Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riverdale

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:28

Ik ben begonnen met (serieus) hardlopen! Ik heb een maandje terug een stukje gelopen. Merkte dat het echt mijn ding was alleen miste ik alle conditie voor het hardlopen. Afgelopen week hele korte stukjes gelopen (lees: straat op en af wandelen waarvan 15 meter hardlopen) om de spieren ‘aan’ te zetten en vandaag een training gedaan. Het ging veeeel beter dan verwacht! Ik wou 5x 2 min lopen 1 min wandelen doen maar heb 5x 3 min lopen 2 min wandelen gedaan! Ik kon voor mijn gevoel wel 6 minuten lopen maar ivm blessures dat maar even niet gedaan :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:46

Supervixen wat een heerlijke foto is dat

Dam tot dam loop staat nog op mijn lijstje en de CPC ook....gewoon omdat het moet.
Tevens de 7-heuvelen dit jaar graag.

Hier bijna week niet gelopen super druk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:48

De zeven heuvelen ga ik ook doen, maar twijfel of het de nacht of de 15km gaat worden. De nacht vind ik wel heel leuk.

Riverdale: goed bezig en goed dat je niet meteen te ver loopt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:56

Nacht is 7km beetje ver rijden voor 7km dus wil ik de 15 en misschien beide met overnachting ofzo

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:00

Ik heb net met die vriendin waar ik het eerder over had 8 km in een uur gedaan. Niet alles hardgelopen, maar het ging echt heel goed moet ik zeggen! Denk dat de regen extra motivatie gaf ^^

Ik begin wel te merken dat mijn vetpercentage wat afneemt.. En dat is niet de bedoeling. Blijkbaar heb ik onderschat hoeveel ik verbrand heb met het hardlopen de laatste paar weekjes.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:09

Ik hou het in balans.. net een roze koek en een halve zak thai chili crisps gegeten :')
Nog steeds trek, maar ik hou me in.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:00

Balans is belangrijk Supervixen! Daar ben ik ook heel goed in :')

Ik heb nog niet gelopen na zondag maar de spierpijn is sinds gisteren weg. Blijf wel blaren prikken :\

Hoe is het met het herstel van Marlis en Plien?

Wanneer is de loop in Enschede? Greetje jij gaat daar knallen op de marathon toch?

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:19

Zevenheuvelenloop zou ik ook graag aan meedoen, lijkt me leuk! Ga dan denk ik wel voor de 15, dat vind ik altijd een fijne afstand om te lopen :) Is het alleen wel te hopen dat ik in Canada een beetje kan hardlopen want ben dan net 1 a 2 weken terug. Maar ga maar twee maanden en denk dat ik de eerste sowieso wel kan blijven lopen (die mensen hebben een loopband), de tweede is lastiger ivm daglicht...

Sintara, ik heb de laatste tijd ook dat ik afval (mijn vriend vond dat ik er zo strak uitzie omdat mijn buikspieren meer zichtbaar zijn) en dat is bij mij ook niet echt de bedoeling... Maar vind het lastig om dit er met gezonde voeding bij aan te eten :o Geef me een reep (pure) chocolade en ik eet hem wel op, andere zoetigheid gaat er ook goed in, maar veel binnenkrijgen met gezond eten vind ik lastiger, zeker omdat ik graag (VEEL!) groente eet en dat nou juist niet echt aanzet qua kcal. Ongezond eten is leuk voor de kcal maar heeft mijn lichaam qua voedingsstoffen alsnog niet heel veel aan.

Eet op het moment vrij veel kaas, dat vind ik heerlijk en zit vrij veel energie in :D (en noten/avocado dat soort dingen vind ik al snel erg duur). Maargoed, komt bij mij ook niet alleen van het hardlopen maar ben op het moment gewoon heel erg actief, ook met de paarden en fietsen en zwemmen dus moet wel echt goed eten. Soms vraag ik me ook af hoe mannen met een dagelijkse energiebehoefte van 3000kcal dat doen met vnl gezonde voeding...

Fijn dat de spierpijn weg is Daan! Kon je nog traplopen de dag na de marathon? :P

Gister fijne training gehad! 4x 1000-100 en 200-400, liep met een groepje dat ik op de 200 goed kon bijhouden en op de 1000 met moeite kon bijhouden :D Maar wel elke keer snel hersteld en spierpijn vandaag valt mee. Daarna hadden we nog een interessante clinic over (achillespees)blessures, vond het interessant om te horen, en ook leuk dat onze trainer erbij was en eigenlijk alles wat hij altijd zegt beaamd werd door deze fysio. Blij met de trainer! Alleen jammer dat ik dan vaak weinig tijd heb om de trainingen bij te wonen :(

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:20

Haha goed in balans houden ja :+
Van mij mag mijn vet percentage wel iets omlaag, wil toch echt 1 keer die sixpack hebben O:) de spieren zitten er al, het is net dat kleine randje vet wat weg moet. Maar heb besloten dat dit jaar niet te doen, heb best wat hardloop doelen en loop daarnaast nog De Omloop in augustus, weet van vorig jaar hoe zwaar dat is dus wil mijn lichaam komende maanden niet "pesten". Daarnaast mag ik al niet klagen dus dat doe ik ook niet :D

Ben ook benieuwd hoe het met het herstel van de marathon lopers gaat? Hoe lang houden jullie rust? En hou je dan echt rust rust of actieve rust in de zin van wel een herstel loopje of wandelen o.i.d.?

Ik heb gister een 5 km loopje gedaan, rustig aan, uiteindelijk gemiddeld 10,3 km per uur gelopen, veels te hoge hartslag en kreeg 'm niet omlaag terwijl het de bedoeling was echt een rustig loopje te doen voor de city run van morgen. Niet echt gelukt. Liep voor het eerst zonder compressiekousen, had dan ook voor het eerst sinds tijden last van mijn kuiten daarna. Vind dat best vreemd eerlijk gezegd, maar goed, voortaan dus gewoon weer die kousen om.

Zevenheuvelenloop doe ik de 15 :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:08

Zeven heuvelenloop lijkt me vreselijk :D heb 'm met de vierdaagse gewandeld en dat vond ik al niks, laat staan hardlopen :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:10

Oh echt? Ik vind mijn sixpack niet leuk :+ . Al is het niet meer zo vervelend nu het ´in´ is. Voorheen werd je er best wel op aan gekeken. Die opmerkingen vervelen gewoon (kijk, zo wordt je als je alleen op sla leeft. Nou, IK wil gewoon genieten van het leven, blablablaa.. ).
@s1993 Ik eet ook veel kaas inderdaad, en nu ook wat meer troep. Met gezond eten red ik het niet om genoeg te eten, dus dan maar 1x per dag een mars, handje choco eitjes of wat chips ofzo. Ik zit zonder de troep ook al ongeveer op 3000kcal per dag dus tjuh, op een gegeven moment zit ik vol. Een echt dieet om aan te komen doe ik niet meer... Was er elke dag de hele dag misselijk van.

Ik weet nog niet of ik ook een echte pure hardloop loop ga doen... Twijfel nog.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:14

Daan_O schreef:
Balans is belangrijk Supervixen! Daar ben ik ook heel goed in :')

Ik heb nog niet gelopen na zondag maar de spierpijn is sinds gisteren weg. Blijf wel blaren prikken :\

Hoe is het met het herstel van Marlis en Plien?

Wanneer is de loop in Enschede? Greetje jij gaat daar knallen op de marathon toch?

Ik herstel goed, valt me alles mee! Behalve mega spierpijn geen gekke pijntjes en daar ben ik echt heel blij om. Zaterdag weer een rondje hardlopen, heb er ook wel weer zin in :):).

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:26

Plien dat is fijn! Ik ga morgen denk een rustig kort rondje doen. Verwacht geen problemen want ik voel er niks meer van. Ik was naderhand trouwens nog even de op massagetafel gaan liggen, daar knapte mijn benen echt van op!

Mijn sixpack zit verstopt onder een vetlaagje :') Ik eet erg graag, ben suikerverslaafd en hou van een wijntje of biertje drinken. Maar ik ben slank dus dat beetje vet op mijn buik zit me wel goed daar.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:35

Hebben jullie ervaringen met foto’s bestellen? Er zitten wel een paar leuke bij die ik wil, krijg je ze dan wel op goed formaat dat je het mooi kan laten afdrukken?

Kijk mij blij naar de finish rennen :D

Afbeelding

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:54

Ik heb laatst bij een wandeltocht een foto besteld, die zag er eerst ook zo wazig uit zoals de jouwe, na koop was ie super scherp! Kwa formaat durf ik niet te zeggen, ik heb hem nog niet laten afdrukken.

Leuke foto trouwens, zeker wel de moeite waard denk ik om te bestellen :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:09

Ik heb wel eens foto's besteld, kreeg ik op groot formaat om te downloaden. Ging perfect.
Heb ook wel eens een afdruk toegezonden gekregen. Was ook prima.

S1993 kaas vind ik ook aardig duur hoor!

Daan suikerverslaving zit bij mij ook in de familie :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:32

Leuke foto Daan! Ik zou 'm bestellen :j.

Mijn finishvideo is hilarisch, mijn vriendin komt echt op me af gesprint en je hoort haar joelen :'). Foto's sta ik allemaal niet zo leuk op dus die ga ik niet bestellen.
De foto's die mijn vriend heeft gemaakt zijn wel grappig!

Het moment dat we onze supporters spotten:

Afbeelding

En doorrrrrr
Afbeelding

Afbeelding

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:36

Haha Daan, ik vind zoete dingen ook echt lekker, maar merk wel dat ik dan de dag door minder energie/meer dipjes heb qua energie. Als ik goed eet voel ik me het beste :) Betekent overigens niet dat ik het nooit eet hoor! Probeer alleen om grotendeels gezond te eten
Die massagetafel klinkt goed! Was het niet heel druk daar? Leuke foto heb je trouwens! Ik had ook een leuke met de asselronde, maar die werden al direct met betere kwaliteit geleverd.

Supervixen, kaas is idd ook niet goedkoop, maar dat vind ik wel echt héél lekker <3 Dus dan koop ik zo'n goedkoop blok en dan valt het opzich mee. En in de weekenden ben ik bij mijn ouders en eet ik ook veel kaas (en krijg ik soms ook nog wel een stuk mee :o ). Maar nu ik er zo aan denk moet ik misschien ook maar weer een flinke pot pindakaas kopen, dat kost weinig :D (alleen eet ik weinig brood dus lastiger in gebruik)

Leuk Plien! Is er een link naar die video? Ik ben wel heel benieuwd nu :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:42

Gave foto Daan bestellen.

Ik heb wel paar leuke foto’s maar is mijn kledingkeuze mega fout :')
Die foto’s zijn vaak van hobbyfotograven en kun je gratis krijgen de foto’s van grote evenementen sta ik stom op....of dik

Sixpack bestaat hier niet meer en komt ook niet meer verwacht ik.

Doubtless wat vond je er niet leuk aan?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:40

Foto's zien er bij mij vaak zo uit:

Afbeelding

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:25

Daan_O schreef:

Knallen op de marathon zal er voor nu niet inzitten. De marathon is over 10 dagen. Vandaag 80min op marathon tempo. Athans dat was het plan. Hopelijk maak ik over 10 dagen niet dezelfde fout want ik had veel te snel gelopen. Voor 80min leuk en aardig maar dat gaat mij op de marathon na 30km toch de kop kosten.
Ga deze keer wat meer gas terug nemen dan normaal gesproken. Afgelopen zaterdag nog 30km gemiddeld op marathon tempo gelopen (steeds blokken iets rustiger afgewisseld met blokken wat sneller).Maar sindsdien dus extra rustdagen.

Leuke foto! ik heb altijd alleen maar verschrikkelijke foto's van mezelf.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:27

Hahahaah ik weet nog niet hoe ik eruit zie als ik hardloop en dat wil ik graag zo houden.
Mijn foto van de obstakelrun was wel stoer, goede hoek en dan net aan een klimwand.. Was wel ok. Maarja, dat is dan 1 foto. Ik weet niet hoeveel er gemaakt waren, maar ik gok dat het er een stuk meer waren... :´).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:17

Dit is mijn mooiste foto. Mijn zusje en ik (paars hemdje) die over het vuur bij de finish springen bij de spartan race. Mijn vriend loopt ernaast, hij had niet door dat we met zijn drieën tegelijk wilden finishen :')

Afbeelding

En hier nog met een loodzware ketting om. En dan proberen te lachen, terwijl het rete zeer doet.

Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:12

Ik maak foto’s van mezelf tijdens het lopen, dus de slechte gaan dan lekker direct de prullenbak in :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:33

Ik vind je finish foto echt stoer Supervixen! Ook wel grappig dat je vriend nog zo gefocust kijkt :P Mooi contrast met je zusje hahaah