinderen en bejaarden beschermen en een veilig thuis bieden. Want stress zorgt voor hoge cortisolwaarden, en daarvan is aangetoond dat dat je gezondheid ernstig schaadt.

Jaja...zweverig en onwetenschappelijk hè :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:11

Nee hoor, zo leven heel veel mensen . Geen enkel probleem alleen je vergeet iets, virussen en bacteriën zijn overal. Ook al woon je ergens met alle voorzieningen voor een stressvrij leven dan houd je door die levensstijl geen ziektes tegen. Was het maar zo, sommige ziektes zijn inderdaad te wijten aan beroerde smerige leefomstandigheden maar waar hier in ons land tegen gevaccineerd word zijn niette voorkomen zonder vaccinatie en een zeer laag stressniveau. Misschien ben je iets minder vatbaar maar je kunt ze zeker krijgen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:42

bigone schreef:
Nee hoor, zo leven heel veel mensen . Geen enkel probleem alleen je vergeet iets, virussen en bacteriën zijn overal. Ook al woon je ergens met alle voorzieningen voor een stressvrij leven dan houd je door die levensstijl geen ziektes tegen. Was het maar zo, sommige ziektes zijn inderdaad te wijten aan beroerde smerige leefomstandigheden maar waar hier in ons land tegen gevaccineerd word zijn niette voorkomen zonder vaccinatie en een zeer laag stressniveau. Misschien ben je iets minder vatbaar maar je kunt ze zeker krijgen.

Nee hoor, ik zie helemaal niks over het hoofd. Het is me bekend dat ziektes overal op de loer liggen vanwege de alomtegenwoordige bacteriën en virussen.
ik zie alleen veel meer mogelijkheden in de hoek van gezond leven, als het gaat over preventie van ziektes, en het vechten ertegen wanneer je besmet bent.
Kortgezegd geloof ik niet dat moeder aarde of vader hemel of hoe je de natuur ook wilt noemen, zo vreselijk slecht in elkaar zit, dat we standaard met een gevaarlijk kapot immuunsysteem ter wereld komen, en dat alleen vaccinaties kunnen voorkomen dat we ziek worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:43

PoccaLocca, kun je eens wat cijfers geven? En wat onderbouwde bronnen dat er geen kinderen doodgaan bij besmettelijke ziekten?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:50

Pocca_Locca schreef:
bigone schreef:

Nee hoor, ik zie helemaal niks over het hoofd. Het is me bekend dat ziektes overal op de loer liggen vanwege de alomtegenwoordige bacteriën en virussen.
ik zie alleen veel meer mogelijkheden in de hoek van gezond leven, als het gaat over preventie van ziektes, en het vechten ertegen wanneer je besmet bent.
Kortgezegd geloof ik niet dat moeder aarde of vader hemel of hoe je de natuur ook wilt noemen, zo vreselijk slecht in elkaar zit, dat we standaard met een gevaarlijk kapot immuunsysteem ter wereld komen, en dat alleen vaccinaties kunnen voorkomen dat we ziek worden.

Wanneer dat je overtuiging is en jij denkt dat elke baby geboren word met een goed werkend immuunsysteem, hoe verklaar je dan al die dode niet ingeënte kinderen want dat zijn er nog al wat.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:52

Shadow0 schreef:
PoccaLocca, kun je eens wat cijfers geven? En wat onderbouwde bronnen dat er geen kinderen doodgaan bij besmettelijke ziekten?

Wedervraag: waar zeg ik dat er nooit iemand doodgaat aan bijvoorbeeld zoiets als griep, om er eentje te noemen?
Nog een vraag: kun jij cijfers en exact uitsluitsel geven waaruit blijkt dat mensen die overleden aan een besmettelijke ziekte waartegen ingeënt wordt, die besmetting 100% zeker door een ongevaccineerd persoon opliepen?

@bigone ik zeg helemaal niet dat baby’s met een perfect werkend immuunsysteem worden geboren. Ze worden met een onrijp immuunsysteem geboren. Dat is wat anders. Ik geloof gewoon niet zo dat dat immuunsysteem dmv vaccineren op zo’n jonge leeftijd geholpen is of een goed idee is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:58

Nee , jij gelooft dat wanneer je maar een stressvrij bestaan hebt en op de biologische manier leeft het waarschijnlijk wel goed komt. En dat is met de kennis van vandaag imo zeer kortzichtig . En ik vind dat de kop in het zand steken.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 18-01-20 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:58

Bijna alsof je de vragen ontwijkt PoccaLocca! Maar uiteindelijk blijf je vooral bevestigen dat je niets wilt toetsen of controleren. Je hebt een setje met vragen als je al vooraf besloten hebt dat verkeerd is, en verder geen interesse in diezelfde vragen als het gaat om iets waarvan jij vindt dat het niet relevant is.
Dus moeten inentingen het met minstens 110 procent bewijslast doen, terwijl de schadelijkheid van een virus eigenlijk nauwelijks relevant lijkt. Gek toch? Want dan gaat het blijkbaar niet eens echt om mensen en hun leed en hun leven.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:00

Ehhh... kun je dat ietsje helderder formuleren? Het is me niet geheel duidelijk wat je nu wil zeggen. Sorry..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:04

Was toch helder volgens mij :)

1. je wilt wel vragen stellen maar niet beantwoorden, vooral niet als het jou niet uitkomt
2. het lijkt je daarbij meer te doen om de show dan om werkelijk inhoudelijk kritisch te zijn
3. daarmee lijk je het zelfs niet echt belangrijk meer te vinden of mensen echt ziek worden van virussen en infecties en welke schade dat doet.

Ik vind dat laatste heel opvallend (maar je bent zeker niet de eerste of de enige), dat er onder al die zogenaamde bezwaren ook een grote achteloosheid is tav daadwerkelijke gevolgen voor mensen lijkt te zijn.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:07

bigone schreef:
Nee , jij gelooft dat wanneer je maar een stressvrij bestaan hebt en op de biologische manier leeft het waarschijnlijk wel goed komt. En dat is met de kennis van vandaag imo zeer kortzichtig . En ik vind dat de kop in het zand steken.

Dat is natuurlijk jouw goed recht om dat te vinden. Net als dat het mijn goed recht is om er het mijne van te denken, wanneer mensen kritiekloos blijven inenten, terwijl met de kennis van vandaag ( vooral na december afgelopen jaar vanwege dat congres) je je misschien eens achter de oren zou kunnen krabben over het feit dat er nog te veel onduidelijk is mbt de veiligheid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:09

Jij wil 110% bewijs zien dat vaccineren veilig is en werkt. En wanneer mensen tegen ziektes zoals BMR en DKTP bewijs aan leveren begin je over griep, herpes zoster, malaria weet ik veel. En elke keer draai je in hetzelfde cirkeltje rond, fake evidence word weerlegt door enkele zeer geduldige mensen hier en dan ben je of zeer sarcastisch over bokkende schapen of je komt weer met de volgende ziekte aan. Wat wil je nu werkelijk, iemand die zegt dat je volkomen gelijk hebt?? Mag hoor , je hebt volkomen gelijk dus je persoonlijke gelijk bij deze gehaald en ga kleien, schilderen of wat je ook aan beeldende kunsten doet en laat de schapen lekker blaten. Iemand die zo veel charlatans en foutieve berichten deelt valt niet mee te redeneren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:18

Pocca_Locca schreef:
Net als dat het mijn goed recht is om er het mijne van te denken, wanneer mensen kritiekloos blijven inenten, terwijl met de kennis van vandaag

Je mag natuurlijk alles geloven wat je wilt. Maar wat je hier deelt is geen kennis.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:19

bigone schreef:
Jij wil 110% bewijs zien dat vaccineren veilig is en werkt. En wanneer mensen tegen ziektes zoals BMR en DKTP bewijs aan leveren begin je over griep, herpes zoster, malaria weet ik veel. En elke keer draai je in hetzelfde cirkeltje rond, fake evidence word weerlegt door enkele zeer geduldige mensen hier en dan ben je of zeer sarcastisch over bokkende schapen of je komt weer met de volgende ziekte aan. Wat wil je nu werkelijk, iemand die zegt dat je volkomen gelijk hebt?? Mag hoor , je hebt volkomen gelijk dus je persoonlijke gelijk bij deze gehaald en ga kleien, schilderen of wat je ook aan beeldende kunsten doet en laat de schapen lekker blaten. Iemand die zo veel charlatans en foutieve berichten deelt valt niet mee te redeneren.

