Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:19

PrizTwir schreef:

Lekker dan :+ Een affaire van tien jaar! Hoe hou je het vol, jeetje. En dan ook nog om een kind gaan vragen.

Ik heb mezelf weer van mijn beste kant laten zien van de week. Een man bij mij op werk verwacht een kindje (bij zijn vriendin natuurlijk ). Het is een super aardige kerel dus als ik hem zie vraag ik hem even hoe het is met zijn vriendin enzo. Mocht ik laatst echofoto's kijken. super interessant :+ Ach, je ziet zijn gezicht acuut stralen als je hem ernaar vraagt en ik zie hem altijd maar maximaal 5 minuten per keer := Dat heb ik nog wel over voor een ander.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:22

Wat een obsessie kan het toch zijn voor mensen. Met 10 jaar bij een minnaar blijven terwijl je een gezin wilt is niet handig.

Amaris

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:29

Ik hou het al 17 jaar vol, maar goed, ik wil dan ook geen kinderen. En vriendlief is klaar, die heeft een dochter en vindt het wel goed zo.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:29

En een vriend "zoeken" om alsnog een kind te krijgen?

Waar is de liefde in dit verhaal? Is die vriend er alleen om een zaadje af te geven of houdt ze echt van hem?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:31

"Stiekem zwanger willen worden"
Doet me denken aan een kennisje van me
Dienhadneen relatie met een knul(als in kind werkte net en had zijn eerste autootje net gekocht
Hij zal net 20 zijn geweest
En zij was gestopt met de pil omdat ze een kind wilde
Relatie heeft niet lang geduurd :n
Ik kan daar echt niet bij met mijn hoofd ... Tis niet dat je een meubelstuk koopt wat je partner lelijk vind
Maar bewust een mens op de wereld zetten met bijbehorende verantwoordelijkheden
Als Je partner dat absoluut niet wil/ziet zitten , dan kun je als je koste wat kost wel een kind wil maar 1 of 2 dingen doen
Andere partner zoeken of in je eentje met een donor in welke vorm dan ook
Maar toch niet stiekem zwanger proberen te raken ??

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:40

Stiekem zwanger worden? :oo Hebben die vrouwen die dat willen dan echt geen benul wat ze hun partner aandoen? -:(-
Heb dan gewoon het lef de relatie te verbreken, maar iemand een kind, zíjn éigen kind, opdringen terwijl hij dat niet wil is een schaamteloos gebrek aan respect voor de eigen partner!

Walgelijke vrouwen, die zoiets doen! :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:41

Je hebt ze ertussen, smerige loeders....

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:45

Palmera schreef:
Stiekem zwanger worden? :oo Hebben die vrouwen die dat willen dan echt geen benul wat ze hun partner aandoen? -:(-
Heb dan gewoon het lef de relatie te verbreken, maar iemand een kind, zíjn éigen kind, opdringen terwijl hij dat niet wil is een schaamteloos gebrek aan respect voor de eigen partner!

Nee, ook nog niet eens zijn eigen kind, maar dat vertelt ze hem er vast niet bij.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:50

oomens schreef:
Palmera schreef:

Nee, ook nog niet eens zijn eigen kind, maar dat vertelt ze hem er vast niet bij.

Ja, zo kan het natuurlijk ook. :+

Maar of het nou een gevalletje "maar lieverd, ik slikte zo netjes de pil" is, of een gevalletje kind bij de buurman maken is en nog steeds doen dat je ondanks die pil zwanger bent geraakt doet er, imo, al geen zak meer toe.

In beide gevallen word de partner zonder kinderwens zijn eigen (of dat denkt hij) kind opgedrongen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:55

Mannen die slachtoffer worden van zulke vrouwen zouden gewoon alle plichten moeten kunnen kwijt gescholden worden IMO.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:09

Collega zijn vrouw was zwanger en hij liet mij zo'n echo plaatje zien en ik half lachend ''Hè dat lijken er wel 2!''

Keek ik hem aan,zie ik hem ernstig kijken (hij kijkt altijd lachend)
Ja,het zijn er ook 2.... -O-

Hij was nog niet aan het idee gewend en nu past het niet meer in de auto (2 kinderen hadden ze al en nu nog 2 erbij)

Ondertussen is hij er blij mee hoor.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:12

Ayasha schreef:
Mannen die slachtoffer worden van zulke vrouwen zouden gewoon alle plichten moeten kunnen kwijt gescholden worden IMO.

Bij geen huwelijk kan dit in NL als je het kind niet erkend en het gezag afwijst met gegronde redenen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:30

En als je wel getrouwd bent met zo'n serpent? :\
Weet eigenlijk niet hoe dat in Belgie zit, je kan hier ook niet erkennen maar volgens mij kan de vrouw je dwingen via een rechtzaak. (niet het erkennen gedeelte maar het plichten-gedeelte)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:38

Ach ik heb er zo een in de familie. Dumpte haar vent want die wilde nog geen kinderen om enkele maanden later van een ander in verwachting te zijn. Ongelukje, ja hoor :roll: Familie kijkt mij nu scheef aan omdat ik haar niet gefeliciteerd heb en niet van me laat horen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:38

Volgens mij kan je dan niet- niet erkennen, maar dat weet ik niet 100% zeker

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:05

Al vind ik wel dat mannen die een vrouw hebben van rond de 30 (en zelf ook die leeftijd hebben) niet zo spastisch moeten doen.... ik neem aan dat je ooit besproken hebt of je wel of geen kinderen wil en daarin moet je eerlijk zijn tegen jezelf en je partner en dat betekend ook dat ook de mannen rekening moeten houden met het biologische feit dat het gewoon veiliger/gezonder is om dat baby's krijgen niet eindeloos uit te stellen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:07

ik begrijp niet wat je wil zeggen Evelijn?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:10

Nou ik heb soms wel het idee dat sommige mannen of niet helemaal eerlijk zijn over hun kinderwens of wel erg naief over op welke leeftijd het nog gezond is om een kind te krijgen (en het dus graag nog een paar jaartjes uitstellen terwijl dat voor partner bijna onmogelijk is) ...

