3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:48

Dag dames :wave:

Bewust even niets gepost, want best lastige dagen achter de rug. Door erg veel persoonlijke stress op verschillende vlakken had ik dagen van migraine, misselijkheid en een beginnende keelontsteking. Waar mogelijk ben ik wel veel blijven bewegen, zo gingen we zondag een dagje naar zee in het prachtige zomerweer, voor het eerst met onze pup <3

Maar vandaag lijk ik me weer helemaal prima te voelen. Gewicht bleef ook gewoon stabiel, dus dat is mooi. Oh en ik heb een nieuwe weegschaal :+

Vandaag:
O: 2 suikervrije bio speltkoekjes (Billy's farm), plak zelfgemaakte gezonde wortelcake (met lupinemeel), bakje magere yoghurt; 2 lattes
B: 40 min. wandelend boodschappen doen
L: Verse pompoensoep met 100 g stokbrood met kaas en wat boter
B: 45 min. wandelen met de hond, half uurtje KT
A: 100 g spelt-linzen-zilvervliesrijst, 100 g witte rijst, 100 g quorn, rauwe spinazie, en curry van kruiden, rode currypasta, pompoen, broccoli, kikkererwten, paprika en courgette, passata en kokosmelk :~
T: 200 g kwark met 2 sinaasappels

Ben ik blij mee! Nu hopelijk van de tussendoortjes kunnen afblijven dankzij het bewegen.

Frummels, gaat het inmiddels beter met jou?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 11:25

Benthhh schreef:
linoleum schreef:
Weinig gegeten gisteren. Bewust ook. Damage control van de dag ervoor toen ik ‘s avonds ietsje los ging :') per saldo komt het nu netjes uit.

Haha, dus dat. Damage control!
Vandaag zal wel een iets vreemder lijstje worden want dan ben ik op werk. Maar dat ga ik zien.
Hebben jullie ook de app food? Kun je alles in bijhouden zoals er nu gedaan wordt met de lijstjes. Heel handig! Hij rekent ook uit hoeveel je dan binnengekregen hebt en als je in een andere app (geloof ik) bijhoudt wat je beweegt, trekt ie dat er weer vanaf :+

De meeste van ons gebruiken de app myfitnesspal! Ook zoiets en volgens mij veruit de populairste (en volgens mij ook het meest compleet qua voedingsmiddelen). Bijhouden hoeveel je beweegt is prima, maar zou het er persoonlijk niet aftrekken omdat die berekening ontzettend onbetrouwbaar is. Zelfs met een hartslagmeter is nog maar de vraag hoe accuraat dat is. Je kan best iets meer eten als je veel hebt gesport, maar zou niet dat exacte aantal eraan eten.

@kelpie: ik weet niet hoeveel het verschil is, maar merk in ieder geval met Skyr dat ik veel makkelijker aan m’n eiwitten kom. Kan persoonlijk zijn hoor.

@bhriseis: Gaat het nu wel weer wat beter wbt persoonlijk? :(:)

Muh ik heb nu al een week niet gesport en voel me ontzettend schuldig erover :/. Donderdag en zaterdag kon t niet ivm voorbereidingen voor de housewarming (hadden t mega druk en een dag had te weinig uren haha) en gister ben ik niet geweest omdat ik al vanaf zondag een flinke steek in de spier onder m’n schouderblad heb dje niet weg wil gaan, en waarvan ik geeeeeen idee heb waar het vandaan komt :(. Voelt een beetje alsof iemand met een vleeshaak aan die spier zit te trekken, dus je snapt waarom ik niet ben gaan sporten met handstanden in de WOD haha.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:58

Ik heb voor mijn college gisteren een voedseldagboek moeten bijhouden voor 3 dagen :') Nou dat is confronterend als je alle macro's gaat berekenen haha. Conclusie, ik eet inderdaad vrij weinig kcal, echter zit ik hoog in vet (maar niet extreem hoog in verzadigde vetten) en laag in koolhydraten. Dat wil ik nu dus wel aanpassen. Het plaatje hieronder is dus mijn lijstje van vandaag ingevoerd:

Afbeelding

Het bijbehorende lijstje:
O: 2 broodjes met kaas erop, koffie (met melk en suiker)
L: 1/2 courgette en 100 gram champignons gewokt in zonnebloemolie + cinnamon role
A: BBQ --> 3 aardappels gepoft met sourcream, 200 gram kipfilet
T: mandarijntjes
Deze dag zou in totaal op 1773 kcal komen. Maar nu wil ik dus een deel van de vetten omzetten in meer koolhydraten. De kip is vrij hoog in vet (met huid) en natuurlijk de slechte dingen zoals broodjes met gesmolten kaas erop en de cinnamonrole. Dus mijn idee is om het lijstje aan te gaan passen naar ongeveer dit:

O: yoghurt met cruesli
L: brood met beleg
A: zoals normaal (vlees/vis, groenten, aardappelen/rijst/pasta)

Ik wil denk ik eerst focussen op mijn totale kcal en macro's oke krijgen, en dan op hoe ik gezond kan afvallen. Ik wil iedereen ook wel bedanken die al feedback had gegeven op mijn lijstjes, ik zag het zelf gewoon niet zo in :o +:)+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:17

Bhriseis, hopelijk gaat het nu wat beter!

Imandra, dat klinkt niet fijn zeg... Niet schuldig voelen hoor!

Ik ben nog steeds idioot moe, geloof dat dat hoesten toch wel erg veel energie kost. Wil vanavond wel proberen te sporten, want vind t nu wel lang genoeg duren.
Mn lijstje vandaag
O: havermout met halve appel en halfvolle melk
T: smart bar
L: 2 gebakken eieren op 1 volk boterham
T: 2 vitalu crackers met 1 plak kaas, 2 blokjes 85% chocolade
A: 2 volkoren wraps met mexicaans gehakt, sla, tomaat, mais, salsa en beetje geraspte kaas.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:33

Ik ga morgen met mijn programma starten! *\o/*
Vandaag alle boodschappen gehaald dus morgen direct aan de slag.

Morgen start ik mijn dag met een snicker smoothie, ik ben benieuwd.

Tussendoor mag ik fruit naar keuze

Als lunch een volkorenboterham met roerei, tomaat, bieslook en wat peper en zout

Tussendoor een handje vol notenmix

Avond eten word een linzen salade.

Ik ben dus erg benieuwd hoe de eerste dag mij morgen gaat bevallen! :j

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:35

Mooie lijstjes komen er voorbij!
Veel beterschap Laura!
Klinkt goed LoveUggs! Maar een snicker smoothie, wat moet ik me daarbij voorstellen? :o?

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met hagelslag en vruchtenhagel, een halve eierkoek met boter en poedersuiker en nutella en een kop thee.
L: twee boterhammen met gebraden gehakt en vruchtenhagel, een krentenbol met nutella en een halve eierkoek met boter, een beker melk.
T: een pecannoot en een gepofte kastantje.
T: een gebakken ei.
A: boerenkoolstamppot met spekjes en rookworst.
T: kop thee met denk ik een paar pepernoten.
B: 10 minuten fietsen, 60 minuten in de tuin werken.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:46

Kimmie25501 schreef:
Mooie lijstjes komen er voorbij!
Veel beterschap Laura!
Klinkt goed LoveUggs! Maar een snicker smoothie, wat moet ik me daarbij voorstellen? :o?

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met hagelslag en vruchtenhagel, een halve eierkoek met boter en poedersuiker en nutella en een kop thee.
L: twee boterhammen met gebraden gehakt en vruchtenhagel, een krentenbol met nutella en een halve eierkoek met boter, een beker melk.
T: een pecannoot en een gepofte kastantje.
T: een gebakken ei.
A: boerenkoolstamppot met spekjes en rookworst.
T: kop thee met denk ik een paar pepernoten.
B: 10 minuten fietsen, 60 minuten in de tuin werken.

Banaan, poeder voor een chocolade shake, kaneelpoeder, en bio pindakaas. Ik heb verder geen idee hoe hij gaat smaken en of het qua smaak echt te vergelijken is met een snickers haha

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:38

Pff ik moet nodig weer de draad op pakken, maar het lukt zo niet!
Ik hou van chocolade!

Ben inmiddels bijna 10 kg kwijt maar er mag nog wel 30 af..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:43

dejong_wever schreef:
Ik hou van chocolade!

Ik wil er +-20 af dus ik voel met je mee. Ik heb mezelf voorgenomen dat ik blij ga zijn met elke 5 kilo die ik kwijt raak! :j

You can do it *\o/*

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:47

LoveUggs schreef:
dejong_wever schreef:
Ik hou van chocolade!

Ik wil er +-20 af dus ik voel met je mee. Ik heb mezelf voorgenomen dat ik blij ga zijn met elke 5 kilo die ik kwijt raak! :j

You can do it *\o/*

Ha leuk!! _/-\o_

Het ging heel goed, maar de laatste weken blijf ik op hetzelfde gewicht. Heb ook totaal geen motivatie. Baal er zo van! Hopelijk vind ik het snel weer terug. Eerst proberen om weer te minderen met de chocolade!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 20:08

LoveUggs schreef:
Ik ga morgen met mijn programma starten! *\o/*
Vandaag alle boodschappen gehaald dus morgen direct aan de slag.

Morgen start ik mijn dag met een snicker smoothie, ik ben benieuwd.

Tussendoor mag ik fruit naar keuze

Als lunch een volkorenboterham met roerei, tomaat, bieslook en wat peper en zout

Tussendoor een handje vol notenmix

Avond eten word een linzen salade.

Ik ben dus erg benieuwd hoe de eerste dag mij morgen gaat bevallen! :j

Succes! Had je nog gekeken hoeveel calorieën t dieet was? (Misschien had je over m’n berichtje heen gelezen haha)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:09

Er staat nergens iets over calorieën geschreven dus ik heb geen idee! Is er een handige app waarin je dat bij kan houden of lees ik daaroverheen? Dan zou ik dit van de eerste week bijvoorbeeld bij kunnen houden zodat ik daar een beetje inzicht op heb.

Die in de op staat (mfp) vind ik zelf niet zo fijn omdat veel er ook niet in staat..
Of ik haal hem door elkaar met Samsung health
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 18-10-17 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 20:11

Slim! Ja in de OP staat er een: myfitnesspal.
Lees de OP ook even door, daar staat goede informatie in!

Edit: las over je laatste zin heen. MFP is een van de meest complete apps, welke producten kan je bijv niet vinden?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 18-10-17 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:11

Je kan het bij houden in MyFitnessPal, en op de zakjes van de shakes is vast te vinden hoeveel kcal daar in zitten!

Ik vandaag lekker dagje, gezond gegeten. Heb mijn gehemelte ontstoken. Het ging zo goed laatste 2 jaar hiermee, toch eens bloed laten prikken. Maar het doet dus zeer om iets te eten wat te warm is of ook maar ietsje hard. Dus erg rustig aan gedaan met eten alleen al daarom..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:30

Jeetje, vervelend zeg linoleum. Klinkt erg pijnlijk!

Ik heb net toch gesport, ging nog best redelijk. Moet alleen fysio ff bellen, heb al veel te lang weer last van mn rug. Nu nog ff kopje thee op de bank en masterchef kijken (honger kweken :+ ) en dan lekker op tijd naar bed :z

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:57

Oef, naar Linoleum! En dat is ook echt een naar gevoel trouwens, dat heel graag willen sporten en dan niet kunnen sporten.

Vandaag een ander lijstje. Ben er best tevreden over omdat ik op het werk was. Ik werk in de horeca dus de verleiding is echt best groot.

O: koffie + griekse yogurt en granola en een beetje honing
L: bagel met roomkaas, zalm, zongedroogde tomaatjes, kappertjes en sla
T: klein stukje chocoladebrownie om te proeven
A: entrecote + gegrilde groente
T: nakd reep; reep van alleen dingen als dadels en noten. goede suikers dus, zonder granen enz. (ja, ik weet dat als je er daar teveel van eet dat het ook niet gezond meer is, haha)
T: paar frietjes die mijn ouders thuis aan het eten waren.
Drinken: Koffie, 2 glazen spa rood, bitter lemon en een beker chocomel. Doe ik ook niet meer want ik voelde me echt eventjes misselijk daarna.

Ook is het ritme op werk soms wat lastig. Wij eten daar om half 5 al als er tijd is, voordat we het diner in gaan. Als ik dan later thuis kom, heb ik vaak wéér honger. Vandaar dus dat ik wat meegegeten had met de frietjes thuis, haha.
Ook eten we weleens een snack onder het werken door ipv zittend avondeten om half 5 en dan eten we met zijn allen 'na'. Dit kan dus ook weleens na 11en zijn. Hierdoor heb ik denk ik ook om die random tijden honger. Wat ik wel vaak doe is, als de timing het een beetje toelaat, vragen om een bakje sla of om een soepje ipv een snackje.
Is dus even goed puzzelen en naar de goede snaai-dingen grijpen.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:24

Hmmm frietjes, die heb ik al een tijdje niet meer op :Y)
Vervelend Linoleum! Hopen dat het snel over gaat.

Gisterochtend was de weegschaal lief voor mij, toch een paar honderd gram kwijt, dus het lijkt weer de goeie kant op de gaan :)
Mijn lijstje van gisteren, ben er best tevreden over, alleen een beetje een 'visdag' :))

O: 2 pompoenpit crackers met kruidenkaas en gerookte zalm
L: John West Steampot tonijn met couscous, erg lekker!
T: 3 Maiswafels
A: Maggi roerbaknoedels met kip
T: 2 gekookte eieren en de laatste stukjes gerookte zalm

B: 30 minuten gefietst, 30 min krachttraining en de hond uitgelaten.

1750 kcal

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:41

Pijnlijk zeg linoleum := :(:)

LoveUggs: veel succes!

Laura: toch gegaan, super goed :) ik krijg ook altijd honger van masterchef, haha.

Benthhh: lijkt me lastig met al dat lekkers om je heen.. Net lijstje heb je :j

Annikoe: goed bezig! En lekker lijstje van gisteren. :9

Vandaag:

O: shake: chocolade eiwitpoeder, banaan, melk, havermout, pindakaas (ook soort snickers :)) )
T: magere yoghurt met appel en kaneel
L: twee volkoren wraps met tonijnsalade (tonijn, kwark, kruiden) tomaatjes en bladspinazie
T: rode paprika
A: Ga met mams wat eten na werk, dus nog geen idee maar vast een wijntje erbij!

B: 40 min fietsen (retour werk)
Drinken: water en thee

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:26

Nou ik zit nu aan mijn snickers smoothie hoor! Ik moet zeggen: hij is zo goed te doen dat ik bijna zeg dat ik hem lekker vind! :j

Proef nog een vleugje banaan maar vooral de schep pindakaas doet zijn ding! :j gewoon lekker dus! :j

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:46

Frummels schreef:
Pijnlijk zeg linoleum := :(:)

LoveUggs: veel succes!

Laura: toch gegaan, super goed :) ik krijg ook altijd honger van masterchef, haha.

Benthhh: lijkt me lastig met al dat lekkers om je heen.. Net lijstje heb je :j

Annikoe: goed bezig! En lekker lijstje van gisteren. :9

Vandaag:

O: shake: chocolade eiwitpoeder, banaan, melk, havermout, pindakaas (ook soort snickers :)) )
T: magere yoghurt met appel en kaneel
L: twee volkoren wraps met tonijnsalade (tonijn, kwark, kruiden) tomaatjes en bladspinazie
T: rode paprika
A: Ga met mams wat eten na werk, dus nog geen idee maar vast een wijntje erbij!

B: 40 min fietsen (retour werk)
Drinken: water en thee

Oooh die wrap klinkt lekker! Thanks, ga ik ook eens maken. Bij de Ah heb je wraps van bieten en nog eentje met iets anders dan een normale wrap, die ik dus wel ‘mag eten’. Leuk, ik hou van nieuwe recepten.

Ja, is soms ook echt lastig. Moet weer in het ritme komen van zelf genoeg goede dingen meenemen zodat ik die kan snaaien ipv al het lekkers op werk.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:12

Ik vind wraps heerlijk! :j Die van de AH met bieten en wortel (geloof ik) zijn ook erg lekker!
Doe bij die ik vandaag heb meestal nog een lente uitje en kappertjes erbij, maar die had ik niet in huis. :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:37

Dank je Imandra :) Inmiddels zijn alle problemen gelukkig weer van de baan, het was een plotse samenloop van omstandigheden. Helemaal fit voel ik me nog niet, maar wel al stukken beter!
Een weekje niet sporten kan juist veel doen voor je resultaten. Niet over stressen, de boog kan niet altijd gespannen staan!

Annikoe, visdag :D Heb je je 'weekendprobleem' al kunnen oplossen? Hoe gaat dat nu?

Een snicker shake klinkt inderdaad niet slecht :Y)

Er was nog iemand die vroeg naar ervaringen met vetarm? Ik vaar het beste bij koolhydraatrijk en vetarm, des te meer na een voor mijn lichaam stressvolle periode. Maar het moet wel net bij je passen (en ik denk ook dat het vereist dat je best actief bent, maar ik weet niet goed hoe dat precies zit).

Vandaag wordt zoiets:
T: wat suikervrije bio biscuitjes (Billy's farm)
O: Plak gezonde wortelcake (Chocolate covered katie recept, maar met lupinemeel) en Griekse yoghurt vanille, 2 x koffie met veel melk
L: 100 g brood met veggie Aoste charcuterie of Kiri kaas/tomaat, kop pompoensoep
B: 45 min. op de spinningfiets (LISS)
T: 200 g magere kwark met 1 sinaasappel en ananas
B: 45 min. wandelen met de hond in het park, 30 min. KT
A: 100 g linzen/spelt/zilvervliesrijst, curry van gisteren (broccoli, kikkererwten, rauwe spinazie, pompoen, paprika, 100 g quorn)
T: 200 g kwark met 1 sinaasappel en ananas

Voor wie beweging meetelt: hoe doen jullie dat trouwens met het berekenen van kcal? Nemen jullie je weekgemiddelde / 7 - het percentage dat je wil 'cutten'? Of bekijk je het van dag tot dag?

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:43

Ik kruip ook maar eens uit de mee lees stand.
Heb eigenlijk altijd al problemen gehad met mijn gewicht.
2 jaar geleden flink afgevallen door 4x per week naar de sportschool te maar had daardoor nergens anders meer tijd voor..
Het was na het werk omkleden en dan door.
Nu zit ik met een flinke knieblessure en heb zeker 3 weken stil gezeten.
Nu zit ik op 86,2 kg en daarvoor op 84 waar ik al niet blij mee was.
Ook heb ik een trage schildklier dus maakt afvallen ook niet makkelijk.
Heb me ook weer aangemeld bij weight watchers om toch een stok achter de deur te hebben.
Ik mag nog steeds niet sporten, beetje fietsen en wandelen zou mogen dus daar wil ik vandaag mee beginnen.
Oké nu m'n lijstje.

O
shake body en fit met 250 ml magere melk
Koffie met een zoetje
M
2 wraps met laagje MonChou,sla en kipfilet, opkikker tomaat.
A
150 gekookte aardappelen,200 groente,vlees en jus.
T zijn appel en banaan

Mochten er op of aanmerkingen zijn hoor ik het graag!

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:49

Bhriseis schreef:
Ik vaar het beste bij koolhydraatrijk en vetarm, des te meer na een voor mijn lichaam stressvolle periode. Maar het moet wel net bij je passen (en ik denk ook dat het vereist dat je best actief bent, maar ik weet niet goed hoe dat precies zit).

Grappig hoe dat per lichaam/mens veranderd, haha!
Ik merk dus dat mijn lijf het juist beter doet met een stuk minder koolhydraten (& suikers.)
Ik kan me echt goed naar voelen na het eten van bijvoorbeeld veel friet/frituur of het eten van aardappels.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:51

Van ongezonde voeding voel ik me ook prut, maar niet van koolhydraten op zich. Ik word ook echt opgeblazen en mijn gewicht schiet zo de hoogte in bij koolhydraatarm, zeker in combinatie met een kcal tekort. Alsof mijn lichaam die stress absoluut niet aan kan, heel gek. Na een dag of vier zie je dus al écht verschil op foto's en op de weegschaal.