Rustig maar. Het enige dat ik probeer te doen, is nuance aanbrengen tussen de extremistische pro-vax berichten door.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:21

Pocca_Locca schreef:
Shadow0 schreef:

Wedervraag: waar zeg ik dat er nooit iemand doodgaat aan bijvoorbeeld zoiets als griep, om er eentje te noemen?
Nog een vraag: kun jij cijfers en exact uitsluitsel geven waaruit blijkt dat mensen die overleden aan een besmettelijke ziekte waartegen ingeënt wordt, die besmetting 100% zeker door een ongevaccineerd persoon opliepen?

@bigone ik zeg helemaal niet dat baby’s met een perfect werkend immuunsysteem worden geboren. Ze worden met een onrijp immuunsysteem geboren. Dat is wat anders. Ik geloof gewoon niet zo dat dat immuunsysteem dmv vaccineren op zo’n jonge leeftijd geholpen is of een goed idee is.

Hier zou ik graag nog antwoord op hebben, als je dat hebt tenminste.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:28

Pocca_Locca schreef:
bigone schreef:

Rustig maar. Het enige dat ik probeer te doen, is nuance aanbrengen tussen de extremistische pro-vax berichten door.

Niks rustig maar, ik ben niet extreem pro vaccinatie, ik ben gewoon voor vaccinatie . En de nuances die jij zogenaamd aan brengt zijn losse flodders want je haalt er van alles bij wat geen zin heeft. Wanneer het leven van mensen, vooral jonge mensen op spel komt te staan door ongefundeerde uitingen overal op social media die onzekere en goedgelovige mensen doet besluiten om maar niet te vaccineren en hun kinderen gaan vervolgens dood dan mogen de anti vaxxers zich dat aanrekenen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:31

@bigone bedankt dat je je mening geeft. Maar het houdt wel op, wanneer je jouw mening verward met absoluut bewijs, en je onterechte verwijten maakt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:42

Pocca_Locca schreef:
Shadow0 schreef:

Joh Shadow wees niet zo flauw en geef even hier direct antwoord op :')

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:43

Pocca_Locca schreef:

Gevalletje pot-verwijt-de-ketel lijkt me. Er staat al een hele tijd een aardig lijstje vragen open voor jou! Oh ja - daar wilde je voor betaald worden ofzo.... _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:48

Pocca_Locca schreef:
@bigone bedankt dat je je mening geeft. Maar het houdt wel op, wanneer je jouw mening verward met absoluut bewijs, en je onterechte verwijten maakt.

Lees nog eens wat ik schrijf, ik zeg niets over bewijs maar wel over gevolg van ongefundeerde uitingen.
Zie Madagascar , twee baby’s overleden , reden was foutief gevulde vaccinatie, twee verpleegkundigen veroordeelt . En toch waard dan meteen het spookverhaal rond dat vaccineren dood. Met als gevolg heel veel dode kinderen en de hoeveelheid ernstige gevolgen van de mazelen zit daar nog niet bij.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:56

spotless schreef:
Pocca_Locca schreef:

Gevalletje pot-verwijt-de-ketel lijkt me. Er staat al een hele tijd een aardig lijstje vragen open voor jou! Oh ja - daar wilde je voor betaald worden ofzo.... _O-

Met één belangrijk verschil: jullie bekogelen mij met zn allen met steeds weer nieuwe vragen en eisen w.b. bewijs, in een enorm tempo, en jullie krijgen veel minder vaak, en vooral van steeds maar één persoon es een keer een vraag.

Ik zou zeggen, degenen die nog met enorm prangende vragen zitten, waar ze geen antwoord op kregen, kunnen dat ook gewoon nog eens zelf( niet door Imandra verwerkt in een belachelijke lap tekst waarvan al aardig wat is beantwoord inmiddels) op een beetje normale manier neerzetten, zonder tegelijkertijd valse insinuaties te doen. Ik snap dat het lastig is bij dit onderwerp, maar kom op, ik doe toch ook Mn best? En ik vind het totaal geen ramp om hier en daar toe te geven dat ik óók de fout heb gemaakt om op de man te spelen.