2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennanne

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:10

Bedankt allemaal, ben zo blij :)

@jorika, misschien helpt het om gezonde gerechten te vinden die echt super lekker zijn? Waar je je helemaal op kan verheugen en lekker veel van kan eten zonder veel calorieën binnen te krijgen? Ik heb hier veel recepten van gehaald:
www.liezljayne.com

Heb altijd weer zin in het eten, maar eet nooit meer te veel :)

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:19

Mag ik mij ook melden? 2 januari begonnen en van 83.4 naar 76.5. Helaas het weekend 2 etentjes gehad (erg lekker maar erg ongezond) en nu dus weer op 77.6. Hopelijk gaat dat er weer snel af. Mijn doel is 70.0 of misschien wel 68.0. Sinds vorige week heb ik een apple watch wat goed inzicht geeft over de hoeveel beweging etc.
Ik ben nu aan het hongerlijden. Vanochtend al vroeg naar de tandarts geweest en de verdoving zit ongeveer tot aan mijn oog waardoor eten niet/ moeilijk gaat. Goed voor de lijn zullen we maar zeggen hahaha.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:58

Welkom Noor17! Dat is vast ook een groot gedeelte vocht na even 2 van die etentjes. Toevallig, ik zit ook in een periode van tandartsbezoekjes. Blij dat de verdoving er is, maar de uitwerking vind ik wel lang duren. :j

Doef: ah oke, dat klinkt beter haha. Zelf doe ik cardio vooral voor de opwarming of om aan mijn beweging te voldoen. Kracht vooral voor het afvallen en mijn lijf te verbeteren.

Lieke: fijn dat je in zo'n goede flow zit qua afvallen!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:01

Wat een stilte hier in eens! Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik loop een beetje vast met afvallen. Ik zit te denken om misschien een week nog lager in calorieën re gaan zitten om te kijken of dat wat doet.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:24

Ik ging weer helemaal los met eten. :o Dus ben sinds gister weer begonnen met IF, even een weekje om mijn hoofd te vertellen dat ik echt niet de hele tijd hoef te eten om de dag door te komen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:35

Deze week heb ik ook ineens trek in allerlei koekjes. Het gaat nog goed, maar kost beduidend meer moeite!

Brittsisi, op hoeveel kcal zit je nu?

Wat is IF?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:47

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:48

Hier ook wat meer moeite om netjes te blijven eten. Ik geef de kou de schuld :Y)

Maar afvallen op zich gaat wel lekker. Laatste weging stond ik -7,5

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:57

Wanneer mogen we weer gewicht doorgeven? Goede stok achter de deur om te blijven volhouden.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:58

Afbeelding

-3,4 *\o/*

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:25

Lieke schreef:
Deze week heb ik ook ineens trek in allerlei koekjes. Het gaat nog goed, maar kost beduidend meer moeite!

Brittsisi, op hoeveel kcal zit je nu?

Wat is IF?

Mijn bmr is rond de 1700. Op mfp heb ik 1800 ingesteld maar ik zit eigenlijk altijd rond de 1700.

Bij de laatste keer doorgeven zat ik op min 3.3. Slecht weekend gehad erna en weer wat zwaarder en nu gaat er gewoon niets meer af!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:43

Ik doe inmiddels elke ochtend trouw mee aan Nederland in beweging. Goed voor mijn spieropbouw, en op die manier heb ik sowieso elke dag wat training, naast het lopen :D
Ik had even een lichtelijk stilstand weekje, al met al maar 200 gram er van af...maar dat geeft niet. Alle beetjes helpen, en ik zie ondertussen aan mijn gezicht en hals dat er nog steeds gewicht van af gaat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:56

Ik ben bijna over mijn dip heen , heeft even geduurd maar voelt goed nu . Vorige week 2x naar de huishoudbeurs geweest , van alles gegeten dat verboden is maar weer even genieten .

Dus weer aan de bak vandaag , gister al afsluiter mijn maandelijkse zak muntdrop opgesnaaid (kwam ongelukkig uit anders )

Mfp weer uit het stof , we knallen gewoon weer door! Al kom ik met dit weer amper het huis uit ,veel te koud

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:12

onpaard schreef:
Wanneer mogen we weer gewicht doorgeven? Goede stok achter de deur om te blijven volhouden.

Dat mocht sinds maandag en mag tm komende zondag.

Mijn weegschaal is gesneuveld. Hij heeft het wel overduidelijk gedaan, er is geen twijfel over mogelijk.

https://pbs.twimg.com/media/DXHVj5yWsAAQHkJ?format=jpg

Hij was laatst al een keertje omgevallen, hij staat bij mij rechtop opgeslagen, maar toen was het goed gegaan. Deze keer leek het ook goed te gaan, maar toen ik hem terug rechtop zette en hij met het schuin "vallen" tegen de stoffen wasmand aankwam, brak hij toch.

Hét afvallen gaat bij mij niet denderend, ik moet alle zeilen bijzetten om mijn begingewicht vast te houden. Maar het gaat met vlagen wel steeds iets beter.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:46

Hier al een paar week niet op de weegschaal gestaan. :n Enorme stress van school en een psychisch dipje zorgden ervoor dat ik ontzettend veel chocola en chips naar binnen heb gewerkt. Mijn maaltijden heb ik wel altijd netjes aan het schema gehouden, afgezien van 1x pizza en 1x patat met mijn moeder.
Vandaag is mijn overleden vader jarig dus vier ik het met stamppot maus en zijn favoriete worst erbij. Morgen trek ik de riem weer strak aan. :j (en hopen dat de weegschaap me goed gezind is)

NachocheeseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:08

Goed bezig notwixleft en mlies :D

Oeps mizora :Y) die ziet er niet meer bruikbaar uit!

Sterkte vandaag topsylover..

Hier is het ook bagger gegaan. Vanaf gisteren was ik er ook klaar mee. Weer wezen sporten en normaal gegeten. Heb weightwatchers de deur uitgegooid. Heb echt een beetje het idee dat mijn vreetkick daardoor kwam.. omdat je best weinig kcal mag. Daarnaast kwam dat als je binnen je dagpunten bleef je een blauwe bol kreeg, als een soort sticker van goed gedaan, en ik had die nooit omdat ik altijd over mijn punten zat :+ en dat werkte gewoon niet motiverend. Als ik binnen mijn punten zou blijven, zou betekenen dat ik iets van 1100/1200 kcal mocht op een dag. Veel te weinig en ik denk daarom dus ook dat ik die enorme vreetkick had. Omdat je gewoonweg te weinig binnen krijgt.

Nu vandaag weer lekker 4 boterhammen met pindakaas gehad :D dat vult tenminste en hopen dat ik nu daardoor geen vreetkicks meer krijg. (En daarnaast nog smoothie, reep van TREK, btween en appels)
Ik zit nu weer op 1700 kcal en wil meer gaan sporten. Gisteren met sporten zat op 1900 kcal, ietsje te veel naar mijn zin. Maar had na het sporten veel honger.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:07

Ik zal zondag mn gewicht doorgeven, bedankt Mizora

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:10

Britt sisi, misschien is het een idee om dan een paar dagen in de week te spelen met je kcal, bijvoorbeeld 2 of 3 dagen 1500. Misschien dat dit het lichaam weer prikkelt om wat af te vallen.

Nachocheese, met vreetkicks werkt het inderdaad ook niet. Hopelijk gaat het nu beter met wat meer kcal, dan maar iets langzamer.

Gister uiteindelijk een bounty opgesnoept, maar gelukkig wel binnen m'n kcal gebleven. Toch lijkt het deze week niet heel goed te gaan, hopelijk is het vocht vasthouden..

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:50

-4 *\o/*

Heb maandagochtend eerste afspraak staan met een personal trainer. Oh boy. -O-

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:47

Ik lig nu ook al zo’n week stil qua gewicht. Ben wel van 84,9 naar 77 gegaan dus ben al erg blij!

Ik heb veel moeite om van brood/pasta niet teveel te eten. Merk wel dat ik meer snaaimoment voel (enorme zin in koekjes en chocolade) aankomen, en ze niet altijd goed kan bedwingen :')

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:17

Hier gaat het deze week gelukkig wat beter als de 14 dagen hiervoor. Maar MEEEEEHN wat is het koud! Echt geen weer om er op de racefiets op uit te trekken. :brr:
Heel de week met de auto naar het werk gereden terwijl ik dat normaal gesproken maar 3 keer in de week doe.
De weegschaal gaf vanmorgen 90.2 aan in plaats van de 90.7 van 10 dagen geleden. :D

Morgen wil ik een uurtje indoor fietsen op de Tacx, ook al is dat echt mega mega niet mijn ding, ik wil echt even bewegen.
Want mijn lijf begint erom te vragen. (wie had dat ooit gedacht... Dat dat nog zou gebeuren)

Laatste keer op de tacx heb ik maar een film erbij op gezet omdat het echt super saai is anders. Met the silence of the lambs was het nog wel vol te houden qua saaiheid. :z

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:29

Jorika1986: fijn dat je weer in een betere flow zit! Nee buiten fietsen moet ik nu ook niet aan denken :o

Veraaah: dan ben je al een mooi stuk afgevallen!

Mlies: Mooie quote! *\o/* super! Oei, via de sportschool of privé?

Tigress: grappig, mooi om mee op te bouwen idd, fijn dat je het ook echt begint te zien!!

Rebecca: fijn dat je over de dip heen bent, hopelijk kun je het vanaf nu vasthouden!

Nachocheese: als het niet bij je past kun je inderdaad beter wat anders doen. Toen ik zelf 2 jaar geleden fanatiek bezig was en eigenlijk te weinig at icm fanatieke sporten kreeg ik ook echt van die eetbuien.

Topsylover: sterkte, hopelijk lukt het je weer om een beetje te herpakken!

Mizorra: vervelend, maar fijn dat het met vlagen toch al beter gaat, dan ben je bijna weer in de goede flow!

Britt_Sisi: beetje variëren kan vast geen kwaad, misschien verbruik je sommige dagen toch wat minder kcal idd.

Imre: hoe lukt het met IF?

Lieke: ik had dat in het begin van de week met chocolade :')

NoTwixLeft: dat zijn al mooi wat kilo's eraf!

Ik was vanochtend 200 gram zwaarder dan vorige week, verbaasd me niet. Maar de afgelopen 4 weken toch per saldo 1,2 kilo afgevallen, dus ben wel tevreden! Deze week weer gewoon goed verder.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:56

De IF gaat lekker! Vreetbuien zijn weer onder controle en dat was mijn doel. Atond donderdag op de weegschaal en ik ben de laatste weken wel 300 gram afgevallen. Oeps.

Jaaa kkkoud he! :brr: Uit de wind is het wel lekker, maar er tegenin echt niet. Op de bank met warme choco en Netflix is fijner. Maar ja... -O-

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:20

Imre schreef:
De IF gaat lekker! Vreetbuien zijn weer onder controle en dat was mijn doel. Atond donderdag op de weegschaal en ik ben de laatste weken wel 300 gram afgevallen. Oeps.

Jaaa kkkoud he! :brr: Uit de wind is het wel lekker, maar er tegenin echt niet. Op de bank met warme choco en Netflix is fijner. Maar ja... -O-

Oh warme choco... Zou ik wel heel graag drinken! Maar ik neem wel nog een kop thee.
300 gram eraf is 300 gram eraf. Beter als erbij toch?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:43

urosa schreef:
Mlies: Mooie quote! *\o/* super! Oei, via de sportschool of privé?

Ik was vanochtend 200 gram zwaarder dan vorige week, verbaasd me niet. Maar de afgelopen 4 weken toch per saldo 1,2 kilo afgevallen, dus ben wel tevreden! Deze week weer gewoon goed verder.

Privé, later misschien ook bij de sportschool maar dit leek me wel een goed begin!

Fijn dat dit bevalt Imre! Lijkt me best even wennen.