Ik keur het absoluut niet goed om stiekem zwanger te worden... ofzo maar de wanhoop die eruit spreekt van die vrouwen die echt een kinderwens hebben en zeer doordrongen zijn van het feit dat rond de 30 toch betere leeftijd is dan tegen de 40 om zwanger te zijn. In Nederland is leeftijd van de vrouw bij het eerste kind al behoorlijk hoog (zeker bij hoogopgeleiden)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:17

Of het nu wel of niet besproken is
Daar ben je toch allebei bij?
Je hebt een relatie en doet het met zijn 2, dus als daar geen duidelijkheid over is in een relatie en 1 van de twee wil wel of niet iets
Lijkt me dat het aan de persoon zelf is dat dat uitgesproken word
Als je als vrouw wel wil en je man is niet duidelijk
Dan vraag je om duidelijkheid
En van daar uit verder (met zijn twee of apart of whatever)
Of andersom

Iemand die een relatie beëindigd omdat de partner geen kinderen wil en dan zwanger raakt zonder vaste partner
Sja... als ze er blij mee zijn en het kind wat te bieden hebben
Word er gelukkig mee denk ik dan maar
(Ongelukje is hoe dan ook een beetje onwaarschijnlijk in dat geval heb ik het idee )

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:34

Communicatie inderdaad. Als vrouw graag kinderen wilt, maar man niet dan is het toch duidelijk?

Of je gaat uit elkaar, of je accepteert het feit dat je geen kinderen op de wereld zal zetten binnen deze relatie. Maar alleen al spelen met de gedachte om dan maar 'stiekem zwanger te worden' vind ik van geen enkel respect tonen voor de keuze van de man in zo'n relatie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:39

Evelijn schreef:
Nou ik heb soms wel het idee dat sommige mannen of niet helemaal eerlijk zijn over hun kinderwens of wel erg naief over op welke leeftijd het nog gezond is om een kind te krijgen (en het dus graag nog een paar jaartjes uitstellen terwijl dat voor partner bijna onmogelijk is) ...

Ik keur het absoluut niet goed om stiekem zwanger te worden... ofzo maar de wanhoop die eruit spreekt van die vrouwen die echt een kinderwens hebben en zeer doordrongen zijn van het feit dat rond de 30 toch betere leeftijd is dan tegen de 40 om zwanger te zijn. In Nederland is leeftijd van de vrouw bij het eerste kind al behoorlijk hoog (zeker bij hoogopgeleiden)

Als de man "nee" zegt en de vrouw gaat dan de pil stiekem niet nemen dan is dat geen kwestie van "niet spastisch doen" maar gewoon van een serpent van een vrouw. Beëindig dan de relatie en ga iemand zoeken die wel kinderen wil. Als de man al vijf jaar nee zegt en je bent er al vijf jaar bij gebleven er van uit gaande dat ie nog wel van gedachten veranderd dan ben je er gewoon zelf bij. Je gaat geen relatie aan om iemand te veranderen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:53

Dat klopt... maar als die 'nee' misschien niet zo wordt uitgesproken... maar verpakt als 'niet nu, , 'dat zie we later wel' of 'ooit wil ik wel kinderen' etc.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:01

Mijn vader's exvrouw is destijds vertrokken met de mededeling: 'Dan ga ik wel ergens anders een zaadje halen!' Dat heeft ze ook gedaan, een jaar later liep ze met een dikke toeter. Gelukkig heeft ze mijn vader er niet ingeluist maar zijn ze eerst netjes gescheiden. Maar ik vind het bijzonder, en kan me er ook weinig bij voorstellen om eerlijk te zijn, dan de kinderwens zo sterk is dat je de liefde van je leven opgeeft. Dan heeft het vast niet diep genoeg gezeten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:03

Evelijn schreef:
Dat klopt... maar als die 'nee' misschien niet zo wordt uitgesproken... maar verpakt als 'niet nu, , 'dat zie we later wel' of 'ooit wil ik wel kinderen' etc.

Daar ben je dan zelf toch ook bij?
" schat ;die antwoorden heb ik niets aan
Ik wil absoluut wel! Kinderen en eierstokken zijn niet eeuwig productief
Dus zou ik graag willen dat je voor jezelf nagaat of je het wel of niet ziet zitten en graag binnen afzienbare tijd "

Allegra , blijkbaar kunnen rammelende eierstokken veel voor elkaar krijgen
Maar Tis ook gewoon een heel groot iets voor veel mensen
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 19-05-17 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:05

Ik weet niet of je dat zo kan stellen Allegra.... dat de liefde niet diep genoeg heeft gezeten... want dan zou je de andere kant op ook kunnen beweren en is dat net zo juist.
Ik denk dat het wel of niet hebben van een kinderwens gewoon iets is waar je in een relatie overeenstemming over moet hebben.... je kan zelfs volgens mij nog makkelijker verschillen van geloofsovertuiging dan van kinderwens.

En dan krijgen al doe vrouwen naar hun hoofd geslingerd dat het hysterische zeikwijven zijn, Sonja.... denk dat de meeste vrouwen wel hebben afgeleerd om zo hun wens te uiten -O- dat gedoe met paternalisme enzo.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 19-05-17 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt