Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:06

Benangelique dat is echt een enorme verbetering van je PR, super zeg!!
10km op mijn wedstrijdtempo van de 5 overleef ik denk niet :')

Renee goed gedaan, klinkt leuk zo'n estafette marathon!

Noisy jammer dat je motivatie een beetje zoek is. Lijkt me wel pittig worden zaterdag!

Nel dat zat ook niet mee, maar gelukkig nu weer een begin kunnen maken! Probeer niet te veel naar de tijd te kijken maar gewoon lekker lopen. Je bouwt het vast zo weer op.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:10

Daan_O schreef:
Benangelique dat is echt een enorme verbetering van je PR, super zeg!!
10km op mijn wedstrijdtempo van de 5 overleef ik denk niet :')

whaha nee die stiekeme extra meters op een wedstrijd zijn al killing haha.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:18

Nou inderdaad Sue haha. Zeker die wedstrijd die ik laatst liep. Ik had het al zwaaaar de laatste km, zat er dus ook nog 70m extra in. Eerst dacht ik, wat maakt dat nou uit maar als je gaat rekenen scheelt het toch best wel op je tijd. Ik had in dit geval dan op 22.30 uitgekomen ipv 22.48. Maar dat is dan een leuk doel voor de volgende keer :D

DoubleVv

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:06

Ik ga zeker eens kijken voor een andere route die verlicht is.. ik heb er ook schrik voor dat de crosstrainer te saai is voor mij en ik hem dan uiteindelijk toch niet ga gebruiken.. zou graag met mijn broer een obstakel run willen gaan lopen en dan is het gewoon handig als ik een beetje ruw terrein gewend ben dan altijd vlakke wegen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:25

soof ik houd helemaal niet van dat soort massale evenementen. Het massale zou zo gezellig zijn en meestal is er dan ook veel leuk publiek maar de sfeer van binnenuit wordt er meestal niet beter van. wat dat betreft vind ik kleinschalige evenementen echt veel gezelliger.
Na de 10km toewerken gaat je vast en zeker snel lukken.

Horsii ik had aanvankelijk ook op 6 nov de natte neuzen gepland. Maar dan de 20km. Echter er is een ultra tussen gekomen op die datum dus de hond moet thuisblijven en ik ga in mijn eentje lopen.

Robijntjah wat raar die bult. Is het rondje gelukt zonder pijnklachten?

Sue altijd lekker inderdaad als je tijdens een wedstrijd een groepje hebt waar je je bij aan kunt sluiten. Loopt veel lekkerder. Klopte de afstand officieel niet of had je enkel een andere afstand gemeten? Want zoveel metingen , zoveel verschillend gemeten afstanden. Ik baal er altijd vooral van als de afstand te kort is. Reken je je rijk terwijl je weet dat het niet zo is. Grappig dat je er dan nooit iemand over hoort. Maar 300m op 5m is inderdaad een best groot tijdsverschil.

Daan ik ben inderdaad pas op mijn 42ste gaan hardlopen. Daarvoor was ik vanaf mijn 17de actief in de hondensport maar door de sporten van de kinderen was dat eigenlijk niet te combineren en man en kinderen vonden dat ik iets aan sport moest doen. Dus toen ben ik in navolging op man en kinderen ook maar gaan hardlopen. Alleen iets fanatieker dan de rest.

Renee leuk zo'n estafette marathon. Extra leuk om te mogen finishen.

Nelleke nee niet iedere dag die 150km fietsen. Gelukkig niet want dan had ik geen tijd meer om te werken. Nee dat is per week. Woon dus lekker dichtbij het werk. Ik ben heel klein en je gaat steeds energie zuiniger lopen dus zoveel eten hoef ik niet hoor. Sterker nog ik moet er gewoon rekening mee houden niet te veel te eten om niet aan te komen. Maar ik eet wel veel voor mijn gewicht/lengte/leeftijd. Maar ik heb ook een actief beroep.
Ja zowel een maand niet lopen als de griep hakt er in maar als je nu de draad weer oppakt komt die weer heel snel terug hoor. Waarschijnlijk gaat het nu elke keer weer een stuk beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:11

Jullie kunnen wel allemaal veel sneller opbouwen zeg.

Ik heb er nu 13 dagen uitgelegen, ronde van 2,7 km gepakt met 8,2 km p/u wat voorheen m'n max was. Conditioneel ging het prima, op het einde wat verzuring en voel die bult nu naderhand wel wat. M'n knie niet gevoeld.
We zullen zien.....

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:42

Nee afstand klopte wel hoor Greetje! Heel stuk voor de finish stond het 5km bordje. Maakt ook verder niet uit hoor haha. Runkeeper houdt het ook netjes voor me bij gelukkig.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:50

Runkeeper klopt natuurlijk niet altijd , evenals mijn garmin, maar als ze het bordje 5km al voor de finish hadden gezet dan ga er maar van uit dat je een bonus hebt gekregen ja. Wel jammer die niet kloppende afstanden, met het verleggen van de startfinish moet het toch makkelijk kloppend te maken zijn. Met een paar honderd meter extra heb je voor je gevoel altijd een slecht tijd. Bij echte trails maakt het mij weinig uit omdat dan het parcours toch niet vergelijkbaar is.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:38

Mooie tijd soof, mijn 4 mijlk ging heel erg slecht want ik ben ziek geworden vrijdag. Toch gelopen en uitgelopen maar ben erg ontevreden.

Sorry voor de ego post, ben ziek maar wou het ff delen

Veel renplexier iedereen deze week

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:34

Greetje63 schreef:
soof ik houd helemaal niet van dat soort massale evenementen. Het massale zou zo gezellig zijn en meestal is er dan ook veel leuk publiek maar de sfeer van binnenuit wordt er meestal niet beter van. wat dat betreft vind ik kleinschalige evenementen echt veel gezelliger.
Na de 10km toewerken gaat je vast en zeker snel lukken.

Ik had inderdaad niet het gevoel van gezellig samen rennen,, maar opzich is zo'n evenement wel een goede stok achter de deur voor mij !

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 22:05

Allemaal fanatiekelingen hier en betere tijden. Ik heb vandaag mijn 4 km gelopen in 30 min. En weet je. Ik doe het toch maar! :-)

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:45

Betere tijden spiegel ik mij niet meer aan. Ik loop gewoon voor mijzelf. En zoals je zegt Bienotje je doet het toch maar.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 23:41

SOOF netjes gedaan hoor +:)+

HORSII leuk met de honden zo.

BENANGELIQUE ook knap gedaan +:)+

ROBIJNTJE balen he dat je er meteen een paar weken uitlegt.
Hoe is het vandaag gegaan?

SUE ook netjes gedaan, nette tijd toch.
Lijkt mij ook leuk om zo is van die kleinere wedstrijdjes mee te lopen.

DAAN hoe is het gegaan de 8 of 10km?

RENEE goed hoor, toch maar mooi uitgelopen +:)+

NOISY jammer dat je je motivatie ff kwijt bent geweest.

NELLEKE zo dat is lang voor jou een maand niet gelopen.balen dat je dat meteen zo merkt en al helemaal met een griep er overheen. Komende tijd weer meer tijd?

PATATKRAAM beterschap :(:)

BIENOTJE en zo is het, je doet het toch maar +:)+

M'n knie gaat gelukkig weer de goede kant op, kan drukken wat ik wil maar voel geen pijn meer, donderdag of vrijdag heel rustig aan weer is een klein stukje proberen en de rest gewoon door wandelen.
Heb alleen die likdoorn weg laten halen maar is nog niet helemaal weg, morgen maar weer even bellen, hopen dat dat meevalt.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:34

Zo is het dames, we rennen allemaal voor onszelf!

Patatkraam wat jammer dat je niet fit bent. Beterschap!

Goed dat je knie alweer beter gaat Hyawatta! Likdoorn is wel heel vervelend.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:35

Hier alweer de twee volgende wedstrijdjes opgegeven. Ladiesrun in Zwolle eind oktober en eind november een 5km run in Zwolle.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:13

Greetje wel grappig dat je nu meer loopt dan de rest van het gezin. Wat vinden zij er van dat je zo veel loopt? Kost wel veel tijd natuurlijk maar ze zullen vast ook trots op je zijn.

Robijntjah fijn dat je weer wat hebt kunnen doen, nu maar hopen dat je verder geen last van je knie krijgt.

Patatkraam dat is balen, beterschap!

Bienotje zo is het! Super toch dat je het doet!

Hyawatta fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan :)

Sue leuk dat je 2 wedstrijden op de planning hebt staan, heb je toch wat meer doel om voor te trainen.

Nou ik heb de eerste 10km in de benen zitten :D Was gisteravond heerlijk loop weer, windstil en fris. Conditioneel was die 10km echt heel goed te doen maar ik voelde het wel wat in mijn voeten. Heb ik eerder gehad dat ik bij een langere afstand wat gevoelige voeten krijg, de binnenkant/zijkant. Heb het gelopen in 56.47 / gemiddeld 5.40 per km. Morgen aquafit en dan ga ik pas vrijdag weer lopen, even de voetjes tot rust laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:20

Pijnlijke voeten had ik met het warme weer snel!
10 km zeg en dan die snelheid. Denk niet dat ik dat ooit ga halen.

Zometeen shoppen voor een winter loop outfit :)

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:28

Wow superknap Daan! Echt mooie tijd voor een eerste keer!

Heb ook 1 keer de 10 gelopen. Met nieuwe sokjes en direct blaren. #)

Ooooh leuk nieuwe outfit! Ook iets wat bij de ren-verslaving hoort haha

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:30

DAAN knap hoor 10 km!!

ROBIJNTJE dat ga jij ook ooit halen net als ik ;D
Al zal het nog ff duren voordat ik überhaupt de 5 haal haha.

SUE je hebt de smaak te pakken met de wedstrijdjes he? Leuk hoor.

Ja hoop dat het de goede kant op blijft gaan maar laat de afspraak wel staan bij de orthopeed

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 09:32

Ik vond het toch wel beetje fris gisteravond anders (koukleum eerste klas hier :') )

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:33

haha ja ik was zondagmiddag ook al blij met m'n lange broek!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:57

Zo, ik heb mezelf eens even een schop onder m'n kont gegeven ~~}>
Net een rondje van 5km gedaan en nog snel ook. 10,2 km/pu gelopen. Het enige wat ik heb gedaan is 180bpm gaan lopen ipv 170. Dat ging echt super. Ik wist niet dat ik het in me had *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:05

Goed gedaan!

Ik ben net voor m'n verjaardag gaan shoppen voor een winteroutfit! Nu alweer zin om te gaan lopen. Morgen maar eens kijken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:12

zo leuk om te zien dat iedereen eigen doelen heeft! daan loopt een eerste 10k binnen de 55 minuten, terwijl bienotje blij is met 4k in 30 minuten. En het is waar wat zij zegt; ze doet het toch maar!
Dat is het fijne aan hardlopen; je kan de competitie aangaan met jezelf.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:15

Precies en die competitie is al zwaar genoeg! haha

Robijn wat heb je gekocht?

Noisy wat goed! :)